Witam wszystkich czytałem wiele wypowiedzi na temat turbiny ale nigdzie nie znalazłem takiej jednoznacznej odpowiedzi na mój problem a mianowicie , od niedawna posiadam vento 1.9 TD wszystko jest niby dobrze nie dymi oleju tez jakos nie ubywa ale czasami podczas jazdy jak przekrocze te +/- 2100 obr i ma załaczyc się turbo nie czuć takiego przejscia bo czasami to az gniecie w fotel i tak ładnie powinno turbo ciagnac, a czasami po prostu tak liniowo przyspiesza nie czuc tego przejscia i przyspieszenia albo czuc bardzo słabo . Czy myslicie ze to juz koniec turbiny ? moze się tak przycinac ze raz ciagnie a raz nie ? moze cos jest gdzies przytarte jakis wąż nwm doradzcie co mam najpierw sprawdzic bo nie chceod razu turbiny wydzierać , zreszta regeneracja swoje kosztuje jesli ktos poradzi co sprawdzic bede wdzieczny . Oczywiscie nie katuje go tak na zimnym tylko silnik jest wtedy ciepły , olej mam zmieniony najwiecej jechałem nim ok 140 i jakos specjalnie nie rozpedzał sie dalej ale tez nie miałem zbyt długiej drogi do tego .. pozdrawiam
Rozruszaj cięgno przy takiej 'gruszce', to się chyba nazywa 'zawór ciśnienia doładowania'. Często się z lubi zapiekać. Trzeba sporo siły, żeby to ruszyć.
_________________ Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę
Rozruszaj cięgno przy takiej 'gruszce', to się chyba nazywa 'zawór ciśnienia doładowania'
A to nie przypadkiem klapa gasząca? Ona odpowiada za delikatne gaszenie silnikiem, bez telepania, a nie żaden zawór ciśnienia doładowania.
Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie węże biegnące do turbiny, czy nie ucieka gdzieś powietrze, czy nie łapie też lewego powietrza, no i czy nie gwiżdże turbo.
sebastian, w ventach jeszcze nie było klapy gaszącej, poza tym to stare zwykłe TD . Koledze eNWu, chodzi o gruszkę zaworu wastegate przy turbo, nr4 na obrazku http://images46.fotosik.p...dd4cbaacaef.jpg tu masz tdi, ale wyglądem jest to samo. Jest ona od dołu i ciężko tam trochę dojść. Ale możesz zrobić też tak: sprawdź który wężyk idzie to tej gruszki czy cały i niesparciały i dmuchaj w niego sprężonym powietrzem, puść, znowu dmuchnij, puść, znowu dmuchnij. Powinno być wyraźne słychać jego pracę. Poruszaj tak nim przez kilka minut potem podłącz wężyk i sprawdź czy coś pomogło.
Jeśli masz pompę wtryskową z lda to może też tam być uszkodzona membrana i tamtędy ciśnienie ucieka, więc to też do sprawdzenia, jak to zrobić jest w sieci więc szukaj.
Jak posprawdzasz to wszystko daj znać o rezultacie
ok jutro to sprawdzę ale jak poznać czy uszkodzona jest ta membrana o której mówisz ? a i czy da się to samemu wymienic ? bo z tego co widziałem z pompy nic nie cieknie nawet tam przy tym lde chyba że to chodzi o jakies uszkodzenie wewnatrz ?
Ostatnio zmieniony przez jacekpp 2015-02-27, 22:32, w całości zmieniany 2 razy
a wiec tak dzisiaj szukałem tej ''gruszki'' z numerem 4 z obrazka i chyba chodzi o to ze zdjecia, jednak zadne podcisnienie od tego nie idzie , dmuchałem powietrzem w ten otwór z przodu na niej ale bez rezultatu , byłem u sąsiada mechanika i na pracujacym silniku zdja podcisnienie od turba do lda czyli to co idzie do tej membranki i on twierdzi ze powinno lekko tam zasysac powietrze a nic nie ssało , stwierdził ze ona jest uszkodzona ale nie mam pojecia gdzie takie cos dostac i czy zeczywiccie powinno byc czuc ze zaciaga powietrze po zdjeciu podcisnienia ? file:///D:/JACEK/zdj%C4%99cia/IMAG1587.jpg
Ostatnio zmieniony przez jacekpp 2015-02-28, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
a gdzie pisze oznaczenie ? nie wiem jak tu zdj dodac żeby było mozna je zobaczyć .. a link spróbuj skopiowac i wkleic wtedy działa chyba że tu http://www.fotosik.pl/pok...ae8b603031.html
Ostatnio zmieniony przez jacekpp 2015-03-01, 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Czyli masz kkk, http://img3.sprzedajemy.p...-td-2266048.jpg takie. W takim razie sprawdź tą rurkę widoczną na foto co idzie do gruszki wg czy jest ok (czasem jak turbo puszcza olej to się zapycha). Grzybek na pompie więc nie ma tu wielkiego znaczenia ale możesz sprawdzić dla pewności.
czyli chodzi o ta metalową rurkę ? co wychodzi zza gruszki ? jak ją odkrece to nic sie tam nie wyleje jakiś olej czy coś ? może głupio pytam ale w życiu koło turba nie grzebałem
Tak o tą rurkę chodzi, nic się nie wyleje, jedynie może być trochę zaolejona jeśli masz turbo w słabym stanie. Przed rozkręceniem wyczyść ją i okolice żeby nic tam się nie wdostało i starannie oczyść wszystko i skręć żeby było szczelne. I teraz jak masz jak to musiałbyś właśnie w tą rurkę dmuchać sprężonym powietrzem jak wcześniej pisałem bo po opisie twojego problemu to wygląda jakby właśnie zawór wg czyli ta gruszka się zacinała.
witam dzis wziałem się za to turbo sciagnąłem weza od filtra powietrza do turbiny ten wiatraczek co tam się znajduje nie ma luzu wzdłuż ani w poprzek chodzi lekutko no moze w jednym momencie jest wyczuwalny lekki opór ale poza tym ok , zdemontowałem tez ta rurkę o której mówił tom cio wydmuchałem wszystko powietrzem i tam gdzie jest ona przykrecona do tej ''gruszki'' dmuchałem tez powietrzem i 2 razy było słychac taki charakterystyczny dżwieki jakby takie pstrykniecie dośc głosne podejrzewam ze to ta gruszka jednak zrobiło tak tylko 2 razy na samym poczatku i pózniej jeszcze raz i tyle wiecej tego nie było wiec nie wiem , po tym zabiegu , jesli mozna to tak nazwać , jak było tak i jest , wiec co myslicie do wymiany bedzie ta grucha
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum