mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, tracę płyn chłodniczy, jest to na pewno wina uszczelki bo znajomy sprawdzał mi to jakimś urządzeniem z niebieskim płynem i u mnie zrobił się żółty z niebieskiego czyli źle:)
mój silnik to 1.8 75KM oznaczenie jakie znalazłem na uszczelce przy silniku to 3002680730, lecz po tym symbolu nie mogę nigdzie znaleźć uszczelki.
jest ktoś mi w stanie pomóc po tych danych?
auto niestety jest mi potrzebne na co dzień i nie mam możliwości odstawienia go do warsztatu.
z tego powodu narazie zostanie wymieniona sama uszczelka bez planowania bo nie mam możliwości zostania teraz bez auta;/
proszę o pomoc jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane silnika to proszę pisać co będę wiedział to podam:)
cobramas, wymień najpierw sam korek zbiorniczka wyrównawczego.
Też kiedyś myślałem że mam uszczelkę do wymiany bo mi płyn znikał po wymianie korka za 19 zł wszystko ustąpiło! Więc najpierw lepiej wydać tylko na korek i mieć nadzieje że to starczy!
ale mam w płynie spaliny... po to był ten test z niebieskim płynem... on reaguje na spaliny i wtedy przebarwia się na żółty... tak że na 100% uszczelka:(
Pan w sklepie motoryzacyjnym na dodatek powiedział mi że są uszczelki różnej grubości:( jak dobrze pamiętam to chyba 1,6mm i 1,8mm:( mój silnik ma kod AAM poradzi ktoś?
Silnik: AAZ Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 110 Skąd: DSR
Wysłany: 2015-04-29, 13:54
Na uszczelce masz otwory czym więcej tym grubsza.
Weź sobie z trzema otworami najgrubszą bo nie wiesz ile razy była już planowana głowica w Twoim silniku. A jak dasz za cienką wystąpi spalanie stukowe i silnik nie będzie równo chodził.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2015-04-29, 14:30
To się jakoś mierzy, tzn denko tłoka, zależy też czy głowica była robiona itd. Lepiej najpierw rozebrać, niech jakiś kumaty spec pomierzy i dopiero w tedy kupić na wymiar uszczelkę.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-04-29, 22:00
Nie ma sensu zmieniac uszczelki bez planowania to się później zemści, i pamiętaj kup uszczelke dobrej firmy nie robisz tegoczesto wiec warto zaiwestowac
na chwile obecną zostanie poskładane wszystko na nowe uszczelki a dopiero koło czerwca pójdzie do planowania tak jak mówiłem nie mam na chwile obecną możliwości zostawienia auta na dłużej... a swoją drogą po przejechaniu 100km zjada mi około 0,5L płyny i tak dolewam i dolewam...
ale mam mentlik w głowie przez mechaników... część mówi że na 100% to nie jest wina uszczelki jeżeli nic nie dzieje się z olejem i nie kopci... co jeszcze mogę sprawdzić przed zdjęciem głowicy? mi jedynie płyn ucieka w zastraszającym tępie;/
sprawdziłem wszystkie przewody chłodnice... wszystko suche... pod dywanikami również. Kolejną sprawą jest to że mimo np ostygniętego silnika jest spore ciśnienie i przy każdym odkręceniu korka wywala troche płynu...
Silnik: AAZ Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 110 Skąd: DSR
Wysłany: 2015-04-30, 20:16
To pewnie uszczelka ciśnienie nie powinno się robić.
A głowicy bez planowania nie zakładaj bo to nie ma sensu jak będzie krzywa
I pamiętaj o dokręcaniu głowicy kluczem dynamometrycznym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum