Wysłany: 2015-05-30, 11:22 kontrolka oleju mruga i piszczy
Witam w moim vento 1.9 tdi kiedys podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju zaczeła mrugac i piszczeć wszystko było ok poza tym ze ciekł mi czujnik cisnienia oleju zaloło ta wsuwke na nim i chyba przez to się kontrolka zapaliła mogło tak być ? po wytarciu wszystkiego było ok zmieniłem czujnik i dzisiaj znowu sytułacja się powtórzyła gdy jechałem na 4 biegu troche go kreciłem jakieś 3 tys i wtedy 5 bieg kontrolka się pojawiła znowu zrobiłem to samo wytarłem styk bbo był lekko mokry (w gumie osłaniajacej było troche oleju) i było ok i moje pytanie czy to jest tylko tego wina czy może byc to spowodowane niedostatecznym chłodzeniem oleju bo ostatnnio wymieniłem tez chłodniczkę oleju stara ciekła a ta kupiona uzywana była w srodku bardziej brudna niz ta poprzednia , moze być tak ze olej jest nie chłodzony wystarczajaco i piszczy kontrolka oleju ? temperatura auta w normie 80-90 stopni , poradzcie cos
czujnik wymieniłem własnie i dziś na nowym znowu zaczęło piszcześ i po wypieciu kabla przestało
A i jakiego koloru ma być czujnik przy filtrze bo był biały i kupiłem biały i czy tam robi sie pomoar cisnienia oleju czy gdzies indziej ?
no z tym czujnikiem sam nie wiem a jak jest u was z kontrolka oleju mruga po właczeniu zapłonu czy świeci cały czas bo u mnie swieci ? sprawdzałem dzis cisnienie oleju w miejsce tego własnie czujnika nad filtrem oleju wkreciłem wskaznik i wynik jest nastepujacy na wolnych obrotach silnik w sredniej temperaturze 2,2 bara im wiecej gazu tym wieksze byo cisnienie powyzej 3800 tys obr dochodziiło nawet do 7 wiec juz sam nie wiem czy to zawór na pompie olejowej ? czy cisnienie jest dobre i nic tam nie grzebać ? A no i po ponownym załozeniu czujnika i przygazowaniu do ok 4 tys kontrolka się zapala i zaczyna mrugac i piszczeć zgasze auto ponownie odpale i jest cisza po przygazowaniu znowu to samo sam nie wiem moze to jakis bład w komputerze i trzeba by sie podpiac i skasować ? poradzcie cos bo mam tyle teori ze juz się w tym gubię ;/ wniosek jest jeden zapala się ta kontrolka sporo powyzej 3 tys obr może jest za duże cisnienie ? olej w normie mobil 10w40
Powiem Ci, że wokół Mojego też jest upieprzone olejem ale nic nie mruga ani nie piszczy. Może kiedyś, ktoś wymieniał ale zapomniał po Sobie posprzątać. Wytarłem tam do sucha i będę obserwował bo olej to mi gdzieś ucieka Na zapłonie świeci cały czas, po odpaleniu raz mrugnie i tyle.
Ciśnienie nie jest złe, więc szukaj jaki dokładnie masz mieć czujnik. I sprawdź jeszcze ten w głowicy i tam też zmierz ciśnienie bo to koniec magistrali.
jacekpp, rodzaj filtru oleju tez ma znaczenie byly tez takie przypadki filtr tylko filtrona bo najmniej z nimi problemow i oczywiscie odpowiedni pod typ. Dolny czujnik na chlodniczce odpowiada za brak cisnienia od 0.3 bara kolor szary a gorny od chyba 1.5 bara i kolor zmienny od typu silnika rowniez brak ladowania alternatora ma znaczenie na piszczenie czujnika oleju jak i gdzies zalamany kabel lub zasniedziala wsowka a przewaznie kabel ulamuje sie tuz za wsowka czujnika tam gdzie jest nie widoczny poprostu wez palcami zlap wsowke 10 centow dalej druga reka trzymaj i ciagnij za wsowke oczywiscie z wyczuciem jezeli wyjdzie to masz problem rozwiazany
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2015-05-31, 13:42, w całości zmieniany 1 raz
sprawdze to też ale skoro filtr wczesniej był ok to teraz też by nie zacza sprawiac problemów w vencie jest tylko jeden czyjnik przy chłodniczce od góry nad filtrem i tyle , no i jeden w głowicy
W Vento 1.9 TD po odpięciu czujnika w czasie jazdy piszczy, a po założeniu jest git. U Ciebie odwrotnie więc może zły kolor czujnika kupiłeś ? Ale pierw sprawdź co się będzie działo po zmianie tej chłodniczki.
Dzisiaj wymieniłem ta chłodniczke oleju zmieniłem też filtr stary niestety się uszkodził przy demontażu , po przejechaniu sie (nie oszczędzałem Ventyla ) wstepnie moge powiedziec że problem ustał kontrolka się nie zapaliła ale jak to mówią nie chwale dnia przed zachodem słońca , poczekam kilka dni jak dłuzej posmigam i wtedy dam znać
jednak panowie problem całkowicie nie miną teraz przy bardzo ostrej jezdzie czasami kontrolka mrugnie tylko raz i zapiszczy i gasnie sama juz nie tak jak wczesniej ze przestała migac dopiero po wyłaczeniu zapłonu jak myslicie czemu ?
Tak, u to samo miałem tylko już dalej posunięte bo jak się rozgrzał to czasem już naprawdę nie chciała zgasnąć kontrolka. U kumpla w tdi też tak było, raz na jakiś czas mrugnęła kontrolka a potem na autostradzie się silnik wysrał. Tak stanął że młotkiem 3kg i drągiem wybijaliśmy tłoki bo się zgrzały z tulejami oba przypadki przez zapchany smok.
o kurde juz dziś kupiłem olej filtr i uszczelke pod michę w piątek lub sobotę sie za to biore i dam znac co było A no i trudno się to czysci jak się zabrać wgl za to po zdjeciu michy bo nigdy tego nie robiłem ?
dzisiaj miska poszła w dół wyczysciłem tego smoka (tragedi nie było) nowy olej mobil 2000 10w40 diesel i nowy filtr oleju jeszcze nie testowałem co bd jak dostanie po garach , na pewno dam znac tylko panowie jaki ma być ten czujnik bo nigdzie nie moge znaleść
Witam po krótkiej nieobecności ale chciałem sie upewnic co do ustapienia problemu po wymianie oleju czyszczeniu smoka problem był dalej nie tak intensywny ale jednak winny był czujnik ma byc szary od jego wymiany odpukac cisza pozdrawiam i dziękuje za pomoc wszystkim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum