Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 15:04
Poziom oleju w silniku 1.9 TDI
Autor Wiadomość
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2007-08-06, 17:43   Poziom oleju w silniku 1.9 TDI

2 tyg. po wymianie oleju w silniku (Mobile Super M Diesel) jego poziom na miarce wynosi 3/4. W warsztacie gdzie wymieniano olej poinformowano mnie, że właśnie tyle nalano i tak jest dobrze, tzn. lepiej niż gdy na miarce jest 100%. Czy to prawda? Czy mam dolać oleju do pełna? Silnik 1.9 TDI. Przed wymianą miałem jakieś 95% na miarce.
_________________
VENTO 1.9 TDI, 90KM, '96
 
 
Maximus37 
Kierowca eLki



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2007-08-06, 19:49   

Witam. Tyle oleju co nalali w zupełności wystarczy bo gdy jest za dużo to z pewnością gdzieś go wyrzuci wiec ja bym nie dolewał. Tak jak masz jest :OK:
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-08-06, 19:59   

Toż to normalnie wzorcowy poziom :OK:

Nic nie dolewaj i śmigaj spokojnie :]
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-08-06, 21:16   

Dokładnie tak jak pisze poprzednicy....w książce obsługi pisze że optymany poziom oleju powinien byc na tej paskowanej powierzchni bagnetu.
 
 
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2007-08-07, 17:53   

No to mnie uspokoiliście, dzięki za odpowiedzi ;) Między min. a maks. na miarce jest ponoć 1 litr różnicy, a to już sporo.
_________________
VENTO 1.9 TDI, 90KM, '96
 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2007-08-09, 16:10   

tylko sprawdzaj co jakiś czas poziom, bo TDi podobno lubią pomiędzy wymianami łyknąć troszkę oleju. (tak słyszałem) Ja osobiście w swoim TDi jakiegoś większego ubytku oleju nie zauważyłem.
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-10, 09:12   

Jak silnik bierze olej to najprawdopodobniej kończą się uszczelniacze.

A wskazanie na bagnecie jest jak najbardziej OK, bo właśnie po środku musi być poziom zawsze.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-08-10, 20:10   

A mi np wciąga jakieś 0,7litra na jakieś 10-11tys km. Silnik ma tak od początku. Kopyto ma niezłe jak na 1.8, uszczelniacze to nie są bo nigdy nawet rano dymka mi nie puści, nawet jak mu (na rozgrzaniu) dam po garach to też nawet mini chmurki nie puści, wycieków nie ma. Na analizatorze spalin ma wynik jakby to był nawy silniczek. Dodam że jeśli nawet jeżdzę z prędkościami 160-170km/h to zużycie oleju nie zwiększa się, Ciągle jest stałe niezależnie od eksploatacji silnika. Mam nastukane dokładnie 233.500km. I co ja mam o tym mysleć?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-11, 00:09   

Tygrysisko napisał/a:
nigdy nawet rano dymka mi nie puści

nigdy mi nie puścił a uszczelniacze były twarde jak stal a dolewalem naprawdę sporo... Także nie kieruj się tym... Wymień uszczelniacze i nie weźmie nawet mililitra oleju między wyminami (sprawdzone na moim Vento w 100%)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-08-11, 21:06   

A mi zawsze się wydawało że jeśli padają uszczelniacze to zaraz po odpaleniu zimnego silnika, kopci się z wydechu. W sumie wymiana uszczelniaczy to nic strasznego, nawet nie trzeba głowicy ściągać, ale pomyślę o tym jeśli zacznie mi więcej wwalać, bo ciągle tak samo ubywa. Zresztą to i tak minimalne ilości i puki co nawet o uszczelniaczach nie myślę.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-11, 23:10   

no teoretycznie tak a u mnie nie było aż takiej chmury. W każdym razie po wymianie uszczelniaczy jak ręką odjął, problem znikającego oleju się skończył... A wymiana jasne że OK, jak warsztat ma sprzęt bo większość chce głowice ściągać itp a o co? Odpowiednie narzędzia i można to zrobić bez demontażu głowicy a co za tym idzie oszczędzają kupe kasy...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-12, 00:36   

po to, że zdjęcie głowicy to max 15 min i dodatkowe pieniążki za demontaż i nową uszczeleczkę + ew. planowanie - jakoś trzeba zarabiać :)

co do zużycia oleju w TDI - bardzo częsty przypadek, tak samo jak w TD - generalnie dieselek z turbinką lubi sobie siorpnąć oliwki i to wcale nie przez zużycie uszczelniaczy zaworowych
_________________
[*][*][*] SZPIKER
 
 
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2007-08-23, 17:09   

Nie wiem czy silnik w moim pije już olej czy jeszcze nie. Olej kapie sobie spod filtra oleju, mimo ze wymieniono uszczelki. 3 mechaników się nad tym głowiło i ostatecznie rozłożyli ręce.
Ubytki są jednak na razie niezauważalne na miarce.

Za każdym odpaleniem na zimno puszcza chmurę dymu. Trochę obciach na parkingu taką lokomotywę odpalać. Powinienem zrobić analizę spalin, wymienić uszczelniacze?
_________________
VENTO 1.9 TDI, 90KM, '96
 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
  Wysłany: 2007-08-23, 19:53   

"Olej kapie sobie spod filtra oleju, mimo ze wymieniono uszczelki. 3 mechaników się nad tym głowiło i ostatecznie rozłożyli ręce.
Ubytki są jednak na razie niezauważalne na miarce."

Miałem tą samą sytuację z kapiącym olejem. W pierwszej chwili pomyślałem że po prostu filtr podczas wymiany zbyt lekko dokręciłem i poprostu się poluzował. Dokręciłem go ponownie ręką i był spokój na kilka dni. Później kapanie niestety wróciło :( Podejrzewałem nawet że w sklepie mogli pomylić średnicę uszczelki na filtrze. W końcu dowaliłem go kluczem do odkręcania i już jest ok. No tylko pewnie będzie problem z odkręceniem podczas następnej wymiany oleju :P
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2007-08-25, 12:02   

markus napisał/a:
W końcu dowaliłem go kluczem do odkręcania i już jest ok.


Dobre! :hahaha: Od razu mam dobry humor z rana ;)
_________________
VENTO 1.9 TDI, 90KM, '96
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-08-25, 12:10   

ja z filtrem też to przechodziłem, kupowałem tanie filtry jakieś firmy z Sędziszowa, 3 po kolei były do dupy, w końcu kupiłem filtrona i jest luzik. Wszysko tkwi w tej uszczelce. W filtronie jest gruba uszczelka a w gorszych filtrach ta uszczelka jest cienka i bardziej podatna na odkształcenia. Także ja teraz tylko na filtronie jadę.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-25, 12:17   

Ja od początku kupuje wszystkie filtry polskiego Filtrona. Raz miałem Manna i to bya masakra, także nigdy więcej. Tylko nasz rodzimy Filtronik...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-25, 21:45   

sorry, filtron to kibel niestety
nie jeden raz miałem mann-a i nie jeden raz filtrona, ale każdy używa tego, co lubi
_________________
[*][*][*] SZPIKER
 
 
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2007-08-26, 00:02   

Tygrysisko napisał/a:
ja z filtrem też to przechodziłem, kupowałem tanie filtry jakieś firmy z Sędziszowa, 3 po kolei były do dupy, w końcu kupiłem filtrona i jest luzik. Wszysko tkwi w tej uszczelce. W filtronie jest gruba uszczelka a w gorszych filtrach ta uszczelka jest cienka i bardziej podatna na odkształcenia. Także ja teraz tylko na filtronie jadę.

Wcześniej miałem nie wiem jakiej firmy, teraz mam Filtrona. W kwestii kapiącego oleju nic to niestety nie zmieniło. Może problem tkwi w moim nie w uszczelce ale w tej części do której przyczepiony jest filtr. Może jest jakoś odkształcona minimalnie. Kiedyś zapłacę mandat za te plamy na parkingach, albo... wcześniej sprzedam tego dziadka. Szkoda tylko tej funkcjonalnej, fajnie wyglądającej budy no i znakomitej ekonomii spalania.
_________________
VENTO 1.9 TDI, 90KM, '96
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-26, 20:32   

Kingu napisał/a:
Kiedyś zapłacę mandat za te plamy na parkingach, albo...

nie masz podłogi pod silnikiem ?? ;)
 
 
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2007-08-27, 00:47   

yahoo napisał/a:

nie masz podłogi pod silnikiem ?? ;)

Mam tylko osłonę silnika, po której olej ścieka na glebę... :P ...a że to gleba szwajcarska, to i mandat może być bolesny finansowo. W Polsce bym sobie nawet d... tym nie zawracał ;)
_________________
VENTO 1.9 TDI, 90KM, '96
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-27, 11:32   

yahoo napisał/a:
nie jeden raz miałem mann-a i nie jeden raz filtrona, ale każdy używa tego, co lubi

Że lubię to za dużo powiedziane :-) Ogólnie filtry zazwyczaj mi zwisały i poprostu prosiłem w sklepie coś niedrogiego i nigdy nie miałem z tym problemów, tzn zawsze dawano mi Filtrona i nigdy nie miałem problemów że cieknie coś itp. Raz kumpel, który pracuje w Focie razem z olejem załatwił mi właśnie filtr Manna, mówiąc iż sa tanie (tańsze od Filtrona i to sporo) i dobre. Okazało sie że filtr ciekł non-stop. Zresztą w tej chwili co to za różnica w cenie dać za filtr 6 zł czy 16... nie są to aż takie pieniądze żeby nie kupić najlepszego :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-27, 15:35   

nie chodzi mi o cenę oczywiście, bo na tym się nie oszczędza - tymbardziej akurat u mnie mann jest droższy od filtrona, ale mniejsza o to
Ty masz złe wspomnienia związane z mannem, a ja z filtronem, do którego mnie nikt nie przekona, tak samo jak do świec boscha na przykład
oczywiście nie upieram się konkretnie przy mannie, są inni, pewnie lepsi producenci, niestety filtron wg mnie do nich nie należy]
_________________
[*][*][*] SZPIKER
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-27, 17:01   

Spox, rozumiem o co Ci chodzi. Jak się człowiek raz na czymś przejedzie to potem omija to szerokim łukiem...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
yahoo 
Zapalony Ventkarz
W11



Silnik: AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 410
Skąd: Włocławek/Pruszków
Wysłany: 2007-08-27, 21:37   

dokładnie tak :OK:
_________________
[*][*][*] SZPIKER
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-08-28, 10:30   

Kingu napisał/a:
Za każdym odpaleniem na zimno puszcza chmurę dymu

A skąd wiesz, że to olej? Z resztą to na pewno olej ale raczej napędowy. Jak Ci któryś gar nie załapie od razu, to chmurka wyjdzie. Taki efekt daje właśnie nie spalona ropa więc do oleju smarnego nie ma się co czepiać.

yahoo napisał/a:
generalnie dieselek z turbinką lubi sobie siorpnąć oliwki i to wcale nie przez zużycie uszczelniaczy zaworowych

No dokładnie. Tylko przez uszczelnienia łożyska turbiny niestety :załamka:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9