Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
AAZ ustawienie kąta początku wtrysku oraz kąta wtrysku
Autor Wiadomość
Arkom 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-17, 16:20   AAZ ustawienie kąta początku wtrysku oraz kąta wtrysku

Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że spodziewam się pod moim postem odp typu pojedz do mechanika i niech Ci ustawi bo samemu nie dasz rady. Nie jestem z zawodu mechanikiem ale przy aucie dużo robię samemu - w sumie nie poradzę auta do mechanika i wszystkie naprawy przeprowadzam sam. Domyślam się, że mechanik / pompiarz ustawił by to bez problemu ale chciałbym spróbować swoich sił, auto jest brata więc mam okazję się nauczyć czegoś nowego, czego jeszcze nie rozbiłem.

Zacznę od początku a vento wymieniłem pompę wtryskową bo poprzednia była nieszczelna. Zapłon ustawiłem na słuch oczywiście :) i ogólnie auto odpala i nawet całkiem żwawo jeździ jak na AAZ. Jednak sam "zapłon" jest źle ustawiony bo auto nie odpala od strzała na zimnym, kopci na siwo, i wg ja silnik odpali "czuć" / słychać, że chodzi nie tak jak powinien klekocze za bardzo i za bardzo nim " telepie" choć to diesel.

Rozrząd ustawiłem na znaki ( choć pewien pompiarz stwierdził, że źle bo nie odkręcałem koła od wałka rozrządu a podczas napinania paska rozrządu przestawia się kąt wtrysku. Wg mnie owszem przestawia się, ale w niewielkim / niezauważalnym stopniu ( ale to tylko moje zdanie ). Posiadam czujnik zegarowy tylko szczerze mówiąc nie wiem gdzie go wkręcić - w tył pompy, w jej oś pomiędzy metalowe przewody od wtrysków, po wcześniejszym wykręceniu śruby na klucz o ile pamiętam 12, czy w tył pompy ale jej bok?

Jak ma wyglądać samo ustawienie, z tego co wyczytałem :

1. ustawić GMP
2. wkręcić czujnik, ustawiać go na 1,5 mm
3. obracać wałem do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się ruszać
4. wyzerować czujnik
5. obracać wałem w kierunku zgodnym z jego pracą, do momentu osiągnięcia GMP ( znak na kole zamachowym )
6. w momencie osiągnięcia GMP odczytać wartość i porównać z danymi "silnika"

Pytanie co w momencie gdy wartości te się nie pokrywają - luzuję pompę i obracam ją do momentu w którym czujnik pokaże odp wartość?

Nie wiem czy dobrze sprecyzowałem samą treść tematu - w dieslach nie siedzę ( wolę benzynowe silniki ) więc jeżeli napisałem coś nie tak to proszę mnie poprawić.

Może jest ktoś z Łodzi / okolić który za w miarę rozsądną cenę mi to ustawi - auto nie jest tez wiele warte i nie opłaca się w niego inwestować wiele dlatego też m.in. to jest powód dla którego chciałbym wykonać to samemu lub w jak najtańszych kosztach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 8