Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: theority
2017-02-10, 12:32
Kontrolki, piszczenie - Elektryka
Autor Wiadomość
Willbe 
Autostopowicz
#FAJNIEZENAMWYSZLO


Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-21, 00:26   Kontrolki, piszczenie - Elektryka

Czesc, po niefortunnym francuzie przyszedl czas na sprawdzona opcje :) Vento 1.9td rok 1992. Problem zaczal sie jak mi nie chcial odpalic, elektryk znalazl przyczyne i baprawil- kabel plusowy. Od samego poczatku (4dni) jest problem z temperatura, na postoju sie grzal podczas jazdy nie, ubylo mi plynu to zalalem nowy (malo go weszlo). Dzis podczas powrotu zapalila mi sie kontrolka oleju i akumulatora,jak bylem kawalek od domu temperatury i mial jakies 110stopni (!). Ogolnie samochod piszczal podczas postoju i przy odpaleniu silnika, teraz chodzil cicho jak na tenn sinik. Dodatkowo obrotomierz nie dzialal teraz. Co sie moze dziac z moim vento? Po przygodzie z francuzem martwie sie ze znowu takie koszta wysokie beda :( dodatkowo przy przyspieszaniu leci za mna chnurka dymu, ale to chyba normalne..
Ostatnio zmieniony przez theority 2016-12-13, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CichyZ 
Niedzielny kierowca
Project Vento - ON



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 81
Skąd: Murów
Wysłany: 2016-02-21, 10:09   

1 Grzanie auta - myślę że to wina termostatu
2 Piszczenie - to było bodajże wysokie cisnienie oleju
3 Obrotomierz i palący aku - coś z przewodem od alternatora, tzn te 2 małe kabelki z wtyczką lub szczotki z przekaznikiem w alternatorze do wymiany
4 ubywanie plynu - kiedyś miałem podobnie okazało się że była pęknięta uszczelka pod głowicą
_________________
Project Vento - ON : http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17566
Aktualne fotki Ventyla: https://web.facebook.com/VentobyCichyZ/
 
 
Willbe 
Autostopowicz
#FAJNIEZENAMWYSZLO


Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-21, 10:27   

Gdzieś tam wyczytałem że kontrolka aku+oleju to na 99% alternator
Jak sprawdzic tą uszczelke pod glowica? I jaki koszt bylby takiej imprezy? /wymiana u mechanika
 
 
CichyZ 
Niedzielny kierowca
Project Vento - ON



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 81
Skąd: Murów
Wysłany: 2016-02-21, 11:19   

Przeważnie robi sie taka kremowa maź pod korkiem wlewu oleju koszt nie jestem w stanie ci powiedzieć nie wiem jak się cenią ;)
_________________
Project Vento - ON : http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17566
Aktualne fotki Ventyla: https://web.facebook.com/VentobyCichyZ/
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2016-02-21, 11:29   

kontrolka oleju i akumulatora + nie działajacy obrotomierz to na pewno alternator do wymiany , co do grzania sie auta pewnie termostat , zobacz czy nie ma gdzies wycieku płynu , jakiegho koloru ten dym leci ?
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
Willbe 
Autostopowicz
#FAJNIEZENAMWYSZLO


Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-21, 11:55   

O, dokładnie z taką opinią jak @Jacepp się spotkałem gdzieś w internetach :)

Dymek leci na czarno, przy rozruchu puszcza dymek mały, od 2,5k rpm dymi. Nie kręce go wysoko, raczej dynamiczna spokojna jazda.
 
 
CichyZ 
Niedzielny kierowca
Project Vento - ON



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 81
Skąd: Murów
Wysłany: 2016-02-21, 12:34   

Nie koniecznie cały alternator, napisałem szczoteczki połączone z przekaźnikiem, koszt to 20 lub 40 zl zalezy jaki model bo są 2 rodzaje wczoraj wymieniałem bo mi obrotomierz fixował i teraz wszystko mam OK ;)
_________________
Project Vento - ON : http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17566
Aktualne fotki Ventyla: https://web.facebook.com/VentobyCichyZ/
 
 
Japko 
Ventofan


Silnik: 1,9D-TDI
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-02-21, 14:03   

Przede wszystkim sprawdź kable i wtyczki do alternatora. Ja miałem takie komedie z obrotomierzem itd, zegarek kasował się za każdym razem. Wyczyściłem styki i tyle ;)
 
 
CichyZ 
Niedzielny kierowca
Project Vento - ON



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 81
Skąd: Murów
Wysłany: 2016-02-21, 14:10   

Japko dobry jest kontakt spray psiknac po stykach
_________________
Project Vento - ON : http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17566
Aktualne fotki Ventyla: https://web.facebook.com/VentobyCichyZ/
 
 
Willbe 
Autostopowicz
#FAJNIEZENAMWYSZLO


Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-01, 12:11   

Wymieniona pompa wody (ciekła), pasek przy pompie oraz tulejka :) Temperatura teraz oscyluje 80-85* i myślę że jest okej. Wkońcu ciepełko w samochodzie :) Tylko że mi temperature 75*+ łapie po jakiś 3-4km, to dobrze?
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2016-03-01, 13:19   

Dobrze, szybciej raczej ciężko złapać taką temperaturę.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Willbe 
Autostopowicz
#FAJNIEZENAMWYSZLO


Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-02, 18:34   

Raczej chodziło mi o to czy nie za krótko :p Ale jak ok to ok :D
 
 
Willbe 
Autostopowicz
#FAJNIEZENAMWYSZLO


Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-23, 16:12   

Znowu ja, bezsensu otwierać nowy, podobny, temat także piszę tutaj.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka temperatury, zgasiłem, odpaliłem- nie ma po niej śladu.
Od 3 dni mi się pali prawie cały czas (mruga). Temperatura trzymana 85*, płyn w normie.
Co sprawdzić?
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2016-03-23, 19:01   

skoro mówisz że masz płyn to nie powinna mrugać , może wskażnik Ci oszukuje ? sprawdz czy weze są ciepłe jak zagrzejesz auto
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
cobramas 



Silnik: 1.8 ADZ +
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 894
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-23, 21:24   

zapowietrzony układ?
_________________
VENCINKA :D

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=17272
 
 
Willbe 
Autostopowicz
#FAJNIEZENAMWYSZLO


Silnik: 1.9TD AAZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-23, 23:36   

Sprawdze zaraz jeszcze raz płyn, jeśli jest go za mało to miga mi ta kontrolka, i to w pelni naturalne?
Temperature trzyma jak trzymał, wszystko ok :)
Gdzie znajde odpowietrznik?
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2016-03-24, 15:37   

Jak płyn jest i temperaturę trzyma dobrze to sprawdź z innym zbiorniczkiem wyrównawczym albo zewrzyj styki we wtyczce od czujnika i powinno zgasnąć. Odpowietrzasz uruchamiając silnik i niech sobie chodzi na wolnych obrotach do pełnego zagrzania z otwartym korkiem. Tylko nie gazuj bo będzie płyn wywalać wtedy.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Aleks 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 08:03   

U mnie (1,9 TDI, 1996 r.) od jakiegoś czasu pipczy kontrolka oleju. Olej nie wycieka, czujnik wymieniony, zaufany mechanik zmierzył ciśnienie i twierdzi, że z olejem wszystko ok, musi być elektryka, której on niestety nie robi. Czy w moim przypadku też może być zapowietrzony układ? W warsztacie powiedzieli, że mieli kiedyś podobny przypadek i chyba wymiana zegarów pomogła. A może ktoś może polecić jakiegoś fachowca w Warszawie/okolicach, który by mógł pomóc?
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2016-04-22, 16:35   

jaki załozyłes czujnik oleju ? znaczy jaki kolor bo chodzi oczywiscie o ten w podstawie filtra oleju , miałem ten sam problem co ty i okazało sie ze miałem zły czujnik org w tdi ma być kolor szary , ja mam firmy febi i smiga odpukac juz z 15 tys km :P topran rozsypał sie bardzo szybko nie polecam :)
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
Aleks 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 08:40   

jacekpp napisał/a:
jaki załozyłes czujnik oleju ? znaczy jaki kolor bo chodzi oczywiscie o ten w podstawie filtra oleju , miałem ten sam problem co ty i okazało sie ze miałem zły czujnik org w tdi ma być kolor szary , ja mam firmy febi i smiga odpukac juz z 15 tys km :P topran rozsypał sie bardzo szybko nie polecam :)


Miałem szary i kontrolka pipczała teraz mam FAE 11070 (chyba czarny jest) i też pipczy. Nie wymieniłem czujnika przy silniku, może jeszcze tego spróbuję. Z tego co przeczytałem w necie problem zdarza się stosunkowo często ale przyczyny mogą być różne
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2016-04-26, 15:02   

u mnie pomogła wymiana na szary marki febi i oryginalnie powinien tam być szary czujnik
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2016-04-26, 16:33   

Ja wymieniłem bo puszczał olej, był szary więc wstawiłem szary i długo nie pojeździłem bo zaczął wyć.. :krzyk:
 
 
Aleks 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 11:29   

Już od dwóch fachowców usłyszałem, że problem z pipczeniem kontrolki leży najprawdopodobniej w zegarach i najtańszą opcją jest ich wymiana
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-05-04, 23:03   

Aleks, sprawdz ladowanie duzo o tym bylo za male napiecie na czujniku i szaleje kontrolka co do zegarow to bardzo zadka sprawa zegary w nie sa skomplikowane wiec zadko kidy jest cos z nimi nie tak jedynie przepiecie w elektryce moze je popsuc ale wlasnie to wina ladowania alternatora
 
 
Aleks 
Autostopowicz


Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-13, 15:50   

Miałem pracowity rok, długo nie wchodziłem. Okazało się, że problemem były zegary
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14