Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-01-29, 11:37 Opis pinów mechanizmu szyby LP
Witam,
Temat raczej nowością nie jest, ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu pinów w mechanizmie szyby lewy przód. Gdyby ktoś takowy posiadał, lub miał wiedzę gdzie mogę taki znaleźć to proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam
[ Dodano: 2017-01-30, 22:28 ]
Tak mi chyba nikt nie pomoże to może w drugą stronę, czy ma ktoś opis pinów w tej kostce to się do mechanizmu podłącza? Tzn. gdzie stały plus, a gdzie się czasowo pojawia, gdzie masa, itp. Dzięki
Nie miałem dawno okazji mieć tego silnika w ręku, ale jak kojarzę to są cztery przewody - dwa grube i dwa cienkie. Jeśli jeden z grubych będzie brązowy to będzie masą, drugi zaś plusem a cienkie to analogicznie - jeden daje sygnał w górę, drugi w dół.
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
http://obrazki.elektroda.net/6_1230468970.jpg A coś takiego? theority, Tam jest 8 albo 10 przewodów, bo są jeszcze krańcówki, czasówka, przejście lewe-prawe drzwi. Ale zasada działania jest taka jak mówisz
Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-01-31, 15:44
cobramas napisał/a:
zordi12i ewentualnie opisz swój problem bo skoro chcesz opis to pewnie ci coś nie działa?
Szyba kierowcy, potrafi działać normalnie, a za chwilę już w ogóle nie działa przez dzień, dwa, tydzień, potem znowu zadziała na dzień, dwa, tydzień. Po otwarciu czasami nie można jej zamknąć.
Kostkę w drzwiach oraz w mechanizmie sprawdzałem piny ładne, przewodami ruszałem, zarówno tutaj w przejściu karoseria>drzwi, oraz w samych drzwiach i żadnej reakcji. Przełącznik rozebrany wyczyszczony, mechanizm rozebrany, w środku ładny, przynajmniej z góry po pod spód płytki zajrzeć nie można ze względu na konstrukcję. Jak chodzi to cicho i płynnie więc żadnych zatarć nie ma. Teraz pomyślałem, że jak wszystko mechanicznie wydaje się ok to może coś jednak w przewodach i dlatego chciałem obadać czy wszędzie tam gdzie powinno być napięcie to jest. Może wy macie jakieś pomysły? A może to jednak elektronika siada w samym mechanizmie? Dzięki z góry za odpowiedzi.
Tam jest 8 albo 10 przewodów, bo są jeszcze krańcówki, czasówka
ma to krańcówki? myślałem że to były tradycyjne oporowe
Ale czasówka to jest w sterowniku centralnego z tego co mi się kojarzy, i w silniku nie ma przejścia lewe - prawe drzwi no ale może się wzajemnie o co chodzi Mowa była o samym silniku
zordi12, proponuje zrobić CI taki teścik jak masz miernik z buzzerem. Wetnij jedną końcówkę miernika w pin wiązki przy silniku a drugim poszukaj gdzie ma swoje miejsce w okrągłym złączu, wtedy możesz powyginać wiązkę w drzwiach i zobaczyć czy nie wykryjesz przerwy.
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Miałem na myśli te co po otwarciu drzwi wyłączają szyby Jest przejście lewe-prawe bo to idzie na jednym przewodzie wszystko. A czasówka też jest, ja nie podłączałem u siebie tego, żeby po otwarciu drzwi rozłączał i po wyłączeniu zapłonu szyby działają jeszcze chwilę 1-2min niezależnie od tego czy drzwi się ruszy czy nie.
A czasówka też jest, ja nie podłączałem u siebie tego, żeby po otwarciu drzwi rozłączał i po wyłączeniu zapłonu szyby działają jeszcze chwilę 1-2min niezależnie od tego czy drzwi się ruszy czy nie.
Powiem Ci, że w bordowym też tak mam, że przez chwilę jeszcze działają ale nie sprawdzałem czy jak drzwi się otworzy to przestaje działać Nie mniej tom cio masz rację, napakowali tam trochę tej elektroniki
Niczym wycieraczki przedniej szyby w Caddy'm 2006 roku Silnik się przycierał, to mówię - wezmę i rozbiorę, naprawię i sprawdzę. Założyłem na auto a to nie chce działać :/ Jak się okazuje, też tam napakowali tyle elektroniki że jak maska jest otwarta to nie działa silnik
tom cio, jak pamiętasz jaki to kabel od krańcówki to podaj kolor bo może krańcówka drzwi się skończyła lub jakiś styk padł. A jak by wypiąć przewody z krańcówki to winno cały czas być napięcie, prawda?
Może Zordi wypnij krańcówkę i spróbuj
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-01-31, 21:59
A to by mogło mieć trochę sensu, bo czasem jak otworzę drzwi kierowcy to się światło w środku nie zapala, ale wystarczy, że lekko dotknę krańcówkę i się włącza, to rzeczywiście może coś w niej nie tak. Jeżeli oczywiście o to wam chodzi i dobrze zrozumiałem wasze wypowiedzi
Ale z drugiej strony, przy włączonym zapłonie to krańcówka nie powinna mieć chyba wpływu na sterowanie szybami?
Niestety, kolorów nie pamiętam który do czego był, szyby zakładałem 2 lata temu A i coś mi świta, że te krańcówki są sterowane masą, ale teraz ręki nie dam uciąć.
Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-02-01, 17:52
A więc tak, po przeróżnych próbach wyginania, szarpania i temu podobnych rzeczach z miernikiem w rękach, nie ujawniłem żadnych wad w przewodach. Skupiłem się więc na płytce, która znajduje się w owym mechanizmie. W tym celu zastosowałem drastyczną metodę "wymontowania" jej z obudowy za pomocą brzeszczota. Po oględzinach stwierdziłem, że na oko jest z nią wszystko ok. Pierwszy scalak profilaktycznie został przelutowany, próba i żadnej zmiany, następne poprawianie lutów i dalej nic, ale zauważyłem że lekkie naciśnięcie na płytkę "ożywia" mechanizm. Stwierdziłem że to na niej coś nie tak, więc lutowanie pozostałych elementów i sprawdzanie, lutowanie i sprawdzanie, no i po którejś próbie umarł całkowicie. Straciłem cierpliwość i na dziś zrezygnowałem. Jutro jeszcze się pobawię, ale powoli zaczynam godzić się z myślą o zakupie nowego. Najchętniej nabyłbym tę samą eleltronikę do sterowania, bo sam silnik i mechanizm linek jest w doskonałej kondycji, ale to chyba nierealne żeby dostać samo to i trzeba całość kupować. Mam co prawda mechanizm od tylnych drzwi, ale wątpie żeby udało się go dopasować. Kiedyś czytałem gdzieś ze z tyłu silniki są słabsze od tych z przodu, ale może samą elektronikę się przełoży. Nie wiecie coś może na ten temat? Dzięki z góry.
Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-02-01, 19:22
A silnik z prawej strony idzie jakoś spasować? Nie mam teraz tego mechanizmu pod ręką żeby pomyśleć i pooglądać, a moja wyobraźnia przestrzenna nie działa zbyt dobrze . Bo znalazłem o taki tylko:
http://allegro.pl/silnicz...6415178602.html
Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-02-01, 20:05
A i tu się chyba nie zgodzę, bo dziś przy tym dłubaniu zauważyłem, że nawet jak kostka od mechanizmu lewego była odpięta to prawa strona działała bez najmniejszego problemu
Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-02-14, 20:57
A więc tak działa przez ok 2s po czym się zatrzymuje, puszczę przycisk i nacisnę i znowu przez 2s i tak w kółko, więc nie będzie to chodziło. Jutro jadę oddać.
Silnik: 2.0 Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 155 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-02-16, 19:19
theority, jeszcze muszę z nim powalczyć, przechodziłem już to samą przygodę z tyłem zarówno lewym i prawym i się nie poddam . Korba będzie jak nowy nie będzie współpracował.:D
Dogadałem się już na kupno nowego. Tylko wg nr na nim jest to tylny mechanizm, przynajmniej tak pokazuje w grafice google, ale fizycznie jest to lewy przód. Może ktoś kiedyś podmienił silnik na ten z tyłu, mimo to chyba go kupię bo po porównaniu wnętrza mechanizmu tyłu i przodu doszedłem do wniosku, że to to samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum