Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2015-09-06, 14:18 ...::: VW Vento by Helu :::...
Ventyla kupiłem w Maju z silnikiem 1.8 90 KM. Nie mam z nim żadnych problemów puki co.
Odkupiłem go od właściciela złomowiska gdzie miał być skasowany. Zapłaciłem za niego grosze bo 1500zł. Według mnie jest w dobrym stanie, wiadomo jest pare rzeczy do zrobienia ale nie jest tego dużo. Jestem z niego bardzo zadowolony, jeśli będzie się tak dalej sprawował jak sprawuje to zostanie ze mną na dłużej.
W ostatnim czasie porobiłem zaprawki pod malowanie i atrapę pomalowałem w czarny mat oraz zostało wymienione sprzęgło . Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale nie miałem nic lepszego pod ręką.
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2015-09-06, 17:54
Miło słyszeć (a właściwie czytać), że kolejna Ventka została uratowana przed kasacją Wytrwałości w przywracaniu jej do jak najlepszego stanu i oby Ci ona służyła jak najdłużej
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2015-09-07, 23:18
Dorabiam sobie czasami na Auto - złomie. Nie planowałem kupna samochodu, ale jak ta Ventka przyjechała to sie zapytałem szefa, czy można ją kupić okazało się, że jeszcze nie jest za późno sprawdziliśmy na podnośniku od spodu było ok silnik też dobrze w miarę. Każdy był zadowolony bo poprzedni właściciel dostał więcej ode mnie niż jakby wento poszło na żyletki i ja bo kupiłem za dobre pieniądze. Dzieki wielkie będę się starał w miarę możliwości utrzymać i ulepszać Ventkę.
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2016-03-13, 12:34
Dawno nic nie pisałem, a trochę się zmieniło poza tym, że miałem małą przygodę drogową przez to zaszpachlowany tył i inna klapa, ale jest także kilka rzeczy na plus.
Kilka foto:
Z nowych rzeczy to:
* Halogeny oklejone na żółto
* Lampy tył czarno-czerwone
* Grill stary typ
* Szersza dokładka zderzaka
* Końcówy tłumika ( trochę mnie poniosło, ale jest ok)
* Skrzynia do bagażnika
* I kilka innych detali
W planach:
* Założyć gaz
* Nowe koło
* Gwint lub sportowe sprężyny
* Malowanie
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2016-11-05, 17:41
Dawno nic nie pisałem. Parę rzeczy się zmieniło na dobre kilka na minus, ale cały czas do przodu się staram
A więc tak. Wpadł kit obniżający -60/-40, przy okazji wymieniona maglownica bo już zaczęła pukać i ciec, amorki i jeszcze kilka drobiazgów także na razie zawieszenie mam z głowy.
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2017-11-19, 22:00
Wpadło kilka nowych pierdół, a mianowicie:
* Gwint (w końcu)
* Rozpórka kielichów (nie było czasu zamontować)
* Felgi 17" (nie wiem jaka firma ale w miarę ok)
* Materiały bagażnika (w sumie za ładne dziękuje)
* Ledy w ringi
* Instalacja grzanych dupek (tylko jakieś fajne półkubły muszę ogarnąć)
* Instalacja MFA (nie było czasu zamontować)
* Zbiorniczek spryskiwaczy 7L
* Szersze listwy drzwi z GT
* Kluczyk scyzoryk
Ogółem większość gratów za pół darmo i jakoś trzeba wszystko do kupy poskładać.
Kilka zdjęć.
Dokładniejsze i w lepszej jakości dodam w wolnej chwili.
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2017-11-28, 17:58
Dzięki cobramas, za miłe słowa. Opon nie zmieniałem bo kupiłem je z felgami w sumie za cene złomu Pomyśle o twoich fotelach. Halogeny na razie zostają żółte chyba, że ZKW gdzieś dorwę.
Tak sobie przeglądam forum i Wasze Ventki i mam kompleksy. Jestem posiadaczem dwóch takich samochodów i przede mną duuuuużo duuuużo pracy razy dwa. Nie mam się JESZCZE czym pochwalić. Za to pochwalę Was!
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2018-04-24, 00:08
Vento w końcu się doczekało swapa na 2.8 i przy okazji chciałem sobie założyć MFA i tempomat bo do 1.8 nie zdążyłem w związku z tym mam pytanie co do wiązki MFA.
Mam taką pod MFA wyciągnięta z seata i nie wiem gdzie wpiąć się czerwoną kostką.
U mnie w instalacji mam taką kostkę, a w nowej przy MFA jej nie ma. Co z tym fantem zrobić? Błagam o pomoc
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2018-12-17, 20:04
Siemanko
Dawno nic nie dodawałem z braku czasu (zmiana pracy), ale między czasie cały czas coś się dzieje przy Venciaku.
Nie dawno zakończyłem walkę z progami i podłogą. Stare progi nie były złe, ale też nie najlepsze. Poniżej wrzucam kilka zdjęć z prac przy nich.
Przymiarka blendy USA
Przy tej okazji w Vencie zostały wyprane fotele, przyciemnione szyby, pomalowana ćwiartka bo lakier się zaczynał łuszczyć, kilka dodatków we wnętrzu. Aktualne zdjęcia dodam w wolnej chwili.
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2018-12-17, 22:19
tom cio, Tak praktycznie wszystko sam nie które miejsca gdzie trzeba było cierpliwości do dorobienia skomplikowanej reperaturki to pomagał mi tata (ślusarz) lubi takie robótki. Dużo czytałem i rozmawiałem ze znajomymi blacharzami co i jak robić żeby się trzymało i nie gniło zaraz.
A poza tym satysfakcja po zrobieniu czegoś samemu co wymaga dużo pracy jest nie do opisania.
vwjanekvento, Teraz regularnie będzie miał przeglądy i na bieżąco będzie usuwanie jeśli się coś pojawi.
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2018-12-17, 22:23
Dodatkowo na łączeniu progu zewnętrznego z wewnętrznym jest dospawana "rynienka" żeby jeszcze dodatkowo wzmocnić wszystko.
Przy okazji był rozkręcony gwint żeby wyczyścić i nasmarować, pomalowane zaciski i wiele innych rzeczy przy tej okazji zostało ogarnietych o których teraz nie pamiętam.
Miałem okazję widzieć osobiście część prac więc z całą pewnością mogę powtórzyć Ci raz jeszcze gratulacje wytrwałości, warunki panowały nie do końca ciekawe ale się nie poddałeś i Ventyl wygląda naprawdę elegnacko.
Silnik: 2.8 VR6 Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 126 Skąd: Praszka
Wysłany: 2022-01-23, 20:13
Pora na mały update po kolejnej przerwie. Vento żyje ma się dobrze obecnie doczekało się czasu, w którym zimuje w garażu. Klika rzeczy w między czasie się zmieniło:
* Zostały przyciemnione szyby
* Obszyta kierownica
* Zmiana skrzyni (poprzednia nie wytrzymała)
* Silnik przeszedł wymianę rozrządu i wszystkich uszczelek oraz ogólne lekkie ogarnięcie pod maską + węże silikonowe.
* Dołożony separator oleju
* Fotele pół kubełki podgrzewane
* Udało się dorwać halogeny ZKW (jeszcze nie zamontowane)
* W miedzy czasie Vento śmigało na takim kole ale niestety krótko, ponieważ poleciał DR za nie i musiałem się z nimi pożegnać niestety.
* Brewka lamp
* Czerwone pasy bezpieczeństwa
* Tunel USA z cupholderem
* Hamulce z G60
* Kieszenie drzwi Blaupunkt
* Zaślepka obok radio z napisami nie pamiętam z jakiej to wersji
Na pewno o czymś zapomniałem po za tym planów dużo co raz gorzej z czasem w kolejce czekają między innymi zderzaki USA, wloty powietrza w zderzak na malowanie i montaż.
Obecnie Venciak stoi na stalóweczkach.
Przez ten czas u mnie zmieniła się także liczba samochodów. Kilka "nowych" się pojawiło
Jeśli się coś zmieni lub sobie coś przypomnę na pewno dodam.
Szczerze powiedziawszy to chyba niecałe 100km nas dzieli sądząc po Twoich tablicach
Ty cabrio kupiłeś ja sprzedałem , równowaga zachowana. Chyba że to cc chodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum