Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-11-18, 16:01
Tak o listwie gadaliśmy ale mi chodzi teraz o podświetlenie tych 2 wyświetlaczy, a nie o całe zegary.
A o całych zegarach to jeszcze później na gg pogadamy - coś mi doradzisz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-18, 16:48
Wymina podświetlenia tych dwóch wyświetlaczy też jest prościutka, gdzieś w necie krąży porada jak to zrobić... Na tej samej zasadzie co z resztą, najlepiej wymienić żaróweczki na diody, tam też jest ta nieszczęsna folia...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-18, 17:10
A po co pleksi wogóle? Ja tambez pleksi robiłem u siebie i było OK.
Do podświetlenia samych zegarów zróbcie sobie neonikiem, a wyświetlaczy nie da się inaczej jak diodą, kolor do wyboru, jest tego masa... Najlepiej aby pasował do reszty Fajnie też wygląda jak wyświetlacze mają zupełnie inny kolor od całego podświetlenia, np. miałem przez chwilkę całe niebieskie a wyświetlacze zielone, naprawdę fajny efekt...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2006-11-19, 01:28
moj kumpel ma seata cordobę (tą starą wersję) ma taki sam licznik jak w Vencie ale ma zamiast tedo zielonego paska...ma czerwony ...i nie powiem....nie głupio to wygląda...ale znowu czerwonego paska nigdzie nie mogę dostać ani w sklepach z częśćiami ani w profesjonalnych sklepach tuningowych...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-19, 12:00
Tygrysisko napisał/a:
ale znowu czerwonego paska nigdzie nie mogę dostać
No bo go nie dostaniesz niestety nigdzie WIesz mi ja próbowałem już wszystko co się tylko dało... Żebym chociaż wiedział z czego jest zrobiony ten pasek, bo wszelkie inne folie są do du... Także pozostaje inne rozwiązanie...
Uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest neon w miejsce żarówek, daje sto razy fajniejsze światło niż ten "pasek".
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-11-20, 13:31
jaca napisał/a:
Gavel, ty chcesz pewnie kolor czerwony?
Czerwone to ma być (i będzie) całe podświetlenie. A same wyświetlacze to sam jeszcze nie wiem bo boje się, że jak też będą czerwone to mogą być za słabo widoczne/czytelne Myślałem o jakimś kolorze w stylu pomarańczowego ale jeszcze się nie zdecydowałem. Jak w końcu zabiorę się za rozkręcenie licznika i zobaczę na własne oczy jak to tam od "kuchni" wygląda to coś wymyślę
Tygrysisko napisał/a:
moj kumpel ma seata cordobę (tą starą wersję) ma taki sam licznik jak w Vencie ale ma zamiast tego zielonego paska...ma czerwony
cordoba powiadasz no to muszę poszukać takowej w okolicy
może pomoże mi to podjąć jakąś konkretną decyzję
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-20, 13:36
Gavel napisał/a:
no to muszę poszukać takowej w okolicy
Myślałem, że chcesz gwizdnąć z jakiegoś SEATA licznik...
Gavel napisał/a:
może pomoże mi to podjąć jakąś konkretną decyzję
dopiero to zdanie mnie uspokoiło
Niebieski się już wszystkim znudził i czerwony wraca do łask. Fajna sprawa, ale wszystko musi być w jednym odcieniu koniecznie. Czyli masa kombinacji. Widziałem już skopane autka, gdy nie udawało się dobrać diód w identycznym odcieniu i był różnice tonalne w kolorze. Wygląda badziewie wtedy... A co najlepsze czasami diody tego samego producenta z tej samej dostawy potrafią różnić się tonalnie...
Ja tam i tak jeśli już to na niebiesko, bo chociażby radyjko mam na niebiesko podświetlane, a radia przez najbliższe lata nie zamierzam zmieniac....
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 34 Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 2006-11-21, 18:51
Witam!
Temat zmiany podświetlenia też mnie już od dłuższego czasu męczy i ciągle eksperymentuję na razie z zegarami poradziłem sobie w ten sposób (kolor niebieski to w rzeczywistości filoletowy, niestey aparat tak przkłamuje). Linijkę LED wyknałem samodzielnie i zużyłem coś około 14 diód
Gavel napisał/a:
...ale mi chodzi teraz o podświetlenie tych 2 wyświetlaczy
Wyświetlacze mam podświetlone czerwonymi diodami po jednej na każdy zegar z tym, że diody są średnicy 10mm idealnie wchodzą w otwory. Ważne jest zmatowienie całej diody a nie tylko soczewki. Żeby zmninimalizować efekt punktowego świecenia górę soczewki pomalowałem czarnym flamastrem.
Co do tych filtrów to wykonałem je z przeźroczystej folii antywałamniowej do której przykleiłem kawałek białej reklamówki :> Folia antywłamaniowa jest odporna na czynniki atmosferyczne to moze w zegrach też da radę
Efekt tak jak widać światło (jak na diody) jest w miarę dobrze rozproszone.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-21, 23:24
Słuchajcie, wystarczy podążać za poradą Mariusza apropos zmiany zegarów (http://www.vwvento.org/porady/zegary/index.htm), tyle, że na koniec zdjąć wyświetlacze i ukaże się coś takiego:
Wracając do początku tematu.Rozebrałem drugi licznik i przełożyłem wyświetlacz do mojego starego licznika i to samo:brak napisu TOTAL!!! Teraz wiem,że wyświetlacz nie jest uszkodzony,jedyna możliwość to coś namieszane w układzie scalonym.
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-09-06, 09:10
Z tego co sie orientuje a raczej w miare dobrze to napis total z licznika w vento lub mk3 znika po przekroczeniu przebiegu 300000 km.Jest to zapisane w module pokladowym auta, a licznik i zegary sa tylko urzadzeniem wykonawczym ,z pamiecia, ktora faktycznie da sie zmienic ,jednak prawdziwy zapis przebiegu znajduje sie jak juz wspomnialem w module pokladowym auta.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-07, 10:09
CichyEska, a skąd wiesz...
Zapewne po kolejnych 300 tys znowu zeruje się licznik... Nadal zastanawiam się czemu tak to zrobili... Czyżby VW nie wierzył, że silnik wytrwa tyle kilometrów?
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2007-09-07, 11:10
Sorka faktycznie.Acha zegary motometer i vdo te pierwsze zeruja po 400000 a vdo po 300000 lub odwrotnie ale nie wszystkie gdzies znalazlem taka teorie,nie potwierdze bo sie nie spotkalem.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum