Przesunięty przez: Paweł J. 2008-04-22, 15:18
Zbyt duża emisja CO2
Autor
Wiadomość
gumis1
Kierowca eLki władca gleby
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-05, 22:45 Zbyt duża emisja CO2
Bylem dzisiaj na badaniu technicznym. Urządzenie sprawdzające emisję spalin wykazało, że przekraczam o ....(bardzo dużo) emisję CO2.
Facet powiedział, że normą na tym wskaźniku jest 0.5 , a moj samochód wydala ponad 24 krotną wartość tej normy.
Co może być tego przyczyną???
Wszystko jest na swoim miejscu (w tym katalizator), oprócz tłumika środkowego, ale dowiedziałem się, że nie wpływa on na emisje spalin.
Mam 14 dni na usunięcie usterki od dzisiaj, więc trzeba się spieszyć.
Pomóżcie mi. Proszę.
theority
Vento 1,9 TDi
Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 2750 Skąd: Konin
Wysłany: 2007-09-05, 23:05
Podstawą jest sprawdzenie sprawności sonda lambda, bo to ona odpowiada za normowanie spalin tym bardziej jeśli byś miał gaz ( ale wiem że nie masz ).
_________________Gość , jeśli pomogłem , to kliknij pomógł . Będzie mi miło
Vento 2.0
Znajdż mnie na Facebook'u
gumis1
Kierowca eLki władca gleby
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-06, 01:45
A jak wymiana nie pomoże??
Co jeszcze mogłoby to powodować? Chciałbym mieć jak najwięcej przyczyn tego problemu.
Morfeusz142
Pan i władca oktanów Morfeusz142
Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-09-06, 07:43
A oleju Ci za dużo nie bierze? Być może poszły pierścienie olejowe? A może katalizator jest już do wymiany.
_________________ Morfeusz142
theority
Vento 1,9 TDi
Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 2750 Skąd: Konin
Wysłany: 2007-09-06, 07:59
gumis1 napisał/a: A jak wymiana nie pomoże??
No to wpierw jedź do diagnosty, komputer podłączy i będziesz wiedział na 100%.
_________________Gość , jeśli pomogłem , to kliknij pomógł . Będzie mi miło
Vento 2.0
Znajdż mnie na Facebook'u
gumis1
Kierowca eLki władca gleby
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-06, 10:16
Morfeusz142 napisał/a: A oleju Ci za dużo nie bierze? Być może poszły pierścienie olejowe?
Auto mam 1,5 roku. Zawsze sprawdzam stan oleju przed dłuższą drogą i nigdy poziom nie spadał, nawet kropli nie weźmie.
spyro
www.vwvento.org
Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-06, 10:56
Po pierwsze uszczelniacze zaworów, po latach twardnieją i wtedy silnik spala olej, to bardzo przekracza normy spalin wtedy.
Dalej sprawdziłbym kata, może już się skończył.
Sondę sprawdzić można bardzo prosto na mierniku elektrycznym, może padała i wariuje podając złą mieszankę paliwa.
Najlepiej podjedź do dobrego diagnosty, podłącza pod VAG'a i duża szansa wyjkrycia wielu problemów.
_________________VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
spyro
www.vwvento.org
Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-06, 10:57
Po pierwsze uszczelniacze zaworów, po latach twardnieją i wtedy silnik spala olej, to bardzo przekracza normy spalin wtedy.
Dalej sprawdziłbym kata, może już się skończył.
Sondę sprawdzić można bardzo prosto na mierniku elektrycznym, może padała i wariuje podając złą mieszankę paliwa.
Najlepiej podjedź do dobrego diagnosty, podłącza pod VAG'a i duża szansa wyjkrycia wielu problemów.
_________________VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
gumis1
Kierowca eLki władca gleby
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-07, 18:49
No i klops. Byłem u diagnosty. Sonda lambda i katalizator - ok.
Przyczyną takiej emisji jest m.in. (jak powiedziałeś Spyro ) uszczelniacze wtryskiwaczy.
Ale nie tylko.
Jak wspominał Morfeusz142 to wymiany nadawały by się też pierścienie olejowe, chociaż ubytku oleju nie widać gołym okiem. I pozostaje jeszcze trzeci element jakieś prowadnice w silniku.
W warsztacie wymienili mi uszczelniacze i wyczyścili wtryskiwacze. Ta naprawa przyniosła pożądany efekt bo emisja dwutlenku węgla spadła z 12% do 3%.
Reszty nie zamierzam robić, bo chyba da się z tym jeździć.
spyro
www.vwvento.org
Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-09, 09:29
gumis1 napisał/a: wymienili mi uszczelniacze i wyczyścili wtryskiwacze
ile wzięli za to?
_________________VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
gumis1
Kierowca eLki władca gleby
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-09, 10:34
Za takie cos 510 zl
spyro
www.vwvento.org
Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-09, 10:41
zdejmowali głowice przy wymianie uszczelniaczy?
_________________VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę