Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 15:04
No i się władowałem...
Autor Wiadomość
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
  Wysłany: 2007-09-17, 21:36   No i się władowałem...

Cześć,

Mam vento od piątku, silnik 1,9TD, 1993 rok. Przed zakupem sprawdziłem wszystko bardzo szczegółowo.

-Silnik suchy, czysty, ale nie myty,
- autko odpala na zimnym i ciepłym jak ta lala,
- chodzi jak w zegarku
- moc rewelacyjna
- żadnego dymienia ani na czarno, ani na biało ani na niebiesko
- temperatura żadnych skoków, chodzi do 90 stopni i koniec, żadnych wahań itp.

Wszystko pięknie, w weekend zrobiłem autem ponad 350 km, na starcie stan oleju to połowa między stanami. Wczoraj sprawdzałem, było bez zmian. Dziś wieczorem znów i jest MINIMALNY! Co się stało? Przejechałem autem 160 km od wczoraj i wziął tyle oleju? A przecież wszystko chodzi idealnie.

Dodam jeszcze że w sobotę znalazłem trochę syfu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego (olej?). Czyżby uszczelka pod głowicą? Ale przecież nie dymi!

Pomóżcie proszę...
 
 
grzech 
Kierowca eLki
grzech


Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Ławszowa
  Wysłany: 2007-09-18, 09:30   olej

Patrzyłeś pod spód silnika może gdzie się sonczy ja jak kupiłem samochód to 40 % śrubek sam musiałem dokręcić, śmierć takim sprzedawczyką :[
_________________
grzech
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2007-09-18, 09:39   

Pod spodem też suchy, obserwuję czy nie ma wycieków rano na postoju. Nie żadnych nawet małych plam pod autem.

Gdzie on wciągnął tyle oleju?
 
 
grzech 
Kierowca eLki
grzech


Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Ławszowa
  Wysłany: 2007-09-18, 09:48   olej

A filtr jak wygląda :hmmm:
_________________
grzech
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-09-18, 09:55   

To mogą być pierścienie olejowe. Pierścieni może już nie ma i stąd tak duzy ubytek oleju. To jest możliwe. A sprawdzałeś ciśnienie sprężania w cylindrach? Jaki masz przebieg w tym aucie?
_________________
Morfeusz142
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2007-09-18, 09:58   

Ciśnienia nie sprawdzałem, tylko czy to możliwe że pierścienie jeśli autko nie dymi i na niezłego kopa? Poza tym najpierw zrobiłem 200 kilometrów i olej był ok w tym czasie, a po kolejnych 160 taki ubytek.

[ Dodano: 2007-09-18, 10:05 ]
Aha filtr powietrza też czysty. A co myślicie o syfie w zbiorniczku wyrównawczym?
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-09-18, 10:07   

A sprawdzałeś,czy nie ucieka Ci korkiem spustowym, nie ma pod samochodem żadnych plam oleju? Dziwna sprawa.

[ Dodano: 2007-09-18, 10:11 ]
A jak zaglądałeś do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, to nie było go wiecej niż zwykle?
_________________
Morfeusz142
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2007-09-18, 10:13   

No właśnie nie ma plam. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ale jeśli pół litra oleju poszło do układu chłodzenia na odcinku 160 km to chyba powinny być jakieś inne objawy. Już nie mam pomysłu co się mogło stać.

[ Dodano: 2007-09-18, 10:14 ]
Morfeusz142 napisał/a:
A sprawdzałeś,czy nie ucieka Ci korkiem spustowym, nie ma pod samochodem żadnych plam oleju? Dziwna sprawa.

[ Dodano: 2007-09-18, 10:11 ]
A jak zaglądałeś do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, to nie było go wiecej niż zwykle?


Tyle samo co zawsze, stan płynu ok
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-09-18, 10:21   

Albo pękł pierscień olejowy, albo to faktycznie jak piszesz uszczelka pod głowicą. W każdym razie sprawdż cisnienie sprężania.Tak czy inaczej czeka Cię remont silnika. Z tak duzymi ubytkami oleju musiałbyś wozic karnister oleju w kufrze.
Pozdrawiam.
_________________
Morfeusz142
 
 
grzech 
Kierowca eLki
grzech


Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Ławszowa
  Wysłany: 2007-09-18, 10:25   olej

Sprawdziłeś czy pod korkiem wlewu oleju nie ma białej mazi jeżeli jest to na bank pierścienie i uszczelka, sprawdź cały tłumik czy ci sprzedawczyk jakiś ala filtrów nie pozakładał dlatego po wydechu nic nie widać.
_________________
grzech
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-09-18, 10:33   

Biała maż na korku oleju, jak najbardziej. Wtedy to na bank usczelka pod głowicą.
_________________
Morfeusz142
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-09-18, 16:04   

Hehhe a ja smiem twierdzic ze nic sie nie stalo:P
Przejedz sie samochodem zagrzej do i zostaw na noc w tym miejscu gdzie wczesniej sprawdzales najlepiej na rownym terenie i po nocy sprawdz stan prze odpaleniem. Na 99% bedzie dobry.
Tak sie robi jak sprawdza sie olej po odpaleniu i nie dogrzaniu silnika. olej zostaje w silniku a nie w misce
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-09-18, 16:21   

Masz rację.Mam nadzieję,że kolega mario wie jak sprawdza się olej.
_________________
Morfeusz142
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2007-09-18, 20:44   

Nie no panowie, olej to ja umiem sprawdzić. Zawsze robię to na zimnym silniku przed odpaleniem to oczywiste.

Zapytam jeszcze o pewien szczegół na który nie zwróciłem wcześniej uwagi. To mój pierwszy diesel z turbo. Kiedy depnę mocniej na gaz i silnik wchodzi gwałtowniej na wysokie obroty słyszę spod maski taki świst (gwizd), nie jest to bardzo głośne ale słychać. Czy to jest dźwięk turbiny? Czy taki gwiazd to normalne, zaznaczam że silnik jest 1,9TD (nie TDI).
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-09-18, 21:41   

To normalne, tak gwiżdze turbina.
_________________
Morfeusz142
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
Wysłany: 2007-09-18, 22:25   

czasami jak jezdzi sie na wysokich obrotach i turbinka jest juz leciwa to potrafi przepuszczac olej najlepiej sciagnij gumowago weza laczacego turbine z filtrem powietrza i wsadz palca podejrzewam ze bedzie tam olej
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2007-09-20, 22:47   

Sprawdzałem czy nie ma śladów oleju w filtrze powietrza ale nie jest czyściutko. Zobaczę też ten wąż. Tym nie mniej gdyby to było powodem brania oleju to tam by już pływało (miałem tak kiedyś fordzie)
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-09-21, 13:43   

U mnie turbo trochę oleju puszcza, ale widać to na zewnątrz bez rozbierania bo trochę poci się uszczelka za sprężarką. Sprawdź na filtrze oleju czy Ci tam olej do chłodniczego płynu nie ucieka. Poza tym jak silnik bierze olej to w sumie nie zawsze musi kopcić. Przystaw biały papier albo szmatę do wydechu i przygazuj to pokaże. A tak swoją drogą, to kiedyś po wymianie oleju i przejechaniu może setki ubyło mi pół litra! Ale po dolaniu już nie ubywa, więc przyjąłem wersję, że rozeszło się po silniku albo powietrze gdzieś było cyco, no w każdym razie teraz jest dobrze.
_________________

 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2007-09-23, 14:55   

rav napisał/a:
U mnie turbo trochę oleju puszcza, ale widać to na zewnątrz bez rozbierania bo trochę poci się uszczelka za sprężarką. Sprawdź na filtrze oleju czy Ci tam olej do chłodniczego płynu nie ucieka. Poza tym jak silnik bierze olej to w sumie nie zawsze musi kopcić. Przystaw biały papier albo szmatę do wydechu i przygazuj to pokaże. A tak swoją drogą, to kiedyś po wymianie oleju i przejechaniu może setki ubyło mi pół litra! Ale po dolaniu już nie ubywa, więc przyjąłem wersję, że rozeszło się po silniku albo powietrze gdzieś było cyco, no w każdym razie teraz jest dobrze.


Jak sprawdzić na filtrze oleju czy mi tam olej do płynu chłodniczego nie ucieka, to możliwe jest???
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-09-24, 13:22   

Tego nie wiem :bezradny: . Wiem tylko tyle, że nad filtrem jest wymiennik ciepła olej-ciecz chłodząca. Więc może tam coś się dziać. Ale w takim przypadku w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego pływałby olej a nie "jakiś syf".
_________________

 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2007-09-27, 20:52   

pamiętaj zawsze do 1 miesiąca czasu możesz auto oddać kolesiowi od którego go masz bo jakby nie było mogła to być wada ukryta
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
mario_pil 
Kierowca eLki


Silnik: TDI
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 33
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2007-09-28, 22:23   

Dzięki chłopaki za wszystkie wypowiedzi.

Nie udało mi się ustalić co wtedy się stało z tym olejem. Wymieniłem olej i oczywiście filtr, zrobiłem 1000 km i wszystko gra. To najdziwniejsza historia, która mi się zdarzyła z autem. Mam nadzieję, że to się już się nie będzie powtarzać. Mechanicy też nic nie ustalili, uszczelka pod głowicą odpada, żadnych objawów nie ma.

Panowie dodam także, że Vento to niesamowity samochód, żadną inną furą nie jeździło mi się tak dobrze a trochę tych aut już katowałem, GOLF I 1978:-), Fiat Uno 1984, Daewoo Tico 1998, Ford Escort 1994, Opel Corsa 2006, Renault Clio 2006- te dwa ostatnie to niestety tylko służbowe;-)

Vento jest rewelacyjne, nawet jeśli będę musiał ściągać głowicę to i tak już kocham to auto.

Pozdrawiam
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-29, 12:59   

mario_pil napisał/a:
to i tak już kocham to auto

to się nazywa podejście, tak trzymaj... :tak:
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 9