Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 12:34
Syntetyk, półsyntetyk?
Autor Wiadomość
megusia 
Autostopowicz
Vento znaczy wiatr



Dołączyła: 15 Mar 2006
Posty: 8
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2006-03-15, 20:08   Syntetyk, półsyntetyk?

Witam forumowiczów :wink:
W moim Venciaku pyknęło 100kkm przebiegu.. Jako że bierze nieco więcej oleju niż powinien, a po pierwszym odpaleniu danego dnia zostaje duża chmura białego dymu, rozważam zmianę z dotychczasowego syntetyka (Elf 5W40) na półsyntetyk Mobil SuperS.

Oczywiście są różne szkoły.. 8) jedni twierdzą, że syntetyki są najlepsze na świecie i niezależnie od przebiegu najlepiej jeździć właśnie na nich. Inni z kolei, że zaleca się przejście po ok 100kkm na półsyntetyk, a docelowo później na mineralny.

To ja zamieniam się w słuch, co na to powiecie Wy :D



Pozdrawiam,
megg
---> Vento 1,8 '96 GLX <---
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-15, 22:00   

Jeśli mozesz napisz ile bierze oleju na 10 tys. km. Nie świadczy to wcale o tym, że trzeba zmienić olej na półsyntetyczny. Aha i ijeszcze jedno pytanie, od kiedy masz to auto, może zmieniłaś olej z niższego na pełny syntetyk? Czy masz pewność, że od początku jeździł tylko na pełnym syntetyku. Ogólnie przy przebiegu 100 tys km nie powinien jeszcze brac oleju...

Pozdrawiam i zapraszam do zapisania się do Klubu, wystarczy wysłac fotki i opis swojego autka i gotowe.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
kovval 
Już prawie mieszkam w Ventce



Pomógł: 11 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1539
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2006-03-15, 22:09   

ja tam leje minerala, niestety poprzedni wlascicel nie poinformowal mnie jakiego oleju uzywal. zreszta po holendersku to bysmy se o tym raczej nie pogadali :)
_________________
Get Rich Or Die Tryin'
 
 
leman 
Kierowca eLki



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 40
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2006-03-15, 22:51   

U mnie też już przyszedł czas wymiany oleju mam 1,9 TD 1992 r i 180 tyś przebiegu jaki mi radzicie lac olej ?? ? firmę prosze i gęstość podać :mrgreen:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-15, 23:53   

Firma oleju zależy dod tego ile chcesz na niego wydać:-) Ja jeżdżę od dłuższego czaau na Midlandzie bądź Lotosie i nie narzekam. Nie ma sensu przepłacać za mobila, Schella itp. Np. Schell kupuje olej z Rafinerii Gdańskiej i rozlewa go w swoje butelki, czytałem o ty już w paru miejscach.
Ważne abyś wymieniał olej regularnie no i oczywiście przy tym filtr oleju...
Ja jeżdżę na mineralnym od lat i nic się nie dzieje z autem. Mam w tej ciwli około 230 tys m przebiegu i jak narazie zrobiłem ostatnio uszczelniacze zaworów w silniku.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
TYGRYSISKO
Gość
Wysłany: 2006-03-16, 08:25   

Ja jeźdżę na półsyntetyku Mobil10w40 mam 207tys przebiegu. Od wymiany do wymiany dolewan troszeczke ale niewiele tak około 0.6litra na jakieś 12tys. Zalałem półsyntetykiem bo nie wiedziałem na jakim oleju śmigał poprzedni właściciel.

SPYRO: mam pytanie odnośnie brania oleju. mechanik powiedział mi ze jeśli nawet wleje się litr oleju między wymianami to nic nie świadczy. Ja już sam nie wiem jak to jest...Czy takie ubytki jak u mnie to normalnka? A może to już powoli padające uszczelniacze? Dodam że nawet rano przy odpalanie najmniejszego dymnka mi nie puszcza. Ostatnio nawet zdjłąłem końcówkę wydechu żeby zobaczyć czy wydech jest odymiony....a tu....czyściutko...nawet najmniejszego nalotu. I bądź tu mądry... :?
A w dodatku nasłuchałem sie od mechanika opowieści o merolu okularniku który był u niego na warsztacie i który miał ponad 3litry pod maską i od nowaści brał litr oleju na 1500km i teraz mam totalną sieczkę w głowie...Więc jak to w końcu jest???
 
 
megusia 
Autostopowicz
Vento znaczy wiatr



Dołączyła: 15 Mar 2006
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-03-16, 12:21   

admin napisał/a:
Jeśli mozesz napisz ile bierze oleju na 10 tys. km.

Trudno określić dokładnie, ale myśle że może brać jakieś 1 - 1,5l :| Nie jest to chyba aż taka ilość, żeby kwalifikował się odrazu na wymianę uszczelniaczy zaworów... To już zawsze jest jakaś większa ingerencja w silnik.
_________________
Vento 1,8 '96 GLX
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-16, 12:31   

Przy takim ubytku nie masz się czym martwić! To żaden problem, czasen nowe auta mają większe zużycie oleju... Np nowy nissan primera potrafi wciągać litr na tysiąc km (ostatnio był artykuł w Auto Świecie).
Co do uszczelniaczy zaworów to nie ma narazie takiej potrzeby, a sama wymiana nie jest żadną ingerencję w silnik, jeśli to robi specjalista iczywiście. Ja zanim u siebie wyeiniełm udszczelniacze długo szukałem odpowiedniego warsztatu. I znalazłem jeden, który jako jedyny nie chciał ściągać głowicy do wymiany uszczelniaczy. Mają odpowiednie narzędzie i robią to od góry nie rozkłądając nic.

Wracają do tematu oleju, spokojnie możesz dalej jeździć na pełnym syntetyku. Ważne jest abyś nie wymieniła na niższy, czyli np półsyntetyk czy mineralny a potem z powrotem wróciła do pełnego sytntetyka bo to rozszczelni na maxa silnik... Także jeśli auto od początku jeździło tylko na syntetyku to narazie spokojnie możesz dalej jeździć na pełnym syntetyku...

Tak za 50-70 tys km możesz pomyśleć o przejsciu na półsyntetyczny.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
megusia 
Autostopowicz
Vento znaczy wiatr



Dołączyła: 15 Mar 2006
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-03-16, 12:49   

Z innej strony po co bawić się z uszczelniaczami, skoro miałaby pomóc wymiana na olej półsyntetyczny. Słyszałam od kilku osób, że w przypadku ich aut, to jak najbardziej wystarczyło.
Tak jak mówię, na pewno bierze więcej niż litr.. także te 1,5l a może nawet 2l już świadczy o tym, że trzeba się sprawie przyjrzeć z bliska :)

Jest tu ktoś z Poznania? Potrzebny mi namiar na dobrego [ale nie szałowo drogiego] mechaniora. Na pewno macie kogoś sprawdzonego, będę wdzięczna za udostępnienie namiarów 8)

Pozdrawiam,
megg
_________________
Vento 1,8 '96 GLX
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-16, 22:52   

Przejedź się do mechanika, nie powinien Ci brac oleju przy tym przebiegu. Ja kupiłem moją Ventkę jak miałą 128 tys km przebiegu. Brać olej zaczęła mi przy jakiś 180 tys km aż przy ponad 200 tys km brał mi litr na tysiaka. W tej chwili po wymianie uszczelniaczy zrobiłem ponad 3 tys i jak narazie nie bierze nic.
W każdym razie nie ma sensu zmieniać oleju na gorszy... To nic nie da jak zmienisz olej na półsyntetyk, to ma się nijak na spalanie oleju...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
leman 
Kierowca eLki



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 40
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2006-03-16, 23:27   

Ja mam 1,9 TD 1992 mam wlanego lotosa minerala a mam 180 tys przebiego to dobry ten olej na tyle kilospow czy lepszy by byl półsyntetyk ?? ?
 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-03-17, 00:56   

Mysle ze jesli bierze 1,5 litra na 1000 km to stanowzo przeszedł bymna pół syntetyk , jesli będzie brał podobnie to zaczoł bym się zastanawiać nad tym czy rzeczywiscie nie zajżeć pod głowicę do tych uszczelniaczy :wink: , Minerał to raczej przy przebiegu 100xxx bym odradzał. Jest to moje zdane na ten temat . //// Leman jest ok przecież minerał to też olej co :) , jesli silnik nie cieknie i nie kopci nadmiernie to nawet bym się pokusił na zmianę na pół-syntetyk .. Ja mam przejechane 82 tys mil i smigam na syntetyku nadali jest ok :D
_________________

 
 
TYGRYSISKO
Gość
Wysłany: 2006-03-17, 08:05   

1-1,5na 1000 to stanowcvzo za dużo i uważam że wymiana oleju nic tu nie pomoże. Radziłbym pojechać do dobrego mechanika (ale fachowcem nie jestem)
 
 
leman 
Kierowca eLki



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 40
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2006-03-17, 08:35   

A może wie ktoś przy ilu km powinno sie przechodzic z syntetyka na półsyntetyka i przy ilu z półsyntetyka na minerala i czy są tu jakieś zasady :)
 
 
kovval 
Już prawie mieszkam w Ventce



Pomógł: 11 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1539
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2006-03-17, 17:19   

ja tam leje olej mineralny Havoline Texaco Disel 15W40 za cle 77 zl..... i tez jest zaje... chociaz nie ma bunkrow :)
_________________
Get Rich Or Die Tryin'
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-03-17, 21:48   

osobiscie uzywam mineralny lotos 10w40,a ze uzywam kilku samochodow to wszystkie mam zalane takim olejem poprostu z wygodnictwa,lotos bo tani a przy tym dobry olej i nie jakis gaz czy city poprostu ten najzwyklejszy,mam kolege ktory pracuje w rozlewni oleju lotos i mowil ze olej to rozlewaja ten sam tylko butelki zmieniaja i tak to sie robi w Polsce.odnosnie oleju mineralnego to poprostu wymieniam czesciej w silnku benzynowym to po 10-12tys a w dislu po 8-10tys km i jak na razie przez stosowanie takiego oleju nie mialem problemow z silnikami takie przyklady ford transit 2,5 d 450tys km bez remontu,reno master 2,5 td 800tys km silnik umarl,opel kadet 1,6i 400tys km,ford sierra 560tys km remont silnika i nastepne 200tys sprzedana,sierra 2,3 disel kupiona 400tys przejechane nastepne 120tys silnik umarl,peugeot 405 1,9d kupiony 620 tys przegrzany silnik wymiana pierscieni jednego tloka i remont glowicy koszt 500zl obecnie przejechane 40tys nie ma problemow,vw golfII 1,6 b+gaz 280 tys bral 1.5 litra oleju na 10tys sprzedany koles zrobil uszczelniacze i jezdzi dalej,vw vento 220 tys pobiera 1litr na 10tys km tak ze uzywam tylko mineralnych z wyjatkiem motocykli ale dlatego poniewaz nie robie duzo km a syntetyki sie nie starzeja wiec nie musze robic tak czesto zmian.mineralny zmiana co pol rokujezeli nie przejedziesz km.pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2006-03-18, 08:56   

Dzięki Spyro. Uspokoiłeś mnie. A juz myślałem że to cuś z uszczelniaczami. :lol:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-18, 12:33   

marecki2R napisał/a:
Mysle ze jesli bierze 1,5 litra na 1000 km to stanowzo przeszedł bymna pół syntetyk ,


Na 10 tys km (nie tysiąc) to uważam nie jest dużo. Niektóe auta mają wi nstrukcji napisane, ze moga tyle spalać na tysiaka. Tak jak pisałem, napewno nie olej jest przyczyną!!!
Sam osobiście widziałem ostatnio furkę, któą miała grubo ponad 300 tys km i jeździłą na pełnym syntetyku. Jak tylko mu zaczął brać olej pojechał na wymianę uszczelniaczy i wszystko wróciło od normy. Mowa tu o VW Passat z benzynowym, 2-litrowym silnikiem).
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-03-18, 14:17   

a ja leje lotos gas i ubytki oleju sa prawie nie zauwazalne na miarce-wiec nie wiem... ventylkowi niedlugo stuknie 260 tys:)coprawda uszczelniacze zaworow byly wymieniane przy okazi planowania glowicy jak mi niedawno uszczelka poszla:|-ale i przed tym nie bral oleju...
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-03-18, 19:46   

uszczelniacze to podstawa jezeli nie masz wyciekow z silnika a masz widoczne ubytki oleju to na 100% uszczelniacze chyba ze silnik byl pozadnie przegrzany to wtedy wchodzi wymiana pierscieni no to juz powazniejsza operacja ale skuteczna.pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Roman 
Ventofan
ventyle ventyle


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 156
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-03-19, 11:45   

Co do kopcenia rano i zotawiania chmury białego dymu jak z T - 34 ja to przechodziłem. wymieniłem uszczelniacze zaworów i jest bez porannej zasłony dymnej przy odpalaniu. co do brania oleju myslę że 1 do 1,5 litra to stanowczo zbyt wiele oleju .
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-03-19, 17:52   

ja mialem dokladnie takie same objawy jak kolega wyzej w sierze ale ja mialem trzykrotnie zagotowany silnik no i musialem wymienic pierscienie bo zarla olej nie milosiernie 1-2 oleju na 1tys km.pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Roman 
Ventofan
ventyle ventyle


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 156
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-03-22, 08:38   

silnik oczywiście może brać jakąś ilość oleju bo przecie jak to sie mówi jak nie smaruje to nie jedzie, ale zużycie oleju moim zdaniem powinno się zamykać w ilości do 100 ml na 1000km
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-03-22, 09:33   

teoretycznie to tak powinno byc ale jak sami widzicie w praktyce jest calkiem inaczej.kiedys kupilem nowego malucha i kilku kumpli w okolicy i od nowosci moj nie bral oleju od zamiany do zmiany miescil sie w zakresie max i min to jakies 1litr na 15tys nawet jak mialem przejechane 160tys km to duzo wiecej nie bral fakt ze zmiane robilem wtedy co 10tys a jeden z kumpli trafil taka sieke ze bral 5 litrow od zmiany do zmiany a serwis sie wypiol no bo przeciez norma to 0,8 litra na 1tys no itak jezdzil jakis czas a pozniej go sprzedal.dlatego ile silnikow tyle mozliwosci jak ja to mowie
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 9