Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 11:57
Bezpiecznik świec żarowych
Autor Wiadomość
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-12-24, 15:26   Bezpiecznik świec żarowych

czy duży bezpiecznik (u mnie 80A 32V - żółty) nad przekaźnikami w skrzynce przy lewej nodze kierowcy to bezpiecznik świec żarowych? Czy jest jeszcze jakiś dodatkowy bezpiecznik od świec? Przekopałem juz kilka forów i mam halo w glowie, dodam że w komorze silnika na podszubiu nie znalazłem żadnego bezpiecznika, jest tyko jeden obok zbiornika wyrównawczego.

Vento
TDI
1997
110 KM

Ogolnie problem moj polega na tym że, przy obecnych mrozach -6 do -10 odpala za 3 razem i po kilkusekundowym kręceniu rozrusznikiem. 3-krotne podgrzewanie świec nie pomaga. Po ok 15 min jazdy i postoju ok 6-7 godzin odpala na dotyk. Kontorlka od świec żarowych świeci i gaśnie (chyba) prawidłowo (po kilku sekundach), nie miga nie zapla sie podczas jazdy. Akumulator ok, filtr paiwa ok, depresator dolany.

Pytanie -

Świece?
Bezpiecznik świec żarowych?
Przekaźnik świec żarowych?

Dzisiaj (24-grudnia) nigdzie nie udało mi sie kupic bezpiecznika (przyp. 80A 32V) i niestety nie udało mi sie go wyciągnać bo siedzi ostro i jeszcze na małym zatrzasku, a tam sie mieści tylko jedna ręka. Przekaźnik (R12) wygląda ok (styki czyste).

Nie miałem też czasu na sprawdzenie świec. Ale komplet mam (BERU) jak by co.

Co radzicie?
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-25, 00:42   

bezpiecznik to mozna sprawdzic miernikiem ale jesli bawiles sie w kilkukrotne grzanie swiec raz za razem to obstawiam ze padly ci swiece zeby sprawdzic czy prad idzie na swiece to odkrec kabel ktory doprowadza prad do mostka na swiecach i polacz do niego zarowke i zarowke zmasuj po wlaczeniu grzania zarowka powina swiecic az nie wylaczy grzania stycznik jesli w tym miejscu bedzie ok to pozostana tylko swieczki do wymiany pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Doombringer 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1,9 D '93



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-12-27, 08:58   

Czy ktoś wogóle próbował tej metody z żarówką? bo z podstawowych wzoróc elektrycznych jest to wątpliwe...
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2007-12-27, 18:03   

Doombringer napisał/a:
Czy ktoś wogóle próbował tej metody z żarówką? bo z podstawowych wzoróc elektrycznych jest to wątpliwe...

najpierw sprobuj a pozniej podwazaj jak bym tego nie praktykowal to bym glupot nie wypisywal bo na ilosci postow mi nie zalezy kiedys nie bylo miernikow i tez trzeba bylo sobie radzic niedowiarku :mysli:
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-28, 14:28   

mongi mialem identyczny problem! przeczytaj w temacie rano ciezko pali niby jedna swieca niedokrecona czy cos takiego. u mnie wogole prad nie szedl na swiece i tez wymieniane byly swiece ssprawdzalismy przekaznik, ze bezpiecznik spalony to normalne, a okazalo sie ze napiecie bylo tak duze ze spalilo kabel ktory idzie do bezpiecznika i skad to ranne palenie po wymianie kabla przy bezpiecznikach koncowka od drugiej strony. wento po nocy - 10 pali po sekundzie oczywiscie po podgrzaniu;) jedna ze swiec zamiast zaru dawala zwarcie, przeczytaj w tamtym temacie opisalem troche lepiej. pozdraawiam
 
 
Andrzej. 
Niedzielny kierowca
TDI


Wiek: 40
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: koło
Wysłany: 2007-12-28, 16:15   

dokladnie jak muwisz zgadzam się}} jak wszystko ok to pali mi vento po sekundzie nawet w duże mrozy a mam pytanie do użytkownika TDI jaki kolor dymka wam pokazuje po rozruchu na zimnym po nocy ? u mnie przez 15 sekund puszcza siwo niebieski silnik nawet nieszarpnie po zapaleniu ale chwila moment i niema dymu nawet jak mu depne troche a ma przebieg 210tys/km a może i więcej
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-29, 15:47   

z tego co sie zorientowalem to disel puszcza po rozruchu zimnej nocy itd bialy dym, mgle i to zazwyczaj nei w malej ilosci, ale jesli u siebie masz na niebiesko to znaczy ze bierze olej, Jak sie myle to niech ktos mnei poprawi.
 
 
Andrzej. 
Niedzielny kierowca
TDI


Wiek: 40
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: koło
Wysłany: 2007-12-29, 20:55   

Junior oleju nic niebierze od wymiany do wymiany wlalem 4,5l i tyle spuściłem po 10tys. km co sądzicie o mały dymku w kolorze niebieskim przez ok 15sekund na zimnym dodam że paliwko jest gites
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-30, 00:54   

ja specem nie jestem ale jak kupywalem samochod to wszyscy mowili niebieski dym bierze olej a czarny wtryski do wymiany :)
 
 
Andrzej. 
Niedzielny kierowca
TDI


Wiek: 40
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: koło
Wysłany: 2007-12-30, 12:31   

wiesz JUNIOR ja tam sie niebede przejmowal tym takie dymienie to jest nic jak zapala od tyknięcia i chodzi wiadomo jakieś zużycie moze i jest ale spręzanie to ma super bo zapalal mi przy minus kilku stopniach za pierwszym razem przy wszystkich przepalonych świecach zarowych widzialem jak niektore diesle potrafią dymka puscic że aż auta niewidac
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-31, 19:07   

no to racja nie ma co sie przejmowac, moj bez swiec po nocy przy -10 palil za 5 razem :)
 
 
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-02, 00:30   

w sylwestra wkońcu udało mi sie skoczyc do mechanika. okazało sie ze wszystkie świece przepalone (ma to swoje złe i dobre strony - przynajmniej wiem ze silnik jest ok bo przy -10 stopniach palil po ok 4-5 sekundowym kreceniu rozrusznikiem).

Po wymianie świec zostało jeszcze sprzwdzic czy dochodzi do nich prąd. Podczas badania okazało sie że prądu nie ma w kablu doprowadzajacym.

Zauważylem wtedy ze jest jeszcze jeden bezpiecznik 80A tuż obok bezpiecznika 20A obok zbiornika wyrównawczego. I tam prąd jest. Wiec teraz juz nie wiem który bezpiecznik jest do świec zarowych. Ten w skrzynce ze bezpiecznikami jest ok (sprawdziłem.)

Jako że mechanik nie elektryk pomyslalem ze po nowym roku czeka mnie jeszcze wycieczka do speca od prądu w samochodzie.

Dzisaj (dopiero wieczorem bo to Nowy Rok ;-) ) pomyślałem żeby sprawdzic czy pali lepiej - a nóż wiedelec.

NO I PALI od strzała przy -3 stopniach.

To o co do cholery chodzi z tym prądem. To ze silnik nie był całkiem zimny wtedy jak był sprawdzany? Kontrolka gasła po sekundzie - wiec chociaż powinno mignąc na probówce podczas badania.

W każdym razie czekam na wieksze mrozy zeby sie upewnic ze jest ok bo może -3 to wciąz za dużo i odpalił też bez grzania.
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-02, 23:48   

z tego co wiem to w vw jesli czujnik mowi ze jest na tyle cieplo ze nie trzeba podgrzewac swiec to pradu nie bedzie, bo to od temp zalezy, ja zeby sprawdzic swoj musialem po zrobieniu zostawic go na noc. dopiero wtedy kiedy czujnik kazal podgrzewac swiece pokazal sie na nich prad, bo tak to tez nie bylo na cieplym. moze pomoge pozdrawiam.
 
 
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-03, 08:37   

na to wychodzi, że czujnik temp. nie dawał prądu wtedy. Dzis rano -9 pali jak złoto. Wszytko ok :-)
_________________
Grupa PODKARPACKA

Vento by mongi - 1997 r. 1.9 TDI 81kW (AFN)
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-03, 14:03   

Junior_86 napisał/a:
z tego co wiem to w vw jesli czujnik mowi ze jest na tyle cieplo ze nie trzeba podgrzewac swiec to pradu nie bedzie, bo to od temp zalezy, ja zeby sprawdzic swoj musialem po zrobieniu zostawic go na noc. dopiero wtedy kiedy czujnik kazal podgrzewac swiece pokazal sie na nich prad, bo tak to tez nie bylo na cieplym. moze pomoge pozdrawiam.

faktycznie jest taka opcja juz w tdi ze nie grzeje swiec jak nie ma potrzeby
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-01-04, 13:25   

mongi napisał/a:
Dzis rano -9 pali jak złoto. Wszytko ok :-)


Masz na myśli, że pali za pierwszym razem czy to, ze nie podskakuje parę sekund po odpaleniu? Mój co prawda odpala rano (pod chmurką) za pierwszym razem (dwa, trzy razy grzeję świece) po tych mrozach ale przez parę sekund wszystko w środku drży. Aż żal mi czasem samochodu :(
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-04, 14:37   

pete napisał/a:
mongi napisał/a:
Dzis rano -9 pali jak złoto. Wszytko ok :-)


Masz na myśli, że pali za pierwszym razem czy to, ze nie podskakuje parę sekund po odpaleniu? Mój co prawda odpala rano (pod chmurką) za pierwszym razem (dwa, trzy razy grzeję świece) po tych mrozach ale przez parę sekund wszystko w środku drży. Aż żal mi czasem samochodu :(

grzanie 2-3 razy w krotkim okresie to znaczy raz za razem to zabojstwo dla swiec wiec ja juz bym je sprawdzil jesli swiece ok to oznacza ze silniczek jest juz kulawy i ma problem z cisnieniem na garach choc jeszcze bym sprawdzil koncowki wtryskow moze pomoc
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Ostatnio zmieniony przez BANDERAS_RR 2008-01-04, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-04, 21:47   

Pali mi po jednym grzaniu za pierwszym razem i chodzi równo i spokojnie zaraz po odpaleniu. Moj problem naprawde sie skończył po wymianie świec, jak ręką odjął. (-12 dzisiaj rano, pod chmurką :-) )

BANDERAS_RR napisał/a:
grzanie 2-3 razy w krutkim okresie to znaczy raz za razem to zabujstwo dla swiec


Nie wiem czy swoich starych w ten sposob nie wykończyłem. Nie wiem na pewno czy wszystkie były przepalone, moze jedna grzała. Przy wymianie już żadna. Ale nie warto wymieniać dwóch a tym bardziej trzech bo pozostałe siądał na bank w krótkim czasie.

Słyszałem ostatnio od znajomego mechaniora, że jak już trzeba grzać kilka razy to lepiej odczekać minute po tym jak zgaśnie kontrolka świec za każdym razem

Osobiście, jesli silnik już swoje przeszedł ale nie planujemy sie go jeszcze pozbywać lub remontować to proponuje ogrzewanie postojowe, świetna sprawa (choć troche droga). Sam o takim myśle, ale zrealizuje to chyba dopiero, jak się potomek jakiś pojawi ;-) (choć jeszcze nie planuje :-)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-01-04, 22:16   

Jesli chodzi o ogrzewanie postojowe WarmUp vento to grzalka do silnika TDI nr. katalogowy firmy DEFA 411393 koszt 237,25zl+ kable+ instalacja.W polsce mozna kupic i zainstalowac.W 500zl powinno sie zamknaccale przedsiemwziecie. Pozdrawiam!!!
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-04, 23:09   

takie ogrzewanie to super sprawa :OK: tansze rozwiazanie to poprostu zaopatrzyc sie w eter do rozruchu mnie to czesto ratowalo z porannych klopotow koszt ok12pln i starczalo na cala zime :tak:
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-04, 23:50   

krzeszak napisał/a:
ogrzewanie postojowe WarmUp vento to grzalka do silnika TDI nr. katalogowy firmy DEFA 411393


z tego co znalazłem na necie to jest to raczej rozwiązanie dla kogos kto mieszka w domku a nie w bloku (jak ja) ---> zasilanie z siecie, kable, gniezdka.

Myślałem raczej o grzaniu olejem napędowym z baku (i koniecznie na pilota :D ) a to juz ponad 1000 zeta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9