Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-03, 09:17 OGROMNE SPALANIE
Witam ponownie, mam nadal problem z ogromnym spalaniem w mojej Ventce. Od miesiąca najlepszy serwis od silników w Łodzi próbuje dojść do tego co jest przyczyną, silnik po remoncie, nowa sonda, nowy parownik, zapłon ustawiony właściwie.
Zarówno na benzynie jak i gazie auto wciąga masę paliwa, na gazie około 18-20 litrów, zrobiłem też na benzynie cały bak paliwa i wyszło koło 17 litrów benzyny na setkę, po mieście oczywiście. Koła mam zmieniona na 14stki, czyli nie to jest przyczyną.
Sprawdzony czujnik temp itp. Ogólnie jak wszystko ustawią to jest super przez parę minut, potem znowu jest bardzo bogata mieszanka, z rury wydechowej czuć ze za dużo spala się paliwa, charakterystyczny zapach.
macie jakieś pomysły co może być przyczyną, bo ja już nie mam siły...
u mnie bylo tak (takie spalanie) kiedy wymienilem podstawe wtrysku! 17-18l po podlaczeniu i wyregulowaniu wszystko gra... u Ciebie cos powoduje ponowne rozregolowanie... (moim skromnym zdaniem komputer badz wtrysk) ...
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-03, 13:12
ja bym sprawdzil wtrysk i cisnienie na pompce paliwa a jednoczesnie szczelnosc wtrysku i regulatora cisnienia moze wtrysk sie blokuje naprawde ciezki prezypadek
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-03, 21:59
Dzisiaj kolejne pół dnia spędzone w ASO Bosch, rozebrany wtrysk - wszystko w największym porządku. Przypadkiem zauważyli, że gazownicy, gdy parę miechów temu zmieniałem instalkę gazową na sterwaną w ełni kompem poylili się i źle wpieli sonde, tzn powinni przeciąc obwód a oni go zamknęli przez co sonda lambda podawała bardzo bogatą mieszankę.
To tyle po wielu godzniachsędzony w tej stacji, miejmy nadzieję, że to była przyczyna i traz już spalanie będzie normalne. Zobaczymy za 200 km czy znowu skonczy mi się paliwo w baku czy nie. Napewno dam znać chłopaki, a co najlepsze Ci gazownicy to naprawdę OK warsztat, w sumie w rodzince założyli instalki w wielu furach, ja u nich zakłądałem parę lat temu pirwsząinstalke na śrue, mamy autko, chrzestnej itd itd i wszystko było OK a u mnie taki szkolny błąd... Zobaczymy czy to jest przyczyną czy przypadkiem znowu nie chybili...
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-03, 23:09
miejmy nadzieje ze bedzie ok a z warsztatami tak jest jak robia stali pracownicy to jest ok najgorzej jak zaczynaja przyjmowac uczni wtedy takie bledy wyskakuja
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-03, 23:40
Ale wiesz najlepsze jest to, że od takiego czasu ta stacja nie mogła dojśc do niczego, to jest ASO BOSCHa, maja najlepszy sprzęt, wszystko firmowe z autoryzacjami itp i dopiero teraz odkrywaja taką rzecz... A przy okazji wyciągnęli ze mnie 550 zł, nowy parownik itp itd... A może celowo... Cholera wie...
Odezwę się za 200 km czy spalanie sie unormowało czy nadal mam problem na głowie...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-04, 00:16
szczęscie jak szczęście, przy tym ile jeżdżę to sporo zostaje w portfelu co roku dzięki gazowi, to pierwsza moja faza z LPG a instalke mam od paru dobrych latek... A mechaniorów niestety dobrych nie ma... Tzn wszyscy w których wierzyłem po jakimś czasie i tak wychodziło szydło z worka że to partacze... Jeden jest OK, ale skubaniec ma 2-3 tygodniowe kolejki, więc nie zawsze mogę czekać, ale nigdy mnie nie zawiódł...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-04, 09:06
ano czasem tak bywa, moja matula w poldku za moą namową założyła gazik i skończyło się tym, że silnik padł, okazało się że akurat ten silnik, montowany przez parę miechów w poldkach był totalnie nie przystosowany do zasilania gazem. Teraz jeździ matizem i powiedziała, że nigdy w życiu gazu, bo sie zraziła, ale ja tyle lat na LPG jeździłem i nigdy nic się nie działo, totalnie nic.
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2008-01-04, 14:42
ja jezdzilem wieloma samochodami na gaz ale jak sie przesiadlem na dieselka to teraz nawet jak mam benzynke to nie zakladam a jak cos kupuje to staram sie zeby to byl diesel a jak benzyna to bez gazu(mniej problemow)
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-09, 10:54
no i niestety nadal problem jest. Gów... dało to grzebanie w elektryce instalki gazowej, auto spaliło 17,7 na setkę po mieście. Jutro znowu do nich jadę. Jejku czy oni wreszcie dojdą do przyczyny tego spalania...
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-01-09, 11:06
Byś wstawił mieszalnik brc i byś miał po klocie
Żadnych komputerów i nie wiem czego jeszcze
Zwykła instalacja brc taką mam
Spalanie przy ostrym deptaniu 12,5l więcej nie ma ochoty
Spokojna jazda schodzi do 8 l
A i jeszcze co do twojego problemu może ci założyli za dużą zwężkę
I za mało powietrza dostaje?
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-14, 00:03
patrzyłem sobie tu i ówdzie w necie, oczywiście na allegro ceny kosmos. Tylko nie wiem jak ja mam nr komputera u siebie. Musiałbym znowu podszybie demontować i pewnie w końcu trzeba to będzie zrobić jak i ta kolejna nowa sond nie pomoże.
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-01-16, 13:07
W ventce byle dopasowac moc silnika i pojemnosc oraz rok produkcji pasuje kazdy.Wiem bo mialem partie golfow z tym silnikiem i w kilku nie bylo motoru wiec na jednym egzemplarzu sprawdzalem komputry:-)
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-16, 13:27
to ciekawe bo tez mam vento i nie pasowal kazdy...
w poszczegolnych latach zazwyczaj w przelomie 94/95 byly zmainy w VW i czesci sie roznia... komputery tez moga... nie mowie na 100% ze nie bedzie pasowal ale moze!
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2008-01-16, 13:54
Cytat:
Jak najbardziej
no widzisz ....
CichyEska napisał/a:
Czy to trzeba tak dokladnie pisac?
no wg mnie walsnie nalezy nie kazdy wie ze ma szukac do 94 roku czesci... wlasnie dlatego tu TRZEBA to napisac bo to istotne moze byc... akurat ty wiesz spyro tez ale mogl odniesc wrazenie ze czy kupi komp z 92 czy z 98 na to samo wyjdzie
CichyEska napisał/a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta
a to po co ?
CichyEska napisał/a:
Co wiecej nawet te roczniki 92/93 mialy rozne kompy ale roznily sie obudowa lub producentem.
to tak jak z zegarami jest kilak producentow i nei wystarczy szukac po silniku a nawet roczniku...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-01-16, 13:54
2.9 byly w corrado ,golfie i passacie syncro i mialy moc 190km, pozniej w golfie mk4 byly vr6 24v pojemnosci 2.8 i mialy moc 204km, nastepnym rozwinieciem vr6 w golfie byl r32 o pojemnosci 3.2 i mocy 240km nastepnie w mk5 i pochodnych z grupy vag montowanych poprzecznie mialy 250 do chyba 280km ale nie jestem pewny
[ Dodano: 2008-01-16, 13:55 ]
Historia vento zobaczyc mozesz jakie silniki byly
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-01-16, 13:57
MAPET napisał/a:
no wg mnie walsnie nalezy nie kazdy wie ze ma szukac do 94 roku czesci... wlasnie dlatego tu TRZEBA to napisac bo to istotne moze byc... akurat ty wiesz spyro tez ale mogl odniesc wrazenie ze czy kupi komp z 92 czy z 98 na to samo wyjdzie
Tu masz racje pomyslalem tylko o Spyro
Tzn producentow komputra bylo 2 Bosch i Motovag bodajze albo jakos tak.Pasowaly ale ten boscha byl pewniejszy do podstawienia
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Ostatnio zmieniony przez CichyEska 2008-01-16, 14:01, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum