Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-03-16, 22:12 Tego jeszcze nie robiliscie:-)
Witam.Podziele sie z wami ciekawostka.Jako ze uparty jestem i lubie kombinowac zauwazylem ze miedzy 4 i 5 biegiem w skrzyni od silnika 1,8 ABS roznica obrotow to okolo 500-600.I wiecie co?Przy 3000 obrotow na liczniku mamy okolo 110 km/h,wiec wyjalem oryginalne zeby od 5 biegu i wstawilem 5 bieg od diesla 1,9 TDI.I co ?Przy 3000 obrotow mam 130 na budziku,wiec jadac okolo 100 km/h mam niecale 2000 co najlepsze silnik ciagnie ladnie i ma sile.Owszem jest slabszy na 5-tce ale za to spalanie na trasie do Skierniewic wyszlo mi .....8 litrow gazu!!!Wczesniej ,bo czesto tam jezdze bylo okolo 10,5 litra na trasie a w miescie 12-13 Dzisiaj wlalem za 50 zl gazu czyli 23,5 litra i mam juz zrobione 234 km i jeszcze jezdzi:-)Super sprawa!
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Ostatnio zmieniony przez CichyEska 2008-03-16, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-03-17, 20:18
pogratulować pomysłu, przypomina mi się moja stara jetka z biegami 4+E, piątka długa ale efekt dla spalania super. Teraz w vento ciągle sięgam do lewarka żeby zmienić bieg na wyższy a tu już piątka
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-03-17, 20:40
Ja sobie podgonie na 4-ce tak do 3,500 obrotow i 5 wbijam chociaz i tak problemu nie ma bo nawet na 5- tce raz zszedlem do 1500 obrotow i i tak sie zbieral.
[ Dodano: 2008-03-17, 20:48 ]
No a tak nawiasem mowiac to dzis sie gaz skonczyl.Mialem za 50 zl wlane czyli 23,5 litra i zrobilem na tym 297 km! Sie mi podoba!!
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-03-18, 10:36
Ale nie ma takiej jakby przepaści miedzy 4 a 5 ?
Czytałem gdzieś, kiedyś na tym forum że ktoś upchnął lub chciał upchnąć całą skrzynie okk diesel-a. Moim zdaniem lepiej byłoby włożyć także 4 bieg od diesel-a bo w tedy samochód przy wyższych prędkościach bedzie stabilniejszy. Bo np jadąc 95-100km/h to na 4 biegu jest juz ponad 3 tys obrotów czyli trochę duzo a na 5 to trochę silnik miałby za mało obrotów.
Ale pomysł godny uwagi. Jak kiedyś w przyszłości bedę do skrzyni zaglądał to na pewno to przemyślę.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-03-18, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
A ja sie cały czas zastanawiałem nad tym dlaczego przy 3tyś obrotów na 5 biegu mam 130km/h, i nikt nie chciał mi wierzyć że przy spokojnej jeździe na 100km pali około 6,5l benzyny.Jadąc na 5tce przy 100km/h obroty są na poziomie 2300 obrotów.(silnik 1.8 66kw)
A jak u was wygląda sprawa obrotów na 5 biegu przy 100km/h???
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-09-12, 16:47
Nie pasuje skrzynia od diesla bo ma inne mocowanie.Nie mam fotek ale bede wyjmowal skrzynie bo chyba mi synchro poszlo na 3 i 4 biegu bo bieg bez sprzegla wchodzi jak silnik odpalony tzn konkretnie zgrzyta i nie ma tego oporu przed wrzuceniem biegu a wczesniej byl
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Witam
Temat stary aczkolwiek bardzo ciekawy. W moim toledo 1.8 ADZ 90KM też miałem krótką skrzynię przy 120km/h miałem coś około 3500 obrotów. Jazda na dalsze odległości nie była przyjemnością. Postanowiłem pomajstrować w tym kierunku. Kupiłem od jakiegoś gościa na telefon koła V biegu niby od TDI 90KM. Po zamontowaniu widać zmianę teraz przy 120km/h mam równe 3000obr. Jak dla mnie ok.
Dla zainteresowanych mam jeszcze przez przypadek V bieg od skrzyni FF oraz do rozbiórki jest skrzynia CHB. Według moich moich informacji skrzynia FF jest skrzynią z najdłuższą V prawdopodobnie od golfa I.
Kontakt Krzysiek 500 756 929, lubuskie.
witam, mogbys napisac cos wiecej na temtat wymiany tego 5. biegu, z jakiej dokladnie skrzyni(oznaczenie ) i jak z wymiana odkrecam to z lewymkolem i 5 bieg na wieszchu czy bebeszyc konkretnie?
_________________ GRUPA WIELKOPOLSKA
VW Vento- pracuje tu 90 Koni i.............Jeden Osiol :-D
A i jeszcze jedno.Zeby wyjac tryb od 5 go biegu zdejmujemy dekiel od strony lewego przedniego kola i mamy dostep do trybow.
bo raczej od tej strony sie robiera skrzynie dokonujac jakich kolwiek napraw.sluga, kup ksiazke serwisowa vento tam jest wszystko opisane jak masz smykałe i zdolnosci to zrobisz to samemu
wszystko ładnie pięknie, ale z wyprzedzaniem już gorzej silnik w 1.8 90KM zaczyna na dobre brać gdzieś od 2800rpm, poniżej jest zamuł, także bez przełączania biegów z 5/4 przy wyprzedzaniu nie pojedziesz a przy standardzie można na lajcie wyprzedzać bez redukcji biegów. fakt, pomysł jest niekiepski i warty przemyślenia ale niestety coś kosztem czegoś (spalanie vs. przyspieszenie). silniki TDi mają większe momenty obrotowe i daja sobie spokojnie rade z tym V biegiem ale benzyna już nie
tak bo masz wiekszy moment obrotowy przy mmiejszej predkosci obrotowej silnika dal tego trzeba wajchowac w benzyniaku a co daje ze wchodzisz na wieksze obr i skacze spalanie
sumujac:
KUP TDI
to wam powiem ze pomysl niezly ale co jest jak mam 3000 obrotów a blat pokazuje 135 km/h moze juz jest to zrobione ale watpie . aaaa i 5 nie jest taka slaba jak z tych 3 tys. depne do konca to wywija do 170 w moment. aaa i jest to 1.8 90 KM w dowodzie pisze 54 KW czyli 75 KM a na swiatlach robi civic 99 90 KM 16 v aaa co najlepsze nowego swifta 96 KM 16v . chyba czas pojechac na hamownie . cos mi sie wydaje ze jest tam pogmerane przy nim i to duzo .czekam na opinie co wy o tym myslicie ?
porób zdjęcia silnika, skrzyni, nakręć filmik przyspieszenia. Możliwe, że jest coś podłubane, ale programem nie uzyskasz dużego przyrostu mocy w wolnossącym 1.8.
Pojedź na hamownie to też sporo wyjaśni.
Silnik: 2.0 115KM Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 195 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-21, 20:21
Jeśli można także chciałbym się dowiedzieć jak wymienić to koło V biegu. Jakieś ściągacze, zabezpieczenia, synchronizator zostaje stary? co z kołem na drugim wałku? także do wymiany?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum