Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 13:16 problem z obrotami
witam na ciepłym silniku na obrotach na biegu jałowym miedzy 1200 a 1800 jak trzymam takie obroty to pryka w rure wydechową na wolnych obrotach chodzi dobrze równo nie pryka jaka moze byc przyczyna swiece sa dobrze wypalone na zimnym silniku jest ok jak jest jeszcze chyba na saniu
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 14:34
silnik 1,8 benzyna rok 1992 55kw
[ Dodano: 2008-03-30, 14:42 ]
ale zmieniłem swiece na boscha DTU i jak by troche lepiej jest przedtem mialem swiece francuskie a czy moze byc to spowodowane poznym zapłonem bo byl wymieniany rozrzad i moze przesuneło sie kolo zebate ktore napedza aparat bo nie wiem czy to prawda ale te kolo nie posiada znaków
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-03-30, 15:58
silverek napisał/a:
a czy moze byc to spowodowane poznym zapłonem
Nie jestem specem ale ostatnio bawiłem się zapłonem u siebie
no i jak przesunąłem zapłon za daleko w jedna stronę to auto wskoczyło mi na bardzo wysokiie obroty
może być to przyczyną sprawdź zapłon
albo silnik krokowy ci padł
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 16:46
tak tylko ze jest problem nie moge ruszuc aparatu zaklinowal chyba sie jak to aluminium
[ Dodano: 2008-03-30, 16:48 ]
zreszto mozliwe ze to zapłon bo jak wcisne do dechy to sie troche przy muli potem pociagnie jakby sie zalewał a na boszowskich swiecach chodzi lipiej zreszto jak niemiecki silnik to i niemieckie swiece musza byc
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 19:17
no tak najlepiej dobierac swiece jakie zaleca producent marki samochodu
[ Dodano: 2008-03-30, 19:17 ]
i jeszcze jedno powiedz mi jak ruszyc ten aparat zapłonowy
[ Dodano: 2008-03-30, 19:19 ]
i jak juz sie ruszy to w ktorą strone krecic zeby przyspieszyc zapłon w przeciwną strone do wskazówek zegara czy najlepiej jechac zeby ustawili na lampę
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-03-30, 19:32
Ja tam latam na NGK BUR5ET z 3 elektrodami i na gazie i na benzynie.Zeby ruszyc aparat trzeba psiknac wd40 w miejscu gdzie wchodzi w blok i nalezy po kilkunastu minutach probowac go ruszyc ale nie krecac tylko ruszajac delikatnie na boki.Zaplon do gazu ma byc 14 stopni wyprzedzony.A to prykanie powoduje wlsnie zaplon lub malo powietrza dostaje,sprawdz filtr powietrza.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-30, 19:37
no własnie to nie jest ściema, silnik zasilany zwykła instalka gazowa lepiej chodzi na 1-elektrodowych świecach, ja też zawsze kupuje NGK, Bosch zszedłna psy co do świec już dawno temu...
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-03-30, 19:41
Mnie tam zawsze uczyli ze im wiecej miejsc przeskoku iskry tym skuteczniejszy zaplon a czy na gazie czy na benzynie nie sadze zeby mialo to znaczenie ze 1 elektroda..Mialem i takie i takie swiece i roznic nie zauwazylem jedynie na jednoelektrodowej jak odpalilem rano przejechalem powiedzmy kilometr zgasilem,i probowalem odpalic za chwile to bylo ciezej niz na 3 elektrodach.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-03-30, 20:17
filtr powietrza wymieniłem na nowy nawet chcialem załozyc stożkowy ale zrezygnowałem jak poczytałem o nim co on moze spowodowac
[ Dodano: 2008-03-30, 20:21 ]
A co do aparatu to pryskam zawsze jak kończe jazde i dalej nic nie rusza bedzie mi sie wydaje problem tylko że po założeniu swiec boscha nie pryka tak juz na obrotach po miedzy 1200 a 1800 na biegu jałowym oczywiscie tak sie działo i podczas jazdy na puszczonym gazie jeszcze sie dzieje jak ayto zwalnia i obroty spadują po niżej 2000 oczywiscie na biegu nawet przyszła mi myś ze moze zgubił cisnienie na jakimś tłoku zresztą miał nie dawno wymiane uszczelki pod glowicą i zapewniali ze zawory są ok I mam pytanko czy mogi mi przestawić zaplon podczas tej wymiany bo tam jest kolo zebate ktore napedza aparat zapłonowy i prawdo podobnie nie ma ono żadnego znaku a wystarczy przesunąc o ząbek i lipa
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-03-30, 20:33, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-03-30, 23:03
CichyEska napisał/a:
roznic nie zauwazylem jedynie na jednoelektrodowej
ja widzę od razu różnice - w cenie świecy
CichyEska napisał/a:
odpaliłem rano przejechałem powiedzmy kilometr zgasiłem,i probowałem odpalić za chwile to było ciężej niz na 3 elektrodach.
zapewne od razu autko na gaz przerzuciłeś,? Tu nie maja nic do tego świece, tylko na gas nie można od razu na zimnym silniku. ja codziennie po pracy przejeżdżam jakieś 500 metrów na pocztę i gaszę silnik i idę dalej. Potem bez problemu zawsze odpalam, ale pod jednym warunkiem, że ta drogę przejadę na benzynie a nie na LPG. Po prostu zamraża Ci sie silnik i dlatego nie możesz odpalić od razu...
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-04-09, 07:26
bardzo dobre jak na 1.8 książkowe , ja miałem po 12,5 na każdym(2.0), ważne jest żeby było po równo
ale i tak ważniejszym ciśnieniem w benzyniaku jest ciśnienie w układzie korbowo-tłokowym
góra jest ważna ale mniej istotna
_________________ VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-04-09, 07:30, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-12, 08:15
cosik mi sie wydaje ze zapłon jest wysterowywany kompem-na skrzyni jest otworek tam na lampe ustawiamy punkt bazowy zapłonu i to cała regulacja-nastepnie wpinamy się w komputer auta i jedyne co to mozemy sprawdzić to czy zapłon jest prawidłowy i czy jest prawidłowo wyprzedzany-co do Silverka chyba bez diagnostyki sie nie obejdzie bo bedziesz tak szukał igły w stogu siana i wywalał niepotrzebnie kase
[ Dodano: 2008-04-12, 10:57 ]
dodam jeszcze ze chciałem wyprzedzić sobie zapłon o kilka stopni i po obróceniu aparatem fakt zaszły zmiany ale na ok 2 sek a pózniej komp i tak wracał na nastawy fabryczne tj 5-6 stopni
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-04-12, 21:15
silverek, zapłon masz dobrze ustawiony, ale rozumiem że problem pojawił się po wymianie rozrządu, wtedy trzeba by to sprawdzić, ewentualnie poprawić, a na koniec powtórzyć ustawianie zapłonu. W 1,8 zapłon ustawia się ręcznie, lampą, jak we wszystkich starszych silnikach bez czujnika obrotów wału korbowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum