Wysłany: 2007-11-23, 11:29 wymiana oleju w skrzyni biegow
jak w temacie,korek wlewu i spustu zlokalizowany....kupie 75w/90 taki zaleca producent a pytanie co to za korek oznaczony na rysuku u mnie na skrzyni jest koloru zielonego,czy przez niego niedalo by sie wlac oleju obchodzac sie tym samym bez specjalnego przyrzadu???
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-11-23, 12:42
pampam a po co chcesz wogule wymieniać olej w skrzyni?
Było już o tym na forum i z tego co pamiętam to nie powinno się tego robić, bo olej w skrzyni ma być na całe jej życie.
Wysłany: 2007-11-23, 13:56 po co to chcesz ruszac ?
Jeśli nie brakuje w skrzynce oleju to po co go wymieniać ? Ja w golfie miałem mało oleju (prawie w ogóle go nie było) jak sprawdzałem po zakupie, więc się nie pierniczyłem pojechałem na wymianę i w cenie oleju ludziki mi go wymienili. Zero brudzenia się i męczenia a efekt ten sam. W Ventce olej sprawdziłem i nie mam zamiaru go wymieniać bez potrzeby, szkoda kasy, a efekt wymiany Pewnie jakiś jest, ale po co kombinować jak działa ?
powinienem wpisac jako temat postu:do czego sluzy korek zaznaczony na rysunku???
wiedzialem ze pojawia sie pytania a po co wymieniac olej a po to ze auto zasluguje na wymiane wszystkich plynow i olejow jak pamieta jeszcze mur berlinski!!!!tu na forum pisalismy niejednokrotnie ze plyn do wspomagania tez sie niewymienia a wiecie jaki byl czarny!!!!jak wymienialem!!!a to zanizone parametry techniczne plynu!!!!wiec nalezy wymieniac takie rzeczy!!!
A wiec co to za korek ktory zaznaczylem na rysunku?????????????
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-23, 19:22
Nie ma sensu wymieniać oleju w skrzyni, płyn do wspomagania sie dolewa, a jeśli u Ciebie był czarny nie wróży to długiego życia Twojej przekładni niestety... Podobnie z olejem w skrzyni, po co go ruszać skoro sam producent nie zalecał tego?
Korek pokazany na onbrazku zazwyczaj wykozystywany jest przez mechaników do zaznaczenia połozenia koła zamachowego (np. podczas wymiany rozrzadu) przynajmniej u mnie typek tak robił hehe
jestem tu pierwszy raz, a to dlatego ze mam problem.
jestem kobieta i potrzebuje pomocy.
mam vento, jest to automat.
ostatnio sprawdzalam poziom oleju, na kursie prawa jazdy uczono nas ze jego poziom ma byc miedzy min a max, a u mnie min!
w takim wypadku nalezaloby, chyba, go dolac, ale jaki olej? prosze o konkretna nazwe oleju, bo zalezy mi na tym samochodzie a nie chce aby jakis mechanik go spartoczyl, gdyz w mojej okolicy automaty sa rzadkoscia.
prosze pomozcie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-27, 21:16
wiec odpwiadam-z skrzyniami automatycznymi to już nie przelewki jezeli nie wiesz co było lane wczesniej to moim zdaniem jedynie wymiana całego oleju gdyż miałem przypadek niewłasciwej dolewki i skrzynka przestała trybić-ostatnio wymieniałem na CASTROL TQ DEXRON
[ Dodano: 2008-04-27, 21:36 ]
pytałem własnie kolesia po fachu -własciwie ten olej jest mieszalny z innymi olejami do automatów więc mozesz sobie śmiało dolac dexrona
[ Dodano: 2008-04-27, 22:47 ]
czajara-mam na mysli olej do skrzyni i mam nadzieje ze o to chodzi a nie do silnika
hmmm....a jak mam sie dowiedziec co to za olej?
sprawdzic palcami ten z bagnetu, a nastepnie w sklepie otwierac kazda butelke i tez zprawdzac organoleptycznie?
sorry no brzmiec smiesznie no ale baba jestem ;]
moj starszy chce sie za to zabrac a nie chce zeby cos tam niepotrzebnie namieszal, bo on sie raczej zna na ciagnikach i detach
czajara, - zacznijmy od początku ,rozumie ze nie masz zielonego pojęcia jakim olejem jest zalany silnik, proponuje abyś na początku sprawdziła pod maska czy nie ma jakiejś naklejki ,ewentualnie karteczki z nazwa i symbolem np.5W40, jeżeli nie ma to będzie kłopot bo ciężko będzie dojść co za olej jest zalany.
A wiesz kiedy i kto go wymieniał ?jak długo masz auto? napisz coś więcej bo cieszko z Twojego opisu coś wywnioskować. to świeżo sprowadzone auto? żeby pomuc musimy wiedzieć trochę więcej
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
A jeśli ten olej niewiadomo kiedy był wymieniany, a jego stan wskazuje na długi okres działania, to znaczy nie jest koloru złotego, jak w przypadku świeżo zalanego oleju, a czarnego, to lepiej olej wymienić na nowy, zalac jakis konkretny, np. mineralny i byłoby po kłopocie. Tak ja uważam. Bo inaczej się nie dojdzie do tego.
jego poziom ma byc miedzy min a max, a u mnie min!
w takim wypadku nalezaloby, chyba, go dolac, ale jaki olej?
koledzy ja wiem ze najprościej jak sie nie wie jakim olejem jest zalany to spuścić stary i zalać nowym ,ale zwrocie uwagę ze dziewczyna chce go tylko uzupełnić a nie wymieniać, dlatego prosiłem żeby napisała cos więcej jeśli wie!
A z wymiana to ostateczność jak nie będzie mogla nic więcej nam podpowiedzieć
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
czajara, a jak sprawdzałaś poziom oleju w silniku, to przy zimnym (np. rano) i jak auto stało na równej nawierzchni, czy zaraz po wyłączeniu silnika, jak był ciepły? Bo olej to najlepiej sprawdzać rano, jak auto stoi prosto. Później to normalną rzecż będzie, że jak sprawdzisz to będzie go na bagnecie brakować, gdyż nie ściekł do miski olejowej w pełnej jego zawartości.
w skrzyni wymienia się co 60 tysięcy olej chodzi o skrzynie automat lepiej trzymać się terminów jeśli chodzi o silnik jak jest już dość czarny a nie wiemy jaki mamy zalany to lepiej wydać trochę kasy i po sprawie
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-30, 16:50
Napiszę jak to jest u mnie:
Zaraz po zgaszeniu poziom jest zaniżany....
Po 20minutach do godziny olej już opadnie i powinno pokazywać ok, ale...
....ale poziom jest troszeczkę zawyżany....
...tak jak myślę to przez to że ciepły olej ma większą objetość niż zimny....
...dopiero tak po 2 godzinach poziom na miarce jest równy poziomowi faktycznmu w silniku...
Witam.
Chłopaki mam pytanie odnośnie wymiany tego oleju, bo wszsędzie gdzie czytam każdy pisze co innego...
Pyt 1 - czy warto w ogóle wymieniać olej w skrzyni ?
2- co jaki konkretny okres się go wymienia ?
3- czy konieczność wymiany oleju można jakoś odczuć oprócz spr stanu i jakości oleju
4- czy przy wymianie oleju jest jeszcze coś do wymiany ?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Pyt 1 - czy warto w ogóle wymieniać olej w skrzyni ?
I tak i nie. Nie koniecznie, jeśli nic się z nią nie dzieje, ale olej, jak każdy inny - pracuje, tak? Więc skoro w silniku olej się wymienia to i w skrzyni również powinno. Ja właśnie takiego zdania jestem. Może nie za często, ale raz na jakiś czas warto...
Radosław813 napisał/a:
2- co jaki konkretny okres się go wymienia ?
Książka napraw nic nie mówi o częstości wymiany, po prostu napisane jest, że nie przewiduje się wymiany. Ale raz na kilka lat, powiedziałbym, że jednak warto.
Radosław813 napisał/a:
3- czy konieczność wymiany oleju można jakoś odczuć oprócz spr stanu i jakości oleju
No na przykład ciężej chodzi lewarek zmiany biegów (ale nie koniecznie). Zgrzyty podczas zmiany przełożeń, dziwne dźwięki dochodzące ze skrzyni...
Radosław813 napisał/a:
4- czy przy wymianie oleju jest jeszcze coś do wymiany ?
I tak i nie. Nie koniecznie, jeśli nic się z nią nie dzieje, ale olej, jak każdy inny - pracuje, tak? Więc skoro w silniku olej się wymienia to i w skrzyni również powinno. Ja właśnie takiego zdania jestem. Może nie za często, ale raz na jakiś czas warto...
dokładnie jestem tego samego zdania
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Bo Niemcy nie przewidzieli, że 20 letnie Venta bedą jeździły jeszcze po Polsce dlatego nie zalecają wymiany. Według mnie raz na kilka lat warto zmienić olej w skrzyni.
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum