Wysłany: 2008-08-05, 19:52 Dymy zza koła kierownicy ???
Od jakiegoś czasu zdarza mi sie obserwować niewielki dymek unoszący się tuż zza koła kierownicy, z tej szczeliny gdzie ona jest osadzone i się kręci. Nigdy z tą częscią układu kierowniczego nie miałem do czynienia.
Dymek wydobywa sie po przekręceniu kluczyka w stacyjce tuż przed odpaleniem i jeszcze chwilke po odpaleniu silnika (trwa to w sumie jakies 5sek.) i tylko w tych dniach, kiedy kabina jest nagrzana po dłuższym postoju Ventki na słońcu. W sumie to nie musi dlużej stac, czasami zostawiam go na mieście na jakies 20min w naslonecznionym miejscu i po powrocie przy odpalaniu widac ten dymek, zauważyłem jednak ze zawsze wtedy kabina jest nagrzana.
Dymek jest biały, nie śmierdzący, bardziej do mgiełki podobny niz do dumu.
Moje pierwsze strzaly to przypalony jakis smar gdzies od nieszczelnych stykow ale to tylko domysly. Wiec prosze o porade zanim zaczne to rozkrecac i szukac przyczyny.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-05, 19:54
moze klocki? ale nie ma zapachu?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-05, 20:04
a tarcza sie nie grzeje? czyli gdy jkedziesz lecz poproboj sie zatrzymacz tylko hamulcem recznym no i zobacz w jakim stanie jest tarcza hamulcowa, jezeli bardzo goraca to beda klocki.... u mnie przynajmniej tak bylo :DDD pozniej postawilem Brembo tarcze bo stara sie skrzywila
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Fable, a;e co ma piernik dowiatraka?
przecież mongi napisał, że
mongi napisał/a:
dymek unoszący się tuż zza koła kierownicy, z tej szczeliny gdzie ona jest osadzone i się kręci
i
mongi napisał/a:
Dymek wydobywa sie po przekręceniu kluczyka w stacyjce tuż przed odpaleniem i jeszcze chwilke po odpaleniu silnika
mongi napisał/a:
W sumie to nie musi dlużej stac, czasami zostawiam go na mieście na jakies 20min w naslonecznionym miejscu
mongi napisał/a:
jednak ze zawsze wtedy kabina jest nagrzana.
a więc co ma kabina wspólnego z klockami czy tarczami?
To by dymiło się spod kół, a nie spod kierownicy, przecież
Dla mnie to dziwne, ze dymek nie ma zapachu, że w ogóle się pojawia. Bo jak by coś się działo, jakies zwarcie, czy topila instalacja pod wpływem temperatury, to wyraźnie czuć by było swąd. A tu nic. Zupełnie jak bezwonny gaz.
mongi, a masz immobiliser w stacyjce?
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-08-05, 20:16
moze jakis kondesat... czyli moze jaka woda paruje ... chociaz nie wiem skad sie ona bierze
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Nie mam immobilisera.
Jutro wezme aparat moze uda mi sie fote strzelic ale watpie czy taki lekki dymek bedzie widać na zdjęciu. Na pere wodna to nie wyglada, a co do zapachu to jest tak jak napisalem lekko tylko wyczuwalny ale za cholere nie umiem okeslic jaki.
Dzieki Tygrysisko, stwierdzam że nie umiem szukać, a szukałem i to długo i nie tylko na tym forum.
Widze ze wiekszosc z tym problemem ma tez klopot z wycieraczkami.
U mnie manetka wycieraczek przy probie wlaczenie (w gorę) napotyka na opór i musze dopiero tak jakby trafic ruszajac lekko w tyl i przód, żeby właczyc wycieraczki.
W dół działa bez zarzutu.
Nie wiedziałem że to może mieć związek z tym dymem. Jak znajde troche czasu to poszperam. Teraz wiem przynajmniej od czego zacząć.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-05, 21:11
mongi napisał/a:
stwierdzam że nie umiem szukać
mała rada, jak szukasz czegoś, np coś odnośnie skrzyni biegów to w wyszukiwarce wpisz skrzy* (na końcu gwiazdka) wtedy wyszukiwarka znajdzie wszystkie słowa zaczynające sie na SKRZY, dużo więcej można znaleźć.
Spotkałęm sie juz z takim problemem ale u kolegi w fiacie uno. padł mu tz pajączek czyli ten cały mechanizm na którym są przełaczki od kieronków i wycieraczek, tylko u niego było to zwiazane z kierunkami paliły mu sie bezpiczniki i niekiedy nie załaczały sie kierynki. Sprawa wyglada tak ze styki sie przypaliły robiac małe zwarcie i przez to idzie dymek. Wiec najpierw trzeba okreslic co niedziała poprawnie- u ciebie wyszło ze wycieraczki- diagnoza prosta styki na przełaczniku od wycieraczek sie przypaliły i prawdopodobnie przypaliły. w Vento dobrze jest ze nie musisz całego pajaczka wymienic lecz tylko przełacznik od wycieraczek, najlepiej jakis taki ze szrotu wziasc.
ale pierw to rozbierz i sprawdz czy nie da sie tego tylko przeczyscic czy styki sie w plastik nie wtopiły jak tak to wymien przełacznik.
a rzeby sie do tego dostac musisz odkrecic osłone ktora jest za kierownica, sa tam dwie sruby wkrety wkrecone od dołu. sciagnac klakson i odkrecic kierownice. zdejmujesz kierownice i wtedy pokolei sciagasz przełaczniki nie pamietam juz w jakiej kolejnosci
ale radze wymienic przełacznik, bo niekiedy podczyszczenie nic nie da i trzeba kilka razy ta czynnosc powtarzac, takze lepiej zaoszczedzic czasu i roboty. i kupic przełacznik i poprostu go wymienic
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-08-16, 21:38
To ja miałem to samo i również kłopoty z wycieraczkami (włączały się od wstrząsów). Więc zdjąłem kierę, wykręciłem te przełączniki. Okazuje się że powstały zwęglone wżery w plastyku pomiędzy stykami. Węgiel plus opiłki brud wiadomo trochę przewodzi prąd to wystarczyło żeby uruchomić przekaźnik wycieraczek. Więc wyczyściłem te wżery do czystego plastyku, wypełniłem je klejem dwuskładnikowym i po wyschnięciu wyszlifowałem na gładko jak ma być. Teraz wszystko gra
Ja miałem podobną sytuację w poprzednim aucie - Nexii. Przepalały się na zmianę 3 bezpieczniki odpowiedzialne za obwody, których rozłączenia nie byłem w stanie od razu stwierdzić, co wywoływało moje olbrzymie zdziwienie tym dymem ;-) Właśnie ze skrzynki bezpieczników dym idzie pod kierownicą... sprawdź, czy nie masz jakichś bezpieczników przepalonych. Chyba że u Ciebie jest to zjawisko permanentne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum