Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
kontrolka temperatury plynu chłodzacego
Autor Wiadomość
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 09:31   kontrolka temperatury plynu chłodzacego

Witajcie :D kurcze nie bylo mnie roczek w polsce wracam zasiadam do mojej Ventki i co? przejechałem 100 km a tu kontrolka od cieczy chłodzącej sie pali, no to wale do pobliskiego mechanika autko zostalo na tydzien, gosc wymienil wentylator, pompe wodna, trmostat, zbiorniczek płynu chłodzącego, zrobił regeneracje głowicy, wymienil czujnik przy silniku (zolty ten) i dzwoni do mnie ze nic wiecej zrobic nie moze a kontrolka dalej się swieci.
I zwracam się do was drodzy użytkownicy Ventylek, może Wy mi doradzicie co zrobic.a ze jutro jade do domu rodzinnego (Krasnystaw :D prrzy okazji pozdrawiam kolege Tygrysiska :d ) to troche mam obawy bo kontrolka si esiweci a kawalek drogi mam, jakis ponoc elektryk stwierdzil ze to cos jest nie tak z ta kontrolka w zegarach ze zegary do wymiany, ale jakos nie chce mi sie wierzyc poniewaz jak autko zapali to kontrolka kilka sekund si enei swieci jak silknik zimny dopiero po minucie sie zapala wiec jakby kontrolka byla zepsuta to od razu by sie swiecilo. Co o Tym myślicie ?? ??
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-10, 09:45   

maximus napisał/a:
gosc wymienil wentylator, pompe wodna, trmostat, zbiorniczek płynu chłodzącego, zrobił regeneracje głowicy, wymienil czujnik przy silniku (zolty ten)

No to niezła lista...

maximus napisał/a:
ze zegary do wymiany, ale jakos nie chce mi sie wierzyc poniewaz jak autko zapali to kontrolka kilka sekund si enei swieci jak silknik zimny dopiero po minucie sie zapala wiec jakby kontrolka byla zepsuta to od razu by sie swiecilo. Co o Tym myślicie ?? ??

Możliwe...bo w semie tyle tego wymienione i nic...no chyba że gdzieś table mają zwarcie....oblukałeś dobrze izolację ?? W sumie przez kikka minut płyn nie nagrzeje się do tego stopnia żeby kontrolka się świeciła....

maximus napisał/a:
Krasnystaw :D prrzy okazji pozdrawiam kolege Tygrysiska :d


A dzięki kolego...mieszkamy od siebie jakieś 20 km bo ja w fajsławicach....

Jak dojedziesz do domu to możemy się gdzieś ustawić to może na zegary sie na chwilkę wymienimy i coś się w tedy wyjaśni....
 
 
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 09:53   

Spoko Tygrys jakby ci to nie zrobiło problemu to mozemy sie gdzies spotkac?tylko czy to ni eza wiele roboty zeby u Ciebie wyciagac zegary, wiesz nie chce ci sprawiac jakichs kłopotów.ale jakbys mial ochote i czas to ja jestem za.moj nr gg jest w profilu wiec jak sie zdecydujesz to napisz.neta bede mialdo jutra rana potem to tylko kom :d
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-10, 10:21   

maximus, a czemu tak dużo rzeczy Ci wymienił ten mechanior? Może to tylko wina czujnika albo samej kontrolki w liczniku...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 10:27   

Przepraszam zapomniałem dodać ze płyn (jesli mozna to cos nazwac plynem) gotowal sie, wiatrak czasami sie wlaczyl i zbil temperature a wlaczal sie przy ok 110 a czasami sie wlaczy i nie zbil a zdarzylo sie tak ze wlaczyl sie wiatrak i zbil temperaturke. a po naprawie juz z plynem jest ok jedynie ta kontrolka sie swieci a wiatrak wlacza sie przy ok 90 i zbija temp, czyli jest ok.
a skoro juz pisze i ty jestes na forum to moze mi doradzisz co mam zrobic bo na gazie obroty spadaj jak dojezdzam do siatel np. zdarza sie ze gasnie, kiedys czytalem na forum ze miales cos takiego u siebie i zamontowales rurke z poloneza, moglbys jakies fotki zapodac bo moze i u mnie by to zadzialalo.
pozdrowienia
_________________

 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-10, 10:39   

Witam
ja też walczę z podobnym problemem
zaświeciła mi się ta kontrolka
więc na pierwszy rzut poszła pompa wodna okazało się że jest dobra
termostat przy okazji został wymieniony
w piątek postanowiłem zwalić głowice
głowica ok a uszczelka taka trochę popuchnięta
po złożeniu jest to samo
no to dalej szukamy i w sobotę znalazłem walnięta nagrzewnice
w tym tygodniu ja wymienię bo jeszcze nie kopiłem i zobaczymy
jak możesz to sprawdź jak będzie ciepły silnik czy leci cieple powietrze i czy nie leci takie wilgotne czy szybu ci nie zaparują
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 10:48   

dzieki za podpowiedź dzisiaj to sprawdze duzy to koszt tej nagrzewnicy?? bo ja juz kurna 1000 na mechanika wydalem i nie usmiecha mi sie duzo kasy jeszcze wykladac :D
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-10, 12:35   

jaca napisał/a:
walnięta nagrzewnice
a jej wymiana to będzie masakra... Ale co nagrzewnica ma do kontrolki? U mnie była walnięta i ciekła poprostu, nic poza tym, nic sie nie świeciło.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-10, 12:59   

spyro napisał/a:
Ale co nagrzewnica ma do kontrolki?


Jak wycieka to i płynu ubywa
to i kontrolka się zapali
a i gotować się woda może bo układ może się zapowietrzać

nowa kolo 40 zł tyle że roboty to jest na maxa
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-10, 13:00   

http://allegro.pl/item408...ento_nowa_.html
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 14:13   

jak narazie duzo nie jezdzilem ale plynu w zbiorniku nie ubywa, a kontrolka dalej sie swieci, wiec to chyba raczej nie nagrzewnica.spróbuje wymienic licznik moze to cos pomoze.
_________________

 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-10, 14:16   

A sprawdziłeś i pościłeś cieple powietrze ??
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 14:29   

tak powietrze cieple leci ale nie jest bardzo wilgotne tylko takie normalne.no i szyby nie paruja, takze w moim przypadku to chyba ni ejest wina nagrzewnicy
_________________

 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-10, 18:53   

No to nagrzewnica odpada
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
kris46gx
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-10, 20:14   Re: kontrolka temperatury plynu chłodzacego

Problem swiecących kontrolek temperatury płynu,oraz gotujące się Venciaki znam dobrze. Problem leży w umiejętności odpowietrzenia silników volkswagena. Ja potrafię to zrobić. podstawa do ORGINALNY !! !! termostat a samo odpowietrzenie to pikuś. Układ odpowietrza się przez czujnik temperatury ten z przodu głowicy,w plastikowym krućcu. Na odpalonym silniku szczypcami unosimy i opuszczamy czujnik wypuszczając powietrze. Jakieś pyt piszcie. pozdrawiam.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-10, 20:16   

jaca napisał/a:
nowa kolo 40 zł tyle że roboty to jest na maxa

wiem, bo sam ją wymieniałem:

http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-08-10, 20:46   

maximus, w tej długiej liście niepotrzebnie zapewne w wiekszości zrobionych rzeczy ani słówka nie piszesz o czujniku poziomu płynu w zbiorniczku. Wyjmij mu wtyczkę, zewrzyj obydwa piny we wtyczce kawałkiem drutu. Jeśli przestanie migać to masz winnego.
A jeśli chodzi o odpowietrzenie to najczęstszy problem stwarza węzyk odpowietrzający, a konkretnie króciec na który jest on nasadzony przy wyjściu z głowicy ( w przypadku 2.0). Zakładając nowy króciec podróbę Toprana zawsze należy sprawdzic czy ten króciec jest drożny i ew. go przetkać. Nie otwierający sie zepsuty lub wadliwy termostat to spora rzadkość, a tylko taki mógłby stworzyć kłopot z odpowietrzaniem. I najrzadzej połamane łopatki pompki wody, bo bywały podróby z plastykowymi wirnikami.
kris46gx napisał/a:
Układ odpowietrza się przez czujnik temperatury ten z przodu głowicy,w plastikowym krućcu. Na odpalonym silniku szczypcami unosimy i opuszczamy czujnik wypuszczając powietrze.
sorki ale Vento to nie syrenka, układ odpowietrza się całkiem sam jeśli wszystkie elementy ma sprawne.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-08-10, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-10, 21:19   

pablomed napisał/a:
sorki ale Vento to nie syrenka, układ odpowietrza się całkiem sam jeśli wszystkie elementy ma sprawne.

Wystarczy korek wlewu płynu chłodniczego odkręcic i układ sam się odpowietrzy....no chyba że jest oporny to trzeba pod w miarę spore wzniesienie podjechać z odkręconym korkiem i po problemie....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-10, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 23:46   

Pablomed zapomnialem dodac ze zbiorniczek rowniez zostal wymieniony na nowy.dzis bylem na dosyc dlugiej przejazdzce i wszystko jest ok dmuchawa sie wlacza przy ok 90 stopniach tylko ta kontrolka mruga wiec przy uruchomianym silniku wyciagnalem przewody od czujnika tego przy glowicy (zolty) i kontrolka przestala mrugac, ale czujnik ten tez zostal wymieniony wiec moze sprobuje odpowietrzyc uklad jak mi radzicie. mam nadzieje ze to pomoze.
_________________

 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-08-11, 14:36   

maximus napisał/a:
moze sprobuje odpowietrzyc uklad jak mi radzicie
nie masz juz dawno odpowietrzony nic więcej tu nie rób. Teraz jeśli temperatura pokazywana na liczniku jest dobra a kontrolka przestaje migać po wyjęciu wtyczki czujnika z żółtym paskiem to już nie widzę innej możliwości tylko uszkodzony jest licznik.
Dla pewności zrób jeszcze co proponowałem: zewrzyj piny we wtyczce czujnika od poziomu płynu w zbiorniczku.
_________________

 
 
kris46gx
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-12, 19:26   

Właśnie mam Venciaka 2,0 i jego odpowietrzenie nie jest takie proste. kto się z tym nie zetknął nie ma pojęcia co to znaczy. Jestem elektromechanikiem i porawiałem już kilkadziesiąt VW po ludziach którzy "się znali" na tym. Ale skoro to takie łatwe to powodzenia. Pozdrawiam.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-13, 09:57   

kris46gx napisał/a:
Ale skoro to takie łatwe to powodzenia

to może napiszesz co nie co na ten temat ??
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-13, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-08-15, 11:25   

e tam Kris przesadzasz-skoro nie ma odpowietrzników układ ma się sam odpowietrzyć co najwyzej mozemy mu w tym pomóc nigdy nie było z tym problemów-najgorsze cholery to beemki oraz peugeoty i fiaty
 
 
maximus 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 GT 115KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-19, 14:20   

witajcie problem rozwiazany, okazalo sie ze to licznik jest zwalony, narazie wymontowalem zaroweczke zeby mnie nie wkurzalo w czasie jazdy, jak znajde jakis licznik to zakupie, moze przy okazji zamontuje jakies fajne zegary. pozdrowienia :D :D:D
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-19, 14:22   

No i dobrze że to tylko zegary.....najgorsze jakby wszystko było ok i faktycznie to silnik nie domagał...a tak problem z głowy.... :D
 
 
kris46gx
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-19, 17:59   

Najgorsze faktycznie sa do odpowietrzenia bemki fiaty i peugeoty. VW niektóre też odpowietrzaja się same,tylko jak się trafi oporna 2,0 to trzeba się troszkę pomęczyć. Może nikt się nie spotkał z tym problemem, ja może miałem pecha ale kilka już takich robiłem. Pozdrawiam
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-08-21, 07:28   

ja raz odpowietrzałem mojego 2.0, no i poszło gładko, najlepiej jest przy odpowietrzaniu włączyć ogrzewanie i dmuchawę na max, zapalić silnik, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego , zapalić papierosa :P i czekać aż do włączenia wentylatorów, uzupełnić w razie czego płyn i jeździć,
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8