Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 09:31 kontrolka temperatury plynu chłodzacego
Witajcie kurcze nie bylo mnie roczek w polsce wracam zasiadam do mojej Ventki i co? przejechałem 100 km a tu kontrolka od cieczy chłodzącej sie pali, no to wale do pobliskiego mechanika autko zostalo na tydzien, gosc wymienil wentylator, pompe wodna, trmostat, zbiorniczek płynu chłodzącego, zrobił regeneracje głowicy, wymienil czujnik przy silniku (zolty ten) i dzwoni do mnie ze nic wiecej zrobic nie moze a kontrolka dalej się swieci.
I zwracam się do was drodzy użytkownicy Ventylek, może Wy mi doradzicie co zrobic.a ze jutro jade do domu rodzinnego (Krasnystaw prrzy okazji pozdrawiam kolege Tygrysiska :d ) to troche mam obawy bo kontrolka si esiweci a kawalek drogi mam, jakis ponoc elektryk stwierdzil ze to cos jest nie tak z ta kontrolka w zegarach ze zegary do wymiany, ale jakos nie chce mi sie wierzyc poniewaz jak autko zapali to kontrolka kilka sekund si enei swieci jak silknik zimny dopiero po minucie sie zapala wiec jakby kontrolka byla zepsuta to od razu by sie swiecilo. Co o Tym myślicie ??
ze zegary do wymiany, ale jakos nie chce mi sie wierzyc poniewaz jak autko zapali to kontrolka kilka sekund si enei swieci jak silknik zimny dopiero po minucie sie zapala wiec jakby kontrolka byla zepsuta to od razu by sie swiecilo. Co o Tym myślicie
Możliwe...bo w semie tyle tego wymienione i nic...no chyba że gdzieś table mają zwarcie....oblukałeś dobrze izolację W sumie przez kikka minut płyn nie nagrzeje się do tego stopnia żeby kontrolka się świeciła....
maximus napisał/a:
Krasnystaw prrzy okazji pozdrawiam kolege Tygrysiska :d
A dzięki kolego...mieszkamy od siebie jakieś 20 km bo ja w fajsławicach....
Jak dojedziesz do domu to możemy się gdzieś ustawić to może na zegary sie na chwilkę wymienimy i coś się w tedy wyjaśni....
Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 09:53
Spoko Tygrys jakby ci to nie zrobiło problemu to mozemy sie gdzies spotkac?tylko czy to ni eza wiele roboty zeby u Ciebie wyciagac zegary, wiesz nie chce ci sprawiac jakichs kłopotów.ale jakbys mial ochote i czas to ja jestem za.moj nr gg jest w profilu wiec jak sie zdecydujesz to napisz.neta bede mialdo jutra rana potem to tylko kom :d
Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 10:27
Przepraszam zapomniałem dodać ze płyn (jesli mozna to cos nazwac plynem) gotowal sie, wiatrak czasami sie wlaczyl i zbil temperature a wlaczal sie przy ok 110 a czasami sie wlaczy i nie zbil a zdarzylo sie tak ze wlaczyl sie wiatrak i zbil temperaturke. a po naprawie juz z plynem jest ok jedynie ta kontrolka sie swieci a wiatrak wlacza sie przy ok 90 i zbija temp, czyli jest ok.
a skoro juz pisze i ty jestes na forum to moze mi doradzisz co mam zrobic bo na gazie obroty spadaj jak dojezdzam do siatel np. zdarza sie ze gasnie, kiedys czytalem na forum ze miales cos takiego u siebie i zamontowales rurke z poloneza, moglbys jakies fotki zapodac bo moze i u mnie by to zadzialalo.
pozdrowienia
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2008-08-10, 10:39
Witam
ja też walczę z podobnym problemem
zaświeciła mi się ta kontrolka
więc na pierwszy rzut poszła pompa wodna okazało się że jest dobra
termostat przy okazji został wymieniony
w piątek postanowiłem zwalić głowice
głowica ok a uszczelka taka trochę popuchnięta
po złożeniu jest to samo
no to dalej szukamy i w sobotę znalazłem walnięta nagrzewnice
w tym tygodniu ja wymienię bo jeszcze nie kopiłem i zobaczymy
jak możesz to sprawdź jak będzie ciepły silnik czy leci cieple powietrze i czy nie leci takie wilgotne czy szybu ci nie zaparują
Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 10:48
dzieki za podpowiedź dzisiaj to sprawdze duzy to koszt tej nagrzewnicy?? bo ja juz kurna 1000 na mechanika wydalem i nie usmiecha mi sie duzo kasy jeszcze wykladac
Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 14:13
jak narazie duzo nie jezdzilem ale plynu w zbiorniku nie ubywa, a kontrolka dalej sie swieci, wiec to chyba raczej nie nagrzewnica.spróbuje wymienic licznik moze to cos pomoze.
Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 14:29
tak powietrze cieple leci ale nie jest bardzo wilgotne tylko takie normalne.no i szyby nie paruja, takze w moim przypadku to chyba ni ejest wina nagrzewnicy
Wysłany: 2008-08-10, 20:14 Re: kontrolka temperatury plynu chłodzacego
Problem swiecących kontrolek temperatury płynu,oraz gotujące się Venciaki znam dobrze. Problem leży w umiejętności odpowietrzenia silników volkswagena. Ja potrafię to zrobić. podstawa do ORGINALNY !! termostat a samo odpowietrzenie to pikuś. Układ odpowietrza się przez czujnik temperatury ten z przodu głowicy,w plastikowym krućcu. Na odpalonym silniku szczypcami unosimy i opuszczamy czujnik wypuszczając powietrze. Jakieś pyt piszcie. pozdrawiam.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-08-10, 20:46
maximus, w tej długiej liście niepotrzebnie zapewne w wiekszości zrobionych rzeczy ani słówka nie piszesz o czujniku poziomu płynu w zbiorniczku. Wyjmij mu wtyczkę, zewrzyj obydwa piny we wtyczce kawałkiem drutu. Jeśli przestanie migać to masz winnego.
A jeśli chodzi o odpowietrzenie to najczęstszy problem stwarza węzyk odpowietrzający, a konkretnie króciec na który jest on nasadzony przy wyjściu z głowicy ( w przypadku 2.0). Zakładając nowy króciec podróbę Toprana zawsze należy sprawdzic czy ten króciec jest drożny i ew. go przetkać. Nie otwierający sie zepsuty lub wadliwy termostat to spora rzadkość, a tylko taki mógłby stworzyć kłopot z odpowietrzaniem. I najrzadzej połamane łopatki pompki wody, bo bywały podróby z plastykowymi wirnikami.
kris46gx napisał/a:
Układ odpowietrza się przez czujnik temperatury ten z przodu głowicy,w plastikowym krućcu. Na odpalonym silniku szczypcami unosimy i opuszczamy czujnik wypuszczając powietrze.
sorki ale Vento to nie syrenka, układ odpowietrza się całkiem sam jeśli wszystkie elementy ma sprawne.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-08-10, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-10, 21:19
pablomed napisał/a:
sorki ale Vento to nie syrenka, układ odpowietrza się całkiem sam jeśli wszystkie elementy ma sprawne.
Wystarczy korek wlewu płynu chłodniczego odkręcic i układ sam się odpowietrzy....no chyba że jest oporny to trzeba pod w miarę spore wzniesienie podjechać z odkręconym korkiem i po problemie....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-10, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-10, 23:46
Pablomed zapomnialem dodac ze zbiorniczek rowniez zostal wymieniony na nowy.dzis bylem na dosyc dlugiej przejazdzce i wszystko jest ok dmuchawa sie wlacza przy ok 90 stopniach tylko ta kontrolka mruga wiec przy uruchomianym silniku wyciagnalem przewody od czujnika tego przy glowicy (zolty) i kontrolka przestala mrugac, ale czujnik ten tez zostal wymieniony wiec moze sprobuje odpowietrzyc uklad jak mi radzicie. mam nadzieje ze to pomoze.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-08-11, 14:36
maximus napisał/a:
moze sprobuje odpowietrzyc uklad jak mi radzicie
nie masz juz dawno odpowietrzony nic więcej tu nie rób. Teraz jeśli temperatura pokazywana na liczniku jest dobra a kontrolka przestaje migać po wyjęciu wtyczki czujnika z żółtym paskiem to już nie widzę innej możliwości tylko uszkodzony jest licznik.
Dla pewności zrób jeszcze co proponowałem: zewrzyj piny we wtyczce czujnika od poziomu płynu w zbiorniczku.
_________________
kris46gx [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-12, 19:26
Właśnie mam Venciaka 2,0 i jego odpowietrzenie nie jest takie proste. kto się z tym nie zetknął nie ma pojęcia co to znaczy. Jestem elektromechanikiem i porawiałem już kilkadziesiąt VW po ludziach którzy "się znali" na tym. Ale skoro to takie łatwe to powodzenia. Pozdrawiam.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-08-15, 11:25
e tam Kris przesadzasz-skoro nie ma odpowietrzników układ ma się sam odpowietrzyć co najwyzej mozemy mu w tym pomóc nigdy nie było z tym problemów-najgorsze cholery to beemki oraz peugeoty i fiaty
Silnik: 2.0 GT 115KM Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: Krasnystaw/ Stalowa Wola
Wysłany: 2008-08-19, 14:20
witajcie problem rozwiazany, okazalo sie ze to licznik jest zwalony, narazie wymontowalem zaroweczke zeby mnie nie wkurzalo w czasie jazdy, jak znajde jakis licznik to zakupie, moze przy okazji zamontuje jakies fajne zegary. pozdrowienia :D:D
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-19, 14:22
No i dobrze że to tylko zegary.....najgorsze jakby wszystko było ok i faktycznie to silnik nie domagał...a tak problem z głowy....
kris46gx [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-19, 17:59
Najgorsze faktycznie sa do odpowietrzenia bemki fiaty i peugeoty. VW niektóre też odpowietrzaja się same,tylko jak się trafi oporna 2,0 to trzeba się troszkę pomęczyć. Może nikt się nie spotkał z tym problemem, ja może miałem pecha ale kilka już takich robiłem. Pozdrawiam
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-08-21, 07:28
ja raz odpowietrzałem mojego 2.0, no i poszło gładko, najlepiej jest przy odpowietrzaniu włączyć ogrzewanie i dmuchawę na max, zapalić silnik, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego , zapalić papierosa i czekać aż do włączenia wentylatorów, uzupełnić w razie czego płyn i jeździć,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum