Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-24, 22:51
jeśli potrzebujesz większego auta to passek kombi
ale jeśli zastanawiasz się nad paskiem w sedanie to lepiej weź Vento bo w tej budzie na pewno jest ładniejsze od paska a cena niższa więc zostaje Ci parę groszy na drobne wydatki
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-10-25, 22:55
Gavel napisał/a:
jeśli potrzebujesz większego auta to passek kombi
ale jeśli zastanawiasz się nad paskiem w sedanie to lepiej weź Vento bo w tej budzie na pewno jest ładniejsze od paska a cena niższa więc zostaje Ci parę groszy na drobne wydatki
Nie potrzeba mi aż tak dużego. W grę wchodzi tylko sedan. nie powiem bo Pasek mi się podoba ale Vento też jest piękne.
No i właśnie jeszcze ta kwestia finansowa bo co bym nie wybrał to będzie to autko 10-letnie z tym że na Ventkę wydałbym max 14 tysi i w tym momencie dokładając jeszcze trochę możnaby ją trochę "podszlifować".
Tylko teraz trafić na takie czarne cudo....z pełną opcją najlepiej.
No i jeszcze pozostaje kwestia motorka....- kupić benzynkę (1.8 czy 2.0) i zagazować czy szukać TDI??
Nigdy nie miałem jeszcze swojego "klekota". Jedyne jakimi jeździłem to firmowe nówki w Skodach więc nie ma co porównywać z 10-cio latkami w Ventce...
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-26, 08:51
no jeśli tylko czarne wchodzi w grę to znacznie ogranicza pole manewru ale jak Ci się nie spieszy to w końcu znajdziesz
A jeśli chodzi o silnik to czy benzyna czy diesel to kwestia gustu ale ja na Twoim miejscu szukałbym TDI 110 konnego. Tylko nie jakiś 90 po chipie tylko oryginał 110. Na pewno będzie radził sobie dużo lepiej z taką budą jak Vento, a jak będziesz miał trochę wolnej gotówki to ten silnik nadaje się wyśmienicie do modyfikacji i elektronicznej i mechanicznej.
zukałbym TDI 110 konnego. Tylko nie jakiś 90 po chipie tylko oryginał 110
Mniej więcej coś takiego tylko gdyby było lepiej wyposażone jeszcze...
Więc pytanko...jak rozpoznać taki motorek?? Bo na samym czerwonym "I" polegać nie można bo to nie problem przykleic na klapie cokolwiek..... (różnie to bywa w naszym kraju)
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-27, 19:13
Waldek napisał/a:
....oto i jest
no ale jak sam zauważyłeś niezbyt bogato wyposażony więc nie spełnia Twoich wszystkich wymagań
co do silnika to najlepiej po oznaczeniu
Najpopularniejsze 90 konne TDI mają oznaczenie 1Z, choć bywają też inne np. AHU.
A najpopularniejsze (i uważane za jedne z najlepszych TDI w historii) 110 konne mają oznaczenie AFN.
Innych oznaczeń silników możesz sobie poszukać TUTAJ
A tak wizualnie na pierwszy rzut oka nawet dla laika to można rozpoznać te silniki po pokrywie silnika, a dokładniej po tym plastiku ochronnym na górze silnika. Co prawda istnieje pewnie możliwość ich podmiany ale ja się jeszcze nie spotkałem z takim tjuningiem
110 mają ten plastik większy, zasłaniający też pompę wtryskową - tak jak ten z Twojego linku, a np. TEN ma typowy "90-konny" plastik.
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-10-27, 20:16
No więc będziemy szukać czerwonego "I" na klapie i dużej osłony pod maską...
Fajnie by było gdyby się znalazło czarne bo zarówno mi jak i mojej dziewczynie ten kolorek bardzo się podoba... no ale jeśli trafi się coś wypasionego w innym kolorze to też będzie dobrze.
A tak na marginesie to te same TDI-ki były też chyba w Paskach B5...??
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-27, 21:52
te same TDI wkładali nie tylko w paskach ale i w reszcie VW
a nawet więcej bo te same motory siedzą pod maską całego koncernu VAG czyli w Audi, Skodzie i Seacie
yahoo napisał/a:
110KM na pompowtryskach
110 wkładane m.in. do Ventek nie są na pompowtryskach!
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-28, 23:55
yahoo silniki AFN (bo o tych cały czas mówimy) mają normalną pompę wtryskową i osobne wtryski. Zresztą tak samo jak 1Z.
Dopiero później wprowadzili owiane legendą pompowtryski...
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-10-29, 12:49
Gavel napisał/a:
wprowadzili owiane legendą pompowtryski...
legendą w pozytywnym czy negatywnym znaczeniu??
Nie mam dużej wiedzy o dieslach a skoro (być może) będę takiego miał to chciałbym się conieco dowiedzieć...
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-10-29, 16:20
ogólnie pompowtryski to nowsza technologia więc teoretycznie lepsze ale że bardziej nowoczesne to oczywiście droższe w ewentualnej naprawie/wymianie
a napisałem że legendarne bo większość ludzi uważa że napis TDI=silnik na pompowtryskach, a tak nie jest
nawet kiedyś w TVN Turbo ten gościu co prowadzi Zakup kontrolowany (nie pamiętam nazwiska) prezentował golfa 3 z silnikiem 1Z i powiedział coś takiego że tu mamy klasyczny Volkswagenowski silnik TDI na pompowtryskach, a ręką pokazywał na pompę wtryskową
ogólnie pompowtryski to nowsza technologia więc teoretycznie lepsze ale że bardziej nowoczesne to oczywiście droższe w ewentualnej naprawie/wymianie
Facet u którego robiłem diagnostykę swojego TDI (taki diesel-majster) zapytany co lepsze 110KM w Vento TDI czy 130KM w A3 na pompowtryskach, radził to pierwsze właśnie ze względu na ewentualne naprawy. A jeśli już przeskakiwać na coś wyżej, to na Common Rail. To już jednak kwoty od 35-40 tys. w górę.
VW Bora 2.8 VR5 200KM tak wydaje mi sie ze to by było moje autko! ale to młodszy brat Ventka wiec jakby go nie było to VW golf 3 (lubie starsze samochody!) 2.8 VR6... albo 1.8 20V Turbo... ehh pomarzyć oczywiscie tylko i wyłacznie bezynka
Silnik: Brak :P Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 172 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-11, 19:34
Ja jak bym mial tyle kasy ile bym chcial to napewno bym kupil Audi RS6 A obecnie nie mam tyle kasy i sie poruszam po Anglii Passatem 2.5 tdi v6 z 2003 roku
A moim wyborem zapasowym w tym samym przedziale cenowymi rocznikowym była Toyota Carina II TD - i byłem blisko ale na szczęście znalazlem Ventke taką jaką chciałem
Gdyby nie to Vento, no najprawdopodobniej miałbym Opla Corse B 5drzwiową z rozwalającym się fotelem kierowcy i po jakimś dzwonie - bo było tanie a ojciec się najarał jak szczerbaty na suchary... ale poskutkowały godzinne rozmowy w tłoku
naszym drugim autem w rodzinie bedzie opel omega B w sedane i silniczkiem 2.5 6 wiaderek w podtlenku nitroLPG i koniecznie ful elektryka , ktorej mi tak w vento brak.
ventki za zadne skarby nigdy w zyciu nie sprzedam z tej prostej przyczyny , zekosztowala mnie majatek .... a jak wiadomo majatek jest bezcenny.....
omege bralismy od poczatku pod uwage , lecz ventka .... bo w kultowym filmie wystapila i klima byla.
_________________
Ostatnio zmieniony przez przemolas4 2008-08-15, 15:18, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-15, 16:56
Karu6 napisał/a:
Przecie to Renault robilo
to nie opznacza że to Renault, poza tym to nie robi żadne Renault! Renault jest właścicielem pakietu kontrolnego DACIA czy de facto żądza co i jak robić, dzięki czemu z upadającej fabryki zrobili potęgę tworząc budżetowe autko o nazwie Logan.
przemolas4 napisał/a:
opel omega B w sedane
o jezusicku, broń cie panie boże! Ale bedziesz sobie pluł w brodę potem. Omegi to nie to co kiedyś, nie dośc że rudy je gania ciągle to eletryka pada, zawieszenie i przekłądnia jeszcze gorsze niż w Vento.. Nie polecam, no chyba że końca produkcji, te po liftingu, ale te z kolei drogie jak cholera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum