Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-18, 15:08 Witam
Witam,
Kilka dni temu kupiłem, żonie golfa 99 IV kombi tdi (trafiuła mi się okazja w rodzinie, pewne auto, mały przebieg, żona zmieniła pracę i musi dojeżdżac autem), mam takie pytanko moze ktos będzie wiedział, auto ma z przodu i z tyłu tarcze, z tyłu klocki ok ścieraja się równo, natomiast z przodu, tarcze wentylowane, klocki nie ścierajua się równo, na jednym i drugim kole spiłowały się dziwnie i widzę, ze tarcza ma lekko wyczuwalny rowek, tylko nie na progach a tak ok środka, znajoma od której kupowałęm auto, mówi że wszsytko robił jej jakis mechanik i ona na tym się nie zna. Czy klocki zawsze muszą się równo scierać? Wymieniac na nowe, bo zarasza porysuje na maxa tarcze?
Dodam, że u mnie w Vento piłuja się równo.
Pozdrawiam[/i]
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-08-18, 15:23
zazwyczaj klocek od wewnatrz szybciej sie zurzywa, bo tam najpierw nacisk idzie od tloczka, a dopiero pozniej przenosi sie na zewnetrzny klocek... co rowka, to na obu tarczach taki sam? jesli nie, to moze jakis kamyszek albo cos siedzi i rysuje...
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-18, 17:06
Ale oba klocki przy jednym kole mniej więcej się tak samo ścierają ja miałem u siebie tak że zewnętrzny juz się kończył a wewnętrzny był nietknięty...okazało się że tak takie tulejki dociskowe się zatarły i hamował tylko jeden klocek....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-18, 17:30, w całości zmieniany 1 raz
Co do tarcz, to po prostu moga być juz do wymiany - oże być pęknięta, może być przegrzana, że tak się robi. A co do klocków... U mnie lewa strona bardziej bierze niż prawa, bo przy wymianie całe dwa klocki były mniej wyjechane, z prawej strony auta, niż po lewej. Po prostu może zacisk nie do końca dociskać, może być układ hamulcowy troszkę zapowietrzony, cylinderki zapieczone, tłoczek się nie wysuwać - przyczyn może być wiele. A może być i tez już tarcza wyjechana, ze gorzej bierze, lub i, co się też dowiedziałem ostatnio od jednego magika - amortyzator wyrobiony...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum