Na forum juz kupe czasu a autka jakos nie przedstawiłem, wiec korzystając z chwili wolnego oto i ventyl baj zelu :
jak każdy tak i na mnie przyszła kolej zeby założyc temacik w którym będe informował o wszyskich postępach z moim Ventylem - wiec zaczynamy
Specyfikacja: VW VENTO CL 1993,a dokladnie 12 czerwiec ( czyli moje urodzinki )
silnik: AAM, czyli 1,8 75KM + LPG (tomasetto )
wypasik : centralny zamek na pilota,Wspomaganie kierownicy, zderzaki w kolorze nadwozia,
Troszkę historii :
więc tak ventyl nie jest moim pierwszym samochodem , pierwszym własnym autkiem był Opel Corsa B foto poniżej :
http://img379.imageshack....e=corsa84uc.jpg
corsa była ok ale krótko mówiąc posypała się, więc zaczałem szukac kolejnego samochodu. Wybór był prosty -VW gorzej z modelem -w grę wchodził Golf 3, Vento bądz Passat B3
Gdyż calkiem zielony w motoryzacji juz nie jestem w lipcu zacząłem szukać nowej bryczki -3 miesiące poszukiwań i na nic telefony i jazdy próbne ! Dopiero moje Kochanie musiało się wziąść na szukanie autka -no i ogłoszenie w gazecie -dała mi numer -dzwonie -oferta wydawała się uczciwa więc co -Yaca jedziemy
w Chrzanowie bo stamtąd Ventyl został przywieziony profi oględziny , jazda próbna , negocjacja ceny i wracamy na 2 Ventyle
Poniżej kilka fotek od razu po zakupie :
dziś po ponad miesiącu od zakupu mogę powiedzieć ze jestem zadowolony -czemu? autko to 100% seria i takiego autka szukałem, dodatkowo po oględzinach tak:
1) nowiutkie tarcze i klocki hamulcowe
2) nowiutkie sprzęgło
3) nowe amorki tył i przód
4) nowe łożyska
5) pełna książka serwisowa,1 właściciel w Niemczech do 2005 roku ,
6) pełne wyciągi z Tuv, i masa kwitów na każde części
Najbliższe plany:
-zamontowac car audio, które już czeka na montaż
- doprowadzić felgi do oryginalu gdyż póki co na alu kasiorki brak
-zdjąc tjuningowe dodatki tj pordzewiałą końcówkę wydechu z napisem TURBO
- zjąć groźnego pitbula z klapy i nie ma to jak kiera bez żadnych nakładek
I tyle na chwilę obecną o moim Ventylku , ALE ALE
2 tygodnie po tym jak misja Vento z yacą została uwieńczona sukcesem przeszukuję allegro i co widze -znów Vento a ze mój braciszek z usa przyjechał, tam napalił sie na jetty i poza vento o niczym innym slyszeć nie chciał wiec szybkie telefon za Kępno , wsiadamy w Vento i misja Vento znów aktualna
kilka godziek pózniej ogladamy autko no i decyzja jest prosta - BIORE 8)
wiec specyfikacja ventylki numero duo
Vw Vento ,1996 r
silnik 1,8 ADZ + lpg
autko od 2000 r w Polsce u 1 właściciela , a przyjechało z Belgii
autko również 100% seria , no moze nawet mniej - bo od 2000 roku nikt o nie nie dbał tzn rolnik ze wsi je myl, wymieniał olej, no i ...... i tyle poniżej kilka fotek no i są już różnice poliftowe :
- srodek z golfa ( to akurat minus)
- obudowany już bagażnik
- światełka tył
- zielone szybki , kolor z nowej gamy
- kolpaki
Nizej kilka fotek :
więc w ciągu miecha na Piekarach 2 venta zawitały i Vento rośnie w tej okolicy w siłe pomyslec ze yaca do mnie po coś podjedzie i juz spot 3 ventyli:P
w temacie bedę informował o dalszych postępach związanych z moim wozem, na chwilę obecną Wielkie DZIEKI Kasieńko ;* i wielkie dzięki YACA - bo moj tatus nie mogl mi w tamtym czasie pomoc
następnie przyszła pora na jakies granie w aucie bo bezkasetowa alfa i 2 glosniki podlaczone głośniki w podszybiu mnie nie satysfakcjonowały wiec:
gwizdki: Sinuslive HighEnd NEO 25s
midbassy przód: sinus live sl160
tuba JBL CTX 250
cały "komputer sterujący" czyli porządny audisson 4 kanałówka :
no i chyba najsłabszy element układanki -radyjko -jvc -ale coś za cos :|
i tak przód jest podlączony każdy głośnik osobny kanał a tuba jest zmostkowana, a wzmacniacz malutki niepozorny a 4x50w RMS to ma
jest jeszcze spadek po Niemcoszku :
duze głosniki maganta w tylnej półce -21 cm chyba -poki co pod radiu ale nie zdają egzaminu i chyba pójdą OUT
a tu fotki ze stycznia - autko bylo juz troszke ogarniete wiec i wyglądu na czystą serie nabrało : taadaa
najnowszy grill nie podobał mi sie od początku wiec była taka przymiarka
przyszła pora ogarnąć środek a oto i efekt sprzątania
a to efekt końcowy - tak było przed
tak się działo i jakiś czas jeździłem wydmuszką :
a tak jest od czerwca:
ogólnie wyleciał calutki środek poza podsufitką a doszło kilka rzeczy ze srodka których nie miałem(teraz 100% kompletne wnętrze) plus 1 fajny bonusik -roleta na tylną szybe - moze byle pierdoła ale szczegóły właśnie tworzą całość a wygląd z zewnątrz dzięki niej też zyskał , oprócz tego doszła taka sama ale praktycznie nie zużyta kierownica i autko nie dość ze moim zdaniem ładniejsze to i całkiem inaczej sie teraz prowadzi
ja osobiście jestem mega zadowolony z tej zmiany i moim zdaniem to swego rodzaju rarytasik
było w środku pięknie i czysto ale ale to nie był welur wiec wymiana i oto zdjęcia nowych foteli - foto nie oddaje efektu ale auto w stosunku do słońca źle ustawione a i w środku zadużo badziewia ale pogląd na całą sprawę widac
z początkiem lipca zrobiłem kompletny remont zawieszenia na ori czesciach : tj:
silentblocki tyl ( w lutym)
-wachacze przód
- sworznie
-końcówki drążków kierowniczych
- górne łożyska i gumy amora przód
- końcówki drążka stabilizatora
- gumy -duza i mała amor tył
- amory przód i tył
- sprężyny przód i tył
a potem kompleksowa geometria autka no i teraz idzie jak po sznurku
foto poki co nie mam bo nie mam czasu na mycie a zbłoconego robić nie bede wiec poki co fota porównawcza
tak to mniej więcej teraz siedzi z prawej octavia z lewej vento
zaraz po załozeniu usiadło to tak:
:
@ a z ciekawostek -auto miało wtedy 190 000km i mysle ze jest to oryginał przebieg ze wzg na tuv, ksiazke gazu i ksiązke serwiosowa jak i inne faktury - przy remoncie zauważyłem ze byl jeszcze 1 ori drążek kierowniczy, 1 ori sworzeń, 2 łączniki stabilizatora tez vw audi jeszcze , za to hmm nie wiem jak u Was ale mysle ze niedocenianą rzeczą która trzeba wymieniać są łożyska górne , bo żadna ściezka diagnostyczna nie sprawdzi nam ich-trzeba to zrobic swoim sposobem a moje akurat byly juz wymieniane w 98 roku a po wyciągnieciu ich rozsypały sie w rękach
znalazlem jeszcze takie fotki po załozeniu kita ale przed geomtria i jakąkolwiek jazdą:
tu kilka fotek z urlopu :
chyba nie siedzi ten tyl tak wysoko co?
tu zblizenie:
jak znajde chwilke wrzuce jeszcze filmik
coby nie bylo ze nie dbam kilka gratow przybyło :
pomalutku wersja poliftowa od srodka sie robi - juz prawie jak GL welur przybył, bagol przybył
i to na chwilę obecną tyle -plany są -jak będzie zobaczymy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-23, 20:42
No widzę kolego kawał historii....
pracę nad środkiem auta...
przydały by się jakieś fajne alu...
no i ta gleba z tyłu chyba troszkę za duża, co bo chyba są kłopoty z jazda
ja akurat jestem z tych dla których im niżej tym lepiej - ma być nisko i szeroko-poki co jest nisko -problemów z jazdą nie ma a bardzo czesto jeżdzę w 5 osób z bagażem( pełen bagażnik i butla lpg)
tył jest na pierścieniu osadczym wiec mam możliwość opuścić jeszcze 20 mm tył ale poki co sie wstrzymuje bo przy pełnym załadunku mogłbym juz dolem targać po asfalcie
aha- zapomniałem jeszcze dodac ze na ventylu juz 3 grill -ten pośredni i taki zostaje juz na stałe
co do alu jak przyjdzie to 9 cali bedzie ,aczkolwiek poki co sie wstrzymuje bo zaduzo jezdze w komplecie i wtedy nie ma mozliwosci-obcierałoby a błotników w tym sezonie poszerzać nie bede ...ale pomyślimy pomyślimy , jak na ten sezon juz duzo nie zmienie,ale plany są -a i w tym sezonie mam wrazenie ze ventyl juz duzo dostal i zmienił sie na plus
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-23, 21:10
Nie wiem na ile ten tył siadł pod obciążeniem ładunku i pasażerów....ale jeśli chodzi o mnie to lubię symetrię...jakoś za opadniętymi tyłami nie przepadam....pewnie mam urazę z przeszłości...
zelu napisał/a:
ja akurat jestem z tych dla których im niżej tym lepiej - ma być nisko i szeroko
Ja akurat wolę wysoko, co nie znaczy, że ślinię się za glebą...no ale jak dla mnie wysoko musi być...tym bardziej podziwiam ludzi jeżdżących na tak skrajnej glebie....
a co do kól tygrysiko powiem tyle : jesli przyjda byle jakie 15 to tylko dlatego ze w jakims autku ktore bede mial na czesci były a jak przyjdzie felga jaka chce bedzie to porządna kultowa 16x9 -model w glowie ale daj mi troche dla siebie
Ostatnio zmieniony przez zelu 2008-08-24, 00:08, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-08-24, 08:32
zelu napisał/a:
autko od 2000 r w Polsce
Chyba dłużej w Polsce? Ma czarne tablice. W 2000 były już tylko białe.
Wnętrze Twojego auta robi wrażenie. Ventyl odmłodniał znacznie. Skąd Ty wyrwałeś cały ten srodek i jeszcze deskę. Mam wrażenie, że wszystko wyciągnąłeś z jednego auta.
to foto z dzisiejszej sesji
,
następne rzeczy jakie trzeba zrobić to smoked lights, i ciemny mat na grillu ewentualnie hokej vr6 i bra i bedzie jak talala
tu fotki autka na ten weekend na MTK bylo nisko szkoda ze nie bylo mi dane jechac na MTK no ale coż życie..... ale było nisko po samej szmaragdowej zaryłem 3 razy, wachacz 2cm od podłoża i nietypowy design - 4 x 115/70 w dojazdówce
to zdecydowanie najniższe położenie auta w tym sezonie
hehe - no aktualnie dojazdówki w bagolu wiec nie boje sie tego ze mi nagle 2 opony padną i zostane stac - tyle ze ..... problem jest z lewarkiem bo mało który sie mieści wiec jest tak:
najazd na deseczke , lewarek z octavi pod prog troszke do góry -zaba pod auto i wsiuuu w gore
to dzisiejsze foty ventyla- przeszedl metamorfoze
kolpak seria, zawias seria, kogut i numer boczny ...moze kiedyś wrócimy do nisko i szeroko ale poki co pracujemy w takim setupie
a z ciekawostek skorzany mieszek i gałka zmiany biegów z passata zawitala- i wkoncu inaczej sie to prowadzi
chce zaznaczyc ze to jedyny taki ventyl na forum \
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-22, 11:58
powrót do seryjnego zawiasu
zelu napisał/a:
ale poki co pracujemy w takim setupie
Yyyyyyy....sorki za pytanie, ale nie znam Cię za bardzo i nie jestem w temacie....ten kogut i stronka to faktycznie Twoja praca czy tylko taka stylizacja zielony jestem w dziedzinie tuningu i dlatego pytam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum