Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 11:05
Jak wyczyścić silniczek krokowy?
Autor Wiadomość
kroczki 
Autostopowicz


Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 2
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2006-07-15, 21:54   Jak wyczyścić silniczek krokowy?

Mechanik stwierdził wadę silniczka krokowego. Wymieniłem na drugi ale mam problem z odpaleniem silnika po jeździe na gazie. Dowiedziałem sie że może być przyczyną brud w silniczku, jak go wyczyścić i czy się go reguluje jakoś?
silnik 2.0 pełny wtrysk
numer silniczka:037 906 457 C
 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-07-16, 00:45   

kroczki napisał/a:
jak go wyczyścić i czy się go reguluje jakoś?

Poprostu rozkręcasz i czyscisz osad na silniczku i w gnieździe , taki zabieg napewno pomoże , czyściłem już u siebie i pomogło . Nie silniczka krokowego się nie rególuje .
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-07-16, 08:38   

A ja już mam nakręcone 230 tys i jak narazie (tfu tfu odpukać) nie dotykałem silniczka krokowego... Czyli miałem farta...

A tak wogóle to gdzie to jest w silniku?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 53
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-07-16, 10:21   

Spyro, to jest takie ustrojstwo prostokątnego kształtu, do którego idą przewody podłączone kostką, blisko przepustnicy. Jeśli popatrzysz na zespół przepustnicy od tyłu, schylając się, zwrócisz na pewno uwagę na urządzenie, które po dodaniu gazu i odjęciu przejmuje rolę nogi i samodzielnie wychyla przepustnicę, tak, by silnik uzyskał porządanie obroty. To zwykły silnik elektryczny, wysuwający lub chowający okrągły trzpień za pomocą przekładni ślimakowej.
Kroczki, przyczyna nie musi leżeć w silniczku. Problem z odpaleniem na benzynie po gazie? Podaj więcej szczegółów- jaka iinstalacja? Mi to wygląda na łapanie błędów na benzynie wskutek złej emulacji sondy lambda. Spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut i potem odpalić - jeśli będzie OK, to raczej komputer łapie błędy wskutek złej emulacji sondy lambda.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-07-16, 11:58   

Kroczki, wciśnij Stopie POMÓGŁ bo ja nie mogę a teraz już wiem wszystko :-)

Stopa, dzięki za jak zawsze fachową pomoc.

Pzdr.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-07-16, 23:19   

czesto jednak czyszczenie nei pomoze i trzeba wymianic :(
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-07-17, 00:40   

szczerze-tez nie wiedzialem, gdzie ten silniczek krokowy sie miesci -bo tak jak u Spyro (tfu tfu ;) ) nei miaelm z tym jeszcze odczynienia...
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
kroczki 
Autostopowicz


Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 2
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2006-07-17, 09:00   

Stopa, u mnie ,tzn. w silniku 2.0l 2E DIGIFANT, ten "niby" silniczek krokowy, bo juz wiem że to powinno się nazywać zawór biegu jałowego, inaczej wygląda niż ty opisujesz. Jest walcowaty i ma dwa piny. Moje pytanie czy ktoś to już rozbierał i prubował czyścic? Jest tam śruba, która nic nie rozkręca a się wykręca, więc kolejne pytanie czy ona może coś reguluje?

[ Dodano: 2006-07-17, 10:03 ]
Powiem więcej, jak podpiąłem do komputera to wynik był taki, że "nie znalazł żadnych błędów". I co z tym zrobić? :(
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-07-17, 10:25   

kroczki napisał/a:
Stopa, u mnie ,tzn. w silniku 2.0l 2E DIGIFANT, ten "niby" silniczek krokowy, bo juz wiem że to powinno się nazywać zawór biegu jałowego, inaczej wygląda niż ty opisujesz. Jest walcowaty i ma dwa piny. Moje pytanie czy ktoś to już rozbierał i prubował czyścic? Jest tam śruba, która nic nie rozkręca a się wykręca, więc kolejne pytanie czy ona może coś reguluje?

[ Dodano: 2006-07-17, 10:03 ]
Powiem więcej, jak podpiąłem do komputera to wynik był taki, że "nie znalazł żadnych błędów". I co z tym zrobić? :(


to masz taki jak ja w mk2 1.8 Digifant...

to faktycznie nie powinno sie na to mowic krokowy a tak jak napisales czy regulator wolnych obrotów /stablizator w.o. itp

ma 2 piny i wezyk idacy przed przepustnice... srubka reguluesz na jakich obrotach ma trzymac .. wkrec i wykrecaj srubke i przegazuj obtory albo spadna nizsko albo beda wyzej itp...
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
Gunship 
Niedzielny kierowca
Vento 1.6 CL 1993



Silnik: ABU
Wiek: 42
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 61
Skąd: Grotniki k/Łodzi
Wysłany: 2006-07-17, 20:21   

Co do nazewnictwa to chyba pod względem mechaniczno-technicznym zwie się "silniczkiem krokowym" ze względu na zasadę działania i konstrukcję a fachowo regulator biegu jałowego :) - ze względu na pełnioną funkcję.
Też mam problem z "krokówką". Zaczęły fiksować mi obroty. Okazało się że sliniczek przerywa i nie chce się regularnie przesuwać. Rozebrałem go - po czym okazało się że posypała się osłonka ktora zabezpiecza żeby szczotki nie wpadły do środka wirniczka. Jej odłamki blokowały jego ruch. Wyczyściłem to i jest już lepiej, ale obroty ciągle stoją w granicach 1000-1100. Niestety ale chyba będę musiał przymierzyć się do zakupu nowego, chyba że mechanik stwierdzi kwestię regulacji... Zobaczymy do przyszłego tygodnia :)
Dobrą metodą jest rozruszanie krokówki - trzeba sciągnąc kabel łącza podpiąc napięcie i biegunami regulować ruch silniczka. Poruszać nim w obie strony i powinno zadziałać. Wszystko jest opisane w instrukcji do Vento i Golfa.
_________________
Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź"
www.lodz-eksploracja.org
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-07-17, 20:26   

a wlasnie nie.. silnik krokowy jest od mk3 dopiero i dzial podbnie aczkolwiek to inne rozwaizanie... lekko.. a w modelach PF toi nei silnik krokowy a wlasnie ten regulator.. keiedys to bylo wyjasniane ale eni wiem gdzie ;)
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 53
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-07-18, 13:06   

Się zgadza, silnik krokowy to nie jest, jest to tzw. twornik, reguluje przepływ powietrza przez obejście właśnie tym wężykiem. Powinieneś sprawdzić napięcie na pinach, oraz rozebrać i sprawdzić czy trzpień, który porusza się regulując przepływ powietrza może się swobodnie przesuwać, w razie czego wyczyścić. Odłączony twornik ustawia się w średniej pozycji i utrzymuje obroty na dość wysokim poziomie, ale da się jeździć :? . ważna jest też drożność wężyków oraz ich szczelność - sprawdź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13