Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 10:13
rozgrzewanie silnika TDI
Autor Wiadomość
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-17, 20:42   

Pytanie do uzytkownikow diesla. Czy tez macie temp. ok 85C przy spokojnej jezdzie?
Jezdzilem po miescie przez 30min i stal na 85. 2 mocniejsze starty i wskoczylo na 90. Po 5 minutach normalnej jazdy znowu spadlo na 85.

W Ventce mam dodatkowo Webasto, ale jest out of order. Do wymiany jest jakis zarnik i cos jeszcze, na dziendobry 500zl...
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
craven4 
Ventofan


Silnik: 1,9 TDI (1Z)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 127
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2008-09-17, 21:45   

u mnie sie trzyma caly czas niezaleznie od temperatury zewnetrznej rowne 90 stopni
_________________
Vento GL TDI '95
 
 
zelu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 2,8
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 94
Skąd: sopot
Wysłany: 2008-09-17, 22:15   

powinien trzymac 90 stopni -przyczyn moze byc wiele -ale taka podstawowaa to podepnij sie pod vaga jak masz gdzie i pojezdzij z pomiarem temp z vaga- bo ostatnio zauwazylem ze te zagarki az tak przekłamuja- u mnie 85 stopni a na vagu 90,2
u kumpla i drugiego kolegi to samo...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-17, 22:23   

To, ze powinien trzymac 90stopni to wiem. Podejrzewalem walniety termostat ale skoro temperatura rosnie do 90 i tylko podczas spokojnej jazdy spada do 85 i potem juz nie to chyba jest ok. Bede musial sie podpiac pod Vag`a i pojezdzic. Nie tylko sprawdzic temperaturke ale tez inne parametry ;)
Ponoc nowe zegary golfa nie wazne czy maja 85 stopni czy 98 to pokazuje rowno 90 na zegarze.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Kingu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI 90KM
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 78
Skąd: CH
Wysłany: 2008-09-18, 21:17   

bradley napisał/a:
Pytanie do uzytkownikow diesla. Czy tez macie temp. ok 85C przy spokojnej jezdzie?
Jezdzilem po miescie przez 30min i stal na 85. 2 mocniejsze starty i wskoczylo na 90. Po 5 minutach normalnej jazdy znowu spadlo na 85.


Mam to samo od prawie dwóch lat, choć przez jakiś czas po kupnie auta non-stop było 90 na rozgrzanym. Na forum już to wałkowano - wymiana czujnika temperatury, wymiana termostatu, a mimo to nie zawsze pomagało. U mnie tylko przy ostrej jeździe jest 90, poza tym 75-85. Na razie nie ruszam tematu.
_________________
VENTO 1.9 TDI, 90KM, '96
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-18, 22:48   

Sprawdzilem na Vagu. Na zegarze jest ok 82-85 stopni a temperatura plynu chlodzacego pokazuje niecale 72C... Gdy troche przycisnalem i temperatura wskoczyla na 90stopni wg wskazowki, to na vagu temp kolo 74C. Dodam, ze w srodku auta cieplo, ogrzewanie naprawde jest wydajne, mam wentylator na 1 i musze dawac pokretlo regulacji temperatury na srodek lub bardziej w kierunku zimnego bo sie "ugotuje" w srodku :P

Przeszukalem dosc duzo postow na temat termostatu i objawy padnietego to, silne niedogrzanie, wskaznik na 70 stopni, w korku wskakuje nawet na 100 (u mnie nie dygnie powyzej 90), a VAG pokazuje zanizone wskazania o ponad 10C wzgledem wskazowki.


Poza tym wszystko bez bledow, poduszki powietrzne raczej sa, a jedyny problem to troche zanizone wartosci przeplywomierza.
Z lekkiej gorki, na mokrej drodze (problem z dobrym ruszeniem) 11.2 do 100km/h i 18sek na 400m :P Czyli na prostym i suchum powinno byc spokojnie jak w katalogu.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-19, 10:29   

Temperatura na zewnatrz +8C. Odpalilem samochod i zostawilem na jalowym ok 15min. Z ogrzewaniem na szybe na 1 biegu dmuchawy i na srodku pokretlo od temperatury. Wchodze do samochodu po tych 15min i wskaznik lekko wstal, ale dalej byl max w lewo. Po wyjechaniu i przejechaniu ok 1km zaczal sie podnosic do 70 i pozniej 80, 85. Pojezdzilem jeszcze z 15-20min i zaczalem go kilka razy deptac. Wskazowka wskoczyla na 90, a nawet troszeczke za, jakies 92/93. Pozniej zaczalem normalny tryb jazdy i po ok 8min temperatura spadla na te 85/83 stopnie (wg wskazowki bo vaga nie mialem podpietego).
Podjechalem pod dom, otwieram maske weze chlodnicy gorny i dolny jednakowo cieple, ale powiedzialbym ze letnie bo chwycilem za nie i moglem spokojnie objac reka i trzymac jakies 8sekund bo pozniej robilo sie juz ciepelko :P
Teraz czekam az silnik ostygnie i bede sprawdzal czy oba weze nagrzewaja sie jednakowo. Jesli tak to walniety termostat.

Inna sytuacja. Jesli wskazowka po deptaniu wskakuje na 90 stopni i da sie 4 bieg dmuchawy (zeby bylo szybciej) i max ciepelko to niecala minuta i wskazowka opada na dol do 82-85.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-19, 12:17   

Na zimnym silniku gorny waz robi sie cieply, cieplejsz, dolny caly czas zimny. Kiedy wskazowka jest troszeczke za 80C waz dolny robi sie cieply. Sadze, ze termostat albo jest jakis inny nie 87 a 82, albo powolutku zaczyna padac.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-19, 12:21   

Że się wtrącę....
Silnik diesel-a jest skonstruowany na oszczędnosc...poprzez małe spalanie paliwa może się on wolniej nagrzewać....zresztą kiedyś na tym forum było to poruszane....

Przykład z wczorajszego dnia....lecę sobie trasą 100km/h i co zauważyłem....silnik był zimniejszy o jakieś 5 stopni...wszystko możliwe że to przez deszcz i wielką wilgoć w powietrzu która bardziej wyziębiała chłodnice (jak na moje oko)....tylko skręciłem w boczną drogę i od razu temperatura poszła 5 stopni w górę....

bradley napisał/a:
Odpalilem samochod i zostawilem na jalowym ok 15min.

A samochód gdzie trzymasz ?? w garażu czy pod chmurką ??
Jeśli pod chmurką to przecież furka była wyziębiona i cały silnik był pewnie zawilgocony...no i to musiało się nagrzać...a że samochód sobie stał i klekotał na wolnych obrotach to trochę to trwało ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-09-19, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-19, 12:25   

Ja wiem, ze silniki diesla dluzej sie nagrzewaja, tylko ze moj Kadzio temperature jednak trzymal ;)
Auto trzymam pod chmurka a raczej wiata, z tym ze rano o 8 odpalilem go i wstawilem do garazu, a za godzine wyjechalem i zostawilem na te 15min zeby sie zagrzal.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9