Wysłany: 2008-02-02, 22:55 Zbyt niskie obroty, gdy jest zimny-DIESEL
Posiadam vento z 94roku, 1.9TD, 75KM. Zaobserwowałem to od 2 tygodni ze jak go zapalam, wyciągam „dieslowskie” ssanie to po zapaleniu obrotomierz mi wskazuje 500-600 obrotów. Po chwili jednak wskakuje na 1100 obrotów tak jak mam ustawione „ssanie”, jeśli je wyłączę to pyka sobie 800-900obrotów. Wcześniej tego nie było, jak zapalałem od razu wskakiwał na 1100. z góry dziękuje za odpowiedzi
[ Dodano: 2008-02-03, 11:14 ]
może ktoś poradzi na ten mój problem
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-04, 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 43 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 21 Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-02-03, 11:14
miałem taki sam problem!! rocznik i silnik jak u ciebie!! u mnie przy tym slizgał sie pasek alternator po naciągnięciu problemy z niskimi obrotami po odpaleniu ustały
u mnie nic to nie pomogło, wciaż jest to samo i nie mam pojecia co sie dzieje. zaobserwowałem ze jak ma po odpaleniu te 500-600 obr to tak sie "meczy" ventylek a po chwili jak troszke sie zagrzeje wskakuje na 1100 obr i jest ok. Jeszcze jak jest ten moment jak wzrastaja mu obroty z 500 na 1100 to słuchać takie "cwierkotanie skowronków" - nie śmiejcie sie ze mnie bo nie wiem jak to inaczej okreslic a taki własnie jest dzwiek
Wiek: 43 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 21 Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-02-19, 09:47
może świece słabo już grzeją?? ja zmieniałem kilka dni przed tym motywem z paskiem ale przed zmianą świec to mi silnik prawie z poduch zrywało tag go rzucało, zmieniłem świeczki i było git do puki pasek nie zaczął sie ślizgać, naciągnołem i narazie git. ale i tak przy mrozach dwa razy grzeję! powodzonka! narka
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 152 Skąd: Sanok
Wysłany: 2008-02-22, 00:09
u mnie po odpaleniu obroty sa na poziomie 200, ale to przez slizgajacy sie pasek przy niskiej temperaturze, bo jak jest juz 3-4 zera pasek sie nieslizga i obroty odrazu sa na 900.
_________________ VENTO - najlepszy przyjaciel czlowieka
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-04, 09:01
a moze ktos pokaze jak u kogo w dyzlu sie trzyma? (1.9Td)
od Tygrysisko: Chodzi o obroty pokazywane przez obrotomierz na biegu jałowym
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-04, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
a moze ktos pokaze jak u kogo w dyzlu sie trzyma? (1.9Td)
Ja mam tdi, moze byc? Dokladnosc wskazowkowa czy to co VAg pokazuje z dokladnoscia do jednego obrotu na minute? Wychodzi kolo 960-970obr.min
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-04, 09:53
Fable, bradley, przeniosłem Wasze 2 posty do tego tematu...tutaj bardziej pasują, gdyż wcześniej były w temacie o dużym spalaniu PB i LPG...także tutaj śmiało możecie kontynuować Wasz wątek
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-10-04, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-04, 20:31
Tygrysisko, dziekuje ze przeniosles posty. a pasek alternatore odegrywa jakas role w tym?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-06, 19:52
u mnie obroty skacza, pasek jest moze zmieniony 3-4 miesiace temu to mysle ze nie jest on winny co moze byc?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ostatnio zmieniony przez Fable 2008-10-06, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
Dzis sie patrzylem specjalnie na wskazowke i na jalowym nei wazne czy cieply czy zimny silnik jest ok 920obr/min
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Fable to widocznie masz słabo naciągniecy pasek, mi tez sie zdawało ze jest ok ale nie był dobrze naciagniety, poprawiłem i jest ok - napawde naciagnij pasek
Bradley te 920obr to troche za dużo
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Mniejwiecej granice 850-950. Ale Ty masz u siebie mechaniczna regulacje jak ja w Kadecie. Wiec zwiekszenie dawki paliwa na pompie wtryskowej zwieksza tez obroty biegu jalowego. Mozna to oczywiscie regulowac (w 1.9 sa do tego sruby obnizajace obroty) w oplu mozna co najwyzej kolo pedalu gazu wykrecic troche srubke i pedal bedzie bardziej "wracal".
Jak nietelepie buda to obroty masz prawidlowe
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
lesny1982, mam tyle samo ale nie wazne czy cieply czy zimny.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-09, 16:58
a takie u mnie na zimnym silniku
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-09, 17:11
jak zrozumiec ssanie??? czyli czy jest wyciagnieta tamta taka "klamka"???
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
A to przypadkiem nie jest przyspieszacz zaplonu? Tylko dla ulatwienia rozruzchu w zimie. Myslalem, ze takie cos juz jest zautomatyzowane mechanicznie (na pompie) w 1.9 i nie trzeba ciagnac wajchy:)
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
klamka = wyprzedzenie kąta wtrysku zapłonu, znaczy sie po ludzku to jak sie wyciagnie lepiej zapala ventyl i np u mnie trzyma 1100obr później gdy sie zagrzeje słychać take pstrykniecie wciskam "klamke" i spada mi na 850-900 obrotów
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-11, 09:01
tamta fotka gdzie byly obroty to bylo bez ssania, czyli niewyciagiwalem tej klamki.
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
(...) jak sie wyciagnie lepiej zapala ventyl i np u mnie trzyma 1100obr później gdy sie zagrzeje słychać take pstrykniecie wciskam "klamke" i spada mi na 850-900 obrotów
witam.
identyczne objawy sa u mnie, mechanicy rozkladaja rece mowiac "ze tak to juz musi byc".
1.9D - na zimno 500-600, potem "pstryk" i ok 1050, a po wylaczeniu "ssania" (wlozeniu tej "klamki" z powrotem) robi sie ok 950 i to juz jest norma (tak ustawiony bo nizej ma wibracje).
jesli zapalam na cieplym silniku, to od razu wchodzi bez "ssania" na swoje normalne 950.
pasek byl zmieniany, czujnik temp byl zmieniany, czyzby wiec swiece zarowe? jak je sprawdzic?
dodam, ze ostra zima bywa i 300-400 a latem to zwykle 700-800 tak wiec zalezne od temperatury na zewnatrz. wlaczenie "ssania" bardzo niewiele daje - prawie niezauwazalne, no moze roznica o 50 obr/min..
W innym watku niejaki Whiskas podal mozliwa przyczyne, to brzmi logicznie...
Whiskas napisał/a:
Otóż okazuje się, że na pompie wtryskowej są dwa wkręty regulacyjne biegów jałowych. Osobno dla biegu jałowego rozgrzanego silnika i osobno dla przyspieszonego biegu jałowego silnika zimnego. To występuje tylko w silnikach turbodoładowanych TD (nie mylić z TDI). Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tych ustawieniach i je rozlegulował. Na razie nie mam jak wstawić zdjęć, więc spróbuję naprowadzić słownie: Gdy patrzysz na silnik od przodu i masz pompę wtryskową po lewej stronie pośrodku pompy mniej więcej na wysokości góry pompy masz śrubę regulacyjną biegu jałowego. Ciebie jednak będzie interesować śruba regulacyjna z przeciwnakrętką, która znajduje się niżej, bliżej podstawy pompy wtryskowej i bardziej z tyłu (ale także przy lewej ściance pompy wtryskowej). To jest właśnie śruba regulacyjna przyspieszonego biegu jałowego zimnego silnika.
Natomiast wg ksiazki serwisowej "Obsluga i naprawa" (s. 181) regulacje taka mozna rowniez wykonac w wolnossacym dieslu (typ 1Y) a nie tylko w TD (AAZ). Tutaj Whiskas chyba racji nie ma.
Prosze o opinie czy jest po co grzebac w regulacji przyspieszonego biegu jalowego w opisywanym przypadku?
No i nie bardzo rozumiem czy zapalajac na zimnym silniku bez przyspieszacza caly czas sa niskie obroty i po chwili rosna, czy dopiero jak silnik sie zagrzeje to rosna. Ta "pyk" to raczej oznaka, ze "automatyczne ssanie" dziala, tzn. to na pompie, nie wajcha przyspieszacza. Pyk jest od tego, ze to ssanie sterowane jest podcisnieniem, wiec sadze, ze aby to zaczelo dzialac prawidlowo to silnik musi "nabrac pary".
Zalecam zwiekszenie obrotow jalowych, a pozniej zmniejszenie obrotow z przyspieszaczem, powinno sie udac metoda prob i bledow.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
ma regulacje taka jak z 1 zdjecia podanego w moim linku, AAZ ma regulacje troche okrojona bo tam robote za zwiekszenie obrotow na zimnym silniku odwala "automat"
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley nie chodzi o to aby podkręcać mu obroty. Moim zdaniem masz nadal luźny pasek naprawde, mi tez sie wydawało ze to jest nie realne abym miał luźny pasek dopiero ojciec mi naciągnał i okazało sie ze jednak był luźny. Ja obstawiam przy swoim to pasek a mechanicy rozkładają rece ale kasiurke nadal biorą zapewne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum