Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
sworzeń wachacza
Autor Wiadomość
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-10-13, 19:29   sworzeń wachacza

witam da rade samemu wymienić sworznie wachacza? trzeba je jakoś specjalnie wybijac ? czy wystarczy odkręcić tą śrubę zaciskową przy zwrotnicy i później wybić? prosze o ewentualne porady
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-10-13, 19:52   

andrewb25 napisał/a:
witam da rade samemu wymienić sworznie wachacza?

Da radę ale musisz liczyć się z tym że będziesz musiał jechać na ustawienie zbieżności.

Najlepiej to opisują w książce "Sam naprawiam"
tu masz PDF'a tylko z tym zagadnieniem:http://odsiebie.com/pokaz/744190---a408.html
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-10-13, 20:45   

dzięki za info
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
marekwaw007 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 38
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 27
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2008-10-13, 21:03   

Kolego jeśli masz jeszcze fabryczne sworznie to mogą one być przynitowane do wahacza więc moze okazać się niezbędny bosch. tak jak kolego wyżej napisał warto byłoby sprawdzić zbieżność po wymianie. ale poza tym żadnej ciężkiej filozofii tam nie ma więc myślę że spokojnie dasz sobie radę
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-14, 10:15   

Jedyne z czym moga być problemy to podkorodowane śruby a tak poza tym to nie jest jakaś wielka filozofia.
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-10-14, 10:29   

Tygrysisko dobrze mówi, na wszelki wypadek warto wspomnieć że jakbyś ułamał i dokupywał śruby to minimum wytrz. - 10-ki
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-10-14, 10:30   

jak wymieniasz dolny sworzeń wąchacza to nie musisz jechać na ustawienie zbieżności bo sie nic nie zmienia w ustawieniu ;)
a i żeby nie robić tego za często nie bierz w żadnym wypadku tych najtańszych zamienników omijaj NK roku nawet nie wytrzymały ;) szukaj Lemfordera ,Febi,Ruville
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2008-10-14, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-10-14, 10:40   

krzeszak napisał/a:
jak wymieniasz dolny sworzeń wąchacza

zainteresowało mnie to... jest jeszcze górny ?? :left:
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-10-14, 10:42   

theority napisał/a:
zainteresowało mnie to... jest jeszcze górny

tak sie to niestety nazywa :D
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-10-14, 11:18   

uffff bo już się bałem :D
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-10-14, 11:42   

theority napisał/a:
uffff bo już się bałem

:głaszcze: nie bój sie nikogo kolego...
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-10-14, 18:58   

ok dziś zmieniłem, faktycznie dużej filozofii nie było zajęło mi to 2,5 godziny bez pośpiechu (zmieniałem 2 sworznie), faktycznie najwięcej problemu było z odkręceniem niektórych podkorodowanych śrub ale mam dobre klucze nasadkowe i poszło jakoś.
Z jednej strony to chyba jeszcze oryginał był znaczy ze znaczkiem Audi jakiś tam nitów nigdzie nie było , z drugiej było już zmieniane niedawno (był Delphi).
Dodam że wcale wybijać nie trzeba wystarczy lekko nacisnąć w dół wahacz i wyskakuje pięknie sworzeń.
Dodam jeszcze że warto przy okazji zaopatrzeć się w nowe śruby zaciskowe zwrotnicy wraz z nakrętką bo tego nie ma w komplecie (a powinni dawać) , a przeważnie są i tak do wymiany.

Ale wydaje mi się że zbieżność jednak trzeba sprawdzić.
I tak jutro jadę na warsztat bo mam do wymiany jeszcze osłonę przegubu zewnętrzną (a niechce mi się tego robić ) to sobie tą zbieżność sprawdzę, przy okazji zapytam mechesa czy w końcu trzeba ustawiać czy nie?
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-10-14, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-14, 19:03   

Mi na wiosnę padł sworzeń...nawet nie wiem czy to nie była ta feralna dziura na której zawias rozwaliłem...no ale mniejsza z tym...nie robiłem tego sam tyklo jako patentowany leń odstawilem do mechaniora...przyglądałem się całej operacji i faktycznie...to nic trudnego...no i na moje pytanie czy trzeba jechac na ustawienie geometrii kół-mój majster wypowiedział jak że miła dla mnie słowo....nieeeee
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-10-14, 20:05   

andrewb25 napisał/a:
Dodam jeszcze że warto przy okazji zaopatrzeć się w nowe śruby zaciskowe zwrotnicy wraz z nakrętką bo tego nie ma w komplecie (a powinni dawać) , a przeważnie są i tak do wymiany.

Są. Wystarczy poprosić o cały zestaw naprawczy sworznia. troszkę więcej kosztuje, ale jest wszystko wtedy w koplecie.
_________________
Zielony borowik...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-10-14, 20:49   

Niesprawdzenie geometrii po tej robocie to jednak pewna niedbałość, otwory w wahaczu sa podłużne. Można przecież przesunąć. Jakbym zakładał idealną część fabryczną to bym tylko obrysował, ale zamiennik?
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2008-10-14, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-10-14, 22:25   

andrewb25 napisał/a:
przy okazji zapytam mechesa czy w końcu trzeba ustawiać czy nie?

i daj znać co powiedział ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-14, 22:48   

ja tam mam jedną zasadę: po jakiejkolwiek robocie z zawiechą, amorami itp itd zawsze jadę na geometrię. To wydatek parudziesięciu złotych a mam pewność że wszystko jest OK, poza tym na polskich drogach powinno się robić geometrię chociaż raz w roku, bo jazda po dziurach niestety źle wpływa na zbierzność/geometri.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-15, 09:03   

a to może i ja pojadę....a co mi tam...no tylko kiedy ja wolny czas znajdę
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-10-15, 09:40   

no więc Panowie byłem dziś sprawdzić zbieżność no i mam niestety do ustawienia :D
W zasadzie to mechanik mi powiedział że oni robią tak że mierzą sobie suwmiarką i zakładają nowe sworznie w identycznym położeniu jak były stare no i zawsze jest OK. W przeciwnym razie mam do ustawienia nie tylko zbieżność ale i kąty pochylenia kół :D
W sumie to i tak mam do wymiany jeszcze osłonę przegubu zewnętrzną którą wogóle nie mam ochoty na wymianę także umówiłem się na sobotę z nim :D
_________________
VW VENTO 2.0 GT
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-15, 10:34   

andrewb25 napisał/a:
W zasadzie to mechanik mi powiedział że oni robią tak że mierzą sobie suwmiarką i zakładają nowe sworznie w identycznym położeniu jak były stare no i zawsze jest OK

Ufffff....no to mnie uspokoiłeś :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8