Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem ze smarowaniem silnika
Autor Wiadomość
aras575 
Kierowca eLki


Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 18
Skąd: BRODNICA
Wysłany: 2008-11-03, 11:56   Problem ze smarowaniem silnika

witam panowie po raz kolejny

jest kolejny problem do rozwiązania na szczeście teraz juz nie z moim autkiem

sprawa wygląda tak Vw 1.4 benzyna-gaz 80.000 przebiegu udokumentowanego.

od jakiegos czasu auto tak jakby sie bardziej grzało niz zwykle a teraz ni z tąd ni z owąd zaczęła mrugać kontrolka od smarowania i włączył sie jakis brzęczyk w desce rozdzielczej.... samochód nie jeżdził od pory tej usterki i trzeba sie za niego wziąć tylko pytanie gdzie najpierw szukać przyczyny

stan oleju jest ok wiec raczej pompa po takim przebiegu nie powinna paść.......jakieś 2000 kilometrów temu wymieniałem w tym aucie olejifiltr oleju wiec smarownośc olej raczej ma.



co radzicie gdzie uderzac?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-03, 14:38   

aras575 napisał/a:
Vw 1.4 benzyna-gaz

Ciekawy silnik przy vento ;)

aras575 napisał/a:
co radzicie gdzie uderzac?

Ten problem już był niejednokrotnie poruszany na forum. Użyj opcji szukaj, a znajdziesz takie tematy:
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...?t=2766&start=0
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju
http://forum.vwvento.org/...kontrolka+oleju

Reszty sam doszukaj bo jest tego trochę...

Na początku sprawdź czujnik oleju.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-11-03, 15:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-03, 15:15   

Tygrysisko napisał/a:
Ciekawy silnik przy vento

aras575 napisał/a:
kolejny problem do rozwiązania na szczeście teraz juz nie z moim autkiem
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-03, 15:20   

sebastian napisał/a:
Tygrysisko napisał/a:
Ciekawy silnik przy vento

aras575 napisał/a:
kolejny problem do rozwiązania na szczeście teraz juz nie z moim autkiem


:zawstydzony: to chyba brak kofeiny we krwi...na szczęście już go uzupełniam.
 
 
andrewb25 
Ventofan


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2008-11-03, 22:51   Re: Problem ze smarowaniem silnika

aras575 napisał/a:
Vw 1.4 benzyna-gaz 80.000


Tygrysisko napisał/a:

Ciekawy silnik przy vento ;)



pewnie o vw golfa chodzi ;)
_________________
VW VENTO 2.0 GT
Ostatnio zmieniony przez andrewb25 2008-11-03, 22:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 16:41   

spróbuj wymienic filt oleju ale nie na filtrona tylko na orginał powinno pomóc prawdo podobnie z filtronami cos sie robi gubią cisnienie bo sa w nich zaworki jak i w innych ale szybciej siadają albo uszczelniacze zaworów sa juz twarde i tak bedzie sie robić ale spróbuj najpierw z filtrem
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-11-04, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 16:47   

silverek napisał/a:
spróbuj wymienic filt oleju ale nie na filtrona tylko na orginał powinno pomóc prado podobnie z filtronami cos sie robi gubią cisnienie bo sa w nich zaworki jak i w innych ale szybciej siadają

Pierwszy raz słysze negatywną opinię o filtronie....ja tylko na tym śmigam bo mają porządna uszczelkę która nie puszcza oleju.

silverek napisał/a:
albo uszczelniacze zaworów sa juz twarde i tak bedzie sie robić

Jeśli to były uszczelniacze w tym stadium zużycia to samochód wciągał by masakrystyczne ilości oleju co by było widać na miarce, a tutaj
aras575 napisał/a:
stan oleju jest ok
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-04, 18:11   

Tygrysisko napisał/a:
Pierwszy raz słysze negatywną opinię o filtronie....ja tylko na tym śmigam bo mają porządna uszczelkę która nie puszcza oleju.

Ja tak samo - zawsze śmigam na filtronie, co z resztą i resztę filtró tak samo. Nigdy się jeszcze nie zawiodłem. Parę razy tylko miałem Manna wkręconego - też nie było problemu. Innych wynalazków nie wkręcam, nie zakładam.
_________________
Zielony borowik...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 18:21   

a co ma uszczelka chodzi o zawory w srodku fitra i sa jeszcze zaworki tam gdzie mocuje sie filtr a jeszcze moze byc jedna przyczyna zawieszajacy sie zawór przelewowy w pompie oleju

napisz cos wiecej kiedy zaczyna sie to dziac czy na zimnym silniku tez sie tak robi czy tylko na rozgrzanym i czy zapala sie jak silnik dostanie wyszych obrotów czy na niskich aha i jeszcze jedno gdy zapali sie kontrolka to czy na wolnych obrotach tez mruga jezeli tak to posłuchaj czy słychać klawiature albo czy po zapaleniu silnik pracuje głośniej


A MÓJ FILTRON WYSIADŁ I TERAZ MAM ORGINAŁ TO VW
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 18:26   

silverek napisał/a:
a co ma uszczelka chodzi o zawory w srodku fitra i sa jeszcze zaworki tam gdzie mocuje sie filtr a jeszcze moze byc jedna przyczyna zawieszajacy sie zawór przelewowy w pompie oleju

A czy ja twierdzę, że ma coś wspólnego ??

Po porostu napisałem, ze jak załaduję FILTRON-a do samochodu to jestem pewny że będzie ok....inne filtry przeciekały na uszczelce-o to mi chodziło.
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 20:17   

mi orginał nie przecieka
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 20:19   

silverek napisał/a:
mi orginał nie przecieka

Mi filtron też.

silverek napisał/a:
orginał

tzn ?? w ASO kupiłeś ??
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 20:24   

Tygrysisko napisał/a:
w ASO kupiłeś


A jak to co niemiecki motor niemiecki filtr
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-11-04, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 20:32   

silverek napisał/a:
A jak to co

Nic, pytam tylko....

silverek napisał/a:
niemiecki motor niemiecki filtr

To jeszcze do kompletu niemiecki olej i inne płyny....
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 20:48   

a skad wiesz ze ne mam tak
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 20:52   

Skoro tak, to jestem pełen podziwu.
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 21:48   

to cieszy mnie to
 
 
Grishka 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 GL
Wiek: 37
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-29, 18:49   

panowie mam problem tak jak kolega wczesniej wspomnial :( mam problem z kontrolka z dziwnym dzwiekiem a do tego zawory mi klekotaja :( sprawdzalem olej i jest w normie jak by co byl wymieniany 2 miesiace temu :(
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-07-29, 19:44   

Skoro zawory się odzywają to pewnie pompa olejowa coś szwankuje i nie daje dobrego ciśnienia :(
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-07-29, 20:43   

świeci się kontrolka i z konsoli dochodzi okropny pisk to znak, że coś niedobrego dzieje się z pompą oleju. Możliwe, że skończyła swój żywot. Lepiej nie jeździj, bo zatrzesz silnik.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-07-30, 17:56   

nie koniecznie pompa mi tez sie tak zrobiło ze klekotały zawory ale po wymianie oleju i filtra zaczeło działać dobrze możliwe ze uszkodził sie filtr oleju albo zacioł zawor w pompie sprobuj zmienic filtr zobaczysz co sie bedzie działo
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-07-30, 18:50   

To lepszy numer ja wam powiem. Mój koleś w golfie miał tak, że non stop świeciła mu się kontrolka od oleju. Ale na bieżąco sprawdzał jego stan, smarowanie było, pompa chodziła... Podjechał do elektryka, sprawdził mu wszystko, pod komputer podpiął i nic nie wykazało. Ale powiedział, żeby wymienił czujnik od oleju. Wymienił, dalej się świeciło. Jeździł tak kupę czasu. Później znów wymienił czujnik, podjechał do elektryka, wymienił całą tablicę od bezpieczników, później licznik i po wymianie licznika już nie mruga tak non stop, tylko jak przekroczy 2500 obrotów, to zaczyna się świecić i do tego jeszcze dochodzi ten pisk. Nikt mu nie potrafi powiedzieć co to może być, więc po prostu tak jeździ.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-07-30, 18:52   

może ma poprostu przerwę na kablu od czujnika. Mi się urwał i tak miałem.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-08-02, 19:19   

sebastian napisał/a:
tylko jak przekroczy 2500 obrotów, to zaczyna się świecić i do tego jeszcze dochodzi ten pisk. Nikt mu nie potrafi powiedzieć co to może być, więc po prostu tak jeździ.
Ja mogę mu powiedziec czemu tak sie robi jest tam takie coś po zegarami i trzeba to naprawic a druga sprawa to ma za duże ciśnienie najlepiej je sprawdzic na gorącym silniku (a za duże ciśnienie uszkodzi mu silnik tzn wypłucze panewki)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10