Wysłany: 2008-11-03, 11:56 Problem ze smarowaniem silnika
witam panowie po raz kolejny
jest kolejny problem do rozwiązania na szczeście teraz juz nie z moim autkiem
sprawa wygląda tak Vw 1.4 benzyna-gaz 80.000 przebiegu udokumentowanego.
od jakiegos czasu auto tak jakby sie bardziej grzało niz zwykle a teraz ni z tąd ni z owąd zaczęła mrugać kontrolka od smarowania i włączył sie jakis brzęczyk w desce rozdzielczej.... samochód nie jeżdził od pory tej usterki i trzeba sie za niego wziąć tylko pytanie gdzie najpierw szukać przyczyny
stan oleju jest ok wiec raczej pompa po takim przebiegu nie powinna paść.......jakieś 2000 kilometrów temu wymieniałem w tym aucie olejifiltr oleju wiec smarownośc olej raczej ma.
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 16:41
spróbuj wymienic filt oleju ale nie na filtrona tylko na orginał powinno pomóc prawdo podobnie z filtronami cos sie robi gubią cisnienie bo sa w nich zaworki jak i w innych ale szybciej siadają albo uszczelniacze zaworów sa juz twarde i tak bedzie sie robić ale spróbuj najpierw z filtrem
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-11-04, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 16:47
silverek napisał/a:
spróbuj wymienic filt oleju ale nie na filtrona tylko na orginał powinno pomóc prado podobnie z filtronami cos sie robi gubią cisnienie bo sa w nich zaworki jak i w innych ale szybciej siadają
Pierwszy raz słysze negatywną opinię o filtronie....ja tylko na tym śmigam bo mają porządna uszczelkę która nie puszcza oleju.
silverek napisał/a:
albo uszczelniacze zaworów sa juz twarde i tak bedzie sie robić
Jeśli to były uszczelniacze w tym stadium zużycia to samochód wciągał by masakrystyczne ilości oleju co by było widać na miarce, a tutaj
Pierwszy raz słysze negatywną opinię o filtronie....ja tylko na tym śmigam bo mają porządna uszczelkę która nie puszcza oleju.
Ja tak samo - zawsze śmigam na filtronie, co z resztą i resztę filtró tak samo. Nigdy się jeszcze nie zawiodłem. Parę razy tylko miałem Manna wkręconego - też nie było problemu. Innych wynalazków nie wkręcam, nie zakładam.
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-11-04, 18:21
a co ma uszczelka chodzi o zawory w srodku fitra i sa jeszcze zaworki tam gdzie mocuje sie filtr a jeszcze moze byc jedna przyczyna zawieszajacy sie zawór przelewowy w pompie oleju
napisz cos wiecej kiedy zaczyna sie to dziac czy na zimnym silniku tez sie tak robi czy tylko na rozgrzanym i czy zapala sie jak silnik dostanie wyszych obrotów czy na niskich aha i jeszcze jedno gdy zapali sie kontrolka to czy na wolnych obrotach tez mruga jezeli tak to posłuchaj czy słychać klawiature albo czy po zapaleniu silnik pracuje głośniej
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 18:26
silverek napisał/a:
a co ma uszczelka chodzi o zawory w srodku fitra i sa jeszcze zaworki tam gdzie mocuje sie filtr a jeszcze moze byc jedna przyczyna zawieszajacy sie zawór przelewowy w pompie oleju
A czy ja twierdzę, że ma coś wspólnego
Po porostu napisałem, ze jak załaduję FILTRON-a do samochodu to jestem pewny że będzie ok....inne filtry przeciekały na uszczelce-o to mi chodziło.
panowie mam problem tak jak kolega wczesniej wspomnial mam problem z kontrolka z dziwnym dzwiekiem a do tego zawory mi klekotaja sprawdzalem olej i jest w normie jak by co byl wymieniany 2 miesiace temu
świeci się kontrolka i z konsoli dochodzi okropny pisk to znak, że coś niedobrego dzieje się z pompą oleju. Możliwe, że skończyła swój żywot. Lepiej nie jeździj, bo zatrzesz silnik.
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-07-30, 17:56
nie koniecznie pompa mi tez sie tak zrobiło ze klekotały zawory ale po wymianie oleju i filtra zaczeło działać dobrze możliwe ze uszkodził sie filtr oleju albo zacioł zawor w pompie sprobuj zmienic filtr zobaczysz co sie bedzie działo
To lepszy numer ja wam powiem. Mój koleś w golfie miał tak, że non stop świeciła mu się kontrolka od oleju. Ale na bieżąco sprawdzał jego stan, smarowanie było, pompa chodziła... Podjechał do elektryka, sprawdził mu wszystko, pod komputer podpiął i nic nie wykazało. Ale powiedział, żeby wymienił czujnik od oleju. Wymienił, dalej się świeciło. Jeździł tak kupę czasu. Później znów wymienił czujnik, podjechał do elektryka, wymienił całą tablicę od bezpieczników, później licznik i po wymianie licznika już nie mruga tak non stop, tylko jak przekroczy 2500 obrotów, to zaczyna się świecić i do tego jeszcze dochodzi ten pisk. Nikt mu nie potrafi powiedzieć co to może być, więc po prostu tak jeździ.
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-08-02, 19:19
sebastian napisał/a:
tylko jak przekroczy 2500 obrotów, to zaczyna się świecić i do tego jeszcze dochodzi ten pisk. Nikt mu nie potrafi powiedzieć co to może być, więc po prostu tak jeździ.
Ja mogę mu powiedziec czemu tak sie robi jest tam takie coś po zegarami i trzeba to naprawic a druga sprawa to ma za duże ciśnienie najlepiej je sprawdzic na gorącym silniku (a za duże ciśnienie uszkodzi mu silnik tzn wypłucze panewki)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum