Witam
jestem szczesliwym posiadaczem wv vento 1.9 tdi, a dokładnie bylem do ostatniego tygodnia wtedy to pojawil sie problem z odpalaniem.po ostatnich przymrozkach auto odpala z wielkim trudem i dopiero za 5-6 razem wydmuchujac z siebie kłeby dymu.nie mam pojecia jaka jest przyczyna??bylem z tym u mechanika; powiedzial ze to wina podgrzewacza paliwa ktory znajduje sie w pompce paliwa(?).czy taka diagnoza jest mozliwa??
pozdrawaim
Swiece w TDIku grzeja ponizej 5stopni C.
Sprawdz sobie w Vagu kanal 000BS, drugie okieneczko, kat wtrysku, albo w TDItimingu(TDIgraph), mozesz tez podciagnac w adaptacjach kanal 05 dawke startowa dla zimnego silnika.
Przyczyna slabego zapalania moze byc bardziej prozaiczna i nie trzeba uzywac armaty zeby zabic muchy:) Swiece moga nie grzac (gdy odpalasz ponizej 5C) albo brakuje kompresji.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
a mogłbys troche jasniej bo jestem laikiem w tych sprawach.mechanik zapytał czy auto bylo sprowadzane i skad, powiedzialem ze z francji, odpowiedzial ze u nic nie ma mrozow i podgrzewanie swiec moze byc wyłączone lub przestawione.mozliwe?
Musisz podpiac sie pod tzw. interfejs diagnostyczny. Jak ktos ma laptopa, kabel i vaga to mozna sie podpiac i zdiagnozowac co jest nie halo.
Francja i nie ma u nich mrozow.... ha ha ha ha
Pierwsze co nie jest kosztowne to sprawdzenie swiec zarowych przy pomocy zwyklego kabla. Opisywalem sprawdzanie w temacie Fable Tylko, ze w TDI grzanie wlacza sie dopiero ponizej 5C wiec musi byc mroz.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: w planach Pomógł: 17 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 943 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-15, 17:37
C330M marki ursus przekręcasz stacyjke do momentu zapalenia się kontrolki i przytrzymujesz w tej pozycji chwiłe, w tym czasie nagrzewają się świece żarowe. W lecie się tego nie robi bo jest ciepło więc odpalasz odrazu
TDI to nie ursus. Nie ma temperatury ponizej +5C nie bedzie grzania swiec chocbys sie zesr...
Okreslenie "przymrozki" nie bardzo okresla pore rozruchu silnika, a kleby dymu moga oznaczac nieprawidlowy kat wtrysku, na co ma wplyw odpalanie.
Sprawdzasz swiece, jak beda wszystkie grzaly to podpinasz VAGa i jedziesz w kolejnosci jaka napisalem.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
swiece to raczej odpadaja bo TDi bez swiec palil mi do -10 praktycznie bez problemu. Dopiero przy - 15 dawal za wygrana. Albo cos z wtryskiem albo kompresja. To trzeba sprawdzic w pierwszej kolejnosci.
W pompce podgrzewacza nie ma wiec uciekaj od tego "mechanika" szybko. Podgrzewacz jest w filtrze paliwa. Wlasciwie to tzw. podgrzewacz bo dziala on na zasadze ze cieple paliwo z powrotu idzie przez filtr do zbiornika wiec przy odpalaniu nie ma to zadnego znaczenia.
_________________ VW VENTO 1.9GTD 94r.
Ostatnio zmieniony przez babyy82 2008-11-15, 18:48, w całości zmieniany 1 raz
A czy jak przekręcisz kluczyk to podświetlenie świec żarowych świeci sie czy gaśnie obrazu ?,bo jak gaśnie obrazu to znaczy ze czujnik świec nawala albo ma zła oporność .
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
zapala sie i po 10 s gasnie.
a kłopot z dymieniem pojawil sie dopiero teraz podczas lata bylo wszytsko ok.
wydaje mi sie ze jesli byloby cos nie tak z wtryskiem to wczesniej bylby tez ten problem.
bartek_bartek_, sprawdziles swiece?
Jestes z Augustowa, zarejestruj sie na forum vsgolf, ktos z tamtych okolic moze miec laptopa z vagiem, podepniesz sie i bedziesz wiedzial na czym stoisz.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Potrzeba prócz gołego laptopa kabelki do podłączenia i odpowiednie oprogramowanie. Jeśli masz jakieś pojęcie w tych sprawach to na pewno poradzisz sobie, jeśli nie, to oddaj to w ręce specjalistów.
vag-com, taki program, kabel ze zlaczem obd-2 podlaczany na usb, laptop
Odczytanie tego co potrzeba jest latwa i intuicyjna. Gorzej z interpretacja:P (narazie raczkuje w tych sprawach)
W przyszlym tygodniu bede przestawial kat wtrysku bo po wymianie wtryskiwaczy spadl do 20 jednostek i jak teraz sa w nocy przymrozki to przy 1 rozruchu trzeba dluzej przytrzymac kluczyk ale zapali.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jeśli koligent ma autko ze starszej daty produkcji, to nie ma złącza OBD2, tylko OBD1. Więc potrzebny będzie inny kabel, lub przejścióka ze starego portu na nowy.
Jeśli koligent ma autko ze starszej daty produkcji, to nie ma złącza OBD2, tylko OBD1. Więc potrzebny będzie inny kabel, lub przejścióka ze starego portu na nowy.
Racja. Moje przeoczenie. Musisz sprawdzic jakie masz gniazdo diagnostyczne.
Ale sprawdz te swiece najpierw bo potrzebujesz do tego tylko kawalek kabla (no i niska temperature o ktorej wspominalem:P )
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#63531
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
bartek_bartek_, to moze nam zdradzisz co bylo przyczyna?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum