Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
cyfrowy licznik km
Autor Wiadomość
Grucha85 
Zapalony Ventkarz
7754368


Silnik: 1.8
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 226
Skąd: Grybów\krk
Wysłany: 2008-12-28, 12:23   

niech robierze licznik wsadzi tam czerwone diody do tych cyfrowych licznikow i zobaczymy czy beda na czerwono swiecic i sie okaze kto mial razcje chyba ze macie inny licznik lub nie wiem rocznikowo sie roznia
_________________
:)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-28, 12:27   

Czerwonych nie wsadzę...bawiłem się w niebieskie...i praktycznie nic przez tą folijkę nie było widać....z reszta na każdej poradzie itp sa te folijki.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-12-28, 12:28   

Grucha85, - a przed instalacja tych nowych tarcz INDIGLO na jaki kolor miałeś podświetlany licznik od góry ?a na jaki wyświetlacze cyfrowe?
u mnie wszystko na zielono jest.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Grucha85 
Zapalony Ventkarz
7754368


Silnik: 1.8
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 226
Skąd: Grybów\krk
Wysłany: 2008-12-28, 14:39   

heh mialem wszystko na zielono
_________________
:)
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 18:53   

A cos takiego wam sie podoba?Z tym ze u mnie cyfrowe sa cale czarne tylko segmenty swieca na pomaranczowo ale na zdjeciu nie widac bo deska nie byla podpieta w aucie.
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Ostatnio zmieniony przez CichyEska 2008-12-28, 19:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 18:59   

Kurde jak dodac zdjecie?
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-28, 19:10   

CichyEska napisał/a:
Kurde jak dodac zdjecie?

Prześlij mi na maila pjagiello@vwvento.pl pjagiello@vwvento.eu
lub mój prywatny pjagiello@wp.pl

w tedy ja wrzucę
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 19:15   

Poszlo.Dziekuje :-) :tygrysek:
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Ostatnio zmieniony przez CichyEska 2008-12-28, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-28, 19:23   

CichyEska napisał/a:
Poszlo.Dziekuje

Proszę bardzo...od tego tu jestem




powiem szczerze CichyEska, że wyszło super
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-28, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 20:46   

Na zdjeciu jest lipa bo aparat nie robi dokladnie tak jak jest.Na zywo swiatlo jest rozlozone po calych zegarach rownomiernie,a te wyswietlacze czarne ze swiecacymi tylko cyframi wygladaja swietnie.Mozge pomoc jak by ktos chcial takie zrobic :-)
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-28, 21:04   

CichyEska napisał/a:
Mozge pomoc jak by ktos chcial takie zrobic :-)

Tzn...jak to robiłeś ??
 
 
CichyEska 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,8 ABS 90 K
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 334
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 21:28   

Calkowicie wyjalem oyginalne podswietlenie,zostawilem tylko te metalowe szyny doprowadzajace napiecie do zarowek.Nastepnie poszerzylem szczeline przez ktora dostaje sie swiatlo zarowek uprzednio wyjmujac ten kawalek zielonej folii ktora tam siedzi.Potem nalezy kupic 30 diod 3 mm niebieskich lub w dowolnym kolorze najlepiej juz na 12 v lub do kazdej diody dokupic rezystor 0.125 Watt i okolo 1 kohm.W sklepie doradza jaki ma byc.Nastepnie czubek kazdej diody zmatowic.Pozniej do kazdej diody lutujemy rezystorek i kazda diode lutujemy do szyn zwracajac uwage na + i - bo inaczej nie zaswieci.Najlepiej po wyjeciu zegarow sprawdzic na wtyczce ktora jest wpieta do szyn gdzie jest + a gdzie -.Diody lutujemy do szyn w odleglosci okolo 1 cm jedna od drugiej ,po przylutowaniu zaginajac ja odpowiednio do szczeliny.Jak juz przylutujemy wszystkie diody nalezy podlaczyc 12 v z jakiegos zasilacza i doginac diody tak zeby rownomiernie rozprowadzic swiatlo.Wzor tarcz moge wyslac na maila.Wystarczy jes obrobic wg wlasnego uznania i wydrukowac na papierze do zdjec najlepiej blyszczacym.Na stare tarcze naklejamy pasy bialej tasmy dwustronnie klejacej tak aby pokryc cale zegary.Jak je rozebrac jest opis na forum.Nastepnie naklejamy nowe tarcze od gory po to zeby pozniej jak dojdziemy do slupkow podtrzymujacych wskazowki mozna bylo skalpelem lub czyms bardzo ostrym wyciac otworek w tarczy wpuscic slupek i dokleic reszte.Zawsze mozna bedzie zdjac nowe tarcze kiedy bedziemy chcieli.Co do cyfrowych wyswietlaczy modyfikacja polega na tym ze nalezy z nich odkleic polaryzator czyli taka zewnetrzna folie podobna troche do kliszy foto.Nastepnie trzeba zmyc z niej klej spirytusem czystym 96 voltow :-) i odwrocic ja ta zmyta powierzchnia na zewnatrz tak zeby wyswietlacz zrobil sie czarny.Nic nie przyklejamy tylko montujemy tak zalozona folie wraz z wyswietlaczem na miejsce.Po zlozeniu docsk sam utrzyma ja we wlasciwym polozeniu.Podswietlenie wyswietlaczy to juz kwestia gustu kazdego.Oryginalna zarowka powoduje swiecenie na pomaranczowo.Oczywiscie z wyswietlaczy rowniez wyjmujemy paski zielonej folii ktore sa tam oyginalnie.Do podswietlania wyswietlaczy nie polecam diod led bo ich swiatlo jest za slabe i pomimo roznych sposobow i kombinacji nie udlao sie rozproszyc go rownomiernie lepej zastosowac kolorowa zaroweczke np z radia samochodowego lub od lampek na choinke :-) I to w sumie tyle jak czegos nie napisalem prosze pytac :-)
_________________
Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-28, 23:31   

Jak bede robil negatyw to zastanowie sie przy okazji czy nie wyciac otworow w tej plastikowej obudowie i zamontowac dodatkowych 2-3 zarowek diodowych z gory. Choc dla mnie efekt swiecenia jest zadowalajacy po tuningu przy uzyciu folii aluminiowej na tym plastiku, na ktorym mocowane sa zarowki to moze zrobi sie jeszcze jasniej :) Byloby mniej diod, ale za to 5mm. no i obyloby sie bez lutowania.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2008-12-29, 00:10   

ja bym proponowal diody super flux i wszystko by ładnie swiecilo i napewno z mniejsza iloscią diod ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-29, 00:47   

a ja wogle nie robiłbym diód tylko albo indiglo (jak kto lubi) albo zimne katody, efekt super, bez punktowego światła itp.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-05, 23:51   

Dzieki sprytnym niemcom powoli rozgladam sie za nowym licznikiem, chcialem mk3 z mfa ale cena jest taka sama jak za mk4 z mfa, wiec wybor... prawie ze mk4 ale dlubac trzeba ze wskaznikiem paliwa (plywak), i pomimo adaptacji predkosciomierza chyba sa male przeklamania (ale to zalezne od impulsatora). Dlaczego zmieniam? Wymyslili sobie, ze z tylu obudowy dadza torxy na T6. Wykrecic mozna je spokojnie, ale podczas wkrecania torxa on ordynarnie sie ukreca. Takim o to sposobem zrobilem negatyw licznika przebiegu a zegarka nie moglem juz zrobic bo zaczalem wkrecac srubke i nie moge jej dokrecic do konca aby wyswietlacz cieklokrystaliczny cos pokazal, ani nie moge odkrecic zeby jescze raz wyjac licznik. Zeby ta jedna srubka. 70% srubek ktore wkrecilem nie moge juz odkrecic.
Niemcom gratuluje pomyslu ladowania torxow T6, szkoda ze nie dali jeszcze mniejszych. Zupelnie bez pomyslunku. Taka srubka nie zniesie momentu wiekszego dokrecania.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-03-05, 23:59   

moja propozycja jest taka, podgrzać śrubki lutownicą i delikatnie wykręcać wtedy się na nowo natrasuje gwint :D
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-06, 00:11   

Moze w wolnej chwili pokombinuje. Dolutowac do sruby jakiegos zagietego gwozdzia i tak odkrecac. Pytanie tylko czy cyna bedzie chciala sie chwycic niemieckiej srubki ;)
Juz nie wspomne o peknietej szybce, tez nie da sie jej w kulturalny sposob wyciagnac bo jedna czesc urywa sie w gornej czesci, w dolnej to samo, ale po bokach wszystko ladnie wychodzi. Szkoda slow na ten licznik. Rozbieranie koreanskiego licznika z daewoo to byla przyjemnosc.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-03-06, 00:41   

ale nie dolutować tylko podgrzać, a kręcić jakimiś szczypcami jak juz torx nic nie łapie ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
Reth 
Ventofan


Silnik: Brak :P
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 172
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-06, 00:42   

Wiesz... Specjalnie jest to zrobione zeby nie krecic... Tylko jest inny problem :D tam sie kreci komputerem :D hahaha (ten post to taki zarcik, ktory ma dodac Ci otuchy :D )
Ostatnio zmieniony przez Reth 2009-03-06, 00:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-03-06, 07:59   

bradley ja nie wiem jak Ty rozkręcałeś ten licznik.
Ja swój rozkręcałem już przynajmniej z 6-7 razy, wyświetlacze wyjmowałem 3 razy i wszystkie śrubki cały czas się wkręcają i wykręcają bez żadnego problemu.
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-06, 10:16   

Gavel, ja mam jakis licznik TRW. Znalazlem strone niemiecka jak rozkrecac liczniki od 20km/h i od 0km/h ale moj od 0km/h nie byl identyczny z tym pokazanym na stronie. Np. jak jest szybka to na kazdym z rogow byl wyciety czarny plastik (pewnie aby podwazyc szybke i ja wyjac). Ja u siebie tego nie mialem.
Musze przyznac, ze nawet angielskie srubki z licznika digitala oplowskiego nie byly tak iritujace jak te niemieckie torxy:P. Angielskie srubki przypominaly zwykly srubokret ale nim nie byly bo wyciecia byly za plytko osadzone. Trzeba bylo robic to cienkim nozem ;)
tomek87, niektore torxy sa juz wkrecone do konca, nie chwyce ich szczypcami bo porysuje plytke : /
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 12