Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie Ma Mocy :(
Autor Wiadomość
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-10-23, 03:47   Nie Ma Mocy :(

Panowie konkretnie i krotko to tak :
kiedys jak jechalem na piatym biegu i przekraczalem 3100 obrotow(okolo 90 mil) to autko bardzo tracilo moc, po wylaczeniu silnika i zapaleniu go ponownie chodzilo juz normalnie, zas jesli bym rozpedzil autko na czwartym biegu do mniej wiecej 100 mil i pozniej wrzucilem 5 to do 185 szedl normalnie pozniej zas to samo sie robilo :(

Od dwoch dni auto calkowicie stracilo na mocy, do mniej wiecej 2000 obrotow zbiera sie jak sie zbieralo, powyzej 2000 ( jak zaczyna pracowac turbo) auto wyraznie jest mocno przymulone :( ciezko sie wkreca na obroty, i jest bardzo slabe. nie wiem gdzie szukac przyczyny juz :( prosil bym o jakas pomoc.
Samochod to VW Vento 1.9TDI 1997
 
 
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-10-23, 04:02   

zapomnialem jeszcze dodac ze jak odpalam autko to bardzo czesto samo sie przygazowuje do okolo 2100, 2200 obrotow :(
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-23, 11:45   

Na Vaga je bo smierdzi mi to notlaufem.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-10-23, 12:23   

bradley napisał/a:
Na Vaga je bo smierdzi mi to notlaufem.
a co to jest ten notlauf ?:(

podlaczylem do vaga i wyskoczylo:

sensor na kolektorze dolotowym i jakis sensor paliwa jutro zapne go znowu i dokladnie wypisze bledy
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-23, 12:29   

Tryb awaryjny silnika...
Bledy sa to dobrze, mozna cos usuwac.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-10-23, 12:44   

cos z przepoywaomierzem moze byc... jak kiedys wymienialem pasek wiloklinowy w brata tdiku, to zapomnialem podpiac przewod do przeplywomierza i efekty te same. sprobuj najpierw wykasowac bledy...
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-23, 22:38   

A ja bym zaczął od sprawdzenia turbiny. Nie wiem czy tak sie robi ale ściągnął bym rure z turbo i zobaczył czy cos daje ciśnienia
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-10-24, 00:24   

radobom napisał/a:
A ja bym zaczął od sprawdzenia turbiny. Nie wiem czy tak sie robi ale ściągnął bym rure z turbo i zobaczył czy cos daje ciśnienia
turbo raczej nie bo slychac jak sie zalancza, za kazdym razem jak usune bledy to po ponownym podlaczeniu zas sie pojawiaja
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-10-24, 00:36   

Primo: turbina dziala zawsze! Czy to na jalowym, czy to na 4k
Drugie primo: Sprawdzanie turbiny taka metoda owszem, cos da, ale przeciez ma vaga to sobie sam moze odczytac czy pompuje turbo czy nie
Trzecie primo:P Bledy podaj, co sie wyswietla.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-10-24, 04:12   

bradley napisał/a:
Primo: turbina dziala zawsze! Czy to na jalowym, czy to na 4k
no no ja wiem tylko mi chodzilo o ten moment kiedy zaczyna sie wkrecac (2100-2200obr.)
jutro koncze o 18 tak wiec odrazu po robocie podepne go i napisze co to za bledy
 
 
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-11-10, 20:22   

narazie nie mam dostepu do kabla :(
np. jak ruszalem wczesniej agresywnie to nic sie nie blokowalo
teraz gdy chcial bym ruszyc agresywnie to silnik blokuje sie przy 3k, wczesniej tego problemu nie mialem.
 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2008-11-16, 18:12   

U mnie jest podobnie z tą utratą mocy. Powyrzej 120 km/h na piątym biegu, auto traci drastycznie moc :( Natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika, moc wraca i cała sytuacja się powtarza do tych 120km/H. Gdzieś, kiedyś słyszałem jakieś stwierdzenie, że "turbina jest przeładowana" tzn. zawalona sadzą i ponoć trzeba wyczyścić delikatnie łopatki. Nie próbowałem jeszcze nic robić.
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-11-16, 18:14   

markus napisał/a:
U mnie jest podobnie z tą utratą mocy. Powyrzej 120 km/h na piątym biegu, auto traci drastycznie moc :( Natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika, moc wraca i cała sytuacja się powtarza do tych 120km/H. Gdzieś, kiedyś słyszałem jakieś stwierdzenie, że "turbina jest przeładowana" tzn. zawalona sadzą i ponoć trzeba wyczyścić delikatnie łopatki. Nie próbowałem jeszcze nic robić.
ja wymieniam turbo ;P hehe ;)
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-11-16, 19:43   

markus, klasyczny notlauf.
Jesli masz AFNa to pewnie zapieczone kierowniczki w turbinie. Ale to sobie mozna gdybac :) Podepnij VAGa, zrob mu loga dynamicznego na kanale 003, 008, 011 i bedziesz widzial na kanale 011 czy turbo przeladowuje czy nie.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-16, 22:53   

A ja obstawiam N-75. Ale w innym temacie widzialem ze i tak turbo zmieniasz wiec powodzenia bo bedzie ci potrzebne. Sama zmiana sprezarki to nie wszystko.
Daj znac jakie beda efekty po zmianie i czy silnik dlugo chodzil:P
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
RabbiT 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Northern Ireland
Wysłany: 2008-11-17, 12:04   

babyy82 napisał/a:
A ja obstawiam N-75
odpada, zmienione ;)
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-28, 23:57   

babyy82 napisał/a:
Sama zmiana sprezarki to nie wszystko.
Daj znac jakie beda efekty po zmianie i czy silnik dlugo chodzil:P


O co chodzi?? co to znaczy nei wszystko i co ma do tego silnik
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-03, 23:48   

moc wrocila. okazalo sie ze spec od regeneracji diesli podczas uszczelniana pompy musial przeciac nozem rure ktora wraca sprezone powietrze. tak sobie teraz robote zalatwiaja.... perfekcyjne ciecie od spodu okolo 5 cm. narazie na izolacje szmaciana zakrecone. a rure w nastepnym tyg jakos kupie. ile taka rura ta gumowa dl okolo 20 cm od strony szyby i to ta co juz wraca??
_________________

 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-04, 10:31   

może nie byc tania ;) bo ciśnieniowa ;)
_________________

 
 
EDI_DTR 
Ventomaniak
EDI_DTR



Silnik: 1,9 TDI 90km
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 562
Skąd: DTR-DWR
Wysłany: 2009-01-04, 21:17   

markus napisał/a:
U mnie jest podobnie z tą utratą mocy. Powyrzej 120 km/h na piątym biegu, auto traci drastycznie moc Natomiast po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika, moc wraca i cała sytuacja się powtarza do tych 120km/H. Gdzieś, kiedyś słyszałem jakieś stwierdzenie, że "turbina jest przeładowana" tzn. zawalona sadzą i ponoć trzeba wyczyścić delikatnie łopatki. Nie próbowałem jeszcze nic robić.
ja mam tak samo tu tak ładnie wypisaliscie jakies skroty "Podepnij VAGa, zrob mu loga dynamicznego na kanale 003, 008, 011 i bedziesz widzial na kanale 011 czy turbo przeladowuje czy nie."
a ja dalej nie wiem o co chodzi... ja rozumiem ze mam jechac do mechanika podpiac sie pod komputer i mu wszystko pokaze tak??
_________________
MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-04, 23:01   

a kopci ci jak gazu dajesz? bo jak kopci to za malo powietrza dawkuje wiec albo turbina nie kreci albo tak jak u mnie przewod nieszczelny i ucieka sprezone powietrze pod maske 120 km/h to dlatego ze jest jakies odciecie na komputerze. dobrze by bylo pojechac do mechanika i faktycznie podlaczyc pod komputer i ci powie czy turbina dmucha jak nie to niech sprawdzi czy rury szczelne
_________________

Ostatnio zmieniony przez Junior_86 2009-01-04, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-04, 23:02   

Powinien wiecej palic jak kopci bo nie przerabia calej dawki paliwa co komputer da. u mnie palil 6 w miescie w lato to i mniej a jak kopcil to tak 6.5 -7
_________________

Ostatnio zmieniony przez Junior_86 2009-01-04, 23:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-04, 23:57   

EDI_DTR, jedz do kogos kto dysponuje interfejsem diagnostyczny vag-com lub podobnym. Test musisz zrobic dynamiczny (to znaczy podczas jazdy) a nie, ze podpinasz komputer w garazu i ... no panie wszystko jest ok, a jak samochod w trasie zdycha...
Komputer przechodzi w tryb awaryjny bo jakis parametr jest nie wporzadku. Generalnie dzieje sie tak w przypadku kiedy turbina dmucha za duzo badz drastycznie za malo, wtedy obcinana jest dawka paliwa - mniejsza moc - mul.
Moze na forum vwgolf znajdziesz kogos ze swoich okolic, ktory ma laptopa, zna sie na diagnozowaniu i zrobi to za flaszke ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
EDI_DTR 
Ventomaniak
EDI_DTR



Silnik: 1,9 TDI 90km
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 562
Skąd: DTR-DWR
Wysłany: 2009-01-05, 10:19   

i wszystko jasne :D wielkie dzieki bradley, mam nadzieje ze to nic powaznego
_________________
MNÓSTWO WYJAZDÓW, TYLE SAMO POWROTÓW
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-12, 23:33   


Chlopaki jaki numer ma ta rura zaznaczona albo jak ona sie prawidlowo nazywa zeby w motoryzacyjnym wiedzieli o co chodzi.
i moze ktos wie ile to kosztuje?
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-17, 11:01   

No to jak nikt mi nie napisze co to jest za rura?
_________________

 
 
Cybul 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 tdi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 341
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-17, 18:10   

to jest od intercoolera ale czy wlotowa czy wylotowa to nie wiem najlepiej powiedz ze rura od intelcoolera a koles niech ci zapoda zdjecie z kompa i mu pokaz na zdjeciu
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-17, 21:33   

to jest rura wylotowa, powietrze juz jest sprezone. no trafilem na nie kumatego i sam nie wiedzial i jak pokazywal obrazki to calkiem inaczej to wygladalo niz w rzeczywiskosci... dlatego pytam tu;)
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-21, 10:31   

moze ktos z nudow zaglada pod maske i ma napisany numer na tej rurze? bo dalej nie wiem jak to opisac a u mnie jest zaklejona tasmami
_________________

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-21, 17:37   

ETKA pokazuje nr 1HO 145838G (wąż ciśnieniowy) ;)

jest to rura łącząca kolektor ssący
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
Ostatnio zmieniony przez slaw71 2009-02-21, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-25, 19:02   

dzieki sliczne bo juz czas to wymienic.
_________________

 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2010-04-18, 18:34   

wiecie drodzy koledzy jak zmostkować N75 i zaślepić EGR w silniku 1.9 Tdi 1z ?? Chciał bym zobaczyć czy będzie jakaś różnica w jeżdzie, tzn czy nie będzie łapał notlaufa.
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-04-18, 19:46   

markus, bierzesz w raczki zaworek n75, sciagasz z niego przewod czerwony oraz przewod niebieski. Nastepnie bierzesz dlugopis zelowy, wyciagasz z niego wklad, ucinasz nozyczkami, i takim wkladem laczysz przewod czerwony i niebieski. Wtyczki od n75 NIE odpinasz.

EGR: Zdejmujesz z tylu kolektora ssacego z grzyba egra przewod podcisnieniowy, wkrecasz w niego wkret albo dajesz jakas kulke lozyska (chodzi o zaslepienie tego przewodu).


EGR mozesz zostawic, to na 95% nie jego wina :)


Na przeplywke tez jest sposob jak ja podrasowac gdy jest calkowicie zepsuta.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2010-04-18, 20:03   

w 1Z są kierowniczki turbiny, tak jak w AFN? Może one się zapiekły? Na razie popróbuję prostymi metodami, jak to nie pomoże, to trza będzie podjechać gdzieś na Vaga.
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-04-18, 21:28   

markus, nie, nie ma. To prosta konstrukcja na zaworze upustowym.
Mialem ostatnio problem z dosc mocnym przeladowaniem bo akurat n75 padl. Bajpas jest ok. Auto podkapca troche po jest mniejsze doladowanie niz powinno ale notlaufa brak.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8