Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Szumy podczas hamowania
Autor Wiadomość
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-20, 22:09   Szumy podczas hamowania

Witam,

Czasami słyszę subtelny szum podczas hamowania. Wydaje mi się, że dobiega z prawego przedniego koła.

Jakieś 13 000 km temu wymieniłem tarcze i klocki.

Ten szum zazwyczaj słychać tuż po odpaleniu. Później jakby przechodzi.
A czasem w ogóle nie ma. Jeżdzę raczej spokojnie więc to nie jest jakieś ostre hamowanie.

Próbowałem przy takim bardziej gwałtownym hamowaniu - to akurat przestało.

Czy jest możliwe, że tylko mi się wydaje, że to z przodu?
Może to jednak rdza na bębnach z tyłu? :mysli: ostatnio jest często mokro i wilgotno...
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-20, 22:15   

KAISER napisał/a:
Czy jest możliwe, że tylko mi się wydaje, że to z przodu?

Tak...to mozliwe ...też tak mam...wystarczy że umyję auto i mam tak gdy zacznę pierwszą jazdę po umyciu....wystarczy przyhamować 2-3 razy lub raz gwałtownie i po problemie.

W moim przypadku to rdzawy osad na tarczach, który się tworzy po tym jak tarcza ma styczność z wodą....a gdy się przyhamuje to osad się ściera i po problemie.

KAISER, zapewne Twoja furka stoi w wilgotnym miejscu ?? ...z reszta...o tej porze roku to wystarczy żeby pod chmurką postała i takie rzeczy są możliwe.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-01-20, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-20, 22:25   

Tygrysisko napisał/a:

KAISER, zapewne Twoja furka stoi w wilgotnym miejscu ??

Niestety tak. Ostatnio najpierw waliło śniegiem a teraz znowu ciągle deszczyk...

Chciałem się upewnić czy to nie tylko ja tak mam. Pewnie to kwestia pory roku
_________________
KAISER
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-01-20, 22:31   

Kiedyś kupiłem klocki i szumiały od razu. Jakość!!!! Trzeba koło odkręcić i zobaczyć. Czasami jakiś "syf" się dostanie i też szumi, ale szybko przestaje. Jeżeli więc to trwa już dłuższy czas, lepiej sprawdzić.
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-20, 23:24   

mi szumią tarcze od razu po myciu i uważam już to za normalne. zmniejsza się tez efektywnośc hamowania. widocznie tarcze szybko korodują po zetknięciu z wodą ;) przestają szumieć po 1 lepszym hamowaniu ;)
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-21, 01:13   

Mi tez czasem szumi, ale jest to jednak inny rodzaj szumu jak mi sie nieoczekiwanie skonczyly klocki w kadecie i jak dojechalem do domu to juz hamowalem sama blacha :diabeł:
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-21, 08:02   

bradley napisał/a:
Mi tez czasem szumi, ale jest to jednak inny rodzaj szumu

He he :)
bradley napisał/a:
jak mi sie nieoczekiwanie skonczyly klocki w kadecie i jak dojechalem do domu to juz hamowalem sama blacha :diabeł:

Ale to już chyba było słychać, że coś jest nie tak?

A swoją drogą... co ile zmienialiście zwykle klocki?
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-21, 08:15   

100P napisał/a:
mi szumią tarcze od razu po myciu i uważam już to za normalne. zmniejsza się tez efektywnośc hamowania. widocznie tarcze szybko korodują po zetknięciu z wodą ;) przestają szumieć po 1 lepszym hamowaniu ;)

dokładnie....o tym właśnie mówię.....zaobserwowałem jak miałem założone alu na lata....tarcza hamulcowa szybko koroduje tzn tworzy się żółty osad.

KAISER napisał/a:
A swoją drogą... co ile zmienialiście zwykle klocki?

w tedy jak się skończą ;) ja na swoich Lukasa zrobiłem 61 czy 62 tys km....i jeszcze jest tam ich trochę i myślę, że do 100tys może dam radę....no tylko ja w mieście nie mieszkam, więc omija mnie ciągłe hamowanie przed światłami no i jeżdżę w miarę ekonomicznie oraz ostatnio nauczyłem się hamować silnikiem (fajna sprawa) ale tylko na tym biegu na którym się poruszałem....bez redukcji na niższe....w tedy już hamulców używam.
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-21, 08:28   

Tygrysisko napisał/a:
ostatnio nauczyłem się hamować silnikiem (fajna sprawa) ale tylko na tym biegu na którym się poruszałem....bez redukcji na niższe....w tedy już hamulców używam.

Ja też staram się korzystać z hamowania silnikiem. Czemu bez redukcji na niższe?
Ja, po mieście, jak się już toczę na biegu na wolniutkich obrotach to redukuję...
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-21, 08:31   

KAISER napisał/a:
Czemu bez redukcji na niższe?

wiesz....być może na klockach zaoszczędzisz...ale np na sprzęgle już nie...więc jak dla mnie gra nie warta świeczki.....zresztą-nawet na największym biegu da się ładnie przyhamować. :]
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-21, 08:37   

To taki chyba bardziej u mnie odruch... "zimowy" :faja:
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-21, 08:39   

KAISER napisał/a:
To taki chyba bardziej u mnie odruch... "zimowy" :faja:

a jeśli chodzi o warunki zimowe to w tedy zdarza mi się redukować.
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-21, 11:56   

hamowanie biegami jest dobre tylko w zimę ;) ale w lato to już normalnie hamulca używam. co do wymiany klocków i tarcz to ja już na swoich lucasach zrobiłem z 50 tysi i nadal mi służą. a jeżdżę i w mieście i na trasce ;)
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-21, 12:22   

Zuzycie klockow widac tez po "znikajacym" plynie hamulcowym, ktory po wymianie klockow na nowe wroci.
Kadetem trzeba i redukowac i jednoczesnie hamowac zeby zwiekszyc efektywnosc zatrzymywania sie. A Vento na trasie jak widze ze jest czerwone a tocze sie 120km/h to puszczam gaz jakies 100m przed mam 70km/h wrzucam 4, trojke, czasem uda sie nie zatrzymywac na skrzyzowaniu. Bo u nas taka kultura ze jak sie zapali zielone to najpierw szukaja biegu a potem ruszaja ospale.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-21, 12:58   

bradley napisał/a:
Zuzycie klockow widac tez po "znikajacym" plynie hamulcowym, ktory po wymianie klockow na nowe wroci.
tzn. co. jak ubywa płynu hamulcowego tzn. że się okładziny klocków kończą? bo mi troszke ubyło ;) ale ubywa też gdy cylinderki przy szczękach puszczają ;) poza tym komplet hamulców na przód kosztuje niewiele ponad 100zł także żaden wydatek a nacinanych tarcz i klocków sportowych nie opłaca się kupować jeśli ktoś używa do zwykłej jazdy samochodu ponieważ taki zestaw żeby działać poprawnie- musi być dobrze rozgrzany, a przy zwykłej jeździe nie jesteśmy w stanie "praktycznie wcale" uzyskać pełnej sprawności tych hamulców.
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-21, 13:44   

W uproszczeniu gdy klocki lub okladziny koncza sie to tloczek musi pokonac dluzsza droge wiec wiecej plynu "znika". Ale on dalej tam jest w ukladzie i nie ma wycieku :)


Zalozenie jest poprawne jesli faktycznie nie masz wycieku w ukladzie :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-01-21, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-21, 13:54   

Teza: Nie ma wycieku

Założenia:
Nie ma wycieku

Wniosek: Nie ma wycieku

:P
_________________
KAISER
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-01-21, 14:53   

KAISER napisał/a:
Czasami słyszę subtelny szum podczas hamowania.

KAISER napisał/a:
Ten szum zazwyczaj słychać tuż po odpaleniu. Później jakby przechodzi.
A czasem w ogóle nie ma.

Mam od jakiegoś czasu podobna problem,tylko ze w tylnym kole (bębny) jak tylko ruszę z miejsca i nacisnę na hamulec dobiega delikatne szumienie ,takie przycieranie, po 3-5 przyhamowaniach wszystko ucicha, można i 2000km potem przejechać i cisza a tylko auto odstawie postoi choćby i 1godz.i sytuacja sie powtarza ,ale zauważyłem ze dzieje sie tak jak jeżdżę na krótkich odcinkach ,bo po przejechaniu 200km jednego dnia następnego dnia nie ma tego problemu. Fakt ze hamulca używam rzadko ,a jak już to delikatnie i z wyczuciem.
Wiec jak to Panowie mam rozumieć?macie jakieś sugestie?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-01-21, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-21, 15:10   

pisaliśmy na ten temat wyżej, myśle, że wystarczająco dużo. ;) przeczytaj ;)
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-01-21, 15:20   

100P napisał/a:
pisaliśmy na ten temat wyżej, myśle, że wystarczająco dużo. ;) przeczytaj ;)

no tak napisane dużo o tarczach i klockach...a ja mam problem z bębnami na tyle :P
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-21, 15:20   

100P napisał/a:
jak ubywa płynu hamulcowego tzn. że się okładziny klocków kończą?

No to wygląda...jeśli dobrze pamiętam to Spyro jakiś czas temu miał podobny problem i jak się okazało-klocki się skończyły.

100P napisał/a:
nacinanych tarcz i klocków sportowych nie opłaca się kupować jeśli ktoś używa do zwykłej jazdy samochodu

Taka tarcza co prawda lepiej hamuje, ale działa jak gilotyna na klocek hamulcowy....ogólnie fajna sprawa, ale jeśli komuś stykają seryjne hamulce to nie ma co wymieniać.

krzeszak napisał/a:
Wiec jak to Panowie mam rozumieć?

krzeszak, przyjacielu...teraz sobie przypominam że kilka miesięcy po kupnie auta tez mi tak szurało...w tedy jeden wniosek przyszedł mi do głowy-okładziny się kończą....
jak się okazało....z tyłu hamulce były prawie nowe

Co prawda w tedy samochód chodził na krótkich odcinkach i duuuuużo stał na dworze.

krzeszak napisał/a:
macie jakieś sugestie?

Możesz zawsze rozebrać i zobaczyć co się dzieje chodź i tak będę się trzymał tezy że to tylko rdzawy nalot na hamulcach tak szumi.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-01-21, 15:26   

Tygrysisko napisał/a:
i tak będę się trzymał tezy że to tylko rdzawy nalot na hamulcach tak szumi.

najbardziej prawdopodobne ze to tylko rdza...bo auto cały czas na dworze a od 4 miechów wilgoć non stop... jak nie deszcz to śnieg,a na zdrowy rozsadek jak by sie szczeki skończyły to by tarło przy każdym hamowaniu ,bez względu na to czy wilgoć ,czy 5km przejechane czy 200...dobrze rozumuje???
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-01-21, 15:33   

No tak.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-01-21, 15:58   

A powiedzcie mi jeszcze koledzy jak ta rdza na bębnach jest to o ile może spaść efektywność hamowania tego koła... na dniach muszę zrobić przegląd ,czy maszyna to wyczuje?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-21, 16:00   

w tym czasie gdy Ci szumi to zapewne nie hamuje pełną parą....ale jak już się przetrze to nie powinno być zmniejszonej sprawności :mysli:
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-01-22, 00:27   

przy tym początkowym szumieniu- hamulce raczej mają mała sprawność. dopiero jak przestają hałasować dobrze hamują.
a do wiadomości napiszę, że przy sportowych hamulcach- musi być odpowiednia temperatura żeby uzyskały maxymalną wydajność hamowania. są to temperatury, które "przy normalnej jeździe" sa prawie nie osiągalne ;) za to taki hamulec nie będzie hamował - gdy nie jest rozgrzany. mowa tutaj np o nacinanych + wierconych tarczach i np. zielonych klockach hamulcowych. za to tarcze które my mamy razem z klockami sprawność maja przy niższych temp. a przy tych wyższych- nie chcą hamować o czym się nieraz miałem okazje przekonać ;) . także trzeba dobierać rodzaj tarcz i klocków w zależności od tego, jak kto jeździ i czy ma np. 70KM czy 300KM :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez 100P 2009-01-22, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9