Wysłany: 2008-09-30, 12:56 przerywanie podczas przyśpieszania
Mam problem z Vento 1.9 TDI 1Z. Kiedy silnik jest już nagrzany, wtedy podczas tzw. "ostrej jazdy" kiedy naciskam pedał gazu po końca czasami samochód zaczyna przerywać, tak jakby na ułamek sekundy tracił dopływ paliwa. Czy może ktoś z Was spotkał się z takim samym problemem i wie jak sobie z tym poradzić. Z tego co wiem to takie zjawisko dość często pojawia się w tych silnikach ale żaden z moich znajomych nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Wymieniłem filtr paliwa i odpowietrznik na filtrze również no nowy. Sprawdzałem autko pod testerem diagnostycznym i nic nie pokazało. Zastanawia mnie czy to nie będzie czasem nastawnik od pompy wtryskowej, bo to w końcu on reguluję dawka paliwa. jedynym sposobem żeby to sprawdzić jest chyba przełożenie go od innego samochodu
Nastawnik to nie bedzie raczej bo ja mialem to samo i padl mi nastawnik i po wymianie jest dalej to samo.
Z tego co sie dowiadywalem to jest to wtrysk sterujacy albo ogolnie wtryski. Ale nie robilem ich bo stwierdzilem ze az tak bardzo mi to nie przeszkadza bo wystepuje sporadycznie zeby pakowac kolejny 1000 ze wtryski. Jak sie mocno pogorszy to wtedy to bede robil a tak jezdze i sie nie przejmuje.
Silnik: 1,9 tdi Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 341 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-03, 16:58
kolego mam to samo ale jak zaleje kiepskie paliwo ;/ przy ostrej jezdzie potrafi szarpnac jak by paliwo odcielo ale jak zaleje dobre paliwo to jest okej )
Tu pomoglby VAG i tzw. logi dynamiczne. Tak to sobie mozesz wrozyc z fusow na odleglosc.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
no to kurde dziwne no bo jakbyś mu depatał do spodu i tak by sie zachowywał byłoby bardziej zrozumiałe a tak a może cos z dolotem paliwa a może problem z przepływem paliwa przez filtr
filtr to nie, ponieważ wymieniłem filtr na naprawdę porządny i odpowietrznik też wiec wszystko jest ok. dziś byłem u "magika"i sprawdziłem auto testerem diagnostycznym. Kazałem mu pokazac wykresy doloty zasysanego powietrza do turbiny i ciśnienia wtryskiwanego paliwa. Paliwo wyszło dobrze ale powietrza zasysa o połowę za mało. A więc na 99,9% to przepływomierz powietrze. A u mnie niestety jest przepływka firmy Pierburg czyli najdroższa z możliwych. Ale coż. Pracuje w sklepie motoryzacyjnym więc z doświadczenia wiem że na takich rzeczach nie warto oszczędzać. jutro założe nową przypływkę i zobczymy co będzie się działo
ja ma podobny problem ale to sie dzieje pry obr mnie wiecej 2800 i powyrzej i u mnie jest to przeplywomierz powietrza a u ciebie to przy kazdych obrotach wystepuje???
Ja rownież mam podobny problem przy 3000 obr/min samochod traci moc i tak jakby cos go przydusiło. Znajomy mechanik powiedział mi ze to mogą być wtryski albo przepływomierz ale w tym tygodniu mam do niego jechać i stwierdzi co dokładnie mu dolega... mi wszystko sie zaczeło dziać po wymianie pska rozrządu wiec mozliwe ze mogł sie zapłon przestawić ale jus sam niewiem jest tysiac możliwości
Showtek, to masz ten sam problem co aj to jest przepływomierz nie wiem ja bede próbował go wyczyscic moze to cos da a jak nie to nowy a vagiem kasował mo kolega bład ale to nic nie dało
Silnik: 1.9 tdi 1z Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 799 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-01-25, 00:19
Witam,
podpinam się pod temat bo również i moja ventka (1z) cierpi z tego powodu i czekam z niecierpliwością na informacje - u mnie vag nie wykazuje problemów z przepływką - czyżby jednak wtryski
FWD350 mam pytanko Tobie tez ciezko pali i jak po odpaleniu dasz mu powyzej 3000 to ci kopci?? wiesz ja tes bylem na komputerze podobno miał 3 błedy ale po usunieciu mam tez dalej to samo
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
zacznijcie od sprawdzenia bledow. Ale nie czy sa i kasowac je tylko sprawdzic co to za bledy.
mi molilo od 3000 i mialem blad 00575 jesli dobrze pamietam i to byl zawor N-75.
Poczytajcie sobie w archiwum bo sporo o tym pisalem.
Jesli chodzi o wtryski to watpie moze przeplywka ale co to lub gdzie zaczac szukac to powiedza wam kody bledow a potem bedziemu myslec.
byłem u mechanika i stwierdził ze jest pompa oleju walnieta i jest za małe ciśnienie oleju i to moze powodować brak przyspieszenia zobaczymy czy po wymianie sie to poprawi bo podobno w tych silnikach tak sie dzieje
Showtek, miales tak tylko na zimnym silniku? Jak sie dalo powyzej 3tys obr to silnik dostawal drgawek, kopcilo na bialo, brak reakcji na wcisniecie gazu?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bo spotkalem sie u siebie 2x z takim przypadkiem. Raz stanalem pod gorke a silnik byl jeszcze zimny, chcialem szybko ruszyc i uslizg kol (wiec zamiast 2tys poszlo na 3) bo bylo slisko, zmiana na 2 bieg i kaplica bo brak reakcji na gaz. Myslalem, ze zaciagnal powietrze bo mialem malo paliwa w baku, a drugi raz to kiedy chcialem przejechac jeszcze na zielonym swietle skrzyzowanie i potem byl zakret w prawo (mozna go pokonac na 3 biegu) i po wyjsciu z zakretu tez brak reakcji ale mozna bylo jechac tylko ze predkoscia jednostajna i trzeci raz tez przy ruszaniu (nigdy nie do deski tylko przez uslizg kol obroty wedruja do gory, odpuszczenie gazu oczywiscie nie pomaga). Nigdy nie dzieje sie to na cieplym silniku, 3x tylko na wzglednie zimnym. Przeczytalem gdzies, ze to moze byc zawieszajacy sie zawor. Cos wlasnie z pompa olejowa i sitem w odpowietrzniku skrzyni korbowej.
Na zimnym go nigdy nie katuje, ale sytuacja jest niebezpieczna gdy nagle potrzebowalbym gdzies uciec a silnik jest jeszcze zimny, ucieczka skonczyla by sie po 10m bo silnik dostalby drgawek, telepawek i jak sie zatrzymamy to ruszyc sie juz nie da (tylko restart silnika), a jak sie toczymy to z taka predkoscia toczyc sie bedziemy przez jakis czas.
Jestem ciekaw czy wymiana pompy olejowej pomoze. Zastrzegam, ze kontrolka oleju nie miga w czasie jazdy (gasnie odrazu po odpaleniu), poziom oleju w normie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
gdzieś za tydzien jade z tym do mechanika i jesli pomoze to dokładnie opisze co trezba zrobić bo widze mamy ten sam problem wiem ze koszt nowej pompy waha sie w granicach do 100 do 200 zł wiec nie sa to zbyt duze pieniadze ale nic zrobie bedzie dobrze to sie pochwale jesli nie bedziemy dalej szukac usterki
bradley sluchaj a masz szczelna rure która wychodzi od turba na tłumnik?? bo od wczorak zdarzył się cud że tak powiem samochód nagle nabrał mocy i przestał dymić a wszystko dlatego ze po 1 miałem oberwana lekko rure wydechowa ta przy silniku a 2 to rura od intercoolera była zle dokręcona dziś samochód chodził jak głupi
Musialbys jakas fotke poslac. Generalnie moje turbo pompuje 0,7 bara (caly czas tak samo) zamiast tego co jest w komputerze czyli ok 0,85bar i nie gdyby byla jakas nieszczelnosc to bym to slyszal raczej a dwa bylyby inne wskazania na vagu. Ogolnie jest to ciekawa zagadka. Wyglada na nieszczelnosc ale nigdzie jej nie widac. Teraz prowadzone sa zapisy na grupowe czipowanie u compsportow to oni musza znalezc przyczyne dlaczego turbo slabo dmucha a jak do tego dojda to dojda tez nowe patataje pod maska ;P
Rozumiem, ze masz absolutna serie silnik, tak? Gdybys mogl zmierzyc (nawet stoperem) choc lepszy bylby film przyspieszenia od 0-100, od 60-100 na 3 biegu i 80-120 na 4 biegu bo takie pomiary robilem. Wiedzialbym po tym jak ma jezdzic seryjny silnik.
No i tak jak pisalem wczesniej, moje auto nie dymi ani na bialo ani na czarno podczas przyspieszania nawet z butem w podlodze (oczywiscie to juz na rozgrzanym silniku), a powyzsze 3 sytuacje kiedy tak nim trzeslo i kopcil na bialo jakby zaciagnal powietrze zdarzyly sie tylko na zimnym silniku i w odstepie ok 2 miesiecy.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Showtek, btw. nie pamietam czy to sie zaczelo po wymianie wtryskiwaczy. Jesli tak to obstawiam, ze to wina zbyt opoznionego kata wtrysku (aktualnie mam 19) i ciagle czekam na jego przestawienie, ale potrzebuje brata do pomocy:) U Ciebie zaczelo sie dziac to po wymianie rozrzadu co tez wiarze, sie ze zmiana kata wtrysku. Gdybys jeszcze sprawdzil jaki on jest na rozgrzanym silniku, basic settings, grupa 000, drugie okienko.
Kat wtrysku jest w funkcji temp. paliwa, byc moze kiedy silnik jest zimny, paliwo tez, komputer nie radzi sobie z przestawieniem kata (bo jest bardzo maly zakres), w ten oto sposob samochod zaczyna kopcic na bialo i nie ma absolutnie mocy.
Tylko tak sobie gdybam
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
0ki sprawdze go na zagrzanym co i jak narazie jedzie jakby dostał jakiegos kopa normanlie z dnia na dzień tak sie stało wiesz mnie koles tak załatwił z tym rozrządem ze mi odwrotnie rokle napinającą założył możliwe ze to ten kąt co mówisz nic sprawdze go na nagrzanym akurat dziś mam trase do przebycia zobacze jak sie bd zachowywał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum