Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 12:05
Uszczelka
Autor Wiadomość
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2006-08-11, 23:01   Uszczelka

Witam!!!mam małe pytanko...a mianowicie kilka miesięcy temu zauważyłem że mi się poci (czytaj: bardzo minimalny wyciek z tyłu prawie na całej szerokości i z boku silnika) uszczelka pod klawiaturę tzn. pod ten górny dekiel silnika. Na początku to olałem bo niby się uspokoiło aż do tych upałów które mieliśmy niedawno. Teraz też widzę że nadal się trochę poci. I tu moje pytanie: przechodził to ktoś z Was wcześniej??? Bo nie wiem czy bawić się w wymianę owej uszczelki czy jeżdzić dalej do momentu aż bardzo się pogorszy i czy wogóle się pogorszy czy może tak zastanie???

Dodam że trochę wcina mi oleju (i to pewnie jest przez tą usazczelkę)wcina ma tak poniżej 0,1litra na 1000km. Zresztą z tym olejem u mnie to jest naprawdę dziwna sprawa. Kupiłem Ventyla(na benzynie-184000km),zrobiłem nim 7000km i nie wziął mi ani kropli oliwki. Jeszcze przed założeniem gazu zauważyłem małe ubytki oleju (poniżej 0,1litra/1000km). Dopiero póżniej zauważyłem lekko pęknięte spojenie tej plastikowej obudowy znajdującej tuż nad wtryskiem, której dalsza częśc prowadzi do filtru powietrza. Na pęknięcie była całkiem spora ilość oparów z oleju, natychmiast zakleiłem ją silikonem i problem wciągania oleju jakby zniknął. Pojawił się za to póżniej...i wychodzi na to że to wina tej nieszczęsnej uszczelki. Teraz mam 214000km na liczniku i wszyściutko jest super poza właśnie tą uszczelką.

SPYRO:nie wiem gdzie, (tzn na jakim temacie)ale jeśli pamięć mnie nie myli to pisałeś cos na temat tych uszczelek, że miałeś z nimi kilka przejść...i jak to się u CIEBE skończyło.

Przedwczoraj wyczytałem na forum że SPYRO zrobił swoim Ventylem już 100.000km. Ja mam znacznie mniejszy wynik, ale też sie pochwalę: Zrobłem swoim autkiem ( w tym tygodniu mi stuknęło)30.000km, niby nic ale zawsze jest co świętować.

3majcie się!!!!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-12, 10:39   

Tygrysisko napisał/a:
przechodził to ktoś z Was wcześniej

Nic z tym nie zrobisz, ja już wymieniałem parokrotnie, każdy mechanior mi mówi, że poprostu tak jest. Kombninowałem już z rónymi usczelkami, i tymi po 10 zł i tymi po 80 zł i po jakiś czasie jest to samo. Kuumpel z Foty ostatnioo mi mówił, że jest taki patent, że zakłąda się 2 uszczelki na raz (ale nie każde tylko jakieś specyficzne, są niedrogie) i podobno to pomaga, ale jeszcze tego nie testowałem. Także moim zdaniem poprostu to olej. No chyba że często zaglądasz do silnika i CIę to bardzo denerwuje, ja jak narazie to olewam, a jak będę coś wymieniał to wtedy za jednym zamachem zrobię ten patent z tymi 2 uszczelkami...


Tygrysisko napisał/a:
Dodam że trochę wcina mi oleju (i to pewnie jest przez tą usazczelkę)wcina ma tak poniżej 0,1litra na 1000km

Daj spokój, to żaden problem, ubytek oleju rzędu 0,1 litra na 1000 km. Wogóle tym się nie przejmuj. Mapet kiedyśpisał, że ma gazie to wogóle olej wciąga, ja co prawda nie am tego problemu odkąd wymieniłem uszczelniacze w silniku i nie wciąga nawe grama, ale podobno na gazie tak jest. Także nie masz się czym przejmować. Mój potrafił wciąghać litr oleju na setkę :-)


Tygrysisko napisał/a:
30.000km, niby nic ale zawsze jest co świętować

No to gratulacje :-) Ventka to dobrew auto , więc bez problemu zrobisz jeszcze sto tys a nawet więcej. Ja mam już koło 230 000 km i jak narazie tfu tfu odpukać z silnikiem nie miałem poważniejszych problemów, a autem jeżdżę głównie po mieście, więc dostaje w kość non stop.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-08-12, 15:18   

mnie tez sie poci-dokrecanie ani nic nie pomaga... -przynajmniej silnik ma konserwacje ;)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2006-08-12, 18:29   

a ja dziś sie nudziłem i dla poprawienia nastroju wymieniłem sobie tą uszczelkę na jakąś ponąć dobrą bo nieniecką...pojeździmy-zobaczymy
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-12, 20:08   

Tygrysisko napisał/a:
ponąć dobrą bo nieniecką.

Przeszedłęm już chyba wszystkie możliwe, i tak to nic nie da na dłużej... No ale teraz napewno masz czysto w silniku.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2006-08-13, 03:19   

oj i to bardzo czyściutko bo urzyłem płynu do mycia silnika,,,,i normalnie aż miło popatrzeć. jak przejadę kilka tysięcy to dam znać na tym temacie czy ta zmiana cuś dała...w sumie musiałem zmienic bo trochę wkurzały mnie leciutkie ubytki oleju w silniku.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-13, 07:12   

Tygrysisko napisał/a:
wkurzały mnie leciutkie ubytki oleju w silniku

Tłumacze ci , że to nie ma nic wspólnego z tą uszczelką!!!
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-08-13, 13:26   

no co do uszczelki to niestety co jakis czas trzeba ja wymienic szczegolnie jesli przy wysokich temp. urzywamy silnika troche agresywniej niestety uszczelka jest w takim miejscu silnika gdzie jest najwyrzsza temp i uszczeleczka po prostu twardnieje co w konsekwencji daje nam nieszczelnosc pod kapa a poniewaz silnik wytwarza cisnienie w ukladzie korbowo-tlokowym to wlasnie w tym miejscu wypycha nam olej spod uszczelki no i mamy wyciek.zalorzenie nowej uszczelki gwarantuje nam szczelnosc na jakis czas az po prostu uszczelka znowu nie stwardnieje i nie bardzo jest na to jakies rozwiazanie.zapobiegaz mozna w rozne sposoby ja np. stosuje silikon na wysokie temp.koniecznie czarny bo jak widze czerwony lub inny wystajacy spod kapy to mnie k...ica bierze.Wiec tak sciagam kape wyzucam stara uszczelke w miejsce gdzie na przyjsc nowa czyszcze dokladnie rozpuszczalnikiem lub benzyna ekstracyjna tak samo na glowicy .w miejscu gdzie uszczelka ma sie stykac z kapa (w kapie)robie do okola cienka warstwe grubosci 2-3mn wyglada to tak jak bym mial oring na kapie i tak samo na glowicy i zostawiam az stwardnieje zazwyczaj zostawiam na noc i dopiero rano zakladam i skrecam wraz z nowa uszczelka po przejechaniu 100 km ponownie dokrecam kape z wyczuciem raczej wytrzymuje dluzszy czas ale nic nie jest wieczne.zapytacie dlaczego czekam az silikon stwardnieje po pierwsze przy dokrecanie nie wyjdzie mi spod kapy jeszcze z zewnatrz pol biedy bo sie wytrze i po klopocie ale wewnatrz zostanie i nieraz odpadnie i wraz z olejem do silnika sie dostanie a pozniej zapchany smok oleju lub co gorsza moze sie zapczac magistrala olejowa i cos popsujemy w silniku nawet byly przypadki zatarcia silnika na panewkach wiec ostroznie po drugie silikon w takiej formie bedzie dzialal jak oring i bedzie sie dopasowywal do uszczelki co bedzie zapobiegalo wyciekom,po trzecie to samo to ze wyglada to estetycznie a nie jak osmarkany zlom. jak bede mial dostep do cyfrowki to przy takiej operacji zrobie foty i zapodam na forum. pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Polibo 
Ventomaniak
Vento rządzi !!!


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 530
Skąd: Jelenia Dziura
Wysłany: 2006-08-14, 16:19   

BANDERAS_RR, niezła lektura ! :D
_________________
vw vento 1.8 (55Kw) glx
 
 
VW VENTO 2.0 GL 
Niedzielny kierowca
piecia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 64
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 2006-08-14, 22:08   

No no chłopaki się rozpisali
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-08-14, 23:13   

dzieki staram sie.jak moge pomoc to proboje jak sie da.pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-08-17, 19:05   

Jak chodzi o uszczelkę pod pokrywę zaworów, wystarczy silikon, choć nie sądzę, że to ona powoduje takie ubytki...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-17, 19:06   

Stopa napisał/a:
choć nie sądzę, że to ona powoduje takie ubytki...

Też tak uważam, ale z drugiej strony uibytek ,01 l na 1000 km to żaden ubytek i moim zdaniem nie ma się czym przejmować.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
idgray 
Pan i władca oktanów
vwVento-Fans.com


Silnik: z przodu
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 1419
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2006-08-18, 09:16   

Tygrysisko napisał/a:
bardzo minimalny wyciek z tyłu prawie na całej szerokości i z boku silnika


he tez tak mam :lol: zobaczylem ze pojawil sie olej z boku, bylem u znajomego mechanika i mowi ze to nic groznego - uszczelka pod pokrywa zaworow - nic groznego, jak bede mial czas i checi to ja wymienie a narazie jezdze ale ja nie mam ubytkow oleju, no moze mam ale niezauwazalne 8)
_________________
vwVento-Fans.com
 
 
Anti2 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Wiek: 45
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2009-09-05, 10:05   

Też może wyciekać olej przez uszczelke bo musicie zwrócić uwage czy macie tam otwory na śruby 6 czy 8 jak tak samo miałem i dopiero kumpel mechanik mi powiedział ze miałem założóna uszczelke z otworami na 8 a śruby były 6 teraz mam odpoiwednia i teraz juz rok spokój mam.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-09-06, 20:33   

zawsze mozecie załozyc uszczelke robioną z korka a nie z gumy. guma ma to do siebie ze pod wpływem wysokiej temperatury twardnieje a korek nadal ma swoje właściwosci jak gdyby był nowy
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-06, 21:42   

Obecnie mam korek....i to najtańszy badziewny za niecałe 10zł.....uszczelka wytrzymała ze 30 tysi......czasami puszczała ale dociągniecie srub pomagało....puki co znowu wali mi olejem....w sumie uszczelka nie puszcza tylko ten plastik po prawej stronie silnika....i to czasami puszcza do tego stopnia że z tego plastiku kapie świeżutki, nieprzerobiony olej......z takim wyciekiem wcina mi max 150ml na setkę.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-09-06, 22:09   

posmaruj ten plastik silikonem czarnym to troche pomoże.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2009-09-06, 23:10   

Stopa napisał/a:
Jak chodzi o uszczelkę pod pokrywę zaworów, wystarczy silikon, choć nie sądzę, że to ona powoduje takie ubytki...

ja tez mialem problem ta uszczelka ale teraz mam gumowa i 50000km jest spokoj dowiedzialem sie w sklepie ze jesli nie masz na dole srub od pokrywy ,tulejek zabezpieczajacych przed zbyt nadmiernym docisnieciem uszczelki to powinno sie zalozyc gumowa gdyz ona ma wprasowane podkladki w otwory
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-07, 10:58   

Ja przed zlotem zakładałem nową uszczelkę. Miałem gumową (ale zaczęła mi puszczać bo nalałem za dużo oleju przy wymianie :gafa: ) a teraz mam korkową tak jak :tygrysek: za 10 zł :D . Jak na razie nic nie puszcza. Ale podczas wymiany posmarowałem silikonem pod tym plastikiem z prawej strony i z lewej na uszczelnieniu wałka rozrządu. Sprawdzałem cały dekiel na około i jest sucho. I pod plastikiem i tym uszczelnieniem na wałku też ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-09-07, 12:13   

U mnie też puszcza olej, silnik cały obsmarowany jak by miał się zachwile skończyć, rozmawiałem z kumplem który bawi sie w naprawe aut i poradził abym nie kupował nowej uszczelki, tylko starą dobrze wyczyścił i z obu stron posmarować silikonem.
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-09-07, 13:14   

panowie najczęściej powodem "pocenia się" z pod dekla zaworów jest przytkana odma (mała rureczka w dekielku zaworów) w niej znajduje się taki filterek w rodzaju druciaka ,on się przytyka i dlatego zaczyna nam się pocić z pod dekielka,

jak to naprawić?? wystarczy wyciągnąć stary "filterek" i włożyć nowy ,pasuje od np. fiata 126p, ja u siebie tak zrobiłem i nic a nic się nie dzieje ,a smarowanie uszczelek "starych" to jest nie do końca najlepszym pomysłem bo szkoda na to czasu i wydatków ,lepiej dołożyć i kupić sobie nową uszczelkę bo i one mają swoją żywotność. :D
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-09-07, 20:31   

Jeżeli chodzi o uszczelki to polecam, uszczelka+silikon-trzyma bez kłopotu. Co do przejechanych km.; moja żona przez 15 miesięcy przejechała 48tys.,bez kłopotu. Dobry olej,dobre paliwo itp. W tym miesiącu stuknie 50-tka!!! Auto, odpukać, praktycznie bez napraw, oby tak dalej.
 
 
marcinooooo 
Kierowca eLki
VENTO RULEZ


Silnik: 1,8 kat
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 31
Skąd: Dmosin
Wysłany: 2009-09-07, 20:44   

witam nie wiem czy to prawda ale ja slyszalem zeby sie pozbyc tych wyciekow pod klawiatury trzeba przed zalozeniem uszczelki ja wlozyc do rozpuszczalnika nie wiem czy to pomaga vw ale w peugocie mojego taty pomoglo :P :P PozdraVWiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 10