witam serdecznie...mam problem z ventylem chodzi mi o temp płynu chłodzącego... czytalem juz istniejace posty na ten temat ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem a mianowicie podczas jazdy trzyma sie ok 90-93 st C ale na postoju rośnie do 100-105 st C i dopiero wtedy załącza sie wentylator i temp spada do ok 90-93 st C... i teraz nie wiem czego to jest wina i ktory czujnik za to odpowiada czy ten w kruccu przy bloku silnika (1.8 benzyna 90 km rocznik 94) czy ten bezposredno wkrecony w chlodnice czy wogole cos innego.... dajcie znac
a czy to nie jest tak ze wentylator jest dwu stopniowy??tzn ze pierwszy raz zalacza sie na wolniejszych obrotach w tepm ok 93 stC a drugi raz z obrotami wiekszymi w temp ok 100 st C?? bo gdzies takie cos slyszalem bo moim zdaniem to troche za pozno sie zalacza przy temp ok 105 st C
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2009-03-31, 09:38
Mam wszystkie czujniki sprawne i termostat
wolne obroty załączają się mi tak przy 95/99 stopni
szybkie jak przekracza 100 stopni
problemy są dopiero jak będzie przekraczać 110 stopni
a do 110 to jest wszystko ok
110 to za duzo... powinien sie wlaczyc przy 95-97 na niskich obr i 99-100 na wysokich... a odpowiedzialny za to jest czujnik w chlodnicy koszt jego do ok 50-60zl i sprawdz czujnik przy bloku nalepiej miernikniem opornosc jego powinna wynosic do 1kilo ohma
witam mam podobne niepokojace obawy co do mojego ventyla rok temu jak go kupilem zlecilem mechanikowi wymiane termostatu do dziś niejestem pewny czy go wymienil w moim aucie podczas jazdy na trasie mam lekko ponad 80C ale juz prz jeżdzie po mieście czy w korku rośnie do 100 mniej wiecej i dopiero włacza sie wentylator nadal niewiem czy tak ma byc róznie o tym mówią????????/ silnik 1.8
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2009-04-06, 19:44
Wentylator najlepiej jest jak załącza przy 96 stopniach
ale nie wszystkie termostaty są produkowane w tej samej fabryce z tych samych materiałów
i dlatego mają 5% dopuszczalnego błędu
czyli jak załączy się troszkę później czy też wcześniej nic się nie stanie
zarówno i czujnik temperatury może trochę przekłamywać
Silnik: 1,8
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 61 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-04-09, 00:08
Instrukcja vw vento mówi tak:
Wentylator elektryczny o dwóch prędkościach jest sterowany termowyłącznikiem usytuowanym z lewej strony chłodnicy.
1 prędkość:
- temperatura włączenia: 92 do 97 stopni
- temperatura wyłączenia: 84 do 91 stopni
2 prędkość:
- temperatura włączenia: 99 do 105 stopni
- temperatura wyłączenia: 91 do 98 stopni
W moim przypadku silnik do 90 stopni nagrzewa się w jakieś 5 minut i wskazówka jak przyklejona stoi w miejscu i nie wychyla się poza tą wartość ani poniżej ani powyżej
ja tez miałem taki problem i zdaje mi sie ze za to jest odpowiedzialny czujnik w kruccu w głowicy ale pewnosci nie mam
a mam pytanie czy pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego jest taka czarna kostka?
bo w moim jest i ta kostka jest odpowiedzialna za sterowanie wentylatorem.
musisz tez sprawdzic czy wskaźnik w liczniku nie przeklamuje... nagrzej go i jak masz czym to sprawdz temperature termometem do 120c... ja mialem podobna sytuacje i okazalo sie ze wskaźnik mam walniety...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum