Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
temperatura (czujniki)
Autor Wiadomość
zemhu 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 4
Skąd: gdynia
Wysłany: 2009-03-30, 23:14   temperatura (czujniki)

witam serdecznie...mam problem z ventylem chodzi mi o temp płynu chłodzącego... czytalem juz istniejace posty na ten temat ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem a mianowicie podczas jazdy trzyma sie ok 90-93 st C ale na postoju rośnie do 100-105 st C i dopiero wtedy załącza sie wentylator i temp spada do ok 90-93 st C... i teraz nie wiem czego to jest wina i ktory czujnik za to odpowiada czy ten w kruccu przy bloku silnika (1.8 benzyna 90 km rocznik 94) czy ten bezposredno wkrecony w chlodnice czy wogole cos innego.... dajcie znac
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2009-03-31, 01:12   

Na moje oko to jest wszystko w porządku z tą temperaturą
za załączanie się wentylatora odpowiada ten w chłodnicy
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
zemhu 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 4
Skąd: gdynia
Wysłany: 2009-03-31, 08:32   

a czy to nie jest tak ze wentylator jest dwu stopniowy??tzn ze pierwszy raz zalacza sie na wolniejszych obrotach w tepm ok 93 stC a drugi raz z obrotami wiekszymi w temp ok 100 st C?? bo gdzies takie cos slyszalem bo moim zdaniem to troche za pozno sie zalacza przy temp ok 105 st C :( :(
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2009-03-31, 09:38   

Mam wszystkie czujniki sprawne i termostat
wolne obroty załączają się mi tak przy 95/99 stopni
szybkie jak przekracza 100 stopni
problemy są dopiero jak będzie przekraczać 110 stopni
a do 110 to jest wszystko ok
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
stiliusz 
Kierowca eLki
stiliusz


Silnik: 1.8
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Barczewo
Wysłany: 2009-04-04, 20:27   

110 to za duzo... powinien sie wlaczyc przy 95-97 na niskich obr i 99-100 na wysokich... a odpowiedzialny za to jest czujnik w chlodnicy koszt jego do ok 50-60zl i sprawdz czujnik przy bloku nalepiej miernikniem opornosc jego powinna wynosic do 1kilo ohma
 
 
rorbi3 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: gorzyce
Wysłany: 2009-04-06, 19:03   

witam mam podobne niepokojace obawy co do mojego ventyla rok temu jak go kupilem zlecilem mechanikowi wymiane termostatu do dziś niejestem pewny czy go wymienil w moim aucie podczas jazdy na trasie mam lekko ponad 80C ale juz prz jeżdzie po mieście czy w korku rośnie do 100 mniej wiecej i dopiero włacza sie wentylator nadal niewiem czy tak ma byc róznie o tym mówią????????/ silnik 1.8
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2009-04-06, 19:44   

Wentylator najlepiej jest jak załącza przy 96 stopniach
ale nie wszystkie termostaty są produkowane w tej samej fabryce z tych samych materiałów
i dlatego mają 5% dopuszczalnego błędu
czyli jak załączy się troszkę później czy też wcześniej nic się nie stanie
zarówno i czujnik temperatury może trochę przekłamywać
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
Gural99 
Niedzielny kierowca
glx '97.09.09


Silnik: 1,8
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-04-09, 00:08   

Instrukcja vw vento mówi tak:

Wentylator elektryczny o dwóch prędkościach jest sterowany termowyłącznikiem usytuowanym z lewej strony chłodnicy.

1 prędkość:
- temperatura włączenia: 92 do 97 stopni
- temperatura wyłączenia: 84 do 91 stopni

2 prędkość:
- temperatura włączenia: 99 do 105 stopni
- temperatura wyłączenia: 91 do 98 stopni

W moim przypadku silnik do 90 stopni nagrzewa się w jakieś 5 minut i wskazówka jak przyklejona stoi w miejscu i nie wychyla się poza tą wartość ani poniżej ani powyżej :)
_________________

 
 
sajmonmuwi 
Ventofan
sajmonmuwi



Silnik: 2.0 16v ABF
Wiek: 42
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 110
Skąd: Kotlin
Wysłany: 2009-04-10, 21:52   

ja tez miałem taki problem i zdaje mi sie ze za to jest odpowiedzialny czujnik w kruccu w głowicy ale pewnosci nie mam
a mam pytanie czy pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego jest taka czarna kostka?
bo w moim jest i ta kostka jest odpowiedzialna za sterowanie wentylatorem.
 
 
stiliusz 
Kierowca eLki
stiliusz


Silnik: 1.8
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Barczewo
Wysłany: 2009-04-12, 09:03   

musisz tez sprawdzic czy wskaźnik w liczniku nie przeklamuje... nagrzej go i jak masz czym to sprawdz temperature termometem do 120c... ja mialem podobna sytuacje i okazalo sie ze wskaźnik mam walniety...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 8