Wysłany: 2009-05-20, 12:06 Jak nazywa sie ten element wahacza?
Bylem dzis w miejscu gdzie robie przeglad techniczny. Zakomunikowalem, ze podczas mocnego nacisnienia na hamulec jest gluchy stuk z lewej strony zawieszenia. Nie da sie tego sprawdzic w garazu, trzeba wjechac na rolki. Jak zademonstrowalem o co chodzi to Pan zwolal kolegow. Pod autem bylo ich chyba 6 naraz
W koncu znalezli przyczyne i jest to ta guma w wahaczu. Podczas hamowania wahacz spotyka sie z kolyska i stad ten huk.
Jak to sie fachowo nazywa?
Czy zeby to wymienic trzeba kupowac caly wahacz czy wystarczy sama gume?
Czy nowy wahacz ma juz ta gume?
Czy sa jakies problemy z montazem nowej gumy i dlatego lepiej kupic nowy wahacz.
Czy wystepowaly w ogole w Vento aluminiowe wahacze?
Jaki jest koszt super twardej gumki, ktora przezyje 3x tyle co samochod?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-05-20, 12:10, w całości zmieniany 1 raz
Czy zeby to wymienic trzeba kupowac caly wahacz czy wystarczy sama gume?
Sam element
Czy sa jakies problemy z montazem nowej gumy i dlatego lepiej kupic nowy wahacz.
Nie wiem nie montowałem, miałem taki zamiar ale u mnie okazało się że tłucze nie dokręcone zawieszenie a nie tuleja. Tuleję tą wprasowuje się w wahacz, więc raczej nie jest to problemem dla mechanika
bradley napisał/a:
Jaki jest koszt super twardej gumki, ktora przezyje 3x tyle co samochod?
Najdroższy na allegro jaki widziałem to około 12 zł, może są lepsze ale nie na allegro
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-20, 13:34
bradley napisał/a:
Jak to sie fachowo nazywa?
Z tego co wyczytałem to tylny element metalowo-gumowy wahacza zawieszenia...czyli na ludzki jezyk to tylna guma lub tyna tuleja.
bradley napisał/a:
Czy zeby to wymienic trzeba kupowac caly wahacz czy wystarczy sama gume?
Gumy są wymienne.
bradley napisał/a:
Czy nowy wahacz ma juz ta gume?
Nie mam pojecia.
bradley napisał/a:
Czy sa jakies problemy z montazem nowej gumy i dlatego lepiej kupic nowy wahacz.
bradley napisał/a:
dlatego lepiej kupic nowy wahacz.
Będzie prościej to wszystko założyć w domowym zaciszu, ale jeśli masz oryginał i wymienne tuleje to grzech z tego nie korzystać....oryginał to zawsze oryginał Kierowcy np passatów B5 nie mają tego luksusu i mogą wymienić tylko gum, muszą wymieniać całymi elementami, a jest tych części duuuuże więcej niż w vento.
bradley napisał/a:
Czy wystepowaly w ogole w Vento aluminiowe wahacze?
O oryginale nie...no chyba że ktoś teraz robi aluminiowe zamienniki.
bradley napisał/a:
Jaki jest koszt super twardej gumki, ktora przezyje 3x tyle co samochod?
ja bym proponawał nie zmieniac wachacza tylko sama gume a naj lepiej z firmy leoamder lub podobnej nazwy bo nie jestem pewniemn czy dobrze napisałem.koszt wachacza uzyw to 90 zł a tuleje i tak musisz nowe dac bo nigdy nie wiadomo jak na tamtych długo pojeździsz
ten element to tak jak wczesniej pisali tylna tuleja wachacza
Ostatnio zmieniony przez FWD350 2009-05-20, 13:46, w całości zmieniany 1 raz
Juz kupilem komplet silent blockow Lemfoerdera na dwie strony
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-05-20, 15:32
Właśnie lemforder, niby najlepsze. Tylko musisz dobrze nabić te gumy, bo je to się jakoś kierunkowo wciska. Zaznacz sobie jak masz teraz nabite i tak samo zmontuj nowe.
Właśnie ja na przeglądzie(listopad) też powiedziałem by mi sprawdzili wahacze ( u mnie jak by koło lekko "uciekało" prawe ale tylko przy max skręconym kole i przy ruszaniu do tyłu lub przodu) też zeszła się armia fachowców diagnoza niewielki luz na jednej tulei ale sam właściciel powiedział że na następnym przeglądzie będzie można myśleć o wymianie .
Spytałem się o cenę (listopad 2008) 6x 20zł + wymiana razem 160zł
Morał :
Za te pieniądze(robocizna) nie brudził bym się nawet.
Moglbym zrobic to sam, ale po co. Niech sie mecza w warsztacie, ja czesci zamienne juz mam na biurku, smierdzi okropnie guma A przy okazji to sprawdza i ustawia geometrie kol.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
I słusznie, bo wciskanie metodą chałupniczą tulei w wahacz, o wyjęciu nie wspomnę, często kończy się uszkodzeniem nowej tulei. Do tego najlepsza jest prasa.
Auto juz oddalem. Pojechalem na rowerze. 5km w 10min to chyba szybciej niz autem
Jest jeszcze opcja, ze mnie naciagna na nowe wahacze bo powiedza, ze sie nie da wprasowac tulei....
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
wasil1, moj brat w Octavii wymienial 3 razy sam, za 3 razem kupil takie, ze cale byly zalane w srodku guma. Wytrzymaly juz do konca. To, ze sie da to wiem. To, ze sie da naciagnac swiadomego nieswiadomego tez wiem
Narazie nie dzwonia, a zaczeli od lewej uszkodzonej strony, wiec jesli tamta sie udalo to i prawa zdrowa musi sie dac.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Auto odebrane. Nie stuka... (jak narazie), podczas turbo peaku na 2 biegu na krzywym asfalcie nie masz juz "zabkowania". Podczas naglego hamowania cisza (z zawieszenia).
Tamte silentblocki co mialem byly od poczatku zle wsadzone dlatego je po jakims czasie wyrwalo (a przynajmniej ten z jednej strony).
Tylko jestem golszy o 264zl za robocizne ;P
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Byla robiona geometria to licze 120zl, tuleje i papier scierny razem 10zl to wychodzi ze 130zl za robote. Czesci byly moje, wiec nie licze.
Dlatego jestem zwolennikiem grzebania w aucie na wlasna reke
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
a no tak ale geometri sam dobrze nie ustawisz (do tego sa potrzebne przyzady) u mnie taki koszt to 50 zł + ta robocizna to daje 90zł nadal taniej nisz ty dałes
Tyle co gość chce za komplet to płaci się za porządny sworzeń wahacza, ciut tylko mniej. Mnie już sam wygląd sworzni i tulei odstrasza od kupna. Sworznie kupuję co najmniej z TRW, tuleje SWAG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum