Centra 72Ah/640 ma 3,5 roku. W zimie po 2 tyg. nieodpalania kompletnie się rozładowała. Zielone oczko zrobiło się czarne, uzupełnienie wody, ładowanie i chodziła 6 m-cy. Raz wywaliło elektrolit. Teraz z dnia na dzień padła, ładowanie nie pomogło.
W aucie alarm, klima, pełna elektryka. Na co dzień krótkie odcinki ze światłami i muzyką i to wszystko chyba ją wykończyło
Te książkowe parametry to chyba nie dla TDI? Centra, Varta i Banner polecają mocniejsze - od 66/540 do 77/760.
bo nie znajdziesz juz takich ksiązkowych - nie wiem dlaczego ale moce rozruchowe są w obecnie produkowanych aku ogromne i mi pewien bardzo mądry wyjadacz powiedział ze to dlatego te obecne akumulatory tak szybko padają....
ja zimą do swego benzyniaka kupiłem Centre Standard - nie narzekam jak narazie.. taniocha i gra i huczy dniami i nocami i jest ok
Witam
Co do akumulatora Centry mogę polecić do diesla centre plus bo jest to akumulator długo na rynku i jest sprawdzony, polecam 74 centry plus o symbolu CB 740, lub CB712 bo niektóre Venciaki muszą mieć niski akumulator na 17,5 cm.
To w sprawie diesla
A co do benzyniaka to do 1,8 polecam 55Ah sam śmigam na 55 Exide i już ponad 5 lat nie miałem z nim problemów, raz nie zamknąłem klapy to się rozładował. Ale śmigam cały czas
Wszystkie VW powinny mieć akumulatory na 17,5 cm ale to wszystko zależy od modelu, jaki wejdzie taki montować, te niższe są droższe bo standardowe to 19 cm
do 1,6 można wsadzić 50 ale 55 tez nie zrobi problemu. wiadomo im większa pojemność samochodu tym większa pojemność akumulatora.
Firma Centra i Exide to jedna i ta sama firma wiec śmiało można kupować exide bo nie warto przepłacać zawsze to parę zł w kieszeni
A co do wspaniałej Centry Futury to mam mieszane uczucia, bardzo duże prądy rozruchowe i chyba przez to siadają ze są takie wyżyłowane. Centra standard plus są robione u nas w Polsce w poznaniu a futura przychodzi z grupy z Hiszpanii i nie wiadomo skąd jeszcze.
To wszystko co mogę doradzić a decyzja i tak należy do kupującego
na koniec dodam ze akumulator bezie służył dobrze i długo jeśli ładowanie akumulatora w samochodzie będzie w granicy 14 - 14,4 V na światłach bo cały czas na nich teraz się jeździ jeśli tego nie będzie to każdy akumulator będzie padał. jak jest mniejsze lub większe trzeba najczęściej wymienić regler (regulator napięcia) a jeśli się pojawia czarne oko to trzeba ładować akumulator bo rozładowany może się zasiarczyć i nadaje się tylko na złom
Warto też sprawdzić czy rozrusznik przy rozruchu nie bierze za dużo prądu bo to tez ma wpływ na żywotność akumulatora
pozdrawiam.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Witek84r 2009-06-09, 20:43, w całości zmieniany 1 raz
U Mnie W Vento Byl Z Warty 78 Ah i powiem ze nic sie z nim nie dzialo [ten sam teraz mam w toyocie] jakos tak zawsze bylo ze moj tata kupowal warte bo jakos zaufanie do niej zlapal ... Kiedys kupil moj ojciec corse tez w dieslu i byla w nim centra no i powiem ze chociaz byl widac juz stary mam go do tej pory i potrafi niejednego zaskoczyc ;p przydaje sie jak komus sztromu zbraknie
_________________ Ventyl W Rekach Nowego Właściciela ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum