Moj problem dotyczy sprzegla. Prawdopodobie ktorys z elementow jest nieszczcelny i po pewnym okresie czasu od odpowietrzenia (kilka dni) znow sprzeglo zanika, w pedale nie czuc zadnego oporu przy wlaczaniu jedynki i dwojki jest straszny opor a o wrzuceniu wstecznego nawte nei ma mowy zreszto szkoda skrzyni zeby na sile wrzucac biegi no i trzeba znow odpowietrzac a po takiej operacji biegi wchodza elegancko jak maselko wiec moze mi by ktos poradzil co najpierw wymienic (oczywiscie zaczynajac od najtanszych czesci) bo w najblizszym zakladzie zaoferowano mi naprawe za ok 1000zl bo panowie mechanicy stwierdzili kilka czesci do wymiany a myzle ze to kwestia duzo mniejszej kwoty Dlatego tez bardzo prosze o jakas wskazowke Moze ktos sie spotkal z podobnym problemem ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 156 Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-09-06, 14:22
pierwszy raz słyszę o odpowietrzaniu sprzęgła . Sprzęgło przecie jest na lince a skrzynia biegów ma swoje odpowietrzenie. co to za auto jest jakaś ciężarówka ?
Witam. Sprawdź siłownik sprzęgła , może masz ubytki płynu , albo nieszczelny przewód , sprawdź przewód od zbiorniczka płynu hamulcowego do pompki sprzęgła , może pompka sprzęgła jest uszkodzona
Sanchez [Usunięty]
Wysłany: 2006-09-06, 18:45
Dzieki Tomala za pomoc Zrobie jak piszesz
A co do Jaca i Romana - chyba macie inne sprzeglo albo macie takie samo i jeszcze o tym nie wiecie bo mowa oczywiscie o sprzegle hydraulicznym ktore z samej linki na pewno sie nie sklada ... Pozdro
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-06, 20:11
no ja też pierwszy raz słysze o odpowietrzaniu sprzęgła. Miałem j zwymienia ecałe sprzęgiełko z dociskiem itp u siebie i też mam na linkę z samoregulatorem i w życiu nie widziałem jakiegos odpowietrzania. Sam to robiłeś, czy ktoś Ci niby odpowietrzał? Może najzwyczajniej nabija Cię ktoś w butelkę biorą cza to kasę.
1000 zł to jakieś chorenadlne pieniądze. Sprzęgło (komplet) oryginales LUK to wydatek max 400 zł plus 100 robocizny za wymianę, więc cena 1000 zł jest z kosmosu, no chyba że przy okazji założy CI jacuzzi zamiast tylnich siedzeń...:-)
Ja mam Vento 1,9 TD i mam sprzęgło na lince ale pewno w TDi montowali zamiast linki siłownik hydrauliczny , mam kolege który ma VW Golfa III 1,9 TDi z 1997 r i ma siłownik hydrauliczny , więć do Vento też mogli pakować.
No dokladnie jak hydraulika to i plyn Calosc sprzegla podlaczona jest do zbiorniczka z plynem hamulcowym i musi gdzies przepuszczac skoro tak jak pisalem po kilku dniach sprzeglo zanika W zakladzie naprawczym chcieli mi od razu wymieniac silownik i pompe ale narazie sprobuje od najtanszych rzeczy A odpowietrzalem sam Jest pewien zaworek ktory za to odpowiada i jak narazie samochodzik smiga ale trzeba bedzie to zrobic na cacy zeby nie grzebac co kilka dni pod maska Jakbyscie mieli dla mnei jeszzce jakies ciekawe propozycje to wielkie dzieki
A tak wogole widze ze troche namieszalem z tym sprzeglem hydraulicznym heh ale widocznie nei wsyztskie venciaki je mialy (byc moze ma na to wplyw wersja silnika i jego moc).
Sanchez tak jak pisałem sprawdź nieszczelnośći , chyba że jest walnięta albo pompka albo siłownik . Pozdrawiam , a jakbyś miał problem to daj znać na gg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum