Wysłany: 2009-06-11, 19:21 Problem przy odpalaniu - czarna chmura - opis i rozwiązanie
Hej!
Mam nadzieję, że tematu nie zdubluję. Ale swojego czasu szukałem rozwiązania mojego problemu i nie znalazłem.
Problemy z odpalaniem - tzn. krztuszenie się i czarna chmura.
Oddałem do mechanika. Sprawdził świece. Jedną wymienił. Coś tam popitolił o zapłonie, że niby trzeba wyregulować i że zima jest a silnik stary i ma duży przebieg
(ponad 300 000km). No i odpalałem cały czas z gazem żeby się nie krztusił.
A rozwiązanie w sumie banalne. Ostatnio oddawałem innemu mechaniorowi i on wyczaił, że to po prostu kontrolka za szybko gaśnie (grzania świec żarowych). Trzeba poczekać dłużej aż słychać takie cyknięcie. Wtedy wszystko jest OK bo świece naprawdę są rozgrzane.
Ja nawet czekałem dłużej zawsze po zgaśnięciu kontrolki. Ale to tak ponad 1 min trwa i tyle to mi się nigdy nie chciało...
sprawdz bezpiecznijk swiec rzarowych czy cie je wogle grzeje i wtryskiwacze moga lac dlatego czarny dym a jeszcze moze byc przekaznik swiec zarowych ten co robi
co do tego cyknięcia to nie tylko w ventylu, ale i w innych ropniakach jest to samo - kontrolka gaśnie i po paru sekundach dopiero słychać cyknięcia - i wtedy odpala od strzała
w innych ropniakach jest to samo - kontrolka gaśnie i po paru sekundach dopiero słychać cyknięcia - i wtedy odpala od strzała
A widzisz... a to mój pierwszy diesel. Za to ostatnio spalił mi w trasie 5,2 l/100 km.
A w Corsie 1,4 nie mogłem zejść nigdy poniżej 7,0 l/100 km.
Pozdr
Przy 2x wiekszej mocy tez tyle spali w trasie jak sie delikatnie obchodzi z pedalem gazu.
Srednio i tak licze 6-6,5l 50-50 trasa miasto
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
FWD350 i bradley:
Hmmm... To może... jakby to powiedzieć...
Może się chłopy chcecie zamienić samochodami?
Dorzucę koszyk na narzędzia i już żeby nie było to zrobię coś z tym filcem pod maską.
Zamienilbym sie, ale na AFN (slabszy od mojego ale z wiekszym potencjalem)
FWD350, przy 100km/h takie spalanie jest jak najbardziej realne.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
na AFN (slabszy od mojego ale z wiekszym potencjalem)
Nie zapominaj o skrzynce narzędzia. Potencjał tej skrzynki jest niezmierzony
Mówiąc serio - to był jedyny ventyl na jakiego trafiłem. Nie obraził bym się wcale za diesla 90KM w nowszej technologii i z mniejszym spalaniem.
Tu jest cała prawda i wiedziałem o tym od początku: http://www.vwvento.org/paliwo.htm
Ja w sumie szukałem golfa III/vento ale wszystkie golfy były po dzwonie albo sponiewierane na zewnątrz i od środka przez właścicieli w dresach.
W końcu znalazł się przyzwoity ventyl (aczkolwiek mulasty).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum