Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2009-06-29, 20:34 jakie opony moga byc na tyle
Hej mam takie pytanie czy da rade zalozyc na tyl na stalowe orginalne felgi opone 195/60/14?? i czy nie bedzie to zbytnio jakos przeszkadzalo? a na przod chce zalozyc 185/60albo 65/14 moze ktos powie jak taka sprawa wyglada??
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-30, 08:02
lukasz17 napisał/a:
a gdzie mozna takie dane odczytan na feldze??
Oznaczenia są na feldze....nie powinno być problemu gdyż seryjny blaszak nie jest szeroki i ET też ma wysokie ....
No tylko pytanie....z tego co pamiętam to seryjna felga ma 5 cali szerokości...i nie wiem czy jest sens upychac dosyc szeroką oponę na wąską felgę....opona będzie strasznie upięta i w zakrętach będzie następowało zjawisko podwijania gumy i samochód może trochę pływać za co będzie dobry komfort jazdy.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2009-06-30, 08:48
ale wydaje mi sie ze jak 185/65/14 teraz z tylu siedzi i wyglada jakby spokojnie mozna by zalozyc wieksza... ale zobacze jak zaloza te 195 moze akurat bedzie dobrze;)
dzieki za pomoc
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-06-30, 09:18
Jesli ta felga jest seryjna i ma 5 cali to przy oponie 185 już jest nie ciekawie, a co dopiero z szerszą oponą. Miałem tak założone w Renault5 i przy zakrętach było czuć że auto ".ucieka".
Zrób zdjęcie tego koła co teraz masz i ocenimi jak to wygląda.
chce zalozyc 185/60albo 65/14 moze ktos powie jak taka sprawa wyglada??
Czysto teoretycznie mozna na stal nawe 205 zalozyc .
Kwestia tylko czyto bedzie bezpieczne .
musisz pamietac , ze im wiekszy balon sie zrobi z opony tym wieksze beda znieksztalcenia w prowadzeniu auta na zakretach ...... bardziej sie bedzie auto poprzecznie przesowac na boki.
zasada jest prosta .
jesli opona bedzie ciutke naciagnieta na felge to oznaczac bedzie ze nie bedzie miala tendencji pochylania sie na zakretach , a co za tym idzie ....... precyzyjne prowadzenie .
a jak bedzie balon , to bedziesz sie czol jak w jeep`pie......
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-30, 11:53
PrusaX napisał/a:
jedż do gumiarza i zapytaj ale myślę że na serie spoko 205 wcisniesz
tak...przy seryjnej blaszanej feldze można spora gumę upchnąć.
Hormon napisał/a:
auto ".ucieka"
przemolas4 napisał/a:
przesowac na boki.
i o to właśnie mi chodzi...po prostu samochód moze trochę pływać w zakrętach/przechylać się....no i pamietajmy że profil opony jest uzalezniony od jej szerokosć....185/65 a 195/65 to już nie będzie to samo jeśli chodzi o profil....
Jeśli jeździsz spokojnie to na balonie będzie ok.....sam mam na zimę 185/65R14 i jest gitara...co prawda nie trzyma w zakrętach tak jak na niższym profilu ale komfort jazdy jest super...no i z taką gumą to dziury nie są już tak straszne.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2009-06-30, 21:36
teraz mam z tylu 185/65/14 i z przodu jest taka sama wiec mysle gdy zaloze na tyl 195/60/14 to bedzie duzo lepiej trzymac tyl w zakretach ale na przod zaloze 185/65/14
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum