Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
mfa - spalanie
Autor Wiadomość
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-18, 23:53   mfa - spalanie

Podłączyłem MFA u siebie i wygląda to mniej więcej tak:
- manetka połączona oryginalną kostką ze skrzynką bezpieczników (dzięki Bradley)
- w wiązce od licznika do skrzynki bezpieczników brakowało 5 przewodów (wg schematów) ale zostały uzupełnione i samo mfa działa...
- czujnik temperatury oleju podłączony do skrzynki bezpieczników i jakąś tam temperaturę wskazuje - chyba dobrą tak na oko
- czujnika temperatury zewnętrznej na razie nie mam więc nie ma co pokazywać

No ale jak przełączam na spalanie to cały czas pokazuje mi 0.0 :beczy:

Z tego co wyczytałem w necie to za spalanie odpowiada jeden kabelek łączący 26 pin licznika i 9 pin komputera (w benzynie dwudziesty któryś ale w tym wypadku mniejsza o to). I oczywiście tak zostało to podłączone i niestety na wyświetlaczu widnieje zero :(
Gdzieś doczytałem że czasem występują jakieś dziwne komputery, do których trzeba się wspiąć w pin numer 10 a nie w 9. Zmieniłem na 10 ale niestety nic to nie dało - nadal zero na wyświetlaczu a jednak coś tam spala bo rezerwa się zapaliła...

Co z tym zrobić? Ma ktoś jakiś pomysł?
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-18, 23:57   

Gavel, skoro Ventyl tak doinwestowany to może zaczął jeździć na powietrze :P

A na poważnie z tego co mówiłeś to schematy elektryczne z książek nie są zbyt dokładne, może tu tkwi problem.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-19, 00:04   

no właśnie schematów do mfa w książce specjalnie nie ma i w tym problem :(

info na temat podłączenia mfa brałem głównie z lektury tematu na forum golfa ale może tutaj ktoś będzie wiedział co i jak...
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-19, 11:30   

Gavel, masz komputer 16bit czy 8bit?
Czy jestes pewien ze podlaczyles sie do 9 pinu a nie 10tego. Jak popatrzysz sie na wtyczke komputera to 1 pin jest taki duzy a nastepne 2,3,4... sa te mniejsze ida w kolejnosci.
Nie miales u siebie wiazki przystosowanej pod MFA? W tej wiazce od licznika miales tylko biale kable od niebieskich 2 wtyczek, i przewody czarno-bialy i zielono-czarny w oddzielnej kostce. Nic pozatym?
Jedyna opcja to to ze sie nie podlaczyles do pinu 26 albo kabel ma przerwe.
Ale napisz jaki rocznik auta i komputer.

I spalanie dziala dopiero po przejechaniu 100m czy jakos tak.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-07-19, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-19, 11:48   

Cytat:
I spalanie dziala dopiero po przejechaniu 100m czy jakos tak.
w VW to chyba powinno podawac chwilowe spalanie nawet gdy stoisz na włączonym silniku na luzie. Ale może sie mylę...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-19, 11:50   

w Vento chwilowe dziala tylko w trybie serwisowym MFA. Tak normalnie jest tylko l/100
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-07-19, 13:46   

bradley napisał/a:
Gavel, masz komputer 16bit czy 8bit?

8 mio bitowca.
Pawcio ma 8smio bitowca.
ogolnie zaraz po zamontowaniu ustrojstwa spalanie bylo wykreslone ... "--.--"
potem jak z Pawlem rozmawialem , to po zrobieniu kilku kilometrow wskoczyly zera.
pamietam , ze w pierwotnej wersji podlaczylismy na 9 wiotym pinie kompa , a 26 pin na wtyczce od zegarkow.
_________________

 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-19, 13:59   

bradley moja Ventka jest z 94 roku i fakt mogę się mylić ale nie słyszałem jeszcze żeby na początku wkładali 16-bitowce także u mnie jest ósemka ;) Silnik najprostszy i najstarszy TDI czyli 1Z.

Widziałem oznaczenia na kostce komputera i na początku na 100% podłączyłem się do pinu 9. Nie działało więc wczoraj wieczorem zmieniłem i podłączyłem pod pin 10. Żadnej zmiany :(

bradley napisał/a:
Nie miales u siebie wiazki przystosowanej pod MFA? W tej wiazce od licznika miales tylko biale kable od niebieskich 2 wtyczek, i przewody czarno-bialy i zielono-czarny w oddzielnej kostce. Nic pozatym?
Dokładnie tak. Zgodnie ze schematami brakujące 5 kabelków zostało uzupełnionych i do tego ten jeden dodatkowy od pinu 26 licznika właśnie do komputera.

Może faktycznie coś nie styka w tym pinie 26 licznika ale z drugiej strony jakby nie było nic podłączone to na wyświetlaczu powinny pojawić się kreski (tak miałem jak nie miałem na początku podłączonego czujnika temp. oleju). A ja tych kresek nie mam tylko jak byk widnieje 0.0 więc zakładam że jakiś sygnał dochodzi tylko błędny :(
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-19, 14:45   

Ja mam 16bita i podpialem sie pod 9. Musialbys rzucic haslo czy ktos na 8bitowcu podpinal i czy mu dziala.
Posprawdzaj jeszcze raz czy jest przejscie od licznika do komputera i czy na pewno 26 pin w liczniku jest wpiety.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-07-19, 21:10   

pewnie nie pomogę ale u mnie spalanie pokazuje dopiero jak się ruszy / po odpaleniu i nie ruszając ciągle jest --- wskazuje dopiero jak się ruszy vento 97 1.8 GT benzyna + lpg
_________________

 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-20, 22:41   

adam-358 masz rację - nie pomogłeś ;)

"---" też mam na początku jak odpalę i nie jadę ale po ruszeniu zamiast jakiejś normalnej liczby pojawia się 0.0 i cały czas jest choćbym nie wiadomo ile kilometrów zrobił :(
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-07-20, 22:50   

Gevel pewnie z tego korzystałeś.. wertuję neta i nie mogę nic na ten temat znaleźć,

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186539
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-20, 23:53   

Gavel, sprawdziles to przejscie kabla?
Opcja na logike. Sygnal spalania w benzynach jest prowadzony z wtryskiwacza czyli w dieslu powinno byc podobnie. Teraz pytanie czy sygnal z pinu 9 idzie od wtrysku sterujacego czy od pompy wtryskowej. Jesli w komputerze nie dziala to musi dzialac "u zrodla".
Opcja nr 2 sprobuj podawac na przewod idacy do pinu 26 licznika impulsy, ale wtedy pojazd musialby byc tez w ruchu czyli na lewarek go i jechac z jakas okreslona predkoscia np na 2 biegu i podawac impulsy. Albo wejsc w tryb serwisowy MFA i odpalic silnik, wtedy mamy dostep do chwilowego spalania ktore dziala nawet jak samochod nie ruszyl zadka z miejsca.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-21, 14:41   

bradley napisał/a:
Gavel, sprawdziles to przejscie kabla?
Sam kabel jest ok. Tak sobie myślę że jedyne co ewentualnie może być nie ok to dorobiony wtyk w kostce licznika ale nie bardzo mam czas żeby to teraz sprawdzać a i weekend zapowiada się zaganiany...
No nic - na razie muszę się zadowolić tym że w ogóle mfa działa. Za spalanie wezmę się jak będzie ciut więcej czasu..
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-22, 10:48   

Wczoraj moja wcześniejsza hipoteza o błędnych sygnałach upadła.
Miałem chwilkę więc odpiąłem całkowicie ten kabelek od kompa, przejechałem się kawałek i ku mojemu zdziwieniu znowu pojawiło się 0.0, a myślałem że będzie cały czas ---
Przy okazji znalazłem taki mały pin do wtyczki kompa więc zrobiłem to połączenie na tip top ale na więcej czasu nie starczyło :(
Trzeba teraz dokładnie zbadać kostkę do licznika bo to chyba tam coś nie styka :(
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-22, 12:42   

O ile wpiales sie we wlasciwy pin licznika ;P Musi byc wszystko podpiete na cacy.
Btw. ja musialem zmasowac kontrolke od okladzin ciernych zeby mi reczny nie swiecil sie caly czas i tylko palcami zakrecilem odizolowany przewod, wcisnaelm w pin od okladzin druga koncowke przylutowalem do kabla masy, zalepilem tasma i tfu tfu, jeszcze nie wypadlo :P

A co do spalania to zaniza mi srednio o 1-1,2 litra. Coraz bardziej to widze porownujac mfa i wskazania dystrybutora w motostat.
Najmniejsze spalanie jakie da sie uzyskac w trasie to jest 5 bieg i 2tys obrotow ok 95km/h. Dalem tempomat i caly czas trzymalo. Pojawilo sie 3,5 nawet przez moment 3,4l. Czyli tak defakto 4,5l na trasie.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-23, 09:20   

No mi się na razie kontrolka od okładzin się nie zaświeciła więc mam nadzieję że ten problem mnie ominie ;)

bradley a powiedz mi jeszcze coś. Przełączając przyciskiem w manetce na poszczególne pozycje w wyświetlaczu jest ten mały trójkącik, który wskazuje na ikonki co aktualnie pokazuje wyświetlacz. Wszystkie po kolei mi pokazuje ale po temperaturze oleju nie przeskakuje na temperaturę zewnętrzną tylko trójkącik znika i pojawia się zegar główny. Nie mam na razie w ogóle zrobionego podłączenia od skrzynki bezpieczników do tego czujnika no i samego czujnika też nie więc na razie to mi nie przeszkadza ale zacząłem się zastanawiać czy to aby jest wszystko ok czy może jeszcze jakieś inne dorabiane przez nas kabelki od licznika do skrzynki bezpieczników nie stykają :bezradny:
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-23, 14:36   

Mam to samo. Brak czujnika, przeskakuje zaraz do zegara. Jak podlaczylem termistor to wtedy do temp przeskakiwalo ale pokazywalo glupoty bo zly termistor.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-23, 15:54   

dzięki - w takim razie nadal się tym nie martwię
zobaczymy co się będzie działo jak założę jakiś czujnik ;)

ale najpierw trzeba powalczyć z tą kostką w liczniku żeby spalanie pokazywało...
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-07-31, 22:20   

kilka dni temu jadąc do pracy sprawdzam spalanie - nie ma :(
nadal pokazuje cały czas 0.0......

ale stał się cud :jupi:

Po robocie musieliśmy jeszcze jedną sprawę załatwić w centrum Gdańska i stojąc w korku moja kochana i najwspanialsza żona chyba z nudów swoimi magicznymi rączkami zaczęła naciskać przycisk na manetce i ku naszemu zdziwieniu spalanie się jakieś pojawiło :wow:
Następnego dnia rano po wyjechaniu z garażu znowu magiczne 0.0 więc załamka ale tuż przed robotą patrzę a spalanie znowu jakieś jest więc nie jest źle.
3 dni Ventki nie ruszałem ale dziś odpaliłem i spalanie pojawiło się w zasadzie od początku czyli tak jak powinno być :)
Mam nadzieję że ten "stan" się utrzyma i nie będę musiał wracać do tego tematu :]
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-07-31, 22:36   

Ty... bo twoja Ventka tak mało pali, że nie ma co pokazywać. :diabełek:
Ale fajnie że się naprawiło.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-01, 01:13   

Ehh te samochody to są jednak zagadkowe :]
Gavel, wniosek z tego jeden. Musisz oddać ventkę we władanie Andzi :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-01, 08:52   

Gavel, moze Ty masz samochod na powietrze to i spalania nie pokazuje? :D
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-08-01, 10:52   

myślałem nad tym wszystkim i mam tylko 3 wytłumaczenia:
1. Wjechałem w jakąś dziurę, koleinę itp. i dzięki temu gdzieś tam kabelki, które nie stykały nagle się stykły i działa :bezradny:
2. Jak zakładałem mfa to miałem trochę poniżej połowy zbiornika paliwa. Wyjeździłem to do rezerwy, zalałem do pełna i jeździłem dalej. Spalanie pojawiło się mniej więcej w momencie jak znowu było trochę poniżej połowy zbiornika więc może komp musiał się "nauczyć" jaka jest pojemność zbiornika :diabełek:
3. po prostu magia
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-01, 20:20   

Gavel napisał/a:
chyba z nudów swoimi magicznymi rączkami zaczęła naciskać
zaczęło się nieźle ;)

Gavel napisał/a:
Wjechałem w jakąś dziurę, koleinę itp. i dzięki temu gdzieś tam kabelki, które nie stykały nagle się stykły i działa
całkiem możliwe, u mie tak było z prędkościomierzem i obrotomierzem, że neglae zdycha i nagle zaskakuje, zreszta jak jechaem do Torunia na asze spotkanie z wami i Ania i Przemkiem to było to samo ;(
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-02, 08:31   

Cytat:
1. Wjechałem w jakąś dziurę, koleinę itp. i dzięki temu gdzieś tam kabelki, które nie stykały nagle się stykły i działa :bezradny:

O to
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 8