Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-19, 15:42 Dym spod kierownicy i spalony przewod.
Witam tak jak pisałem na boxie jade sobie i ze 3 razy przygasły mi swiatla po około 15km nagle buchnelo dymem spod kierownicy. Dzisiaj rozebrałem caly dol i wyciagnelem licznik i się okazało ze kabel cienki czerwono-brazowy z wtyczki która idzie do stacyjki się spalil tzn. wogole nie było otuliny i z tego co widze to nie ma go az do skrzynki chyba ze idzie gdzies indziej ale to musiałbym deche pruc. Pytanko od czego to kabel za co jest odpowiedzialny jak ktoś wie. Dodam ze jak auto scholowalem to rozladowalo mi aku przez noc ale odpaliłem czyli nie było az tak zle, do domu wrocilem pomalu i ku mojemu zdziwieniu nic się nie dzialo ale akumulator się nie naladowal przez 50km kiedyś jak mi padl stary to bez problemu się naladowal. Co to może być? Zwarcie?
Czerwono - brązowy na pewno a nie brązowo - czerwony ?
może napisz co robiłeś wcześniej ? włączyłeś coś co nie jest często używane ? coś prócz, świateł, radia, ?
i po tej całej akcji wszystko działą ?
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-19, 18:00
majkel00230 jeden grzyb czy czerwono-brązowy czy brazowo-czerwony miałem wlaczone swiatla mijania halogeny przod i tyl, ogrzewanie, radio podgrzewana tylna szybe i lusterka. Potej akcji wszystko działa no radia nie wlaczalem bo musialem jakos do domu dojechać, ale dziwi mnie fakt ze aku się nie naladowal, czy to może przez regulator napięcia? Ma on cos wspólnego z tym kablem spalonym?
vwjanekvento, i tu Ci powiem że jest różnica ;> przyjrzyj się kiedyś że brązowo - czerwony jest inny niż czerwono brązowy ;> nawet w opisie instalacji elektrycznej jest podana inna kolejność ;> jeśli jest brązowo czerwony to pasek czerwony jest widocznie węższy i analogicznie z czerwono brązowym.
Z tego co mi się wydaję jeśli nie jest on gruby to jest plus po włożeniu kluczyka w stacyjce.
na jednym schemacie widziałem że niby jest on połączony z alternatorem, ale głowy nie dam.
a aku się nie naładował raczej z tego względu że w instalacji zrobiło się zwarcie porządne i chwile trzymało co pokazuje to że się otulina spaliła czyli płynął bardzo duży prąd co rozładowało aku do bliskiego zera więc 50 km mało żeby go trochę odnowić jeśli go nie uszkodziło na stałe,
jeśli jest na nim kolor czerwony to znaczy że jest tam napięcie czyli plus, wystarczy że gdzieś izolacja była przedarta i dotknęło jakiego metalowego elementu. napraw przewód osłoń dobrze i sprawdź co się bedzie działo a raczej nic nie powinno jeśli wszystkie sprzęty działają
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-19, 18:46
Cos będę dzialal będę musial prawdopodobnie sciagnac deske rozdzielcza bo tak go nie naprawie. Co do przewodu to maly odcinek jest tej otuliny wiec ciężko mi okreslic jaki to dokładnie widziałem dwa kolory, jutro się przyjrze bardziej. Ale dzięki za pomoc zawsze to jakies poszlaki. Na chwile obecna odlaczylem aku na noc, noi chyba podjade do elektrykam może przy okazji immobilaiser wywale bo mnie wkurza.
brazowo-czerwony kabel idzie do czujnika masowego powietrza wiec bardziej obstawiam ze kolor ktory mogl Ci sie przepalic to czerwono-brazowy lub czerwono-czarny ale bardziej czerwono-czarny bo tylko taki idzie bezposrednio do stacyjki i rozrusznika oraz alternatora nie majac bezpiecznika po drodze bo jezeli bylby inny kabel (od czegos innego to bezpiecznik by strzelil), a do stacyjki ida tylko kable koloru: czarnego, czerwonego, szarego, i wlasnie czerwono-czarny, vwjanekvento, musisz dobrze obadac sprawe czy napewno to kabel od stacyjki, a kabel czerwono-czarny idze w skrzynke bezpiecznikow w wejscie H1/1 sprawdz czy to ten
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2015-01-19, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
hotdriver, 45 minut przeglądałem dokładne schematy passata, vento, i golfa i właśnie nigdzie nie było brązowo czerwonego do stacyjki. ;/ ale na jednej fotce owego widziałem także nie jestem pewny że to nie był na pewno brązowo czerwony
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
hotdriver, a czy ja napisałem że ty powiedziałeś że idzie przytaknołem Ci że leciałem po schematach i TAK JAK MÓWISZ nie ma takiego koloru kabla idącego do stacyjki ;p
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-20, 16:41
Tak jak pisałem wcześniej jest to kabel brązowy z czerwonym paskiem
Noi jak Panowie? dzisiaj odpaliłem go normalnie swiatla zapaliłem i nic się nie dzieje, ale jakas przyczyna musi być. Ciezko jest opuscic skrzynke z bezpiecznikami? Gdzies ktoś kiedyś wstawil link do sciagniecia deski krok po kroku jakby ktoś miał niech zarzuci.
Łatwo
Ze skrzynki po bokach wystają dwa plastikowe bolce one siedzą w metalowym stelażu i są zabezpieczone dwoma białymi/szarymi spinkami, odpinasz te spinki, do góry podnosisz całą skrzynkę i wyjeżdzasz
Janku znam rozwiązanie twojego problemu, mająć aktualnie kompletnie rozbebraną elektrykę sprawdziłem i ten przewód idzie koło skrzynki bezpieczników, potem przez czerwoną wtyczkę/gniazdko idzie prosto do kostki od radia, tam też jest brązowo czerwony przewód i to jest on Nigdzie się nie rozgałęział itp.
rzeczywiscie tak przegladalem dzis schematy dzieki tom cio, 'wi i idzie kabel brazowo- czerwony do stacyjki ale wchodzi w gniazdo H1/7 skrzynki bezpiecznikow do tego samego gniazda z radia idzie ten sam kabel ale czy vwjanekvento, nie masz przypadkiem przekaznika do wlozonych pasow bo to gniazdo H1/7 jest polaczone wewnatrz z pinem 85 przekaznika numer 9 jesli go posiadasz bo to opcjonalna czesc
vwjanekvento, to przewód do fabrycznego radia ty albo ktoś wcześniej założył inne i inaczej rozwiązał zasilanie radia ;> a masz tak że po włożeniu kluczyka załącza Ci się radijo ?
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Kabel od radia nie jest bezposrednio podlaczony pod stacyjke tylko laczy sie we wtyczce pinu H1/7 skrzynki bezpiecznikow z kablem idacym od stacyjki czyli kabel idacy od stacyjki idzie do pinu H1/7, i kabel od radia rowniez idzie do pinu H1/7 czyli sa dwa rozne obwody, jest to plus po stacyjce wzbudzajacy jednoczesnie radio i przekaznik pasow, reasumujac jezeli spalil sie na odcinku stacyjka-pin to albo dostal gdzies przebicia masy bo byl pekniety, albo za duzy opor mial na przekazniku pasow(jezeli jest zamontowany) lub kabel ktory idzie do radia dotknol masy ale rowniez ten powinien byc podpalony
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-21, 17:10
hotdriver masz racje kabel był popalony na całej dlugosci już wszystko wiem, tylko kwestia taka ze ten kabel nie był podlaczony był po prostu zaizolowany bo tak jak pisałem nie miałem radia podlaczonego pod stacyjke, problem rozwiązany, kabel ucialem przy samej wtyczce bo i tak nic z niego już nie będzie a jest mi zbędny. Podejrzewam ze po prostu izolacja z kabla się zsunela i dotknal masy i kłopot gotowy po części moja wina
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-21, 20:24
Panowie jeśli odcielem ten kabel od stacyjki to raczej nie powinno się nic już dziac? Sory za takie może dla was banalne pytania ale elektryka to nie jest moja najlepsza strona
vwjanekvento, jeśli dobrze zaizolowałeś to wszystko powinno być ok;> tam po prostu było 12V i gdzieś zwarło do masy jak mówisz i jak mówiłem na początku, swoje latka kable też mają ;>
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-21, 21:17
Tzn tak ten kabel tam został bez izolacji bo wszędzie nie dojde chodzi mi o to czy jak on idzie do skrzynki czy gdzies tam nic się nie będzie dzialo, bo tak jak pisałem kabel obcielem przy samej wtyczce przy stacyjce, wiec prad już nie pojdzie bo go tam nie będzie prawda? Chce na razie jezdzic autem a na wiosne sciagnalbym deche i go wywalil całkowicie bo tak naprawdę dla mnie on jest zbędny.
Teoretycznie jezeli go odcieles przy stacyjce wszystko powinno hulac a w odcietym kablu nie powinno byc pradu dla pewnosci wez miernik wlacz auto i wszystkie odbiorniki razem ze stopem i zobacz czy w odcietym kablu jest prad czy przypadkiem nie stopil innych kabli w poblizu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum