Silnik: benzyna 1.8
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 3 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-08-18, 19:41 Miga kontrolka oleju
Witam jestem tu nowy. Otóż mam problem pika jakiś brzeczek i jednocześnie miga kontrolka oleju przy wyższej prędkości stało mi się to, mam vento 1.8 benzyna 93r. Proszę o pomoc.
czyli coś się dzieje.
sprawdź najpierw stan oleju, czy go nie ma za mało, ew. dolej.
Może też czujnik ciśnienia oleju nawalać
ewentualnie pompa olejowa...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-18, 22:26
pawlo922, opcja SZUKAJ na naszym forum ti nie tak dla picu, ona działa! I to dobrze działa! Zanim coś napiszesz najpierw poszukaj czy ktoś inny nie pisał już o tym...
Panowie mam taki problem z tym ventem, a mianowicie po wymianie oleju mryga mi kontrolka oleju i coś piszczy, przed wymianą było wszystko ok, na zimnym silniku wszystko ok a jak się rozgrzeje to coś głupieje.... Co to może byś....?? A i przy odpaleniu tak ze 2,3 razy mrygnie ta kontrolka i gaśnie....
jaki olej zalany? Piszczy po przekroczeniu 2 tys. Obrotow? Jezeli tak to zobacz czujnik cisnienia oleju nad filtrem albo wsowka zasniedziala albo sam czujnik do wymiany. Pierwsze co sprawdz czy dobrze dokrecony jest filtr oleju
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-04-23, 09:36, w całości zmieniany 1 raz
Olej Mobil 10W40, olej się wcześniej troszke wysączał z pod filtra ale teraz jak zmieniłem na nowy to nie widać a czy piszczy po przekroczeniu 2tyś obrotów to teraz nie mam jak sprawdzić,dopiero wieczorem...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Hormon Filtr oleju nowy, hotdriver po przekroczeniu 2tyś obrotów na biegu jałowym wszystko wraca do normy ale podczas jazdy jak mam wyżej jak 2tyś obrotów to nadal piszczy i mryga....
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-23, 20:36
Zacznij od wymiany filtra oleju. To, że założyłeś nowy, nie oznacza że jest dobry. Jakiej firmy kupiłeś ? Po za tym jest dwa rodzaje filtrów pod silniki 1.8.
Filtr jest firmy Denckermann. to jest trochę dziwne że jak wykręciłem ten stary filtr oleju to odkręciła się też ta ..Rurka z gwintem'' a pozniej wkręciłem ją w filtr a póżniej w tą obudowe...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Ten nowy filtr różni się trochę środkiem a mianowicie ten nowy ma taką sprężynkę w środku a nie ma dziurki w takej blaszce, a ten stary jest bez tej blaszki ale ma tą dziurkę... Nie wiem czy takie coś było by przyczyną mrygania tej kontrolki...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-24, 15:34
Poczytał byś trochę, to byś wiedział że właśnie najczęściej taki problem powoduje filtr oleju. Skręć to jak należy, dopiero później załóż filtr. Ale kup taki jak miałeś poprzednio. Przepisz z niego nr.
Co masz ny myśli że skręć to jak należy...?? Że najpierw tą rurkę w obudowę wkręcić a pózniej do niej filtr...?? Teraz jak odpaliłem auto i silnik pracował jakeś 25-30 min na wolnych obrotach to nic się nie działo a dodałem tylko gazu i od razu zaczeła mrygać ta kontrolka.... A może ktoś przed sprzedarzą dolał DOKTORA do oleju i wszystko było ok a teraz jak nalałem czystego oleju to głupieje....??
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
ogolnie we wszystkich zasadach i przypadkach jezeli wyskoczy ci czerwo to powinienes niezwlocznie sie zatrzymac i nie kontynuowac jazdy ale...zycie inaczej pokazuje wiec w twoim przypadku na upartego mozesz przejechac tyle pod warunkiem ze nie bedziesz go butowal bo nie zapominaj nie ma smarowania silnika wiec mozesz go zatrzec
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-24, 19:52
Z migającą kontrolką jezdze od sierpnia , sygnał został wylutowany. Ale najpierw sprawdziłem cisnienie itd. Okazało sie że jest w porządku, wiec zostawiłem tak jak jest. Tzn wiem że u mnie jest problem z wiązką.
Ale u ciebie może być inny problem. Wiec lepiej nie ryzykować.
Panowie problem powrócił, kontrolka zaczyna gasnąć jak dodam gazu... Co teraz...?? Jutro umówiłem się na spr ciśnienia ale jak myślicie co może być...??
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Hormon olej to mobil 10W40 a koleś mi powiedział że filtr jest do tego samochodu...pawel66600 wątpię żeby to był licznik bo jak nie zmieniłem oleju to wszystko było ok...Hotdriver mam 2 czujniki... A jak je sprawdzić...??
P.S panowie jeszcze taka jedna zagadka na zegarze pokzuje mi przebieg 53tyś.... Słyszałem że po 300tyś przebieg leci jeszcze raz... Czy to prawda...??
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum