Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: cinek82
2010-08-12, 13:16
jaki pasek rozrządu wybrać ?
Autor Wiadomość
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-01-26, 17:02   jaki pasek rozrządu wybrać ?

Witam przymierzam sie do wymiany paska rozrządu więc chciałbym się najpierw dowiedziec jakiej firmy wybrać najlepiej (tak by jakiegoś bubla nie kupić) jeszcz nie wymieniałem kupiłem auto od sasiada a on wymieniał przed sprzedażą . Proszę o jakieś dobre rady napinacz tez pewnie od razu wymienić ? może znacie jakieś sklepy oferujące dobre komplety. Vento rok 97 silnik 18 GT

Dziękuje
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-26, 17:48   

adam-358, wiem, że śmigam tylko na jednym paku tzn jednej firmy i to już drugi pasek....niestety nie pamiętam co to za firma bo to było na głowie mojego majstra....w każdym bądź razie rozrząd kosztował mnie niecałą stówkę-rok temu....co prawda były w tedy nawet i za 30 zł, ale tylko szkoda furki.

Jedyne co mogę Ci poradzić to nie kupuj tych najtańszych....co prawda Twoje vento powinno mieć silnik bezkolizyjne, ale lepiej tego nie sprawdzać.

Zapraszam także do tektury tego tematu:
http://forum.vwvento.org/...=rozrz%B1d+jaki
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-01-26, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-01-26, 18:19   

Ja jeżdżę na pasku Contitech. Dobre są również paski marki GATES.
_________________
Morfeusz142
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-01-26, 22:23   

Morfeusz142 napisał/a:
Dobre są również paski marki GATES.

Ja śmigam na Gates, narazie bez zarzutu...niektórzy mowie ze to jeden z najlepszych pasków :D
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-01-26, 22:59   

Morfeusz142 napisał/a:
Ja jeżdżę na pasku Contitech.

Mam tak samo jak Ty.... :muza:
Morfeusz142 napisał/a:
Dobre są również paski marki GATES.

Na alternatorze mam taki i też się ładnie zachowuje :OK: Nie fika... :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-01-27, 07:38   

Gates, Contitech, Bosh. Jakość porównywalna. Jeśli wymieniał pasek przed sprzedażą, to po co ty masz zamiar go wymieniać?
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-01-27, 09:32   

Morfeusz142 napisał/a:
Contitech

polecam pasek tej firmy . jest bardzo wytrzymaly. wytrzymal w moim silniku sciecie klina kola korbowego rozrzadu .
napinacz paska wymienia sie co druga wymiane .
prosty sposob sprawdzenia napinaacza , to czy przy obrotach nie chuczy lozysko i czy nie posiada minimalnych luzow na swojej osi.
gdybys chcial dokonac wymiany , to napisz jaki silnik ...... jesli benzyna 1.8 - 2.0 to moge sluzyc porada .
_________________

 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-01-27, 18:24   

wasil1 napisał/a:
Gates, Contitech, Bosh. Jakość porównywalna. Jeśli wymieniał pasek przed sprzedażą, to po co ty masz zamiar go wymieniać?


bo zrobił jeszcze jak powiada 10 , 15 tys km i ja kupiłem a ja już zrobiłem ok 30 tys (sporo jeżdżę ) wiec wole wymienić i mieć pewność i spokój . ;)
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-27, 23:06   

Ja też zawsze Conti kupowałem ale po tym jak mi się zerwały wszystkie w tamtym roku w drodze powrotnej z wesela Gavla tym razem chyba Gatesa założyliśmy (w portfelu była pustka i wziąłem najtańsze).
A ogólnie to każdy będzie OK, jako, że to tanie jak barszcz warto po prostu wymieniać częściej niż podaje producent.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-28, 16:53   

jak zrewał ci sie pas rozrzadu to nic ci sie nie stało Spyro
 
 
piotr nowok 
Vento to ja!
jetta III


Silnik: 1.8 gt
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 5600
Skąd: ruda sl
Wysłany: 2009-01-28, 20:44   

ja mam tescia co ma warsztat i zakladaja gatesa i ja mam wymieniony na taki pozdro
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-29, 00:52   

teraz zerwały mi się paski: wspomagania i klinowy a rozrządu urwałem tez kiedyś, rozerwany pasek i urwane koło pasowe. Skończyło się wtedy na luzie, czyli po prostu wymiana rozrządu + nowe koło pasowe. Silnik przeżył to bez problemu.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-29, 17:20   

spyro napisał/a:
Silnik przeżył to bez problemu.

czyli nie walneły tłki w zawory czy jest tak zrobione ze nie uderzą bo nie ktore auta tak maja ze po zerwaniu paska rozrzadu przy otwartym zaworze tłok go nie uderzy
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-29, 19:49   

Silniki benzynowe 8V produkcji VW sa bezkolizyjne.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-01-29, 20:20   

Cytat:
sa bezkolizyjne.
_________________
Spyro skąd ta pewność?
_________________
Morfeusz142
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-01-29, 21:10   

A stąd, że jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem uszkodzenia takiego silnika. W mojej "firmie" jest sporo Ventyli, zrywały się paski rozrządu i co? I spoko. W czasie 15-16 lat eksploatacji tylko w jednym Vencie robiony był silnik, jakieś 300tys. km temu, i to nie z powodu zerwania paska a tego, że barany bez płynu jeździli. Dzisiaj ma 578ty., właśnie pomyślnie przeszedł tzw duży przegląd. Poza filtrami niczego nie trzeba było wymieniać. Silniki 1,8 ABS, bez gazu.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-29, 21:29   

Cytat:
Spyro skąd ta pewność?

W trakcie zrywu, obroty na końcu obrotomierza i w tym momencie urywa się koło pasowe, jakby silnik był kolizyjny to byłoby pozamiatane... Bałem sie wtedy jak nie wiem co, a okazało się, że nowy pasek, rolki i koła pasowe i silnik dalej chodził.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-29, 22:20   

Zdaje się, że nawet w instrukcji obsługi jest wspomniane o tym...nawet mi mechanior mówił że 1.8 8V to fajny niewysilony silniczek...a w dodatku bezkolizyjny... ;) mówił mi to przy wymianie rozrządu... :D
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-01-29, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-30, 15:40   

ale czy wszystkie 1.8 maja to samo moze tylko ABS a AAM juz nie
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-30, 15:52   

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=170241
http://www.golf3.pl/topic...zrzad-vt683.htm
są różne opinie :bezradny:
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-30, 17:21   

i badz madry i pisz wiersze

jedni tak drudzy inaczej
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-01-30, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-30, 21:29   

Z tego co ouldzie tutaj pisali to AAM róznił sie od ABS wałkiem i niczym wiecej w środku.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-30, 23:01   

no nie tylko wałkiem ale i mocą
spyro, pewny jestes ze są bezkolizyjne moze gdzieś to pisze w jakimś podreczniku
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-30, 23:12   

silverek napisał/a:
spyro, pewny jestes ze są bezkolizyjne
no pisze rpzeciez którys raz moją historię. Poszukaj na forum jak opisywałem to na świeżo. Normalnie silnik nie przetrwałby tego a nic się nie stało w środku.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-02-01, 13:15   

rownierz słyszałem wiele histori o silniku 1.8 i naprawde ludzie mowia ze silniki te sa nie do zajechania:)
_________________

Mój Yachting

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-01, 14:23   

Buli napisał/a:
ludzie mowia ze silniki te sa nie do zajechania:)
mój nie pretrwał cieknącej uszczelki pod głowica i skończyło sie to kiepsko, Ale zerwanie rozrządu na luzie przejdzie.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-02-01, 14:35   

koledzy jako ze temat pasków nadal na topie mam pytanie ,ile jest wogule tych paskowa w vento?
Jest na pewno wieloklinowy rozrządu , alternatora od wspomagania...jeszcze jakiś?
A tak wogule to co ile sie powinno poszczególne paski wymieniać ??
rozrząd jak kojarzę co 60tys....a resztę pasków ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-02-01, 14:38, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-02-01, 14:51   

a co do paska to mam conti a rolke napinajaca mam ruville:)
_________________

Mój Yachting

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-01, 18:07   

spyro napisał/a:
mój nie pretrwał cieknącej uszczelki pod głowica

a co ciekło....olej czy płyn ??

krzeszak napisał/a:
.jeszcze jakiś?

jeśli dobrze pamiętam to są chyba dwa....

krzeszak napisał/a:
rozrząd jak kojarzę co 60tys....a resztę pasków ??

tego nie wiem, ale pewnie razem z rozrządem....przynajmniej ja tak ostatnio zrobiłem...ale najważniejsze żeby kontrolować wygląd paska.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-01, 18:31   

Są dwa, rozrząd i klinowy albo wielorowkowy jak u mnie z napinaczem. Ciągnie alternator, pompę wspomagania i sprężarkę klimy. Przy najbliższym grzebaniu w aucie chyba go wymienię, tylko ciekawe ile kosztuje napinacz?
_________________
Morfeusz142
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-03, 10:28   

ja se zmieniam paski ladowania i od wspomagania co pol albo rok a rozrzad co dwa lata :D a pasek teraz kupilem rozrzadu boschowski rolke napinajaca i kolo zebate do walu firmy Febi ;)
_________________

 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-02-03, 23:26   

Morfeusz142 napisał/a:
Są dwa, rozrząd i klinowy albo wielorowkowy jak u mnie z napinaczem. Ciągnie alternator, pompę wspomagania i sprężarkę klimy. Przy najbliższym grzebaniu w aucie chyba go wymienię, tylko ciekawe ile kosztuje napinacz?
tak ale to w twoim 1.6 w 1.8 ABS i AAm są 3 paski: Rozrząd jeden pasek, chodzi tylko po napinaczu, wielorowkowy napędza alternator i pompę wodną (no i jak jest to klime chyba jescze) No i wspomaganie ma swój pasek ;)
 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-02-04, 11:27   

u siebie mam na rozrządzie -Gates-a na razie zrobiłem na nim 15 tyś :)
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-02-04, 13:05   

Wspomaganie - pasek klinowy. Alternator i pompa wody - pasek wieloklinowy. Rozrząd, to rozrząd - pasek rozrządu.
_________________
Zielony borowik...
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-02-04, 19:23   

zgadza sie są 3 paski te dwa już wymieniłem na boscha zdaje sie został mi się jeden (rozrząd ) ale będe musiał go wymienić póżniej :( (sprawdziłem w papierach mogę jeszcze zrobić na nim spokojnie 15000km ) na dniach musze wymienić amory z tyłu siadły totalnie (lewy wcale nie trzyma) jazda max 80 km/h .
Wracając do tematu pasek kupie chyba gates (czy jak mu tam ) :] plus napinacz itd. i powinno być git . :papa:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 10