no wlasnie... nie trzeba martwic sie o felgi ... -,- wczorajsza przygoda z kraweznikiem ;/ tak Bydgoszcz zalalo ze z obawy zalania auta postanowilem przejechac chodnikiem... bo na chodniku bylo z 20 cm wody.... na ulicy znacznie wiecej.... -,-
Nie polecam podjezdzac
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-09, 07:29
A ja osobiście się zgadzam z Kowalem - nie kazdy musi mocno leżeć na ziemi. Najbardziej mnie przy tym bawią opinie osób z mocną gleba na której jeźdzą jedynie na spoty i zloty a na codzień zabierają mamie Yarisa .
Oczywiście wiem, że są osoby które na codzień jeźdzą na mocnej glebie ale tak jak juz ktos powiedział to zalezy od dróg po jakich się jeździ. Ja przykładowo robię miesięcznie 2-3k km z czego 3/4 po mieście, pod pracą mam progi, pod domem parkingi z krawężnikiem i jeżeli ktoś mówi, że koza itd to zapraszam, żeby tydzień pojeździł za mną tam gdzie ja. Wygląd to nie wszystko a sam gwint nawet na śrrodniej wysokości i tak robi robotę.
Oponki 195/55 idealny kompromis miedzy wygladem a komfortem tylko szukaj opon renomowanych firm na ten rozmiar aby byly dobrze przyklejone w kazdych warunkach czy to deszcz czy skwar ja szukalbym miedzy Toyo, Michalki lub Pirelli zadnych Debic, Matadorow czy innych wynalazkow chinskich, mam te pierwsze czyli Toyo i jestem z nich ostro zadowolony hamowanie na mokrej super, skwar przyklejone, poprzednie mialem Pirelli i tez byly super choc na mokrej mialy wiekszy poslizg
Ja mam 195/50 i jeździ się dobrze mimo, ze tez czesto wpadne w jakaś większą dziure i myślę ze móglbym spokojnie jezdzic na 45 ale przy 15' to torche dziwnie by wygladalo
Na oponkach 195x50x15, idealnie ? Uczepiłem się tego alu i chyba nie będę usatysfakcjonowany kupując coś innego.. Gdyby dziś był 1 sierpnia brałbym bez zastanowienia, ahh te fundusze :c Ma ktoś pożyczyć ?
Szef raczej nie "vento fan" więc chyba będziemy musieli się ustawić na 2 borudasy
________________________________
Panowie mam takie pytanko bo tak jak mówiłem w świecie kół to ja jeszcze zielony jestem, czy do tych kół http://olx.pl/oferta/felg...html#daec33a348 będę potrzebował coś jeszcze dokupić typu pierścieni centrujących, dystansów czy coś ? Szczerze mówiąc nie wiem do czego to służy więc jak by ktoś mógł mnie lekko naprowadzić byłbym wdzięczny
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2014-07-27, 13:17, w całości zmieniany 2 razy
pierścienie centrujące pewnie tak,bo mało która fela ma otwór 57,1. Co do dystansów,nie są konieczne ET37 wchodzi bez problemu ale zawsze jak będziesz chciał możesz założyć.Moje felgi mają ET35 ,mam z tyłu założony dystans 15mm i jest ok.
Szczerze mówiąc nie wiem do czego to służy więc jak by ktoś mógł mnie lekko naprowadzić byłbym wdzięczny
Pierścienie centrujące są potrzebne do dokładnego osadzenia felgi na piaście. Przykładowo w moich felgach jest otwór 60,1 a piasta ma 57,1 (wiadomo), więc żeby dokładnie leżało na piaście i nie trzymało się na samych śrubach to wsadzasz pierścień centrujący (albo w otwór felgi albo nakładasz na piastę) o średnicy zewnętrznej 60,1 (taką jak ma otwór w feldze) i wewnętrznej 57,1 (taką żeby założyć ją na piastę) - wtedy felga elegancko i dokładnie jest nałożona i trzyma się na piaście a śrubami jest dociśnięta, bo bez pierścienia byłby po prostu luz w otworze i tylko na śrubach by się trzymała felga...
Tylko pamiętaj że podałem Ci przykłady Zapytaj jaki jest otwór w feldze i na tej stronie sobie dobierzesz, a jak Ci powie że w jakimś VW to niech Ci dorzuci Ja akurat trafiłem że moje felgi jeździły w VW Lupo więc gość mi dorzucił pierścienie
Mogą być też felgi na śruby / nakrętki z łbem płaskim... Ale to rzadkość Znajdziesz sobie na tej stronce jak wyglądają, nie będę już spamił linkami
Ja co prawda przykręciłem swoje fele "kulami" choć otwór jest stożkowy, niby nic się nie dzieje ale wiesz... Jakoś tak nie mam tej 100% pewności co do tego zabiegu...
A dystanse się zakłada w zależności od osadzenia (ET) i szerokości felgi. Jak jest np. szeroka fela i małe osadzenie to może ocierać o amortyzator w środku, więc zakładasz dystans (zwiększając tym ET) i tym zabiegiem "wysuwasz" felgę do zewnątrz żeby nie ocierało. Albo... Żeby po prostu spasować koło z blotnikiem jak jest za bardzo "w środku"
Ale w tych kołach co pokazałeś wydaje mi się że nie będą potrzebne dystanse
A otworu w feldze jak byś się nie mógł dowiedzieć to u nas na forum trochę ludu ma te fele to niech Ci podpowiedzą
Mam nadzieję że jakoś pomogłem i coś tam się rozjaśniło
W razie gdybym coś źle napisał to mnie poprawcie
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-07-27, 17:28
speedy333 napisał/a:
A dystanse się zakłada w zależności od osadzenia (ET) i szerokości felgi. Jak jest np. szeroka fela i małe osadzenie to może ocierać o amortyzator w środku, więc zakładasz dystans (zwiększając tym ET) i tym zabiegiem "wysuwasz" felgę do zewnątrz żeby nie ocierało
Speedy nie wprowadzaj kolegi w błąd odnośnie ET, bo zakładając dystans ET zawsze maleje powodując wysuwanie się felgi do zewnątrz. Im większe jest ET tym bardziej felga jest schowana w nadkole.
A dystanse się zakłada w zależności od osadzenia (ET) i szerokości felgi. Jak jest np. szeroka fela i małe osadzenie to może ocierać o amortyzator w środku, więc zakładasz dystans (zwiększając tym ET) i tym zabiegiem "wysuwasz" felgę do zewnątrz żeby nie ocierało
Speedy nie wprowadzaj kolegi w błąd odnośnie ET, bo zakładając dystans ET zawsze maleje powodując wysuwanie się felgi do zewnątrz. Im większe jest ET tym bardziej felga jest schowana w nadkole.
Oj walnąłem się Dlatego napisałem że jak coś to poprawcie... Dzięki wojtas83 za poprawkę
Za dużo rzeczy na raz skrobałem i jakoś tak wyszło... A to nie zależy jeszcze od wzoru felgi W sensie czy ma rant na przykład, bo inne ET będzie jak fela ma przykładowo 6" szerokości i w tym 2" rantu a inne jak w tej samej szerokości jak rantu nie będzie... Jakby to było
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-07-27, 18:02
speedy333 napisał/a:
A to nie zależy jeszcze od wzoru felgi W sensie czy ma rant na przykład, bo inne ET będzie jak fela ma przykładowo 6" szerokości i w tym 2" rantu a inne jak w tej samej szerokości jak rantu nie będzie... Jakby to było
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-08-08, 11:31
Dużo pracy jeszcze przed Tobą z tym ventylem. Zastanawia mnie zarwany prog z przodu z prawej strony. Lampy przednie na Twoim miejscu doprowadziłbym do oryginału. W razie, odpukać wypadku będziesz miał problemy. Pozdrawiam.
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-08-08, 20:21
Lampy w aucie mają homologację, czyli przechodzą procedurę dopuszczenia do ruchu i montazu w aucie. Jasne jest więc ,że nie powinno się samemu ich przerabiać. Jeśli kogoś oślepisz i doprowadziśz tym samym do wypadku problemy z przerobionymi lampami murowane.
_________________ Morfeusz142
Ostatnio zmieniony przez Morfeusz142 2014-08-08, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
Jasne jest więc ,że nie powinno się samemu ich przerabiać. Jeśli kogoś oślepisz i doprowadziśz tym samym do wypadku problemy z przerobionymi lampami murowane.
No risk no fun Smoke to jedna z popularniejszych modyfikacji przednich lamp ( moze dlatego ze tania ) Pozatym proponuje zgłebic się w tajniki wykonywania tej modyfikacji, to wtedy zauwazysz że to nie wpływa na świecenie
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Co do utraty homologacji o której wczesniej wspomniałes nie mam żadnych zatrzerzeń Jednak chodzi mi o kwestię oślepiania która poruszyłes w swoim poście
Bo wiadomo że smoked, dymienie sprayem, bądź przyciemnianie foliami jest illegal Jednak tak naprawdę tylko mała część przeróbek powoduje zagrożenia w ruchu drogowym. Oczywiście jest wyjście żeby wszystko było legalne kupując tjuningowe akcesoria z homologacją no ale to wtedy jest koszt a po co jak można taniej i z tym samym efektem
tyle że to taka jazda dopuki się "nie przyczepią" lecz w takich sprawach można dyskutowac i dyskutować bo każdy ma swoje zdanie i nie do końca akceptuje zdanie innych
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2014-08-09, 13:06
Morfi kiedys podczas kontroli policjant przczepil sie do mnie o zarowki ze za slabo swieca faktycznie mial racje lampy ogladal dokladnie powiedzial ze widzi ze sa przyciemniane ale nie widzi w tym zadnego problemu i wiele razy jak mnie zatrzymywali do kontroli nikt do smokeda sie nie przyczepil . zgodze sie jak by mial wypalone odblysniki albo pojechal sprayem po odblysniku ale to wtedy jedynie spieprzy lampe pod kątem tego ze słabo bedzie swiecic
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-08-09, 15:18
To zależy na kogo trafisz. Smoked to pół biedy, nikogo tym nie oślepisz. Gorsza sprawa jak ktoś przerabia zwykle lampy na xenon. A to juz jest porażka.
Jeden chłopadk z forum, nie pamiętam nicku, miał lampy na soczewkę przerobione i pisał, że się nie doczepili no ale nie wiadomo na kogo się trafi. Z resztą i tak większość ładuje przodem to po lampach nawet śladu nie będzie , nie życzę tego nikomu, nawet wrogom (wypadku? stłuczki oczywiście)
Gorsza sprawa jak ktoś przerabia zwykle lampy na xenon.
o to to, i wex się potem z takim rozmiń.. Chyba że robi to po bozemu czyli spryskiwacze, czujnik obciązenia samochodu itp to wtedy co innego, no ale niestety raczej mniejszość tak robi
Ale żeście kowala nastraszyli, teraz bedzie się bał na droge wyjechać
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum