Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-10-20, 21:25
tom cio, dobrze prawi. Kup sobie mapsensor o nr 038906051C, Tu masz link do aukcji w której jest używka z wtyczką http://allegro.pl/czujnik...663979860.html. Ja mam taki sam u siebie i wszystko śmiga. Ten mapsensor spełnia dwie funkcje, jest to czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury powietrza w dolocie, więc wywala się ori czujnik temperatury i ten daje radę sam. Możesz spojrzeć sobie na fotki orurowania w moim temacie. A i nie musze Ci chyba mówić że zakładasz za FIMIC jak najbliżej kolektora
tom cio, dobrze prawi. Kup sobie mapsensor o nr 038906051C, Tu masz link do aukcji w której jest używka z wtyczką http://allegro.pl/czujnik...663979860.html. Ja mam taki sam u siebie i wszystko śmiga. Ten mapsensor spełnia dwie funkcje, jest to czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury powietrza w dolocie, więc wywala się ori czujnik temperatury i ten daje radę sam. Możesz spojrzeć sobie na fotki orurowania w moim temacie. A i nie musze Ci chyba mówić że zakładasz za FIMIC jak najbliżej kolektora
Tak tak czujnik będzie taki co podałeś. (Dziś taki sobie załatwiłem nowy 120zł)
Montaż myślę ,że zrobię taki: kabelki z wtyczką zostaną przylutowane do sterownika i wyprowadzone na zewnatrz a do czujnika zostanie podłączony wężyk z kolektora tak jak w orginale, będzie dobrze? A czujnik temperatury zostanie orginalny na rurze turbo (jak montowałem rury to tokarz wytoczył mi identyczne gniazdo jak w orginale i wspawałem je w rury więc bardzo ładnie ten czujnik temperatury pasuje )
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-10-20, 21:57
Działać będzie tylko tak mało profi według mnie, ale robisz jak uważasz. Tylko uszczelnij dobrze kable na wejściu do ECU i jak będziesz stosował jakieś kostki to koniecznie hermetyczne bo tam masz tylko 5V przy 3 Bar i przy odrobinie wilgoci przebicia się robią i ECU szaleje.
Działać będzie tylko tak mało profi według mnie, ale robisz jak uważasz. Tylko uszczelnij dobrze kable na wejściu do ECU i jak będziesz stosował jakieś kostki to koniecznie hermetyczne bo tak masz tylko 5V przy 3 Bar i przy odrobinie wilgoci przebicia się robią i ECU szaleje.
Jasne ,że trzeba to odizolować dobrze a co do montarzu czujnika narazie poprowadzę do niego wężyk a w wolnym czasie spróbuję zamontować go na rurze tak żeby już było profi jak z czujnikiem temp
Czujnik zamontowany i już nie odcina mocy tylko niekiedy na pierwszym biegu jak zgubi trakcje potrafi przeładować czyzby wina złego porogramu ?
A teraz pytanie do długoletnich posiadaczy Ventek: jakie maksymalnie szerokie opony można upchać do vento? Posiadam teraz (na lato) org felgi Ronal z oponami 195/45/16 a na wiosnę chcę zarzucić gwint i opony 205/55/16 czy takie bedą pasować i nie bedą nigdzie obcierać?
No to raczej zostane przy tym rozmiarze ale załozę troszkę wyższy profil czyli 195/50/16.
Dobra teraz inna bajka, po zamontowaniu czujnika doładowania 051C mocy nie odcina ale zauwarzyłem jak silnik jeszcze niedogrzany (70c) gdy przycisne i zerwie trakcje czy to 1-wszy czy 2-gi bieg potrafi przeładować turbo i wpada w tryb awaryjny i zaczyna aż telepać silnikiem, odczekam minute i dopiero idzie dalej. Czy to wina złego programu? Czy poprostu źle ten czujnik jest zgrany z ecu, bo z tego co kojarze to on inaczej interpretuje jak ori. Program robiony na czuja bez hamowni przez znajomego tunera a mechanicznie wszystko przerabiam osobiście
Teraz przypomne jaki mam setup i chciałbym dowiedzieć się od bardzie zawansowanych tuningowców ile na takich gratach mogłoby być km:
-Pompa wtryskowa z tłoczkiem 11 (przerobiona prze Fiodora)
-nowiuśkie wtryski 0.250 Firad
-turbo z AWX 130 (po profi regeneracji ma może z pół roku)
-IC czołowy od Frontera 2.3D
-wydech 2.5cala przelotowy z orginalnym końcowym tłumikiem
-mapa jakaś tam jest
(Dodam że wcześniej na takim setupie było 130km 309Nm :
-ori pompa z tłoczkiem 11 (sam założyłem tłoczek)
-wtryski od Volvo 2.5 Tdi
-turbo AWX
-program
-reszta seria
Następny przeróbka jaką był chciał to zamontowanie turbo 2.7 Tdi i mapa u Roberta w Tune-up.
Cel 200km + ale coś czuje ,że w duzym stopniu coś już teraz poprostu niedomaga dlatego pytam ile na obecnych gratach powinienem mieć km
(ale chyba i teraz zrobię mape u roberta bo ta mapa co jest u mnie to mi się nie podoba)
Szukaj po haśle podwieszanie zaworów. To szarpanie jest od tego że z pompą oleju w tych silnikach jest coś nie tak, a dokładniej z zaworem przelewowym w pompie. Też kiedyś szukałem co to może być aż wpadłem właśnie na ten trop, nie zgłębiałem w sumie się jeszcze w to jakoś mocniej, ale też miałem taki przypadek że niby z osprzętu wszystko gra a jednak coś takiego się dzieje.
I dlatego ludzie którzy robią mocne vp często przechodzą na dół np ASZ który ma już inaczej rozwiązaną pompę oleju i do tego czapka ASV.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-10-25, 07:07
Na tych gratach które masz to max 170 KM, zakładając że silnik jest w idealnym stanie. Więc pewnie realne jakieś 160 KM. Twoją kulą u nogi jest turbo, bo nie dmuchnie 1.6 Bar żeby było 200 KM. Co do trybu awaryjnego to na tym czujniku Ecu łapie niedoładowanie jeśli program był robiony pod ori czujnik. Ecu nie widzi ciśnienia jaki dmucha suszarka i tnie dawkę paliwa.
Silnik ma licznikowy przebieg 320 000km (uszczelka pod głowicą jeszcze orginał), olej wymieniany co 10kkm i z max. stanu zejdzie do min. stanu, porównując do innych 1Z mój głosniej pracuje, ciśnienie oleju prawidłowe. Najlepszym rozwiazanie było by wyremontować silnik.
Według moich odczuć moc teraz 150km. Lecz niedługo postaram się sprawdzić auto na hamowni.
Prześledziłem troszkę temat podwieszania zaworów tak jak ,,tom cio'" podpowiadał i fakt ma rację. Otórz dzieje sie to tak ,że gdy silnik jest niedogrzany olej gęsty (wiadomo grzeje się dłużej niż płyn) i do tego gdy turbo dmuchnie ciśnienie następuje podwieszenie zaworów dlatego należy odczekać dłuzszą chwile aby puściły regulatory. Dodam ,że wcześniej tego nie było tylko po niedawnym zamontowaniu czujnika 51C (potraktujmy to jako zwykły zbieg okolicznosci).
Teraz co z tym fantem zrobić gdyż na rozgrzanym silniku podwieszania zaworów nie ma mozna lecieć pełnym gazem czy to 1 czy 2 bieg.
Wymieniać profilaktycznie pompe oleju?
Lepszym wyjściem może będzie zmiana silnika (słupka) gdyż ten za głosno pracuje największy klekot jest gdy jade na równym gazie na 2000rpm, i magistrala olejowa może bedzie w lepszym stanie (tzn. bardziej czysta). Ventaka u poprzedniego właściciela latała na 15w40 (obecnie motul 10w40) i to przez starszego gościa który nieźle zamulił silnik bo gdy wymieniałem kolektory to nagaru było na połowe okien ssących (rónież w głowicy pozostało tego syfu, ile mogłem tyle wyskrobałem )
Popychacze wymieniałem na wiosne INA (odradzam te popychacze ,już nie jeden komplet został wyrzucony) zacięły się po około 6 miesiącach i musiałem je wyrzucić i zamontować stare popychacze które były sprawne.
Jakieś sugestie, podpowiedzi ?
Spróbuj może założyć popychacze mechaniczne na płytkach z jakiegoś mk2. Zero stukania tylko po kilkudziesięciu tysiącach regulacja luzu zaworowego.
Dobra mysl, też mi to przeszło przez głowę ale pokusiłbym się o to gdy dojdzie do wymiany silnika. Plan jest taki aby kupić drugi słupek, wymienić pierścionki,pompe oleju, panewki, itp , głowica do regeneracji i wtedy popychacze mechaniczne (chciałbym większe zawory, grubsze spręzyny, przeslifować kanały dolotowe).
Na chwile obecną taki problem to nie problem, nie butuje puki nie złapie 90c, a wieszanie zaworów nie jest systematyczne ,że za każdym razem podwiesi a na rozgrzanym silniku problemu wogóle nie ma. Ale jednak coś w tym jest
Planujesz 300+ z diesla że chcesz większe zawory? Jeśli chcesz mogę poszukać kilka projektów z okolic 300km/500+nm z głowicą seryjną. Z pompą oleju może być niestety problem bo zamienników dobrej jakości brak, a oem w aso są niedostępne już niestety.
A jak już miałbyś zmieniać silnik to ja jednak zastanowiłbym się nad hybrydą ASZ i ASV
Planujesz 300+ z diesla że chcesz większe zawory? Jeśli chcesz mogę poszukać kilka projektów z okolic 300km/500+nm z głowicą seryjną. Z pompą oleju może być niestety problem bo zamienników dobrej jakości brak, a oem w aso są niedostępne już niestety.
A jak już miałbyś zmieniać silnik to ja jednak zastanowiłbym się nad hybrydą ASZ i ASV
Nie poprostu, jeśli doszłoby do remontu chciałbym tylko to wszystko usprawnić, Oczywiście jeśli dostepnosć części i ich koszt nie przerósłby moich oczekiwań to czemu nie, zawsze to jakieś doswiadzczenie zostaje w garsci, ale to tylko plany. Silnik narazie chodzi bez większych fanaberii wiec remont zostaje w dalekiej przyszłosci . Tyle ,że chcem osiagnać pewne 200km .
Kolega w mkIII ma 200km 450Nm na gratach: 107J,0.230,IC czołowy, BRD ,program w tune-up. I dlatego jak dla mnie zawsze jest za mało i on sam twierdzi ,że u mnie jest ciagle cos nie tak
Usprawnianie ok, rozumiem ale to są już duże koszta które tobie nie są potrzebne tak w sumie. Na Twoim miejscu spróbowałbym z tymi szklankami które wojtas83 radzi, do tego zamontował wskaźnik ciśnienia oleju i dmuchał w ten słupek co masz aż padnie (o ile padnie ), a w międzyczasie przygotowywał drugi słupek docelowy
Usprawnianie ok, rozumiem ale to są już duże koszta które tobie nie są potrzebne tak w sumie. Na Twoim miejscu spróbowałbym z tymi szklankami które wojtas83 radzi, do tego zamontował wskaźnik ciśnienia oleju i dmuchał w ten słupek co masz aż padnie (o ile padnie ), a w międzyczasie przygotowywał drugi słupek docelowy
Tak też zrobię, cisnąć aż się rozpadnie a wtedy drugi silnik
Co do wskaźników powinny zawitać w tym miesiącu, wskażnik ciśnienia oleju, temperatury, ciśnienie doładowania i jeszcze chodzi mi po głowie EGT
No i zegary już zamontowane :doładowanie,ciśnienie oleju i temperatura oleju.
Teraz gdy mam wskaźniki wiem co się dzieje z olejem ale podwieszanie zaworów nadal występuje i tu moje pytanie: jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w 1Z?
Dodam kilka fotek jak wygląda sprawa z olejem u mnie:
115* to taka górna granica temperatury oleju moim zdaniem, powyżej szukałbym wydajniejszego jego chłodzenia, nie wiadomo jak się będzie zachowywać w lato jak temp otoczenia wzrośnie. Ciśnienie 1,5b na wolnych obrotach? Jeśli tak to jest w miarę ok.
115* to taka górna granica temperatury oleju moim zdaniem, powyżej szukałbym wydajniejszego jego chłodzenia, nie wiadomo jak się będzie zachowywać w lato jak temp otoczenia wzrośnie. Ciśnienie 1,5b na wolnych obrotach? Jeśli tak to jest w miarę ok.
Tak ciśnienie oleju przy temp niby 115C wynosi ok. 1.4 bara (wskaznik jest na tej 2 kreseczce) . No właśnie ta temperatura mnie niepokoi. A czy taka temperatura może być zależna od wypracowanego silnika? większe opory tarcia ma silnik i bardziej się grzeje :p
No kolega na słabym silniku (progi na cylindrach, pęknięta głowica) też miał taką temperaturę, po wymianie słupka na dobry temp spadła do ~~100*C. Ale to też nie jest powiedziane że to na pewno od tego. Sprawdziłbym w każdym razie wymiennik olej-woda i dokładnie obadał czy silnik się nie grzeje a jak nic nie wyjdzie to spróbował z zewnętrzną chłodnicą oleju. I oczywiście wpływ na ciśnienie i temperaturę oleju ma sam olej, co masz zalane teraz?
No kolega na słabym silniku (progi na cylindrach, pęknięta głowica) też miał taką temperaturę, po wymianie słupka na dobry temp spadła do ~~100*C. Ale to też nie jest powiedziane że to na pewno od tego. Sprawdziłbym w każdym razie wymiennik olej-woda i dokładnie obadał czy silnik się nie grzeje a jak nic nie wyjdzie to spróbował z zewnętrzną chłodnicą oleju. I oczywiście wpływ na ciśnienie i temperaturę oleju ma sam olej, co masz zalane teraz?
Teraz jest Motul 10w40 (2000km) , wczesniej był Mobil 10w40
Słyszałeś że ostatnio na rynek weszło sporo podróbek Motula? Gdzieś w niecie na pewno znajdziesz różnice w bańkach. Sam w sumie ciekaw jestem jaką temp oleju mają porobione na 200+ AFN czy 1Z.
Dziś zamontowałem nową pompę oleju(Topran) i chłodniczkę oleju,która i tak nic nie dała . Olej kupowany w Inter Cars więc chyba podróbek by nie sprzedawali.
Powoli zaczynam się zastanawiać nad zmianą turbiny na większą ponieważ wtryski 0.250 Firad już siedzą i mają się dobrze czas na większą ilość powietrza i chciałem się poradzić was co byście doradzili :
-GTB22 3.0TDI
-czy GT2556V z BMW 530d ?
(tą od Bmw mamy na warsztacie po regeneracji, mogę ją mieć za dobre pieniądze )
A może byłby ktoś chętny na moją obecną GT17VA? (regenerowana w maju 20tyś przelotu )
No i tak dziś byłem na hamowni Tune-Up w gdańsku i kicha totalna bo pompa wtryskowa nie ma wydajności! a była przerabiana na 11mm tak aby dawała rade na 200km. Pompę robił Fiodor który współpracuje z Robertem z Tune-Up. Moc na chwile obecną 150km 370NM , a powinno być 180km+ i ewidętnie pompa paliwa nie daje rady.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie przerabiał swoje pompy na 11mm lub może ktoś ma taką na sprzedaż ale pewną ?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-12-28, 22:21
Ja mam ori 11 po przebiegu 220 tys, znajomy wyciągnął z rozbitka bo miałem wkładać do sharana ,ale kupiłem nowszego i teraz mam PD. Jeśli Cię interesuje to PW
No i pompa wymieniona na ori 11 ( od wojtas83 ), dodatkowo zamontowqałem pompke elektryczną podającą paliwo ze zbiornika do pompy wtryskowej . Z pompą było troszkę grzebania ale jest już oki, moc wzrosła ale narazie nie jestem w stanie powiedzieć na ile lecz myślę że w granicach tych 180km powinno już się kręcić .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum