Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-08, 08:46
Pewnie pływak się uszkodził lub jest źle założone i stąd przekłamania. Wyciągnij koszyk z pompą paliwa i sprawdź czy wszystko jest w porządku z pływakiem.
Albo pływak, albo ten potencjometr. Ale zauważ też, że tankując teraz, jak sa upały na dworze, benzyna się zozszerza. Inny stan skupienia ma w baniakach w ziemi, bo tam jest chłodniej, a inny jak wlewasz do nagrzanego samochodu i w ogóle, na dworze. Mi się tak przytrafiło, że miałem też praktycznie pusty bak, księgowy mi się już "pokazał", więc zatankowałem sobie do pełna i przy około 30 litrach odbił mi dystrybutor i więcej już wlać nie mogłem, ale po chwili aż mi wyciekało z baku - kapało pod spodem i aż się wystraszyłem, że mi bak przecieka... Lecz nadmiar paliwa wyleciał, bo się nie mógł pomieścić jak od razu raptownie lałem. Teraz niedawno też tankowałem do pełna, ale z samego rana i też coś koło księgowego było to pięknie 40 litrów weszło - ale raz odbił dystrybutor i przestałem lać.
Silnik: 2.0 115 KM Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 132 Skąd: Reszel (Warmia)
Wysłany: 2008-06-08, 10:53
To i ja się podepnę pod ten temat - czy to normalny objaw, że wskaźnik poziomu paliwa podczas jazdy pod górę pokazuje mniej a podczas jazdy z góry więcej paliwa w zbiorniku ? Czy też pływak jest walnięty ?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-08, 10:57
Ja też tak mam...jak przyhamuję to się podnosi troszeczkę a przy ruszaniu trochę opada...i ma tak od zawsze...czyli chyba normalka....no ale te róznice to taki małe są
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-08, 10:57
Sir_Kamil napisał/a:
podczas jazdy pod górę pokazuje mniej a podczas jazdy z góry więcej paliwa w zbiorniku
normalka, tzn to powinny być delikatne wahania. Po prostu jadą powiedzmy do góry, paliwo przechyla się i w jednym miejscu jest go więcej. I na odwrót jadąc w dół.
Silnik: 2.0 115 KM Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 132 Skąd: Reszel (Warmia)
Wysłany: 2008-06-08, 11:04
spyro napisał/a:
normalka, tzn to powinny być delikatne wahania.
Czyli nic się nie da z tym zrobić ?
Niby to nie jest upierdliwe, ale czasem szlag trafia, jak jadąc po prostym mam pół zbiornika a wjeżdżając pod górę wskazówka się trochę cofa .
Jest to całkowicie normalne Grawitacja i siła odśrodkowa
U mnie tego aż tak nie widać, jest to w nikomym stopniu zauważalne, bowiem mi wskaźniki wszystkie bardzo powoli podnoszą się i opadają, ale jak niektórzy mają, że od razu włączając zapłon wskazówki się raptownie podnosza, to niestety, tak będzie i nie da się nic z tym zrobić. Wieloktornie jak, jak wyjeżdżam z podwórka, to mam mały spatek w kierunku ulicy, i zanim zamknę bramę i wsiądę i pokazuje mi już koniec skali, że jakby się już paliwo skończyło. Ale wyjadę, przejade się z kilkanaście metrów i wraca do normy Tak samo na zakrętach jest, albo na rondzie. Pojeździjcie sobie w kołko na rondzie to po pewnym czasie nawet, jak macie w połowie baku paliwa, to przez moment pokaże wskaźnik prawie na fuul
Ech....ja mam tak ze zbiornikiem od LPG....przy skręcie w prawo zaniża, a w lewo zawyża...
Nalej do miski wody i przejdź się z nią po mieszkaniu, czy po dworze. Wykonaj klika raptownych ruchów w lewo i w prawo to się przekonasz - czysta fizyka, a fizyki nie oszukasz
Sir_Kamil napisał/a:
No cóż.... pozostaje tylko szukać samych dróg z górki .
|Dobre i to, heh To teraz, zamiast życzyc komuś szerokiej drogi, to życzmy: drogi z górki
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-08, 11:24
sebastian napisał/a:
czysta fizyka, a fizyki nie oszukasz
tak wiem o tym.....tylko ktoś mógł wymyślić jakąś konsoletę do gazu która reaguje mniej czule i po dłuższym czasie co by nie dostarczała tego co się dziej na bieząco w zbiorniku tylko jakieś średnie wyliczała...czy cuś...
Ale to, co się dzieje w zbiorniku nie przedkłada się na stan fizyczny, co jest na prawdę. To, że masz pół zbiornika, przykładowo, a jeżdżą po zakrętach, gdzie raz Ci przez chwile pokaze, że masz mało paliwa, a później , że jest prawie na fuul to nie oznacza, że tak jest na prawdę. To po prostu tylko siła odśrodkowa tak działa. Mi tam to zjawisko wcale nie przeszkadza. Nie masz co się bać - paliwko nie uleci nigdzie na zakręcie
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-08, 11:30
dokładniejsze są te nowe metody, tzn nie masz pływaka tylko elektronika tym steruje. Widziałem to w nowej Megance. Tyle że jak pływak palnie to kosztuje grosze a elektronika to worki pieniędzy na to pójdą. Znajomek z tym włączył właśnie w Megance...
dzieki.ok wyciagnij koszyk z pompy.......jedyny silnik w jakim grzebalem za dzieciaka to byl od rometa kadeta pamietacie pewnie.nie wiem gdzie jest ta cala pompa i jakis koszyk jeszcze.to jest gdzies przy gazniku?i nie wiem czy mam sam sie za to zabrac czy do mechaniora leciec.i jak wyglada ze wszystko jest ok?plywak pognieciony?pekniety?powaznie nie mam pojecia.
Żeby w ogóle dostać się do tego, to wszystko to znajduje się w bagażniku, jak podniesiesz ten dywanik to po prawej stronie blisko kanapy - takie duże czarne kółko. Odkręcasz pare śrubek, zdejmujesz tą metalową obudowę i później przekręcasz plastikową zaślepkę - ma takie specjalne wyżłobienia do odkręcenia, co się znajduje dalej, pod spodem. tam też jest taka uszczelka, żebyś to ostrożnie robił, bo jest one nigdzie prawie nie dostępna, jedynie czasami z nową pompą paliwową. Jak tamto zdejmiesz to będziesz widział całą pompę paliwową, łącznie z paliwem w środku. Odłączasz tylko przewody z napięciem i przewody paliwowe i już całą pompę możesz śmiało wyciągnąć. A na druciku właśnie doczepionym do tej obudowy siedzi sobie pływak. Nie takie trudne, aczkolwiek ja, jak wymieniałem pompę, która mi padła, to dałem do fachowca, żeby mi to zrobił, bo ja miałem to pod samą butlą z gazem i trzabyło butlę zdejmować, zeby się tam dostać...
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-08, 17:07
fajnie gdy jest butla z gazem zamiat kola zap[asowego
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Ja nie mam w miejscu koła zapasowego, tylko normalną, walcowatą, zaraz za siedzeniami przez ich długość. I w tym tkwił szkopół, żeby wyciągnąc u mnie pompę...
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-06-08, 17:17
ja mialem tez taka gdy mialem Opel Ascone 1.6 ale teraz w nasze czasu to LPG jest najtaniej
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-08, 23:24
No Spyro masz rację, ale np ja mam 20km do markowego CPN-u, (Bp) i musze mieć taki wielki zbiornik...chodź w moim venciaczku ostatnio szafe przewiozłem także nie jest źle...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-08, 23:32
sebastian napisał/a:
lata Ci po całym bagażniku
kupiłem cieniutką dojazdówkę, więc prawie nie przeszkadza w niczym. Pełne koło miałem jeszcze rok temu, ale jak zawitał w bagażniku sprzęcik grający to trzeba było pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu - dojazdówce.
A sa jeszcze fajniejsze zbiorniki, holenderskie,ale sporo droższe. Montują je w miejsce oryginalnego baku na benzynę i zostawiają taki mały bak na benzynę, ma około 5-7 litrów pojemności a reszta to gazowy bak. To jest dopiero bajer.
Co do kontrolki. Dzis przy wyjmowaniu licznika specjalnie sie patrzylem i owszem brak jednej zaroweczki (puste miejsce). Mam licznik bez bialych nadrukow, tzn jak jest wylaczony to pasek jest czarny. Po wystawieniu licznika pod slonce pokazal sie symbol i jest on koloru zoltego ale... w polonezach oznaczal czujnik zuzycia klockow hamulcowych...
O tak wyglada:
Jutro jade do elektronika wiec kupie zapas zaroweczek ledow
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
W naszej Meganie też rezerwa wariuje Dochodzi do rezerwy , zatankuje i pokazuje tyle samo , dopiero za 2 tankowaniem się podnosi.
A w Vento co do mililitra
Ostatnio zmieniony przez Dzolo 2008-10-25, 23:47, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-25, 23:49
misiu129 napisał/a:
choc nie spotkalem sie jeszcze z ventem czy golfem 3 z podlaczona taka kontrolka
chyba te US miały ten bajerek, bo wiem, że ilekroć kupuje klocki to mnie pytają czy mam z czujnikiem czy bez.
Dzolo napisał/a:
W naszej Meganie też rezerwa wariuje Dochodzi do rezerwy , zatankuje i pokazuje tyle samo , dopiero za 2 tankowaniem się podnosi.
A w Vento co do mililitra
now końcu magenke robiły żabojady, to co tu się cudów spodziewać
To nie moje, tylko wyszperałem w necie, że takie kontrolki do MK3 są. I chciałbym też mieć takowe. W większości przypadków, co do samej kontrolki żydka to wystarczy żarówke włożyć i będzie działać, ale ponoć od 95 roku, w tych nowszych licznikach. Tak samo, jak zapięcie pasów itd. (jeśli czoywiście jest czujnik w sprzączce). trza wziąśc po prostu licznik w swoje ręce i pod światło popatrzeć co widać i spróbowac żaróweczki włożyć i podłączyć - co będzie widać.
jest woda, olej, swiece zarowe, akumulator, reczny, okladziny hamulcowe (bez zarowki).
ABS i poduszke mam po lewej stronie pod krateczka wentylacji.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum