krancowka kierowcy podaje mase na sterowanie silnika podnoszeniem szyb na odpowiednie piny silnika czyli w momencie wyciagniecia kluczyka ze stacyjki i otwarciu drzwi pasazerowie juz nie moga zamknac szyby a kierowca po otwarciu swoich drzwi jeszcze moze podniesc lub opuscic szyby w calym aucie, w momencie gdy otwarzysz i zamkniesz drzwi kierowcy siedzac w srodku juz nie mozesz sterowac wlacznikami sterowania szyb w srodku dopiero po wlaczeniu zaplonu mozesz zamknac lub opuscic szybe takie jakby zabezpieczenie zeby ktos bez kluczyka szybami sie nie bawil a z drugiej strony daje mozliwosc zamkniecia szyb po wyciagnieciu kluczyka i otwarciu drzwi przyciskami w drzwiach
smiem twierdzic ze raczej tak ze w momencie otwarcia pojawia sie masa bo wedlug schematow jest rozwierny czyli po otwarciu drzwi zwiera i podaje mase, bo tak organoleptycznie z miernikiem w lapie jeszcze nie sprawdzalem kiedy masa sie pojawia ale najbardziej prawdopodobne to ze po otwarciu na dany pin pojawia sie masa i w tym momencie silnik ma dwie masy i dzieki temu jest jeszcze mozliwosc pobierania zasilania bez zaplonu takie jakby podtrzymanie zasilania, tak mi sie wydaje :/
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-12, 22:22
Panowie ale co za problem jest sterowanie masą z krańcówki dać na zwykły przekaźnik i przebiegunować na + do zapalania kontrolki. W krańcówce LP masz możliwość podpięcia się pod załączanie masy z drzwi kierowcy lub ze wszystkich drzwi w samochodzie w zależności pod który kabel się wepniesz.
wojtas83, chodzi Ci o to że krańcówka LP może możliwość zbierania sygnału z każdych otwartych drzwi ?
ja nie widzę problemu żeby bez żadnych przekaźników po prostu diodę zwierać do masy krańcówką lub jeszcze można wziąć sygnał z buzzera w liczniku.
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Krańcówka:
1- stała masa
2-masa po otwarciu danych drzwi (np do kopertówek, do elektrycznych szyb)
3-masa po otwarciu którychkolwiek drzwi (np do lampki podsufitki)
W liczniku nie masz buzera, za bzyczenie odpowiada przekaźnik 36 w polu 9 przekaźników.
to jest pewnie buzer który piszczy gdy nie masz ciśnienia oleju albo mało wody masz w układzie albo za gorąca jest, od otwartych drzwi jest przekaźnik 36 w europie, w USA 188 lub 4 zależy od wersji.
Hormon, do vento liczniki robiły 3 firmy, VDO, TRW, MotoMeter. W VDO i TRW piszczek jest z tyłu widoczny bez rozkręcania. w MotoMeter v1 też jest z tyłu i widoczny bez rozkręcania ale w v2 jest już w środku tak jak na fotce majkela.
majki, a umiał byś np, zrobić z licznikiem coś takiego ze jak włączysz zapłon to wskazówki prędkości i obrotów lecą do końca i wracają na swoje miejsce?
bo tak patrze na te Twoje mody tego licznika to jest ogień!
_________________ Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz
to widziałem, w sumie nie sprecyzowałem troszkę tak zeby po zapłonie raz zrobiły taki ruch i tyle ;D bo idzialem tez ze przy zapłonie i po odpaleniu silnika sie tak robiło : ) i za ile byś coś takiego zrobić?
_________________ Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz
no to tutaj pokazałem że jest to możliwe ale właśnie projekt dla mojego licznika jest taki że one robią jeden taki ruch i wracają a na dodatek podczas ruchu mają być czerwone a po zakończeniu przejść w kolor biały.
O $ na razie nie ma co gadać, mam jeszcze pracę dyplomową do zbudowania
i ja sobie robię jeden taki moduł sterowniczy który będzie sterował centralką, szybrem, wszystkimi szybami i do tego kontrolkami w liczniku. A jeśli tak jak ty będziesz chciał tylko te wskazówki to troszkę inna bajka ale da się zrobić jak Ci się nie piekli
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
na spokojnie mi się nie pali
a moze bys wsadził te diody na te dzwięko czułe czy jak to tam sie wabi XD ? ze zmieniają kolor ? niby jedna kosztuje jakieś 80 zł XD
_________________ Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz
jak na razie to tylko ten jeden filmik widziałem
nie wiem jak on to zrobił jak mam jeden pomysł który może by się udał takie coś też byś chciał to już nie była by tania rzecz
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
niee... zbyteczny bajer, ja bym tylko chciał te wskazówki co napisałem na początku tyle by mi stykało a z czego robisz dyploma? i kiedy zakladasz te zegary na swojego ventyla !
_________________ Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz
na razie problem mam mały z wykonaniem pasków na kontrolki
trochę ich zrobiłem i jednak okazały się z małym błędem ;>
zamontować jako tak to chyba niedługo ale tak aby wszystkie kontrolki funkcjonowały jak trzeba to trochę dłużej bo kable trzeba ciągnąć, zbiornik spryskiwaczy przerobić i mam problem z rezerwą PB bo nie wiem skąd sygnał brać bo nie mam oscyloskopu żeby na aucie zbadać co tam się dzieje jakie sygnały itp więc muszę wykombinować coś innego ;p
aaa dyplom z elektrotechniki.
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Majstry xD mam pytanie, bo swap'owac nie swap'owalem. ale naszło mnie kilka refleksji.
Zamiar mam celować w dwa silniki 2.8 V6 audi lub 3.0 V6.
i teraz tak, rozumiem że cały osprzęt od silnika i skrzynia przechodzi, ale teraz tak,
- czy uda mi się sprzężyć dawcy sprężarke od klimy z moją resztą układu ?
- i adekwatnie pompe wspomagania i pompe hamulcową ?
- czy muszę rzeźbić na licznik audi czy da radę połączyć to z silnikiem z MK3 tak aby wskazania działały jak i kontrolki ?
- zwrotnice, chłodnicę też trzeba zmieniać ?
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum