Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
malowanie błotnika
Autor Wiadomość
kikan82 
Zapalony Ventkarz
zapalony rajdowiec:)



Silnik: 1.9 Tdi
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 306
Skąd: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-07-01, 21:14   malowanie błotnika

Koledzy mam pytanko czy np jak kupie błotnik używany ori. ze szrotu i np bede chciał go pomalować w kolor auta to zeby uzyskać taki sa efekt jak zrobi to lakiernik da rade samemu??
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-07-01, 21:24   

jeśli masz pistolet i sprężarkę no i trochę czasu oraz chęci to zrobisz
jeśli brakuje Ci chociaż jednego z powyższych elementów to odpuść i lepiej zapłać lakiernikowi, niech on o zrobi ;)
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
kikan82 
Zapalony Ventkarz
zapalony rajdowiec:)



Silnik: 1.9 Tdi
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 306
Skąd: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-07-01, 21:31   

mam sprężarke pistolet czasu checi bardzo duze tylko jeszcze doskladac kasy:) kupic lakier baze i bezbarwny lakier. bo do malowania powinno byc rozgrzane wszystko wiec przy 35 na słońce błotnik niech sie nagrzeje i malowanie na słońcu. dobrze mówie??
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-01, 21:40   

Jak tego nigdy nie robiłeś, i zależy ci na wyglądzie auta, to zapłać lakiernikowi i zrob to tak jak należy.
Ostatnio zmieniony przez Hormon 2011-07-01, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kikan82 
Zapalony Ventkarz
zapalony rajdowiec:)



Silnik: 1.9 Tdi
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 306
Skąd: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-07-01, 22:23   

teoretycznie masz racje ale znwouz kurcze jak nie spróboje to nie bede wiedzial jak to sie maluje i sie nie naucze:(
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2011-07-01, 22:48   

No to na początek weź kawałek jakieś blachy albo czegoś tam o popróbuj malowanie :)
I będziesz wiedział czy samemu malować błotnik czy oddać do lakiernika.
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-07-02, 00:37   

Błotnik przed malowaniem ma nie być rozgrzany, najlepiej jak ma temperaturę pokojową, tak jak i lakier. Jeśli błotnik nie wymaga szpachlowania to polecam papier 600 lub 800 na docierarkę na początek, później wodnym ok. 1500 ręcznie przetrzeć, aby nie pozostawić rys. Ja po tym zabiegu wycieram dokładnie cały element, odtłuszczam, na to kładę bazę, a po kilkunastu minutach lakier bezbarwny. Musisz mieć bazę i do tego rozcieńczalnik bazowy, lakier bezbarwny i utwardzacz. Do tego pasta G3 i dobrze mieć polerkę elektryczną. Bazę mieszasz w odpowiedniej proporcji z rozcieńczalnikiem bazowym i malujesz. Jak zaschnie to to na to bezbarwny wymieszany z utwardzaczem ( na 1l bezbarwnego 0.5l utwardzacza wychodzi). Jak troszkę przyschnie to można wystawić na zewnątrz jak jest wysoka temperatura bo wtedy lakier ładnie się rozkłada. Trzeba tylko mieć takie miejsce, żeby się nie kurzyło. Po około dobie nakładasz na błotnik G3 i delikatnie polerką na najniższych obrotach nie dociskając polerujesz. Samo polerowanie błotnika to będzie około 1.5 godziny...

Jeśli masz byle jaki sprzęt typu pistolet za kilkadziesiąt złotych to od razu Ci radzę, abyś sobie odpuścił. Dodatkowo wiedz, że pistolety do malowania pracują na różnym ciśnieniu, zwykle około 3-4 atm. Ale nie każdy. Pistolet powinien być dobrany do kompresora tj. do ilości powietrza i ciśnienia. Jak będziesz malował bazą to z pistoletu musi się wydostawać tylko mgiełka. Ostatnią warstwę bezbarwnego dobrze jest położyć większym ciśnieniem bo wtedy jest ładny połysk, ale jeśli zrobisz to ze zbyt małej odległości lub zbyt długo przetrzymasz natrysk w jednym miejscu to będzie zaciek.
Ostatnio zmieniony przez adamwwy 2011-07-02, 00:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kikan82 
Zapalony Ventkarz
zapalony rajdowiec:)



Silnik: 1.9 Tdi
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 306
Skąd: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-07-03, 22:00   

jutro pójdę do blacharza się spytam ile za takie dzieło chce jak zbyt drogo to samemu spróbuje a jak tanio to luzik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 8