tak trzeba spawać tylko dobrze pomierz średnice żebyś mógł dobrze dobrać zamiennik można tez kupić cala rurę kolektorowa już właśnie z ta siatka (droższe rozwiązanie)
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2011-11-20, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: AAM Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 333 Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-11-20, 11:26
Nie kupuj tej z obejmami! Ja taka zamontowałem i po pewnym czasie i tak musiałem spawac... Ciężko jest to wpasować...
Poza tym trafiła mi się chyba jakaś na prawdę słabej jakości, ponieważ wymieniłem ją w grudni, a w lipcu już zaczęła przepuszczać...
Teraz znów przymierzam się do wymiany tego nieszczęsnego złącza...
ciekawe czy najlepiej by nie bylo kupic calego tlumnika dobrego na szrocie i tylko przykrecic... ale to znowu by trzeba chyba tylna belke odkrecac bo jak wlozyc
ale to znowu by trzeba chyba tylna belke odkrecac bo jak wlozyc
ale po kiego licha chcesz belkę demontować?
Skoro pękła Ci siatka, to można kupić gotową rurę kolektorową wraz z tą siatką już, tylko zdemontować starą i nową przykręcić i to wszystko, nie trzeba nic spawać, ani tym bardziej demontować połowy układu wydechowego. A po drugie nawet jeśli chodzi o demontaż któregokolwiek z tłumików, to nigdy nie ma takiej potrzeby, żeby wywalać belkę, bo bardzo łatwo się je wyciąga i zakłada.
ciekawe czy najlepiej by nie bylo kupic calego tlumnika dobrego na szrocie i tylko przykrecic...
układ wydechowy w vento 1,8 składa się z 4 części (rury kolektorowej , katalizatora ,środkowego tłumika i końcowego tłumika ) na pewno nie ma potrzeby demontowania tylnej belki jedynie dwie osłony tłumików (jedna przed katalizatorem druga za środkowym tłumikiem) ale to tylko jeśli wymieniasz po całości wydech
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
dariusz-pietrus, dobry spawacz z migomatem + kanał i nic nie trzeba będzie wyjmować
sebastian napisał/a:
A po drugie nawet jeśli chodzi o demontaż któregokolwiek z tłumików, to nigdy nie ma takiej potrzeby, żeby wywalać belkę, bo bardzo łatwo się je wyciąga i zakłada.
to Ty chyba nie widziałeś końcowego tłumika w aam-ie
to Ty chyba nie widziałeś końcowego tłumika w aam-ie
Akurat tak się składa, że taki posiadałem, ba! Wymieniany miałem cały układ, od silnika aż po sam końcowy i na żadnym etapie problemów z wymianą nie było. Fakt, jak się robi to samemu na własną rękę pod domem, nie mając ani podnośnika czy kanału, to można tak gadać, że pół podwozia trzeba rozbebeszyć. Mi to robili w zakładzie, sam nie grzebałem się z tym. A cała wymiana dłużej nie trwała niż pół godziny.
zacznijmy od tego że bez podnośnika i kanału się nie da
ja robiłem to sam akurat w kanale i powiem tyle że ostatni tłumik jest tak długi że trzeba trochę kombinacji żeby go przełożyć nad belką...a przecież mógł wyglądać tak jak w abs i byłoby dużo łatwiej
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-20, 17:54
sebastian napisał/a:
Skoro pękła Ci siatka, to można kupić gotową rurę kolektorową wraz z tą siatką już, tylko zdemontować starą i nową przykręcić i to wszystko, nie trzeba nic spawać, ani tym bardziej demontować połowy układu wydechowego.
ale cała rura kolektorowa jest ok 3 razy droższa niż sama plecionka i do tego trzeba się męczyć z zapieczonymi śrubami. Wystarczy kupić za ok 30 zł plecionkę (fachowo złącze elastyczne) do wspawania i po problemie. Plecionki do wspawania są nie co dłuzsze i wystarczaja aby zapełnic miejsce po wyciętej częsci.
Ale przeliczając koszt spawania, to moim zdaniem na to samo wyjdzie (bo nie uwierzę, że za wspawanie takiej plecionki ktoś weźmie 20 czy 30 zł). Oczywiście, że może i wymiana całej rury może delikatnie więcej wynieść, niż tylko samo wspawanie złącza, ale wymieniając całą rurę ma się więc i nową rurę, a tak po wspawaniu plecionki za pół roku rura przegnije i wymieniać trzeba i tak i tak, i dodatkowe koszty tylko. Chyba, że są gdzieś zakłady, że za wspawanie wezmą 30 zł tylko, bo u nas ceny za najprostsze wspawanie złącza zaczynają się powyżej stówki, a w niektórych przypadkach i 200 wezmą.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-20, 18:20
Jeśli i rura jest niepewna to wiadoma sprawa, ale jesli siadzie sama plecionka to moim zdaniem lepiej wspawac, ja płaciłem 15 czy 20zł za wspawania i juz chyba ze dwa lata tak smigam.....zero korozji z tym miejscu czy innych problemów.
Ceny, które podałeś....hmmmm......iście Unijne Jak dla mnie abstrakcja 200 zł. ....kurcze.....u mnie biorą 150zł za zrzucanie skrzyni Dla ciekawostki.....jakies 3 tygodnie temu gościu wymieniał mi tuleje na belce (Lemforder), łożysko w przednik kole (SKF), łożysko na przednim amortyzatorze (Lemforder lub Ruville), olej w skrzyni i z robocizną wyszło 400zł......wieć po cenach z allegro 120-150zł za robotę......więc chyba w PL sa jakies dwa inne światy
Nieee, to taki o sobie, pierwszy lepszy, powiedzmy, warsztat. Nie żadne autoryzowane stacje. Widocznie ceny zależą od lokalizacji, regionu itp.? W każdym razie ja temat tamten mam już za sobą, tutaj też plecionkę mam, ale widać ją doskonale pod maską, jest w bardzo dobrym stanie, więc jeszcze mi to nie grozi
ale cała rura kolektorowa jest ok 3 razy droższa niż sama plecionka
No to akurat nie jest dziwne metr rury, mocowanie odpowiednie wygięcie i łącznik elastyczny musi swoje kosztować
jak pisałem już w pierwszym poście to jest ta druga droższa opcja rozwiązania problemu ze złączem elastycznym.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum