Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
peknieta siatka w tlumniku
Autor Wiadomość
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-20, 10:51   peknieta siatka w tlumniku

Witam.

urwal mi sie tlumnik jak wpadlem w dziure, dokladnie to wyrwala mi sie ta siatka i musze wymienic.

i moje pytanie jest takie czy musze to przyspawac? Bo widzialem tez skrecana na obejme ale kazdy mowi ze trzeba po spawac

silnik 1.8
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-11-20, 11:06   

dariusz-pietrus napisał/a:
kazdy mowi ze trzeba po spawac

tak trzeba spawać tylko dobrze pomierz średnice żebyś mógł dobrze dobrać zamiennik można tez kupić cala rurę kolektorowa już właśnie z ta siatka (droższe rozwiązanie)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2011-11-20, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2011-11-20, 11:26   

Nie kupuj tej z obejmami! Ja taka zamontowałem i po pewnym czasie i tak musiałem spawac... Ciężko jest to wpasować...

Poza tym trafiła mi się chyba jakaś na prawdę słabej jakości, ponieważ wymieniłem ją w grudni, a w lipcu już zaczęła przepuszczać...
Teraz znów przymierzam się do wymiany tego nieszczęsnego złącza...
_________________

 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-20, 11:34   

ciekawe czy najlepiej by nie bylo kupic calego tlumnika dobrego na szrocie i tylko przykrecic... ale to znowu by trzeba chyba tylna belke odkrecac bo jak wlozyc
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-11-20, 11:47   

dariusz-pietrus napisał/a:
ale to znowu by trzeba chyba tylna belke odkrecac bo jak wlozyc
ale po kiego licha chcesz belkę demontować?

Skoro pękła Ci siatka, to można kupić gotową rurę kolektorową wraz z tą siatką już, tylko zdemontować starą i nową przykręcić i to wszystko, nie trzeba nic spawać, ani tym bardziej demontować połowy układu wydechowego. A po drugie nawet jeśli chodzi o demontaż któregokolwiek z tłumików, to nigdy nie ma takiej potrzeby, żeby wywalać belkę, bo bardzo łatwo się je wyciąga i zakłada.

Kupno samej rury z siatką jest najlepszą opcją.
_________________
Zielony borowik...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-11-20, 13:09   

dariusz-pietrus napisał/a:
ciekawe czy najlepiej by nie bylo kupic calego tlumnika dobrego na szrocie i tylko przykrecic...

układ wydechowy w vento 1,8 składa się z 4 części (rury kolektorowej , katalizatora ,środkowego tłumika i końcowego tłumika ) na pewno nie ma potrzeby demontowania tylnej belki jedynie dwie osłony tłumików (jedna przed katalizatorem druga za środkowym tłumikiem) ale to tylko jeśli wymieniasz po całości wydech
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-11-20, 13:17   

dariusz-pietrus, dobry spawacz z migomatem + kanał i nic nie trzeba będzie wyjmować

sebastian napisał/a:
A po drugie nawet jeśli chodzi o demontaż któregokolwiek z tłumików, to nigdy nie ma takiej potrzeby, żeby wywalać belkę, bo bardzo łatwo się je wyciąga i zakłada.


to Ty chyba nie widziałeś końcowego tłumika w aam-ie :faja:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-11-20, 13:49   

devill4 napisał/a:
to Ty chyba nie widziałeś końcowego tłumika w aam-ie
Akurat tak się składa, że taki posiadałem, ba! Wymieniany miałem cały układ, od silnika aż po sam końcowy i na żadnym etapie problemów z wymianą nie było. Fakt, jak się robi to samemu na własną rękę pod domem, nie mając ani podnośnika czy kanału, to można tak gadać, że pół podwozia trzeba rozbebeszyć. Mi to robili w zakładzie, sam nie grzebałem się z tym. A cała wymiana dłużej nie trwała niż pół godziny.
_________________
Zielony borowik...
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-11-20, 14:34   

zacznijmy od tego że bez podnośnika i kanału się nie da ;)
ja robiłem to sam akurat w kanale i powiem tyle że ostatni tłumik jest tak długi że trzeba trochę kombinacji żeby go przełożyć nad belką...a przecież mógł wyglądać tak jak w abs i byłoby dużo łatwiej
sebastian napisał/a:
cała wymiana dłużej nie trwała niż pół godziny.

wiadomo dla panów z warsztatu to nie sztuka :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-20, 16:28   

devill4 napisał/a:
ja robiłem to sam akurat w kanale i powiem tyle że ostatni tłumik jest tak długi że trzeba trochę kombinacji żeby go przełożyć nad belką

Wystarczy podnieść nieco lewą stronę z tyłu na podnośniku który każdy posiada w samochodzie.
Ja go jakieś 2 miesiące temu założyłem bez kanału.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-20, 17:54   

sebastian napisał/a:
Skoro pękła Ci siatka, to można kupić gotową rurę kolektorową wraz z tą siatką już, tylko zdemontować starą i nową przykręcić i to wszystko, nie trzeba nic spawać, ani tym bardziej demontować połowy układu wydechowego.

ale cała rura kolektorowa jest ok 3 razy droższa niż sama plecionka i do tego trzeba się męczyć z zapieczonymi śrubami. Wystarczy kupić za ok 30 zł plecionkę (fachowo złącze elastyczne) do wspawania i po problemie. Plecionki do wspawania są nie co dłuzsze i wystarczaja aby zapełnic miejsce po wyciętej częsci.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-11-20, 18:10   

Ale przeliczając koszt spawania, to moim zdaniem na to samo wyjdzie (bo nie uwierzę, że za wspawanie takiej plecionki ktoś weźmie 20 czy 30 zł). Oczywiście, że może i wymiana całej rury może delikatnie więcej wynieść, niż tylko samo wspawanie złącza, ale wymieniając całą rurę ma się więc i nową rurę, a tak po wspawaniu plecionki za pół roku rura przegnije i wymieniać trzeba i tak i tak, i dodatkowe koszty tylko. Chyba, że są gdzieś zakłady, że za wspawanie wezmą 30 zł tylko, bo u nas ceny za najprostsze wspawanie złącza zaczynają się powyżej stówki, a w niektórych przypadkach i 200 wezmą.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-20, 18:20   

Jeśli i rura jest niepewna to wiadoma sprawa, ale jesli siadzie sama plecionka to moim zdaniem lepiej wspawac, ja płaciłem 15 czy 20zł za wspawania i juz chyba ze dwa lata tak smigam.....zero korozji z tym miejscu czy innych problemów.

Ceny, które podałeś....hmmmm......iście Unijne ;) Jak dla mnie abstrakcja ;) 200 zł. ?? ....kurcze.....u mnie biorą 150zł za zrzucanie skrzyni ;) Dla ciekawostki.....jakies 3 tygodnie temu gościu wymieniał mi tuleje na belce (Lemforder), łożysko w przednik kole (SKF), łożysko na przednim amortyzatorze (Lemforder lub Ruville), olej w skrzyni i z robocizną wyszło 400zł......wieć po cenach z allegro 120-150zł za robotę......więc chyba w PL sa jakies dwa inne światy ;)
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-11-20, 18:28   

Paweł J. napisał/a:
Ceny, które podałeś....hmmmm......iście Unijne ;) Jak dla mnie abstrakcja ;) 200 zł. ??

może po prostu robi wszystko w autoryzowanym ;)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-11-20, 18:32   

Nieee, to taki o sobie, pierwszy lepszy, powiedzmy, warsztat. Nie żadne autoryzowane stacje. Widocznie ceny zależą od lokalizacji, regionu itp.? W każdym razie ja temat tamten mam już za sobą, tutaj też plecionkę mam, ale widać ją doskonale pod maską, jest w bardzo dobrym stanie, więc jeszcze mi to nie grozi :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-11-20, 19:01   

Paweł J. napisał/a:
ale cała rura kolektorowa jest ok 3 razy droższa niż sama plecionka

No to akurat nie jest dziwne metr rury, mocowanie odpowiednie wygięcie i łącznik elastyczny musi swoje kosztować ;)
jak pisałem już w pierwszym poście to jest ta druga droższa opcja rozwiązania problemu ze złączem elastycznym.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-11-20, 19:42   

sebastian, może i tak u mnie takie rzeczy w cenie flaszki :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 9