moge wkoncu powiedziec cos konkretnego na temat oslawiony juz wstawiania 17stek .
caly wczorajsz oraz dzisiejszego pol dnia spedzilem nad adaptacja 17 calowych felg z ET 35 i opoinka zedu 205 i 45 profil .....
i musze powiedziec ze ....................... wchodza .
niestety zdiec nie mam ale moge wszystko w skrucie opisac .
rant blotnika z tylu (bo to glowny problem) musi byc zeszlifowany az do samego laczenia z progiem.
jest to wykonalneszlifierka oraz papierem sciernym na krazku , tzn listkiem .
z przodu natomiast czeka nas zaginanie rantu od wewnatrz do gory ............ 2 gomowe mloteczki zalatwia sprawe .
no i oczywiscie musiy sie z przodu pozegnac z plastikowymi nadlkolami , bo auto musi jakos skrecac .
mam obnizone auto z przodu o -75 minimetrow i z przodu patrzac z boku auta gorny rant sie konczy i odrazu zaczyna sie oponka . efekt super i da sie jezdzic .
z tylu natomiast jest juz wielki problem poniewaz mam -60 na tyle i smialo moge stwierdzic by takie kola weszly obnizenie nie moze byc wieksze niz -30.
w przeciwnym razie kolo opiera sie o wewnetrzna czec metalowego blotnika czy jak kto woli elementu konstrukcyjnego auta .
tak to sie ma jesli chodzi o moje autko .
z prywatne sug\esti moge poodpowiedziec , ze jesli juz ktos sie decyduje na takie walce to wyglada to extra , lecz jest w 85 % niepraktyczne .
malo tego pomijajac fakt ze kola szczelnie !!! wypelniaja nadkola to autko stoi jak typowa seria od ziemi.
czyli mozna przejechac przez "stojacy kraweznik"
bardzo dlugo na to sie czailem , malo tego pragne podziekowac zaprzyjaznionemu zakladowi wulkanizacyjnemu za wypozyczenie na dwa dni kol , lecz mimo pozniejszej nizszej ceny , oraz duzego nakladu pracy nie bede ich montawal . niestety .
stad wniosek ........ pozostanmy bracia przy 16stkach . pozdrawiam .
Silnik: z przodu Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 1419 Skąd: Goleniów
Wysłany: 2007-03-13, 12:40
ja jestem za 15" cali ewentualnie 16" i znacznym obniżeniem auta jeśli ktoś woli seryjne zawieszenie to 17" ładnie wypełnią nadkola ale mogą obcierać bo nie jest sztywno i auto na nierównościach idzie w dół. Dobrym rozwiązaniem jest gwint i wtedy wszystko da się ładnie dopasować
przemolas4, czekam na zdjęcia
Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-13, 19:31
no to nie kupujemy 17" ....zostajemy na z gory upatrzonych pozycjach i nie bedziemy przesadac...czyi 16" no przemolas to zes sie narobil i jeszcze nei bedziesz ich zakladal. ja to bym sie wsciekl po takiej robocie:)
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-13, 20:03
Zawsze mówiłem, że 17-stki są za duże, to jakby władować d taczki koła od roweru Poprostu źle to wygląda... 16-stki za to są maxem totalnym i wyglądają spox.
zeby panowie sprawa byla jasna dla wszystkich ...... da rade zalozyc fele 17 cali .....
ja zakladalem 17stki z opona 45 profil..... ET dokladnie 35.
da rade.
ale jest male ale , by z tylu weszly trzeba niestety pilowac od srodka ranty ..... i nie mowie tutaj o gornej czesci nadkola tylko o elemecie blotnika po wewnetrznej stronie lacznie z progiem .
na zdrowy rozum aby uzmyslowic sobie problem ktory istnieje (mowimy o tylnych kolach oczywiscie) i moim sporym obnizeniu ..... niech kazdy z was zainteresowany wezmie miarke ....... i sobie zmierzy od osi kola do rantu blotnika przy progu .
przy 17stkach z oponko typu 45 profil i szerokoscia typu 205 ta wartosc wynosi 31,5 cm.
i to sa dane faktyczne ...... bo sam mierzylem .
no dla minimalnego luzu dodalem te 0,5 cm .
moze wtedy kady uzmyslowi sobie ten " maly duzy problem". pozdrawiam .
dziwi mnie tylko stwierdzenie typu "jak sie dobrze dobierze "
no ewentualnie moglbym szukac felgi szerokosci 7 cali ale pewnie bym sie zaszukal hehehe.
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-03-14, 12:50
45 TO TEZ PROFIL TROXHE ZA WYSOKI NA 17 POWINNO BYC 40... JA DO 16 tez mam podciete to co mowisz... ale przeciez mozesz znalezc z ET np 45 i juz nei trzeba szukac wacle szerokosci 6 cali np
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-14, 13:17
no i znowu sie zaczyna gadka o felach....i rozmiarach. a jak sie pytalem czy jest jakas tabelka z tymi ET, calami i innymi to nikt nie odpowiedzial eh wyyyyy. to mi w takim razie powiedzcie - chce kupic 16" i nie chce nic przerabiac. jakich fel i opon mam szukac? Z jakim ET i szerokoscia? dajcie pare przykladow np: 16" 205/45 7", albo 16" 210/40 6,5" ....oczywissice moje przyklady sa z ksiezyca bo nie wiem o czym mowie
no i caly problem znowu sie rozbija o te tylne kola .
nie chce sie z nikim spierac , ale .....
z penego punku widzenia MAPET ma racje odnosnie tego nesczesnego ET .
aczkolwiek przy rozmiarze 7,5 cali ktore montowalem z kwestia wysokosci auta problemy byly dwa ......... pierwszy odnosil sie do rantu przy progu ktory trzebabylo wyszlifowac , a drugi polegal na tym , ze kolo opcieralo swoja wewnetrzna krawedzia o nadkole metalowe tam gleboko w srodku .
podejrzewam , ze gdybym auto mial na serie to bycmoze by nie obciralo ......
ale seria mnie jak wiecie nie bawi .
jestem zdania , ze faktycznie jak sie popiesci to sie wszystko zmiesci.
ale......... jeszcze jedna kwestia ....znaczy profil 40 opony ......
jest jaknajbardziej sluszny w oponach wielkosci 17 cali ,ale pewnie nie kazdy sobie zdaje sprawe z fakty jak jezdzi sie na takich oponkach .
pozdrawiam .
podbierałem sobie różne felgi pod auto na podstawie fotki. Jednomyślnie spośród 19 różnych felg wybór padł na felgi z fotek poniżej. oczywiście felg do których linki podałem wyżej nie było wśród tej 19stki. które osobiście Wam się najbardziej podobają i dlaczego? proszę o podanie numeru fotki :
Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-24, 00:58
heheh dobry fotomontarz na grafik ato sie nie nadajesz ale musze przyznac ze na pierwszym zdjeciu myslalem ze to sa orginaly wogole uwagio nie zwrocilem za pierwszym razem. Czyli tak mi najbardziej podobaja sie fele NR 2 I takich szukam. OZ hydra sa zblizone, tylko grubsze ramiona maja. A ja bym chcail 5 ramion cienkich.....i cala felga na plasko.
I bardzo zle heheh oczywiscie zart , jednemu widzi się to drugiemu to i
to chyba normalne . Ja osobiscie wiele bym oddał za taka 16'' na czterdziestce
Mi poprostu ten styl sie podoba i tak będe sie starał Vencia zrobić a co z tego wyjdzie
to czas pokaze i portfel hehehhe
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-26, 23:55
no mnie te z się średnio podobają, poprostu to nie są fele do Ventki, nie pasują, ale tak jak Dzolo napisał każdemu c innego się podoba i najważniejsze aby Tobie się podobały jak takowe zarzucisz na swoją furkę
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2007-03-27, 00:45
16 to jest szczyt bez przerubek, na przodzie mam 205/45/16 i jest 0/0 idealnie a z tylu założyłem 205/55/16 i jest też fajnie ale na pusto , z pełnym bagażem i 4 osobmi obcierają nakola. 17 Fajne Ładne ale poco ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum